Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Vetovoiman lait??"  (Luettu 26957 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
T
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« : 12.02.2011 18:30:46 »

Elikkäs paljon on jo niitä keskusteluja, joissa on kysytty kenen kanssa joku tulee toimeen tai ei, mutta minusta olisi kivaa puhua vetovoimasta.
Oletteko siis huomanneet, että on jokin/joitakin lähinnä  aurinko -merkkejä, joita kohtaan tunnette vahvaa vetovoimaa? Entä oletteko huomanneet, että jokin/jotkut merkit puolestaan tuntevat teitä kohtaan vetovoimaa, vaikka itse ette välttämättä tuntisikaan? Ja tiedättekö, mistä tämä vetovoima saattaisi astrologisesti johtua?

Mä voin vaikka aloittaa: Jos  jousimies on sattunut kävelemään vastaan, on jalat menneet alta. Jostain syystä, vaikka tutustuisin heihin ja olisin pelkät ystävät heidän kanssaan, silti heidän kanssaan on yleensä sitä jotain. Sitä vaan tuntee sellaista yhteyttä ja vetoa. Eikä se aina ole mukavaa -.-
Toinen on  vaaka ja se on ollut yleensä molemminpuolista. Mutta se on toisenlaista kuin  jousimies kanssa.
Joskus harvoin olen saattanut tuntea vetoa sekä  vesimies että  kalat , mutta kokemuksieni takia en yleensä halua päästää  vesimies lähelleni.  kalat kanssa en sitten yleensä tuu lopulta toimeen paria poikkeusta lukuunottamatta Cheesy
Merkki, johon en tunne vetoa mutta jotka ovat tähän mennessä retkahtaneet minuun ovat  kaksoset . Se on jopa välillä pelottavaa. Jos tyypit eivät ole olleet  kaksoset , heillä on ainakin ollut 3.huone "täysinäisin".

Olen aina ihmetellyt sitä, että  kaksoset yleensä kiinnostuvat minusta. Astrologisesti varmaan syynä on, että olen  askendentti  kaksoset . Ja tuo valtava vetovoima  jousimies kohtaan johtunee siitä, että mulla on DC  jousimies ja  kuu ja  saturnus 9.huoneessa. Muuta en sitten keksi. Toisaalta se on aika kummallista, kun ajatellaan, että kummiskin oon  aurinko  neitsytShocked  Huh
 vaaka  en ota kantaa, koska 7.huoneeni on tyhjä ja vain  mars on Vaa'assa. Tosin heillä on yleensä ollut Mars kaksosessa Tongue

Että sellaista. Nyt on teidän vuoronne Cheesy
tallennettu
kattikissa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« Vastaus #1 : 13.02.2011 12:26:24 »

heippa!

Olen  aurinko skorpioni. Eniten vetoa olen tuntenut yhteen jousimieheen(Kartallani on paljon tavaraa jousimiehessä),yhteen skorpioniin(aurinkomme ovat samaa merkkiä,myöskin saturnukseni on skopussa ja saturnus on dc merkkini hallitsija) ja yhteen oinaaseen(kuuni on oinaassa ja hänen kuunsa skorpionissa) Sitten on ollut muutama lyhyt ihastuminen kalaan ja rapuun(rapu on minun askendentti ja kalat  keskitaivas,mutta näin jälkeenpäin olen ajatellut että mitä ihmettä heissä näinkään 2funny vaikkakin kumpikin ihan mukavia ovatkin Smiley
Sitten on muutama neitsyt tapaus,jotka ovat tunteneet vetoa minuun,mutta minä en sitten tippaakaan heihin. Oma marssini on neitsyessä.
Näiden neitsyt miehien kanssa olen saanut hyviä keskusteluja aikaiseksi,mutta vetoa heidän kaltaisiinsa en ole tuntenut. He ovat olleet omaan makuuni liian jalat maassatyyppejä,nörttejäkin  Smiley ja heidän tunne elämänsä kehittymättömämpää tai sanotaanko tunne laajuus suppeampaa kuin omani.
Kiitti muuten hyvän keskustelun avaamisesta!
Ottakaahan muutkin kantaa keskusteluun
tallennettu

tulta ja vettä
viuhtindu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #2 : 14.02.2011 05:05:25 »

Mulla selkeästi merkki johon tunnen vetoa on neitsyt, pääosin aurinko tai nousu merkkiset neitsyet. Syytä tähän on pohdittu kauan ja hartaasti, mitään loogista ei ole keksitty : D
tallennettu

Nousu rapu
Aurinko vaaka 5.h
Merkurius vaaka 5.h
Kuu rapu 3.h
Venus vaaka 5.h
Mars kaksonen 12.h
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #3 : 14.02.2011 10:54:13 »

Mulla sama juttu, Neitsyitä pyörii ympärillä, kiinnostuksen kohteina, ja toisaalta sellaisiakin, jotka ovat kiinnostuneita, mutta minä en oikein.

Ex on  neitsyt, ja nyt on tähtäimessä mies, joka on yhtä päivää vanhempi kuin ex.

Kartalta en ole löytänyt selitystä.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
T
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #4 : 16.02.2011 20:51:17 »

Kertokaa ihmeessä teidän kokemuksistanne! Eihän sitä muuten voi koskaan oppia uutta ellei avoimesti uskalleta jakaa kokemuksia Wink
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1646



Profiili
« Vastaus #5 : 16.02.2011 22:45:47 »

Mä olen tuntenut vetoa kaikkiin merkkeihin neitsyestä vesimieheen. Mutta en kaloista leijonaan yhteenkään. Well, yhteen oinaaseen ja oinasvaikutteisiin, mutta en noin aurinkomerkkinä.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 900



Profiili
« Vastaus #6 : 18.02.2011 13:56:17 »

No suhteeni ovat olleet aurinko leijona (joka oli enemmän seksuaalista vetoa, ensirakkaus) sitten aurinko rapu ja sydämeni vei täysin  aurinko askendentti jousimies kuu harka . Nuoruuden ihastuksia on myös olleet kaksi härkää!

Itsehän oon kovin vesipainotteinen, joten kaipaan minua tasapainottamaan maata/tulta. Jouskarissa on ihanaa sen muuttuva tulisuus. Vähän kuin veden ja tulen yhdistelmä. smitten Ja vielä maa siellä tunteissa, ah kuinka hyvin tasapainottaa omaa kuu vaaka joka hakee sitä balanssia .. perusvetisenä kalana ja kuitenkin nousujouskarina, kaikki natsaa paremmin kuin hyvin. smitten

Leijonassa aikanaa viehätti se johtajuus/miehekkyys. Mut se tosiaan, oli enemmänkin seksuaalista hurjaa vetovoimaa se suhde. Uskon myös, että hänellä oli vesipainotusta jossain, koska kosketti minua. Ehkäpä rapumaisuutta oli hänessä.
Ja nyt kun mietin, viehätti hänessä se Itseluottamus! Se loistelias hymy ja elämänilo ja pärjäämisen asenne joka huokui. Itseluottamus joka minulta itseltäni silloin puuttui, ja ja jonka kanssa olen paljon tehnyt töitä ja yhä se on aika ajoin hukassa..
Siis tasapainotusta varmaan alitajuisesti hain.

Nuorempana minua veti herkkä rapu puoleen, näennäisen samankaltaisuuden vuoksi.Ystävällisyys, herkkyys, kilttiys, hoiva.. Smiley Mutta sitten, huomaan nyt, että se ravun kuori teki liian suuren kuilun. Ja siinä ei ollut sitä tulta/maata jota tarvitsen tasapainottamaan minua. Smiley
Nykyään ravut ovat lähinnä ärsyttäviä. Luulen, että siinä on joku juttu, jota en oo keksinyt vielä ihan, että miksi. Ehkäpä se on se, kun minä uin niin syvissä vesissä, ja haluan jakaa sisimpäni ja ennenkaikkea tutkia ( jousimies ) sitä, ja kun ravun kuori kestää varmaan vuosia taputella rakkaudella auki.. Nuorena olin vielä semmoinen että halusin "pelastaa" kumppanin (ravun) tavallaan, olla se ojasta nostaja. Mutta ei, en enää. Enkä sillä tavalla, ravun kanssa ei vaan toimi käytännössä.  jousimies on niin ennakkoluuloton ja rajojaan rikki polkeva totuuden etsijä vikkeläjalka, että se iskee. Siinä on molemmilla annettavaa ja saatavaa.

Minulla on suhteelle annettavana syvällisempää näkemystä ja kokemusta, monimutkaisia ajatuskuvioita ja tunnejuttuja, intuitiota, herkkyyttä.. tupla-jouskarin kuu harka mua  palauttaa todella ihanasti maan pinnalle ja tuo järkeä ja logiikkaa, kestävyyttä, varmuutta mun kuu vaaka epävarmuuteen.. Wink ja härän lämmintunteisuus, hellyys, ystävällisyys, todella kolahtaa ja on sitten se meidät yhdistävä tekijä tunnetasolla. Että on sekä samankaltaisuutta, että päinvastaisuutta/tasapainoa. Smiley

Yksi kaveri on aurinko vesimies ja äidilläni paljon planeettoja vesimiehessä, kuten esikoisellakin.
Ja joku siinä veskarimaisuudessa mua ihastuttaa! smitten Ja ymmärrän sitä veskarin olemusta niin täysillä ja vähän ihailenkin. Se on se vallaton luovuus ja kekseliäisyys, sosiaalisuus ja erilaisuus, Eloisuus. smitten Onhan kuu vaakani sosiaalinen.. ja aurinko kalat siihen sekoitettuna, on niissä vesimiehen piirteitä, samankaltaista outolintuisuutta ja erikoisuutta, tunnerikkautta ja sitten semmoista uhrautuvuutta.. ja ne vikkälät liikeet, niissä on sitä jotaki. Grin  Ja itsenäisyyttä! Sitä ihailen erityisesti. Onhan itselläni  venus vesimies . Wink

Tässä puhuttiin lähinnä aurinkomerkeistä, mutta enhän minä kalana taas voinut pysyä niin totaalisen pinnalla, suokaatten se minulle anteeksi.. angel
(ja sitten vielä pyytelee anteeksi, mä oon kyllä niin kalat 2funny )
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011 13:58:33 kirjoittanut Metsänkeiju » tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 18.02.2011 15:39:47 »

Aloitetaan nyt vaikka siitä, että olen tuntenut monta  aurinko jousimies -miestä, enkä yhteenkään ole tuntenut lainkaan seksuaalista vetovoimaa. Ja jos ajattelen, en haluaisi kumppanikseni jousimiestä, jostain syystä.  Huh Ehkä siinä on jotain sellaista, että heissä on liikaa samaa kuin minussa (olen siis  aurinko, MC,  merkurius  jousimies) ja haluan kumppanikseni jonkun joka on erilainen.

Kehen sitten tunnen sitä seksuaalista vetovoimaa? Useampi  aurinko harka on ollut sellainen.. En tiedä miksi, kartallani ei härässä ole mitään. Siihen merkkiin kyllä kivasti tekee marsini oppositiota skorpionista sekä venukseni kolmiota kauriista. Sitten on vesimerkit.  smitten smitten Omakin karttani on kivasti vesipainotteinen.

Ja kun puhutaan ystävyydestä, niin  aurinko jousimies kun olen, niin minähän olen kaikkien kaveri.  Wink Ei sillä väliä minkälainen ihminen on, kaikki ovat kiinnostavia omalla tavallaan.
tallennettu
Kieroon_Kasvanut
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47



Profiili
« Vastaus #8 : 18.02.2011 20:15:32 »

Hyvä aihe Smiley
Itse olen viime aikoina näitä kovasti pohtinut ja huomannut että kalat - miehillä ( nimenom. juuri miespuolisilla ) ja minulla on joku ihme korkeamman tason yhteys   Shocked Yksi on oikein tullut sanomaan että "hän tunnistaa kaltaisensa"  Cheesy Ihan kuin olisimme samalta planeetalta tai ulottuvuudesta tai jotain  uglystupid2 Minun ei tarvitse "selitellä" itseäni tai mielipiteitäni heille vaan he jotenkin vain "tajuavat" sanojeni oikean merkityksen puhuimpa sitten säästä tai maailmanherruudesta  :Smiley  Smiley ( mikä on vain hyvä, koska merkkarini tekee lähinnä neliöitä ) Johtuneeko tuosta  venus kalat : joka sijaitsee 2 asteen päästä IC:täni, "kotoisuuden" ja "tuttuuden" tunne...  Huh

Muutamat vaaka ovat toisia joidenka katseesta vain näkee, että he ymmärtävät ( tai antavat miellyttämisenhalunsa vuoksi ymmärtää  Grin ) Jotenkin kohteliata ovat, katsovat koko keskustelun ajan lämpimän rauhallisesti silmiin  smitten

 kaksoset :ten energia taas on sellaista ihanan kuplivaista ja eläväistä  Cheesy Heidän huumorinsa ja sanavarastonsa iskee tämän   mars kaksoset, aurinko ja  merkurius  vesimies :en sydämeen  Grin Kovin iloseksi tulen heidän seurassaan Smiley

 rapu :t ovat sellaisia ihania höpsöttäjiä  Cheesy He osaavat hassutella söpöllä tavalla, mutta osaavat myöskin välillä  olla rasittavia ailahtelevuudellaan ja tunteissa/kriiseissä vellomisellaan.

 jousimies :t omaavat semmoisen mukavan poikamaisen ja positiivisen pilkkeen silmäkulmassaan  Wink

 leijona :t taas vetoavat rehdillä ja anteeksipyytämättömällä olemuksellaan suorasukaisten  oinas :den tavoin. Osaavat vaalia omaa arvoaan.

 Paras ystäväni on  aurinko ja  merkurius leijonamars oinas, toinen  aurinko  kaksosetaskendentti vaakakuu jousimies, ja kolmas  aurinko rapu,   kuu vaakamerkurius sekä  jupiter  leijona .

Seksuaalisesta vetovoimasta en osaa sen kummemmin sanoa, kun ei ole tietoakaan kyseisten ukkojen/akkojen horoskoopeista  2funny Ehkäpä  leijonaharkaskorpionivaaka noin nyt ulkoisesti ja  ilman merkit ns. "pään sisäisesti" ?
tallennettu

Trooppinen aurinko vesimies, kuu oinas, askendentti skorpioni
Sideerinen aurinko vesimies, kuu kalat, askendentti vaaka

Kiinalainen Metallivuohi,puupuhvelin egolla
Sininen Solaarinen Yö
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #9 : 19.02.2011 01:04:17 »

Hmm...No itse en ehkä osaa nimetä kovin montaa merkkiä, joita kohtaan tuntisin erityistä vetovoimaa..Sen voin sanoa, että ainakin  kaksosetrapu ja  vesimies on tuntunut mulle aina aika etäisiltä, siis seksuaalisessa mielessä, ei välttämättä kaverimielessä.Ehkä joku niissä leijonissa kiehtoo, olen huomannut, että monella miehellä, josta olen ollut kiinnostunut, on kuu tai aurinko leijonassa.No, se on kai selitettävissä sillä, että descendentin hallitsija  mars on mulla leijonassa  Smiley
Sitten niistä, jotka ovat olleet musta kiinnostuneita...No, löytyy yksi  harka, yksi  kalat ja kaksi  leijona.Jännä juttu tässä on se, että kalamiehellä oli  venus oinaassa ja kuu leijonassa, samat sijainnit oli härkämiehellä.  Shocked
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #10 : 19.02.2011 01:33:42 »

Itse olen huomannut, että sytyn miehistä, joilla on vahvasti ilmaelementtiä kartalla. Se äly ja tietynlainen tavoittamattomuus vaan vie jalat alta - näissä miehissä löytyy sekä älyllistä että tunnepuolen haastetta Wink  Looginen selitys on se, että mulla on ilmaa kartalla häviävän vähän (tulta sitäkin enemmän, maa ja vesi aika tasapainossa), joten haen miehestä sitä, mikä itseltä puuttuu.

Lukumäärällisesti eniten ihastuksia on  aurinko vesimies -miehissä. Vesimiehissä on vaan sitä jotain... Pirun fiksuja ovat, äly kiehtoo, ehkä vähän omaperäisiäkin. Kun en itsekään mikään perinteinen pullantuoksuinen kodinhengetär ole Cheesy  Nykyisellä on muuten  kuu vesimies , minkä ansiosta hänessä on sitä tiettyä haastetta, jota etsin Smiley

Exä ( aurinko askendentti kaksoset kuu harka ) ja nykyinen ( aurinko vaaka askendentti neitsyt kuu vesimies ) ovat molemmat vahvoja ilmaelementin edustajia. Exä liian ärhäkkä ja päällekäyvä, kun hänellä oli myös paljon tulta, vesi vähissä - riitoja ja valtataistelua oli paljon...

Nykyisellä taas on vettä aika paljon, mutta myös maata jonkin verran ( askendentti mars neptunus maamerkissä). Miehellä on tuli vähissä kartalla, joten ehkä hän imee mun tuliylimäärästä energiaa itselleen Huh

Koska mulla on  askendentti juno mars kauris ( juno mars 1. huoneessa) ja lisäksi  aurinko aspect_con keskitaivas ( aurinko 10. huoneessa), etsin miestä, jossa on päämäärätietoisuutta sekä halua edetä uralla - en ole koskaan syttynyt rentuista tai virran mukana ajelehtivista, vähän boheemeista tyypeistä. Taloudellinen turva ja vakaus on elintärkeää.

Olen moninkertainen Jousimies ja en voisi edes kuvitella seukkaavani  aurinko tai  askendentti jousimies kanssa!!! Itse arvostan kuitenkin vakautta, niin yleensä näiden huolettomien villivarsojen meno saa ahdistumaan...

Lisäksi mulla DC rapu ja mulla joko hiertää Rapujen kanssa niin maan perusteellisesti tai sitten tulen loistavasti juttuun, nämä naispuoleisia Rapuja. Miespuolisia Rapuja en tunne kuin yhden (hällä megastellium  aurinko kuu merkurius venus rapu !) ja meillä ajatukset ovat täysin eri maailmasta, negatiivisessa mielessä - työasioista voimme jutella, muuta yhteyttä ei sitten löydykään...
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #11 : 16.04.2011 21:18:21 »

Hmm.. Meikäläinen on  aurinko vesimies, enkä ole kovin usein ihastunut kehenkään. Ne, kehen tunnen vetovoimaa, on usein sellaisia hiukan tuntemattomampia joiden syntymäaikoja en oo pahemmin kehdannut kysellä. Cheesy

Mutta voisin nyt jokatapauksessa tulla siihen lopputulokseen, että ihastun villeimmin kaksosiin, ehkä myös toisiin veskareihin, kyllä oon yhteen vaakaankin tainnut olla lätkässä. Tämä tuskin on kovin yllättävää. Yhteen  neitsyt olin joskus pihkassa, ja koska mulla on siinä merkissä  askendentti ja  kuu niin ei tämänkään aktan pitäisi pahemmin hämmentää, varsinkin kun tyypillä oli myös jouskaria ja kalaa kartalla.

Vetovoimaa sitten tunnen eritoten tulimerkkeihin, varsinkin jouskareihin. Sekään on tuskin kovin yllättävää. Sitten on se yks  kauris joka on piirittänyt mua vaikka kuin kauan, ja on hänessäkin kyllä sellasta karismaa joka toimii mun mielestä parhaiten makuuhuoneessa. Mulla on paljon planeettoja, mm.  mars ja  venus kys.merkissä, vahva saturnus-painotus ja  askendentti neitsyt joten tämäkin on luultavasti hyvin luonnollista. Hänen persoonassaan ei ole sitten kyllä mitään kiinnostavaa. Cheesy
Muutenkin noi  kauris tuntuu musta kiinnostuvan, samoin kuin  kalat (=mun DC). Mutta yleensä en tule näiden kanssa niin hyvin juttuun. Niin ja tulimerkitkin on osoittanut muhun myös kiinnostusta, ja se on ollut todennäköisemmin molemminpuolista.

tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
grusgrus
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #12 : 08.05.2011 22:58:45 »

Itse olen  aurinko harkaaskendentti skorpionikuu oinas. Merkit jotka vetävät puoleensa, ovat  skorpioni ja vaaka. Tosin vaaka on se poikkeus, joka vahvistaa säännön  Grin

Ihminen, johon miellyn heti ensitapaamisella, on poikkeuksetta skorppari. Niin ystävyys- kuin rakkausrintamallakin.



tallennettu
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #13 : 16.05.2011 21:11:24 »

 jupiter ja  saturnus, siinä vasta mielenkiintoinen kombo!:D
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371


Säh!


Profiili
« Vastaus #14 : 30.05.2011 09:57:42 »

En nyt osaa pelkän  aurinko-merkin perusteella sanoa, keihin tunnen vetovoimaa, koska ei se yksissään mielestäni kerro mitään - ainakaan minä en ole huomannut mitään "kaavaa". Mutta jokin Plutoninen, Skorpionimainen vaikutus minuun ainakin vetoaa, tai Kaurismainen synkkyys. En tiedä mikä siinä on, 7. huoneessani ainakaan ei ole mitään mikä selittäisi nämä ( pluto ja  skorpioni on mulla 9. huoneessa,  kauris 1. huoneessa ja  saturnus 11. huoneessa). Nykyinen avomieheni on  aurinko jousimies, enkä nyt ainakaan yleisesti voi sanoa ihastuvani Jousimiehiin, päinvastoin. Mutta tosin, alunperin hän ihastui minuun, ja sitten vähän niin kuin ystävyyden kautta ajauduin parisuhteeseen hänen kanssaan. En osaa sanoa, mitkä muut merkit ovat minusta viehättyneet, kun en tällaisia avoimia lähestymisiä ole kauheammin kokenut.
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: