Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tunnistaako Narsistin kartasta?  (Luettu 24035 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Skorpvesileijona
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #15 : 01.11.2010 12:18:28 »

Tarkoitin tässä kysymyksessä Narsismia sairautena. Kaikissa ihmisissä on varmasti joitakin narsistisia piirteitä. Mutta tässä tapauksessa on kyseessä ihminen joka pilaa ihmissuhteensa ja elämänsä narsismilla tajuamatta olevansa sairas. Hänen karttaa tutkiskellessani ajattelin tätä kysäistä. Olen vielä ihan untuvikko tulkitsemaan karttoja. Joten pahoittelen tökeryyttä.

Tällä henkilöllä on Venus skorpionissa, 3 huoneessa ja IC:n päällä. Venus on myös avautuvassa sekstiilissä nousumerkkiin (leijona). Sulkeutuvassa semisekstiilissä aurinkoon. Venus on myös yhtymässä merkuriukseen. Vaatii minulta vähän perehtymistä vielä nämä asiat, joten kiitoksia avusta oikein paljon!!  smitten

Ai niin..ja löytyyhän tuolta myös tuo Venuksen yhtymä Plutoon.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2010 12:35:25 kirjoittanut Skorpvesileijona » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #16 : 01.11.2010 12:35:03 »

Ei mikään yksittäinen aspekti sinänsä varsinaisesti selitä narsismia, mutta kun otetaan huomioon millaisesta ilmiöstä on kyse, Venuksesta se lähtee - Venus on sisäplaneettana Jupiterin alempi oktaavi, yksilön arvomaailma ja omanarvontunto sekä tarve että tapa saada osakseen suosiota ja hyväksyntää. Narsismi pyörii sellaisen ympärillä, koska se on sosiaalista (Venus/Jupiter) vallankäyttöä.

Siinä missä esim. vahva Aurinko tekee egoistin, egoismi on itsetyytyväinen tila joka ei vaadi eikä takaa manipulointitaitoja. Sen sijaan Venus luo siihen halua ja tarvetta.

Pluto on ulkoplaneettana yhteisön vallanhimo ja itsesuojeluvaisto sekä Marsin ylempi oktaavi, kumpikin on itsessään antisosiaalinen elementti  - paitsi yhdistettynä Venukseen.




Hyvät pointit tässä. Ihan intuitiivisesti sanoisin, että jos samalta kartalta löytyy vahva aurinko, venus sekä jupiter (tai jupiterin kontakti molempiin, sekä aurinkoon että venukseen), ollaan jo varsin lähellä. Sairaalloisen narsistin kartalta pitäisi silti lisäksi löytyä myös joku aspekti joka kertoo empatiakyvyn puutteesta. Vaikeat kuun ja venuksen asemat? Empatiakyvyn puute on sen verran suuri asia, että sieltä kartalta täytyy sitten löytyä useampi samaan asiaan viittaavaa seikka.
Kaksosen merkki on myös kommunikaatiolahjoissaan sellainen, joka auttaa noissa sosiaalisissa taidoissa. Että jos kaksoselementtejä omaavan kartan taustalta löytyy näitä manipulointihaluun + empatiapuutteeseen liittyviä kohtia, niin puhutaan aika taitavasta narsistista.
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #17 : 01.11.2010 12:43:00 »

Persoonallisuushäiriöstä puhuttaessa kiinnittäisin eniten huomiota hankaliin aspekteihin. Olisiko esim. pluton neliöt auringolle ja kuulle? Tai itse asiassa tunnen yhden tyypin, jolla on nämä aspektit. Ei välttämättä ole narsisti, muuten vain aikamoisessa syöksykierteessä elämässään. Parhaillaan nauttii elämästään huumevieroituksessa suljetulla.  Undecided

« Viimeksi muokattu: 01.11.2010 12:46:00 kirjoittanut Casperiina » tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #18 : 01.11.2010 12:55:04 »

Että näin :Smiley  Mulla  venus jousimies 11. huoneessa ja Venus todella vahvasti aspektoitunut buck2

 venus aspect_con aurinko
 venus aspect_tri kuu
 venus aspect_con merkurius
 venus aspect_con neptunus
 venus aspect_ssx juno

Myös Aurinko, ego, on mulla melkoisen vahvasti aspektoitunut,  aurinko jousimies 10. huoneessa:

 aurinko aspect_ssx askendentti
 aurinko aspect_tri kuu
 aurinko aspect_con merkurius
 aurinko aspect_con venus
 aurinko puolineliö  mars
 aurinko puolineliö  saturnus
 aurinko aspect_con uranus
 aurinko puolineliö  pluto
 aurinko aspect_con keskitaivas
 aurinko aspect_squ vertex

Jupiter ei mun mielestä niin ole esillä, tosin erittäin vahvana Jousimiehenä se Jupiterin vaikutus tuppaa tulemaan automaattisesti näkyviin...  jupiter skorpioni 9. huoneessa, aspektit:

 jupiter aspect_sex mars
 jupiter aspect_con uranus
 jupiter aspect_ssx neptunus
 jupiter aspect_opp chiron
 jupiter aspect_ssx ceres
 jupiter aspect_sex juno
 jupiter aspect_squ vesta

No, olenko narsisti :Smiley  Ehkä monen mielestä näiden perusteella olen... Tongue

Tästä hurjasta painotuksesta huolimatta en koe itseäni narsistiksi. Vaikka välillä tekeekin vaikeaa myöntää olla väärässä, myönnän kyllä, milloin olen mennyt metsään ja pyydän anteeksi - välillä sekin tekee tiukkaa Cheesy  Oikea narsistihan ei tunnusta/havaitse puutteita itsessään? Mä taas tiedän omat heikkouteni liiankin hyvin. Okei, välillä se oma etu menee muiden edelle (onhan mulla tahtopaketti  mars aspect_squ pluto kartalla - mutku mä haluuuu-uuun, ja SAAN SEN!!!), mutta lähimpien tuska saa mutkin tuntemaan tuskaa ja pyrin auttamaan parhaani mukaan, joten en ihan tunnekylmä kai sitten ole... Huh

Sen sijaan koen erään ihmisen lähipiiristä puhtaaksi narsistiksi - enkä ole ainut tätä mieltä Huh Hänen aspekteihin perehdyn joskus myöhemmin.

Mitkä aspektit/planeettasijainnit voisi tulkita täydelliseksi tunnekylmyydeksi, empatian puutteeksi? Voisin näiden perusteella tarkastella tämän tutun karttaa.
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #19 : 01.11.2010 15:19:13 »

Tässä on henkilö, jolla on todennäköisesti sekä ADHD että patologinen narsistinen persoonallisuushäiriö. Tietää olevansa p*skiainen ja pitää muita typerinä, kun eivät sitä tajua. Hänessä korostuu voimakas naisviha ja häntä voisi pitää klassisena Auervaara-tyyppinä. Ulkoisesti hyvännäköinen ja häneen on helppo ihastua, jaksaa vetää huomaavaisen ja kunnollisen miehen roolia ehkä pari viikkoa tai ainakin siihen asti, kunnes uhri on koukussa. Sitten alkaa riistotalous, jolla ei ole mitään rajaa. Motto voisi olla "rahat pois naisilta keinolla millä hyvänsä". Muiden ihmisten heikkouksia käytetään AINA heitä itseään vastaan. Hän on haaskalintu ja on erikoistunut jallittamaan elämän kolhimia naisia, jotka ovat juuri sillä hetkellä voimakkaasti tuen ja lohdun tarpeessa.

 aurinko oinas kuu kauris askendentti rapu
 venus aspect_con keskitaivas aspect_opp pluto
 merkurius aspect_opp neptunus jupiter

Kartalla peräytyvät Merkurius, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus ja Pluto. Kartalla on useita erikoiskuvioita, mm. leija ja mystinen suorakaide.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 01.11.2010 16:40:51 »

Kyseessähän on sekä empatiakyvyn/tunne-elämän ja itsetunnon sairaus, joten haasteellinen Kuu, miksei myös Venuskin on tässä mielessä ihan järkevä tutkimuskohde. Narsisteilla on usein haasteelliset kotiolot, mihin voisi viitata nimenomaisesti tuo Kauris-Kuu tai Saturnus/Kuu aspektit, erityisesti yhtymät, neliöt ja oppositiot. Pluto on myös pahimmillaan melkoinen jyrä. Huono/epärealistinen itsetunto, joka kompensoidaan pöhöttyneeksi egoksi  = huono Aurinko?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #21 : 01.11.2010 18:09:46 »

Tässä on hänen karttansa. Ja tosiaan, hänellä oli haasteellinen lapsuus. Oli vähän heittopussin roolissa. Ja kaiken huipuksi hänellä on diagnosoimaton ADHD. Haastetta kerrakseen yhdelle ihmiselle.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #22 : 01.11.2010 18:26:50 »

Mulla on ihan diagnosoitu narsisti isä. Mutta tuntuu että nykyään vanhennuttuaan se ois muuttunut aika paljon, nöyrtynyt. Hämilläni kuuntelin viime kerralla kun näin sen kun se puhui väkivaltaisuudestaan lapsuudessani ym. ensi kertaa ottaen vastuun siitä itse, eikä selittämällä kuinka se kaikki oli esim. äidin tai jonkun muun syytä, kuinka HÄNEN tunteitaan ei oltu otettu huomioon ja siitähän se sitten lähtee jne. Mutta siis, ehkä narsistikin voi parantua. Isäni on syntynyt vanhemmileen heidän ollessan jo lähemmäs 40, kun muut sisarukset olivat jo lähes aikuisia. Hänen äitinsä oli kotiäiti, joka kuulemma poisti viinirypäleistäkin siemenet isälle valmiiksi Huh

Mutta isäni on aurinko kalat kuu kauris ja askendentti neitsyt . aurinko aspect_opp askendentti . Mut venus ei tee mitään ihmeellisiä aspekteja tai ole korostunut.
 venus vesimies , venus aspect_opp uranus
 mars kauris
 merkurius oinas
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #23 : 01.11.2010 18:33:30 »

Niinhän se on, että narskun saa aikaiseksi kun joko asettaa jalustalle ja suorastaan palvoo tai sitten kohtelee kuin heittopussia siinä 1-3 v. iässä. Siinä se vaurio tapahtuu... Heillä siis pohjaton arvottomuuden tunne ja jatkuva tarve saada varmistus omasta hyvyydestä ja siitä, että heitä rakastetaan, vaikka samalla ovat varmoja siitä, että eivät ole rakkauden arvoisia. Heitä käy oikeastaan sääliksi, mutta kun se ei auta...se tuho mitä he saavat aikaiseksi ympärillään on jotakin aivan kamalaa.  Embarrassed

Carmen

Se on ihan kamalaa. Mun perhe on niin vaurioitunut tän ilmiön takia. Se oli sellanen virtahepo olohuoneessa asia, jonka vaikutuksen alaisena kasvoin, kaikki tiesi siitä mutta siitä ei puhuttu. Nykyään en enää ole vihainen, mutta olen sitäkin ollut. Oon vaan surullinen, se on niin traagista ainakin omassa perheessäni. En enää osaa syyttää ketään, rakastan kaikkia perheeni jäseniä ja olen yksinkertaisesti surullinen esim. siitä, kuinka kaikilla aika kovia vaikeuksia ihmissuhteissa, vaikeuksia luottaa jne. Niin ja eritoten kaikilla on niitä vaikeuksia itsensä kanssa, siitä syyllisyydestä ei pääse helpolla eroon minkä narsisti saa aikaan. Varsinkin kun se kasvaa omaan persoonaan jo lapsena, silloin kun oma persoona vasta kehittyy..
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #24 : 01.11.2010 18:41:18 »

Itseäni piinanneen narsistin kartasta pistää silmään  pluto aspect_con askendentti skorpioni 1. huoneessa. Minä en itse voi mitään sille, että näen narsismin aika pitkälti kanssaihmisten henkisenä alistamisena. Toki juuret ovat siellä empatian puuttumisessa ja muissakin henkisissä ongelmissa, mutta narsistin käytös on kuitenkin aika pitkälti sitä, että riistetään kanssaihmisiltä omanarvontunto, itsetunto, tuhotaan heidän elämänsä ja muut ihmissuhteet. Koenkin sen vuoksi, että siihen venus ja kuu soppaan tarvitaan vaikkapa juurikin sitä plutoa.

Itse olen antanut anteeksi kyseiselle henkilölle, mutta se mitä narsistilta ei taida saada on se anteeksipyyntö. Sitä en ole koskaan saanut, enkä sitä oikeastaan tarvitsekkaan. Se vain kertoo siitä, että ihminen ei ole normaali.

tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #25 : 01.11.2010 18:53:46 »

Noh, viisi vuotta meni siinä, että vihasin itseäni ja halusin kostoa. Nyt olen parin viime vuoden aikana pystynyt antamaan anteeksi kun ymmärsin, että minun on ensin annettava anteeksi itselleni, ennen kuin voin edes nähdä tilannetta objektiivisesti. Kun antaa itselleen anteeksi sen miten on antanut itseä kohdella, niin vasta sitten voi tehdä töitä sen kanssa että antaa toisen teot anteeksi ja päästää irti.

Pari kuukautta sitten törmäsin uudestaan tähän ihmiseen ja juttelin hetkisin. Koen edistyneeni sillä hän ei nostanut minussa enää negatiivisia tunteita. Tavallaan oli vain sellainen neutraali rauhantunne, koska koin niin vahvasti päästäneeni irti. Näin jälkeenpäin ajateltuna se, että kävin läpi sen helvetin on muuttanut minua itseäni valtavasti ja tehnyt minusta vahvan. Tavallaan en voi olla vihainen ihmiselle jonka vaikutuksesta löysin itseni.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #26 : 01.11.2010 19:01:44 »

Mä näkisin narsistissa tosi merkittävänä herkkyyden. Se tunne maailma on todella herkkä ja hallitseva. Tai oon kokenut niin että narsisti ohjautuu tyydyttäen vaan niitä omia tunnetarpeitaan. Mutta harvoin niitä pystyy kukaan tyydyttämään, eikä narsisti olekaan koskaan onnellinen, josta sitten syyttää taas muita. Herkkyys selittäis myös sitä, että narsisti osaa manipuloida toista todella hyvin. Hän tuntee tunteet ja tyydyttämättömät tunnetarpeet ja tunnistaa ne myös toisessa: siksi osaa sanoa ja tehdä juuri oikeat asiat, saa toisen koukkuun. Osaa käyttää henkistä väkivaltaa niin hienovaraisesti ensin, ettei toinen edes tajua sitä, osaa painaa toisen maahan hänen edes tajuamatta sitä ennen kuin on jo voimaton eikä enää pääse pois. Narsisti on todella tunneälykäs, mutta ei kykene siihen empatiaan. Jotenkin hän on kylmä, vaikka sisällä kuohuu.

Jotenka mä korostaisin sen kuun merkitystä kartalla. Ja sitten mietin sitäkin, että kun suurin osa narsisteista on miehiä. Miehen vaikeampi käsitellä vahvaa kuuta kartalla, mikä taas naiselle on luonnollisempaa, naisella kuun kierto tapahtuu kehossa joka kuukausi(??) Isälläni kuu 4. huoneessa, oppositio ceres ravussa. En tiedä, pohdin vaan..
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #27 : 01.11.2010 19:10:46 »

Itseäni piinanneen narsistin kartasta pistää silmään  pluto aspect_con askendentti skorpioni 1. huoneessa.


Mun mies  pluto aspect_con askendentti skorpioni 1. huoneessa. Toivon kyllä, että plutonikko ei ole synonyymi narsistille.  :Smiley
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #28 : 01.11.2010 19:12:03 »

Kieltämättä tuossa minunkin tuntemassani narsistissa oli herkkyyttä muille jakaa, mikä teki oikeastaan hänen manipuloinnistaan entistä tehokkaamman. Eli tavallaan hän käytti sitä herkkyyttä hyväkseen siten, että hän sai kaikki ongelmansa kaadettua toisen niskaan ja syytettyä niistä muita. Taustalla oli siis mielestäni aitoa herkkyyttä ja haavoittuvuutta, mutta kyllä hän sitä osasi käyttää hyväkseen niin taitavasti, että hän sai kaikki tilanteet käännettyä itselleen edullisiksi. Tavallaan on aika vaarallinen yhdistelmä se, että on erittäin manipuloiva ja äärimmäisen herkkä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #29 : 01.11.2010 19:18:06 »

Itseäni piinanneen narsistin kartasta pistää silmään  pluto aspect_con askendentti skorpioni 1. huoneessa.


Mun mies  pluto aspect_con askendentti skorpioni 1. huoneessa. Toivon kyllä, että plutonikko ei ole synonyymi narsistille.  :Smiley

xD Ei itsellä ole edes tuosta aspektista mitään vankkaa tietoa. Voi olla, että tuo ei selitä hänen narsismiaan yhtään. Itselläkin on kartalla vahva pluto, enkä koe olevani erityisen narsistinen.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: