Ajattelin tähän viestien jatkoksi kirjoittaa oman viestini...
Eli, nyt "herätessäni" kaikkeen näihin lukemattomiin asioihin ympärillämme, mieleeni on palannut tiettyjä asioita lapsuudesta/nuoruudesta, jotka sittemmin ovat hävinnyt kasvaessani aikuiseksi.
Muistan useasti "katsoneeni" itseäni sivusta, siis tullut sellainen tunne että minua on kaksin kappalein. Tunne tuli aina välillä ihan yhtäkkiä, ja sai aikaan sellaisen ovelan olon. Ajattelin aina tässä yhteydessä että olenpa pöhkö, paras olla kelailematta asiaa ettei päässä napsahda
Varsinkin koulussa psykologiaa opiskellessani asia vain enemmän ja enemmän tuntui jakomielitaudilta, ja vähän tuli tyhmä olo tämänkin takia.
Aina välillä olen myös tuntenut sellaista läsnäolon tunnetta, sellaista selittämätöntä... Siis sellaista, kun vaistoaa että joku on lähellä.
Olen säikähtänyt noita lapsuudessa/nuoruudessa tapahtuneita tunteita paljon, ja olen jo lapsuudestani ollut kamalan säikky näihin asioihin, ja olen edelleen. Sisälläni on kuitenkin suuri halu kehittää itseäni ja ajaa tätä pelkoa pois. Olen siis kautta aikojen ollut kauhea sätkynukke, ja minua pitää melkein varoittaa etukäteen jos meinaa tupsahtaa selän taakse vaikkapa tietokoneella ollessani. En keksi mitään varsinaista syytä, miksi näin säikky olen. Voisiko se liittyä jotenkin näihin vaistoamisiin tai muuhun?
Kaikki nuo erikoiset tunteet ovat vaimentuneet ajan myötä, ja lopullisesti ne hävisivät muuttaessani toiselle paikkakunnalle kaupungista maaseudulle. Ehkä osittain siitä syystä, etten asu enää yksin, joten ei tule "tunnusteltua" niin paljon ympärillä tapahtuvaa.
Mietiskelin vain, että liittyyköhän nuo tuntemukseni mihinkään, ja jos liittyy niin mihinköhän ne voisivat liittyä?
Jotenkin sisälläni on sellainen lämmin tunne mummistani, joka kuoli ollessani noin 4-5-vuotias. En muista hänestä paljoakaan, mutta viime aikoina hänen kuvansa on piirtynyt mieleeni ja jotenkin sellainen tunne että hän on koko ajan läsnä - mutta ei pelottavalla tavalla. Mieheni isä menehtyi pari viikkoa sitten ihan yllättäen, ja sen myötä halu luoda yhteyttä henkimaailmaan on kasvanut. Voisiko nämä tekijät liittyä toisiinsa?
Mulla olisi ihan valtavasti kaikkia kysymyksiä esitettävänä!. Tällaiset asiat kiehtovat minua ihan kauheasti, on tosi hienoa että täällä on ihmisillä aivan valtavasti kykyjä ja halua jakaa sitä suurta tiedonmäärää tällaisille untuvikoille
Anteeksi kamalan pitkä viesti, mutta ajattelin kartoittaa tilannetta vähän laajemmin niin ehkä joku saa paremmin selkoa