Ex-mieheni nykyinen vaimo on miestään 9 vuotta vanhempi, mikä vielä näin myöhäisessä 20+ -iässä kuulostaa aika radikaalilta
Mutta olen ymmärtänyt, että ikäerosta huolimatta heillä synkkaa hienosti, hellyyttä on (toisin kuin meidän suhteessa aikanaan
)
Onko mies sitten ikäistään kypsempi vai vaimo ikäistään lapsellisempi? Sitä en tiedä. Mutta suhteemme aikana kävi hyvin selväksi, että exä kaipaa rinnalleen "aikuisen" naisen ja samalla perinteisen, ehkä pullantuoksuisen kotirouvan. Tai sitten mies kaipaa äitihahmoa rinnalleen, joka pitää huolta
Nykyinen vaimo on nykyaikainen, mutta ymmärrykseni mukaan samalla hyvin perinteinen, joka tekee miehelleen ruokaa, pitää huolta jne.
Itse olen enempi sitä sorttia, että jos ruokaa on pakko saada tällä minuutilla ja sotkut nurkissa ärsyttävät suunnattomasti, saa laittaa ruoan itse sekä siivota. Siivous ja ruoanlaitto ei katso sukupuolta, eli olen valitettavan epäperinteinen ja vielä aavistuksen "jätkämäinen" luonteeltani - lisukkeena vielä pahuksen ailahteleva ja pippurinen luonne
Olen koittanut etsiä seikkoja miehen kartalta, mitkä viittaisivat kiinnostukseen vanhempia naisia kohtaan. Exällä on varsin vahva tykitys henk.koht. planeetoilta Saturnukselle (
ainoa, joka ei aspektoi
kanssa), vaikka exä muuten onkin eloisa
- tosin
arvostanee vakaata elämää?
Sinällään olen iloinen heidän puolestaan, mutta ikäerossa saattaa olla yksi asia, mikä voi loppupeleissä kaataa suhteen. Nimittäin exäni, joka on vielä alta kolmikymppinen, haluaa perheen. Vaimo käy lähempänä neljääkymppiä, joten se hedelmällisin jakso elämästä on jo takanapäin ja olen tuttavapiirin kautta kuullut, että yrityksestä huolimatta raskaaksi tulo ei ota onnistuakseen
Eli pahoin pelkään, että exä vaihtaa vaimon nuorempaan ja hedelmällisempään, jos lapsen hankinta ei onnistu ja oma lapsi on elämän ehto exälleni (miltä kyllä vaikuttaa, niin selväksi teki asiansa mulle)
Myös itse elän nykyisin suhteessa, jossa olen miestäni vanhempi. Tosin ikäeroa on vain hiukan alta 3 vuotta. Päällepäin ei näy mitenkään, mutta olen saanut paheksuntaa tuttavapiiristäni sellaisilta, jotka sokeasti ovat sitä mieltä, että miehen tulee olla vanhempi - tyyliin "mitä sä niin nuorella" tai "s**tanan lapsiinsekaantuja", vaikka alottaessamme suhteemme mies oli 22, eli ei mikään lapsi
Tosin mielipiteet ovat muuttuneet, kun ovat tavanneet mieheni, joka on hyvin fiksun ja kypsän oloinen, jopa mua henkisesti kypsempi