Aspektit. Aspekti on se, missä sijainnissa planeetat olivat toisiinsa nähden syntymähetkelläsi. Transiitit puolestaan kuvaavat sitä tilannetta mikä on parhaillaan menossa elämässäsi.
Mutta asiaan, minä keskityn tässä nyt noihin haastaviin aspekteihin, koska nehän ovat niitä mitä ihmisen kuuluu tässä elämässä työstää ja kun sen oppii niin elämä helpottuu huomattavasti. Haastavat aspektit siis ovat neliö:
, oppositio:
ja joidenkin astrologien mukaan myös yhtymä:
mutta itse en allekirjoita tätä. Yhtymä sisältää paljon intensiivistä energiaa ja se miten yhtymä toteutuu kunkin yksilön elämässä on riippuvainen niin monesta jutusta kartalla.. Mutta siis asiaan.
Heti ensiksi poimin tuolta nuo saturnuksen neliöt auringolle, kuulle ja merkuriukselle.
Saturnus neliö aurinko: Tuntuuko siltä, että haluat saavuttaa paljon, muttet silti tunnu onnistuvan siinä? Saturnuksesi on kakkoshuoneessa. Kakkoshuone on rahan/omaisuuden aluetta.
Otatko helposti pienetkin takapakit itseesi? Asetatkohan vähän liikaa paineita itsellesi (täytyy näyttää menestyneeltä muiden silmissä?)? Silti saatat tunea syyllisyyttä egosi vaatimuksista, ei saisi haluta liikaa.
Haasteena olisi tajuta, ettei joka ikistä epäonnistumista kannata jäädä murehtimaan, aina ei tarvitse olla oikeassa tai vaikuttaa menestyneeltä. Salli myös itsesi haluta mitä nyt ikinä haluatkin (rahaa?) ilman syylisyyttä.
Saturnus neliö kuu: Tunnetasolla vetäytyvä ihminen. Epäilee kiintymysten osoituksien aitoutta. Oppiläksynä on oppia luottamaan toisiin ihmisiin.
Saturnus neliö merkurius: Epävarmuutta ilmaisussa. Mitä hyvänsä sanot tai kiroitat on jollakin tapaa sensuroitu. Sinusta on hankalaa ilmaista tunteesi, koska mietit mitä muut sinusta ajattelevat. Varot paljastamasta liikaa itsestäsi. Tällaiset ihmiset tarvitsevat paljon positiivista palautetta toisilta, tosin, sitä saadessaan silti epäilevät. Jälleen kerran, olet liian ankara itsellesi. Toisten mielukuva sinusta ei varmastikkaan ole lähellekkään yhtä kaamea kuin se minkä olet itse omassa päässäsi luonut.
Palaan myöhemmin noihin Jupiterin oppisitioihin, nyt on nälkä ja lähden kauppan.
Kerro ihmeesa, jos meni mönkään tai vastaavasti, osuiko oikeaan. En ole mikään ammattiastrologi ja tarkastelin noita aspekteja melko yksipuolisesti.