Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä karttani kertoo?  (Luettu 5422 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
neoo
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« : 14.01.2011 20:23:52 »

Olen itse vasta aloittanut astrologiaan perehtymisen, ja tahtoisinkin tietää, että mitä te vähän kokeneemmat saatte irti kartastani? Cheesy Onko mitään erikoista, tai vähemmän erikoista?
tallennettu
neoo
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 15.01.2011 21:01:36 »

Ihan pienikin yleiskatsaus olisi jo hienoa - mikä tahansa kelpaa! Smiley Kaikesta on kuitenkin apua.  smitten
tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 15.01.2011 23:44:48 »

Hmmm... joitain ensivaikutelmia:

Aurinko-kuu-nouseva -yhdistelmäsi perusteella sanoisin sua ajattelevaksi, älylliseksi tyypiksi. Mielesi on utelias, humaani ja edistyksellinen. Nousevana Neitsyenä ja kuun sijaitessa kutoshuoneessa sulle saattaa olla tärkeää tuntea itsesi jollain tapaa hyödylliseksi ja veikkaisin, että olet varsin auttavainen. Toisaalta kuun sijainti saattaa viitata myös tunneperäiseen sairasteluun. Saturnus laskumerkin tuntumassa saa sinut ehkä näyttämään ulkopuolisille vakavammalta kuin mitä oletkaan. Aurinko kympissä tuo kunnianhimoa ja viittaa siihen, että olet mieluummin pomona kuin alamaisena. Koska MC:si on Härän merkissä, arvostat ehkäpä ennen kaikkea varmaa, turvallista uraa kuin mihin Kaksosen ja kuu-Vesimiehen uutuudenhalu saattaisi viitata. Onnen planeetta Jupiter sijaitsee kakkosessa, joten materiaaliseen menestykseen on kaikki edellytykset. Osaat myös nautiskella kaikilla aisteillasi, siitä pitävät huolen niin Jupiter kakkosessa kuin Venus Härässä.
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
neoo
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 16.01.2011 11:58:21 »

Kiitos tulkinnastasi! Monet asiat tunnistan itsestäni kyllä, mutta esimerkiksi tuo MC Härässä on kyllä yksi jota en tajua ollenkaan. En ikinä, ikinä voisi kuvitella nauttivani turvallisesta ja varmasta urasta, se on juuri se mitä elämältäni en halua (niin no, ainakaan vielä tähän astisessa elämässäni en ole ikinä siitä haaveillut), vaan nimenomaan jatkuvaa vaihtelua ja uudistusta. Aurinko kympissä on myös sellainen, että se ei kamalan paljoa tunnu luonteeseen heijastuvan, mutta ehkä joltain osin kyllä, inhoan jos minua pomotellaan, olen mieluummin vapaa. En sinänsä kaipaa materiaalista menestystä, mutta tunnen ettei minun tarvitse tehdä paljoa sen eteen, se tulee ikään kuin luonnostaan.
Tunneperäinen sairastelu.. no jaa, siitä en oikein ole varma, mutta tarve tuntea itsensä hyödylliseksi ja merkitykselliseksi kyllä on välillä vahva, ja rakastan ihmisten auttamista.
Jotenkin tuo MC härkä häiritsee, kun en yhtään tunne sen kuvaavan itseäni, tuntuu kamalan vieraalta. Miksiköhän näin? Löytyisiköhän kartalta jotain selventävää.
Kiitos paljon tulkinnastasi!  smitten
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 16.01.2011 13:03:47 »

Ehkä se MC  harka yksinään tulkittuna, ja vielä perinteisesti "turvallinen toimeentulo" tai pitkäjänteinen työskentely,tuntuu siksi vieraalta, koska  pluto :skorpioni:IC:llä tekee sille oppositiota.
Asiat ei olekaan ihan siltä miltä näyttää, niillä on oltava syvempi merkitys, työlläkin.
Tämän opposition tekijät ovat sitten vielä neliössä  chiron mars leijona, joka tulee t-ristin kärjeksi.
Kiinteiden merkkien t-risti ei välttämättä tunnu helpolta, siinä kun jääräpäisesti voi pyrkiä pitämään kiinni toimintatavoistaan ja haluaa säilyttää omaksutut arvot. Toisaalta taas kun yhtenä tekijänä on  pluto, niin siinä ehkä pakostakin joutuu luopumaan asioista ja luottamaan elämän kiertokulkuun.
Tämän tietyn "elämänymmärryksen" voisi kääntää taiteelliseksi ilmaisuksi tuon  chiron mars leijona.n kautta. Nuo ovat vielä 12 huoneessa, jossa alitajunta vaikuttaa ja antaa impulsseja toiminnalle.
12 huoneessa ei välttämättä halua sinne lavalle päätähdeksi, vaan haluaa tehdä työnsä omassa rauhassa.
Ja mitä se työ voisi olla?
Jotakin kirjoittamiseen liittyvää, vaikka näytelmien käsikirjoituksia.
Sanoilla on sinulle joku tietty merkitys, ehkä ne tulevat kuin itsestään tai haluat luoda niillä harmoniaa, ehkä jopa parantaa??
 merkurius (se viestintä, ajatusten juoksu) 11 rapu tekee noviilin (harmooniaa, rakkautta)  :chiron:20 leijona:lle.
 aurinko kaksoset vahvistaisi tätä sanallisen ilmaisun merkitystä kuin myös se, että tuo t-ristin  pluto on 3 huoneen (kirjoittaminen tai merkantiliset alat) puolella.
 pallas kalat oivallus alitajunnasta tai kanssaihmisten reagointia seuraten,
helpostikin kolmiolla Merkuriukseen.
Ehkä näillä tekijöillä se "ura" on oltava jotakin mikä "tuntuu" omalta,
eikä niinkään yhteiskunnallisen velvollisuuden tai paksun palkkapussin ajamana töihin aamukahdeksaksi.
Kun tuo  saturnus kalat aikakäsityskin taitaa olla pikkasen liukuva?

..mourulainen näköjään ihan samoissa tuumissa..
tallennettu
neoo
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 16.01.2011 13:59:49 »

Kiitos vastauksista, ne selvensivät kyllä ja vaikuttivat ihan päteviltä selityksiltä.  Smiley Tosiaan sanat, verbaliikka ja kirjoittaminen ovat aina kulkeneet mukanani ja ovat tärkeä osa itseni ilmaisua. Ja todella, välillä sanat tuntuvat tulevan kuin itsestään, tekstiä vaan virtaa päähän jostakin ja silloin pitäisi aina olla mukana kynä ja paperia. Tällaisia luovuuskohtauksia tulee suhteellisen usein ja silloin teksti virtaa hyvinkin vaivattomasti, mutta väkisin kirjoittamisesta ei tule sitten yhtään mitään. Inhoan tehdä mitään väkisin ja jos tuntuu että nyt jotakin "pitää" tehdä, siitä harvemmin tulee yhtään mitään. Toisaalta oikeastaan myös esiintyminen kiinnostaa minua ja hankkiudunkin usein tilanteisiin joissa "joudun" esille, sitä kautta kehityn koko ajan rohkeammaksi ja pääsen peloistani siltä osin eroon. Harrastan nykyisin myös teatteria, rakastan näyttelemistä ja erilaisten roolien ottamista. Itse asiassa harrastan sitä ihan arki tilanteissakin...
Mutta pidän kyllä usein siitä, että saan tehdä työni itsenäisesti ja niin kuin itse haluan. En itse asiassa välttämättä halua mitään kunnon uraa ainakaan moneen vuoteen vielä, veri vetää maailmalle ja uusiin, arvaamattomiin kokemuksiin. Mutta eihän sitä ikinä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Ja hahah, liukuva aikakäsitys osuu kyllä aika nappiin...  Grin
tallennettu
neoo
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 17.05.2011 14:20:28 »

Jos mä nyt vaikka upittelisin tätä vähäsen, jos tuolta nousis jotain uusia juttuja esiin - itse en osaa vielä sen paremmin oikein tulkita, mutta auttaisi jos joltain muulta liikenisi apua.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: