Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auringon ja saturnuksen oppositio syntymäkartalla  (Luettu 5207 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Rapu89
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 26.01.2011 17:31:53 »

Hei kaikille!  Smiley
Tarvitsisin tulkinta-apua joltain asiaan paremmin perehtyneeltä! Elikkäpäs minulta löytyy omalta syntymäkartalta tuollainen   aurinko aspect_opp saturnus, joka on vielä hyvin tarkka 0,02 astetta. Soitin jonkin aikaa sitten astrologille joka kiinnitti huomiota kyseiseen aspektiin ja sanoi sen olevan paha juttu, mutta samalla myös tuovan vahvuutta luonteeseen!? Aurinko on ravussa ja yhdeksännessä huoneessa, ja saturnus kauriissa kolmannessa huoneessa. Kuu on myös ravussa ja tekee löysän yhtymän aurinkoon ja myös opposition saturnukseen. Aika paljon olen löytänyt tietoa tuosta aspektista ihan googlettamalla suomeksi ja englanniksi, mutta olisi mukava saada vielä lisätietoa! Miten huonesijainnit ja merkit vaikuttaa jne? Sellaisen käsityksen olen saanut että tuo olisi aika vaikea juttu?  Tongue Huono isäsuhde, itsetunnon puute, alkoholismin riski ja vaikka mitä muuta karmivaa nousi esille kun etsin tietoa aiheesta...  Shocked Olisi myös mukava tietää jos joltain muultakin löytyy sama aspekti, että miten on vaikuttanut?
   Kartalta löytyy vielä  venus aspect_con mars (kuuden asteen tarkkuudella) leijonan merkistä.  keskitaivas sijoittuu yhtymän keskelle, miten tämä vaikuttaa esimerkiksi rakkaus- ja työelämän kuvioihin!?
Kiitos jo näin etukäteen, mikäli joku voisi auttaa!  coolsmiley
tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 26.01.2011 19:01:00 »

Ilmottaudun kohtalotoveriksi. Mulla Aurinko  aspect_opp saturnus :aspect_con:pluto

Aurinko  harka, 11. huone,   saturnus skorpioni ja  pluto  vaaka 5.huoneessa. Yhtymän orbi muistaakseni pari astetta ja oppositiokin hyvin tarkka.

Uskoisin että kuvio on merkittävässä asemassa kartallani, joten myös minä otan mielelläni kommentteja vastaan!
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 27.01.2011 07:59:14 »

Minulla on myös tuo oppositio ja samoin eräällä tuttavallani. Meidän kohdallamme olen huomannut sen, että isä on ollut hyvin vahva hahmo elämässämme, mutta ei niinkään "hyvällä" tavalla. Isä on ollut voimakas mielipiteissään lähes tuomitseva, isä ei ole ollut läheinen tai läsnä, on jäänyt ilman isällistä hellää huolenpitoa jne..

Minulla saturnus on oppositiossa myös marsiin ja venukseen  Tongue  Grin Joten itsetunnon kanssa on aina joutunut painimaan. Itseni arvostaminen ja rakastaminen on yksi isoista opettelunaiheista. Samoin se että pitää päästä eroon itsensä rankaisemisesta, jota itse olen eri tavoin harrastanut tuntiessani huonoutta itsessäni.

Onhan saturnus aina haastava, mutta se antaa mahdollisuudet kasvuun Smiley Älkää aatelko tätä pelkästään huonona aspektina, vaan mahdollisuutena  Wink Jos käy sen saturnuksen koulun läpi, voi oikeasti jatkaa paljon keveämmällä mielellä eteenpäin.

Minulla saturnus on nelosessa ja aurinko 11.huoneessa. Minulla tosin saturnukseen on yhtyneenä jupiter myös. En tiedä auttaako se jotenkin minua näkemään tämän kuvion jopa mahdollisuutena Smiley Tarkoitan sitä, että en koskaan katso taaksepäin surullisena tai lannistuneena, vaan näen kaiken tapahtuneen tärkeänä ja kasvattavana.
tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 27.01.2011 10:43:13 »

Juu, komppaan kyllä Artemista.

Nähdäkseni kuvio tuo kyllä halua ja tahtoa pärjätä, mutta ei tee sitä ollenkaan helpoksi. Hassua kyllä, olen vähän siinä käsityksessä, että tämän kuvion haltijat ovat tietyllä tapaa helposti itsensä pahimpia vihollisia. Ei sillä etteivätkö vanhemmat/isä olisi taustalla tietynlaisen ajattelu- ja toimintamallin omaksumisessa. Lapsena/nuorena jäin ihan oikeasti paitsi monesta asiasta, mitä muut saivat niin materiaalisella kuin emotionaalisella tasolla. Itse opin lapsena tehokkaasti sensuroimaan itseäni ja totuin siihen, että en saa juuri mitään olin sitten kuinka kiltti, kunnollinen ja taitava tahansa. Aikuisiällä olen asettanut itselleni paljon korkeammat standardit - usein tiedostamatta - kelpaamiselle ja asioiden ansaitsemiselle. Onko sitten ihme, jos tuntuu, että koko ajan vain löytää itsensä hakkaamasta päätään seinään?! Toisaalta minulla oli suht pitkä jakso varhaisaikuusudessa, etten kerta kaikkiaan uskaltanut epäonnistua, mutten myöskään menestyä.  idiot2

Nyt olen luullakseni jo hieman päässyt eteenpäin Saturnuksen haasteiden suossa. Jossain vaiheessa vaan päätin kohdata silmä silmästä ja hammas hampaasta-asenteella tuon epäonnistumiskammon ja alon tsempata ja pyrkiä kohti niitä suorituksia joihin minulla on oikeasti potentiaalia. Tämä alkoi tuottaa satoa ja ihmetyksekseni huomasin, että nykyisessä ympäristössänihän myös minut palkitaan, jos parhaani teen. Välillä on myös ollut aika järkyttävää huomata, että myös minut hyväksytään ja kelpaan, vaikken tekisi muuta kuin olisi oma itseni  Wink Varmaan näitä elämän itsestään selvyyksiä joillekin, mutta saturniinikot joutuvat vähän opettelemaan...

Kova koulu, mutta eiköhän sitten joskus luokalta päästyäni ole aika voittajafiilis!  Cool
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 27.01.2011 13:45:50 »

Apache, kuulostaa tutulta Smiley täysin!

Kyllä vain ja sitten sitä on jotenkin oppinut elämään hirveän vähällä. Miten sen nyt selittäisi..?
Siis että itse ainakin huomaan että minulle riittää pienetkin asiat, ei osaa odottaa ja vaatia itselleen mitään paljoa. Tämä on vähän vaikea kuvailla Smiley Uskon että se on juuri sitä että jäi aikoinaan paitsi niin paljosta, kuten Apache sanoikin.

Olen kuitenkin siitä ihan iloinenkin, että koska olen oppinut elämään niin vähään tyytyväisenä, ei myöskään nykyään paljoa vaadita siltä että olen iloinen tai onnellinen. En tarkoita että enää tyytyisin niukkuuteen, vaan tarkoitan sitä että minulle oikeasti riittää pienetkin asiat että tulen iloiseksi Smiley

Se on kova koulu Wink
tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 27.01.2011 14:55:00 »

Artemis - en voi muuta kuin nyökytellä  Smiley
tallennettu

apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 27.01.2011 15:16:08 »

Lisättäköön, että mun on vähän vaikea eritellä  aurinko  aspect_opp  saturnus ja toisaalta  aurinko  aspect_opp  pluto vaikutusta toisistaan. Molemmat eittämättä haastavia ja merkittäviä, ehkäpä myös lisäävät pökköä toistensa pesään? Pluto on varmaan kohdallani lisännyt tietynlaista "tuhovoimaa", mutta ehkäpä se myös avittaa "uudelleensyntymisessä"? Ehkäpä Saturnukseni on tuonut juuri epäonnistumisen pelkoa ja riittämättömyyden tunnetta ja Pluton kohdalla haaste on uskaltaa muuttua? Hmmm.... Huh

Mieleeni paukahti myös, että ainakin lapsena tunsin itseni paljon ikäisteni kerskiarvoa kypsemmäksi. Nyt "vanhemmiten" olen taas tullut paljon leikkisemmäksi ja jotenkin lapsekkaammaksi, vaikka toki sisimmässäni tunnistan edelleen tietyn "vanhuuden"/kypsyyden/vakavuuden.
tallennettu

Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 28.01.2011 08:07:29 »

Apache, minulla on myös tuo pluton oppositio Wink

Ja olin lapsena jo "vanha" ja nyt nuortunut iän myötä. En ota enää itseäni niin vakavasti :)Minulla tosiaan on pluto myös oppositiossa kuuhun, venukseen ja marsiin. Samoin saturnus, mutta saturnus ei ole oppositiossa kuuhun.
Ei mitään helppoja nakkeja Cheesy mutta toisaalta, en vaihtaisi niitä poiskaan  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: