Isälläni on lehmiä,holsteineja ja ayshireja. Tarkkaa määrää en nyt muista,mutta lypsettäviä oli 30 kpl.
Lehmät on ihania otuksia. Se niiden kuuluisa lempeä katse..
Ja niitä on kiva rapsuttaa kun niiden joidenkin karva on semmosta pehmosta ja silkkistä
Meillä on aina ollut lemmikkejä maalla. Muutama koira ja ainakin kaksi kissaa. Itse en muista,mutta äitini kertoi minulle joskus Mustista,collien ja noutajan sekoituksesta. Jos äitini meni vessaan ovi auki,tunki Musti hetken päästä pään ovesta ja vahti tätä koko toimituksen ajan
Ja kun äiti vei minut päikkäreille takapihalle, oli Musti koko koko sen ajan vahtimassa. Siinä ehti tulla varmaankin jo tylsää sillä vetelin välillä 5h putkeen
:
Kun sitten heräsin,tuli Musti ikkunan taakse kuikuilemaan,josko äitini huomaisi ja hakisi minut takaisin.
Koirista muistan ainakin suomenajokoiran Bellan (vai Pella?), joka kuoli sydänkohtaukseen pellolla jahdattuaan jänistä. Siinä jossain Bellan aikana pihassamme kävi myös musta labradorin-noutaja,jota kutsuimme Mustiksi. Bellan jälkeen maatilaamme vahti bordercollie Lili. Se oli hyvin älykäs. Tuntui ettei tarvinnut kuin katsahtaa toista ja se tiesi mitä ajateltiin
Lilillä oli tapana tunkea päänsä käden alle kun se halusi rapsutusta
Jossain vaiheessa Lili sitten karkasi naapurin saksanpaimenkoiran kanssa ja jäi myöhemmin auton alle.
Tänä päivänä isäni tilaa asuttaa koira nimeltään Pepsi
Se on sellainen lapinpystykorvan ja norjanharmaahirvikoiran sekoitus,jos oikein muistan. Ihan pöhkö karvapallo. Aina tervehdittäessä se paukauttaa kuononsa suoraan keskelle naamaani,niin että lasini taittuvat
Se oikein sattuu,kun semmoinen paksukallo tömähtää täysillä
En tiedä onko sillä jotain minua vastaan, vai onko se vain iloinen nähdessään minut
Isäni tilalla on myös ulkokissa,jota kaikki kutsuvat omalla nimellään :
Minä sanon häntä Natuksi (lyhenne Natashasta)
Semmoinen joku musta pitkäkarvainen, jolla on keltaiset silmät. Kulkee jaloissa niin, että meinaa kompastua. :
Natulla oli myös mustavalkoinen veli, Mustanaamio, joka jäi auton alle oltuaan meilla vasta muutaman kuukauden.
Natua ja Mustanaamiota ennen meillä oli vähän aikaa oranssiraidallinen tyttökissa Jaffa. Pepsi kiusasi sitä koko ajan ja Jaffa sitten karkasikin jossain vaiheessa eikä tullut takaisin.
Ennen Jaffaa taas meillä oli vanha pappakissa nimeltänsä Söpö
Sillä oli valkoinen mahanalusta,leuka ja tassut. Päältä se oli harmaa tummilla raidoilla ja se oli ainakin 13 vuotta vanha. Kukaan ei oikeastaan tiennyt sen todellista ikää. Joskus muutama vuosi sitten se kuoli jäätyään pihassa maitoauton alle
Söpöllä oli myös harmaa tyttökaveri IItu,jonka mummini löysi metsästä lintuhäkkiin suljettuna. ( Voi olla että se olikin toinen kissa,mutta en sano varmaksi, kun en ihan muista) Iitukin katosi sitten jossain vaiheessa.
Ja sitten on tottakai kaikki sukulaisten ja isäni heilojen lemmikit,mutta niistä en nyt rupea kirjoittamaan,kun tuli muutenkin niin pitkä selostus