Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten Venus toimii sinulla huoneissa ja aspekteissa?  (Luettu 48529 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #15 : 20.02.2011 20:07:28 »

Mulla on kartalla lievää ristiriitaa noiden pariutumisjuttujen kanssa. Toisaalta on paljon nimenomaan vakauteen liittyviä juttuja (härkä  aurinkomars, dc  kauris, saturnus femmassa...). joku kyselikin vedämmekö puoleemme tietyn tyyppisiä/merkkisiä rakkauden kohteita... no usein minusta kiinnostuvat ne jotka viehtyvät tuosta tapaamastaan venus kaksoset-tyypistä. (jota vielä komppaa railakas  kuu 5.huone) saatanpa minäkin heidän kanssaan tovin viihtyä, mutta sitten sitä usein vaan huomaa, että intressit ja tarpeet on lopulta ihan eri. Itse viehätyn usein jollain tapaa "ankarista" tapauksista (DC kauris, joo...). Kuitenkin jos joku minua kohtaan liian innokkaasti esittää vakavia pariutumisaikeita niin vastassa on usein sitten taas  venus kaksoset joka ei sittenkään osaa päättää, että onkohan tämä pariutuminen sittenkään minua varten  Grin monimutkaista!  idiot2
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #16 : 20.02.2011 20:10:02 »



Kuulostaa kyllä ihan tutulta, mieheni on venus leijona Smiley Sen verran oon ainaki oppinut, että pienet kehasut arjessa tekee ihmeitä, venus leijona on niin perso huomiolle. Se on aika sulosta. Senki tiiän, että mieheni tykkää kyllä naisesta jota "kehtaa esitellä". leijona on kiintee merkki, joten näkisin että venus leijona on myös aika parisuhdeihminen sen sijaan että hänellä olisi ne pari suhdetta. venus leijona ei mun mielestä oo myöskään sellanen, joka haluaa erityisesti "saalistaa". Häntä sen sijaan olisi syytä saalistaa, ainakin hänen omasta mielestään. Oman mieheni kohdalla esim. tiedän että se ois turha koittaa tehdä häntä mustasukkaiseksi toisen miehen avulla, hän ei alentuis vakuuttelemaan naista paremmuudestaan vaan hänen pitäis se jo tietää Wink

Jep - ihan samoja havaintoja!
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #17 : 20.02.2011 20:11:56 »

Oisko muuten kokemuksia  venus  oinas -tapauksista? Erityisesti naisten kartalla... Entä miten tulkitsisitte  venus aspect_con saturnus oinaassa?
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #18 : 20.02.2011 20:42:29 »

 venus jousimies 2.huoneessa ja ainoana aspektinaan yhtymä Uranukseen. Toisin sanoen, koen viehtymystä kiiltäviin esineisiin, jazzmusiikkiin ja kaikenlaiseen elektroniikkaan, lisäksi olen myös IT-alalla töissä.

tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #19 : 22.02.2011 14:23:10 »

Minulla Venus leijonassa, 8. huoneessa. Monesti olen kuullut täällä: se on sinulla juuri siellä missä pitääkin oikeaoppisesti olla! Onko tässä ketjussa kellään samanlaista sijaintia venukselle?

Tuo on minulla ainakin aika dominoiva, niin hyvässä kuin pahassa, tuo sijainti...

Viereisessä huoneessa eli 7. huoneessa on aika paljon tavaraa, olen kuulemma riippuvainen ihmisistä, mutta myös taitava sosiaalinen peluri, saatan pyörittää ihmisiä ympärilläni tai jopa manipuloida heitä, sulavan sujuvasti, etteivät he edes itse tajua siitä aina mitään... Supliikkinaisia, myönnän olevani, mutta hyväntahtoisella tavalla, vaikka nyt joku siinä manipulointia voisi nähdäkin...  Embarrassed

7. huoneessa siis:  aurinko  mars ja  merkurius kaikki  rapu :ssa sekä myös ravussa  kuunsolmu , noususolmu.  kuu on   kaksoset :ssa sekin tuossa seiskan huoneessa.

 askendentti  jousimies yhtymässä  uranus sekä  jupiter jotka  askendentti tykö siis myös  jousimies :n merkissä. Jupiter 12. huone, Uranus 1. huone. Laskuakselilla DC, löytyy 6. huoneesta sekä  vesta että  chiron .
Tuo on aiheuttanut päänvaivaa, tulkitsen itse sen jatkuvana tasapainon hakuisuutena siihen, poukkoilenko edestakaisin vai olenko läsnä ja otanko vastuuta rauhallisesti edestakaisin, samoin tasapainoilua "huomion varastamiselta" ja läsnäololla, ihmisten aidolla auttamisenhalulla, vilpittömyys vs. omat motiivit / itsekkyys.

Mutta kysehän oli eniten siis VENUKSESTA, joten etten taas poukkoilisi täysin sivuraiteille: on venuksen aspektit minulla näin:
VENUS itse, tekee  aspect_squ  kuu  kaksoset ja  askendentti  jousimies hmmm, ei hyvä??  Grin
MUUT PLANEETAT KOSKETTAVAT VENUSTA NÄIN, astro.fi:n mukaan:
 aspect_squ :llä koskettavat  uranus ja  jupiter  jousimies :ssä (lue edeltävät kohdat) sekä neliötä tekee myös  chiron  kaksoset DC-akselin yhtymä ja 6. huone siis.
 aspect_tri :ta Venukselle mulla tekee  neptunus jousimiehessä ja ekassa (1.) huoneessa. (Kaiketi hyvä aspekti? muuten tuossa on tosi voimakas transiittikin ollut jo pitkään minulla, Venuksen ja Neptunuksen välillä nyt, mutta Plutokin on tehnyt transiittia venuksen kanssa viime aikoina, on luovuutta mutta vaikeuksiakin ilmassa...)
Sitten, muut tekevät venukselle vielä tämmöisiä aspekteja mulla: (aattelin kertaheitosta laittaa kaiken tänne, tyypilliseen tapaani taas panostan kaikki tai ei mitään...  smitten)
 aspect_sex tekevät venukselleni sekä  saturnus että  pluto
Saturnus on minulla kymppihuoneessa, uran ja ammatin huoneessa, kuten Plutokin. Molemmat Vaa'an merkeissä.

Kysynkin teiltä, jotka näette objektiivisesti, että eivätkö noin puolen vuoden ajan jo jatkuneet vakavat ongelmat työelämässä voisi johtua juuri tästä? Siis Venus suhteutettuna Plutoon ja saturnukseen 10. huoneessa, ja että nekin ovat Vaa'an merkissä ts. venuksen merkissä?? Minua on huijattu ja minulle on oltu inhottavia työelämässä, puolen vuoden aikana olen ehtinyt olla työtön, menettää jo kolme eri työtä ja todellakin vastoinkäymiset vain tuntuvat jatkuvan, ilkeät ihmiset hankaloittavat elämääni kaikin mahdollisin tavoin... Lisäksi eivätkö Venuksen ja Pluton väliset voimakkaan transiitit vaikuta juuri tähän? Suoraan siis Pluton sijainnin kautta? En tiedä paljon transiiteista, mutta jotain. Pluton vaikutukset ovat myös aika vieraita vielä joltain osin, mutta Saturnus -eikö se aina tuo haasteita "nahanluontijaksoja" aktivoituessaan?
Kaiken lisäksi taitaa Uranus, sidottuna nousujousimieheen, ja vaikuttamalla Jupiteriinkin siellä 12. huoneessa (ja jouskari sekin) se Uranus on myös ollut aktiivisena, plus Neptunus Jousimiehessä, transiittina Venukseen...?

 Shocked Blääh, ihan liikaa jo asiaa! Enkä odotakaan, että tähän ihan koko painollaan kukaan jaksaisi keskittyä (ellei sitten halua tulkintaansa vaikkapa yksityisviestiin heittää, jos oikein innostuu ja haluaa joku tulkita / valaista tilannettani) Mutta ihan jo pluto, uraelämä yms. kaipaisin vähän ratkaisuja... Jos se nyt edes Venuksella selittyy, vikaa on tietysti itsessänikin enkä sitä kiellä. Mutta pikkunilkkejä yms. täys kusettajia on tielleni osunut ihan liikaa viime aikoina, työelämässä siis, huijaavat rahallisesti jne. Ja juoruavat jälkikäteen epätoseja juoruja, vaikka työsuhdettakaan ei moneen kuukauteen ole erimielisyyksien alettua ollut... :/

Kyllä se elämä vain muuttuu, tuntuu raskaaltakin välillä, kun heittää luovuuden ja ahdistavan työelämän minulle samaan aikaan käyntiin, transiitteina voimistumaan jo sen, mikä koko ajan on aikamoinen oppiläksy tuolla minun kartallani...  Shocked  idiot2

Aina en ihan ymmärrä.
7. heinäkuuta -83 Espoo, jos vielä tarkemmin haluaa nähdä. 19:27, kesäaika.

t. Topaasi  smitten

P.s erilliseen viestiin voin jotain tulkintaa katsoa täällä joidenkin toisten astrolaisten Venus-ongelmista / jutusteluista...  smitten  Grin  laugh
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #20 : 22.02.2011 14:51:02 »

Oisko muuten kokemuksia  venus  oinas -tapauksista? Erityisesti naisten kartalla... Entä miten tulkitsisitte  venus aspect_con saturnus oinaassa?

Suoranaisesti en omasta "karttapankistani" täällä, eli tuttavieni kartoista löydä ihan tuollaista esimerkkiä, mutta vähän samankaltainen, aurinko-oinas ja hyvin muutenkin oinasmainen naisihminen, no kerrotaanpa:

Alle kolmikymppisestä 80-luvun alkupuolella syntyneestä naisesta on nyt kyse, hän on  aurinko oinas, lisäksi oinaassa sijaitsee  vesta (jumalointi, ihalijat "Valon Kantaja" -ilmiö, sisäinen valo ihmisessä jne.)
Hänen  venus on kaksosissa, mielenkiintoisen asiasta tekee, että  venus osuu paitsi kaksosten merkkiin (ilma = toimiva oinas-auringon kannalta), myös keskitaivaalle kartalla, eli MC jonnekka aika lähelle hänellä osuu, muutama astetta kauas ollakseen yhtymässä Kuun noususolmu! Noususolmu on hänellä 10. huoneessa, eli uran ja ammatin huoneessa KAKSOSTEN merkissä, sekin. Ja kymppihuoneesta häneltä löytyy myös  kuu  rapu :n merkistä!

Nämä kaikki asiat jo ehkä kertovat teille, että tämä ihminen on oikuttelujensa ja kommunikointityylinsä puolesta välillä melkoinen haaste koko lähipiirilleen, varsinkin voisin kuvitella työelämässäkin, että hän simputtaa muita (niitä joista hän ei pidä...)
Vaikka kyseessä onkin minun pitkäaikainen ystävä, on meilläkin useammin kuin kerran mennyt sukset ristiin aika pahasti reilun kymmenen vuoden tuntemisemme aikana.
En muuten sanoisi näin ikävästi, mutta oinaat eivät minulle koskaan ole helppoja, tässä on oikein vahva oinasmainen naisen käytös kyseessä...

Kommunikoinnissa välittyy hänellä koko ajan sellainen röyhkeä "minä olen ensin" -asenne, ja itsekkyys on nähtävissä sen mukaisesti. Samoin tämän olen nähnyt usein hänessä "Minä olen itsepäinen ja teen kuten itse haluan. Minä määrään. Minua kukaan ei käske tai ohjaile! En tee mitään vasten tahtoani, ellei ole pakko!"

Sama ihminen on nousuneitsyt, se ehkä tuo vähän jotain maa-elementin pehmeyttä tuohon tulisuuteen. Kun hän on rauhallisella tuulella, minä aurinko-rapuna pääsen hyvinkin äkkiä samalle aaltopituudelle, jopa ihan syvällisiinkin keskusteluihin hänen kanssaan. Laskuakselilla KALAT osuukin 6. huoneeseen, uhrautuu siis velvollisuuksien ja vastuuntunnon huoneessa, DC:llä eli laskuakselilla Toimiiko tämä?? En tiedä, tätä puolta näen aika harvoin, mutta ehkä, kun hän vilpittömästi jotakuta haluaa auttaa, omasta halustaan, hän voi silloin uhrautua ja tehdä paljonkin tämän auttamisenhalun eteen...

Erittäin mielenkiintoista on minusta se, että MC, eli pyrkiminen elämässä, osuukin KAKSOSIIN ja TOTUUDEN huoneeseen, eli 9. huoneeseen. Hänkö siis ihailee jotain kaksosmaista vallattomuutta, viattomuutta, "luonnon lapseutta" jne. ? Sellaista tiettyä vapautta, idealistisuutta ja taitoa nauttia elämästä, kulkea vapaasti ja sitoutumattomana? Laskuakselilla oli muuten KALOIHIN kiinnittyneenä myös  juno eli PARISIELU sekä sen löytyminen, meinaako se, että hän ei ihan heti löydä "sitä oikeaa", koska ihannoi kaksosmaista vapautta, ehkä jopa sitoutumiskammoa?

Minä nyt vasta alan hänen karttaansa ymmärtää, IC-akselikin selitti monia juttuja, niitä en tänne enää ala kirjoittaa...

Mutta voisin ehkä veikata, että jos henkilö on kovin tulinen muuten luonteeltaan / kartaltaan, sitten on vielä VENUS oinaassa, niin ei se ainakaan helpota asioita. Riippuu tietysti muista kartan tekijöistä, sekä Venuksen aspekteista verrattuna muihin planeettoihin,

Venus + oinas, minä tulkitsisin että oinasvenukset saattavat helposti kerätä kaiken huomion itseensä, kerätä skarppeja "machomiehiä" ja itsevarmoja tyyppejä puoleensa (jos siis nyt puhumme naispuolisista venusoinaista). Mutta eivät itse siedä liian itsevarmaa käytöstä, vaan haluavat määrätä ensikädessä asioista, olla vallassa, niin sanotusti, oinasmaisen itsepäisellä tavalla. Alistuvainen kumppani voi juuri pitääkin tuontyyppisestä vahvuudesta, mutta kahden vahvan persoonan kohdatessa, se tietää vaikeuksia ja johtajuuskiistoja, kunnes kaapin paikka on päätetty. Vahvemman -kuten vaikkapa vahvan leijonaluonteen- edessä oinasmaiset ihmisetkin nöyrtyvät, ja usein natsaa samalla aaltopituudella aika hyvinkin. Muut tuli-kombinaatiot (jouskaripainotteiset tyypit esim) sekä ilma-elementit sopivat vahvalle oinas-kartalle hyvin kumppaneiksi, niin rakkaudessa, työelämässä kuin ystävyydessä.

Merkuriuksen sijainti on myös vähintäänkin yhtä tärkeä tarkasteltaessa venuksen avulla ihmissuhdeastrologiaa, samoin nousumerkki ja kuu. Tällä ystävälläni tässä esimerkissä oli muuten Merkurius härässä, ysihuoneessa. Tekee kolmiota nousumerkkiin ja avautuvaa sekstiiliä kuulle... Että semmoista.  Cool

Auttoiko tämä yhtään sinua, apache? Ei ihan täysin sama tilanne, kun hänellä ei VENUS juuri oinaassa ole, mutta toivottavasti ei silti aivan täysin asian vierestäkään??  Smiley  Grin
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
supikas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #21 : 22.02.2011 22:20:18 »

Oliskohan jotain valaisevaa sanottavaa kenelläkään kun mulla on  venus  vesimies 10. huoneessa, eikä tee mitään aspekteja... tai jos otetaan huomioon muutkin niin  kuunsolmu  kaksoset 12. huoneessa (onkos tämä niinkuin  venus aspect_tri kuunsolmu)  ja  vesta  rapu 2. huoneessa ( venus aspect_squ vesta ?). Ei tuo  venus  vesimies paljoo lämmitä ...  buck2
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #22 : 23.02.2011 13:01:32 »

 vesimies
minusta ei tarvitse merkitä vain pelkkää huonoa, jos se  venus on Vesimiehen merkissä.

VESIMIES
edustaa usein tiettyä rebelliutta, vähän niin kuin vastaan pokkuroimista, erilaisuutta. Ei haluta tehdä / olla valtavirran mukaan, ollaan radikaalilla tavalla erilaisia, myös itsenäisiä ja riippumattomia. Vesimies ei välttämättä halua alistua muiden määräiltäväksi tai olla riippuvainen kenestäkään. Vahva itsenäinen tarve pyrkimyksissään, voi Venuksen kautta viestiä sinulle siitä, että joskus voisit enemmänkin myöntyä ottamaan apua muilta ihmisiltä vastaan. Se ei tee kenestäkään "luuseria" koska sosiaalisena olentona ihminenkin tarvitsee aina välillä muita ihmisiä...  smitten

Siis sinulla kuitenkin on nuo aspektit Venukselle kartallasi vai? Siis se, että kirjoitit  venus  aspect_tri  kuunsolmu ja  venus  aspect_squ  vesta ??
Joku voi nyt korjata, jos olen väärässä, mutta aspekteista sen verran, että esimerkiksi
VENUS voi tehdä aspekteja muille planeetoille, jolloin katsotaan tässä astro.fi:n palvelussa aspektitaulukosta vasemmasta sivulaidasta VENUKSEN kohdalta, että mille planeetoille se venus tekee ja mitä aspekteja.
Sitten VENUS löytyy taulukosta myös alariviltä, kun katsot Venuksen kohdalta vaikkapa sieltä, voi sen yläpuolella pystyriviin tulla jotain aspekteja. Nämä ovat niitä MUIDEN planeettojen tekemiä aspektejä VENUKSEN planeettaasi.

Ja jos joku kysyy minua selittämään, mikä on aspekti, menee jo liian vaikeaksi...  2funny Mutta minä ymmärrän jotenkin kuinka niitä tulkitaan, se pohjautuu vain intuitioon, tuolloin täytyy ensin nähdä vähän muutakin karttaa, sitten aspektit otan yleensä vasta viimeisenä, kun kokonaisvaltaisesti olen ymmärtänyt karttaa ja ko. kartan edustajan perusolemusta.

Supikas, noususolmu kaksosissa ja 12. huoneessa eli itsensä voittamisen huoneessa? Olisiko elämänläksysi ehkä se, että uskaltaisit olla itsevarmempi, tai voittaa itsesi jossain muussa asiassa? Katso mitä kartalla on toisessa päässä, eli DC eli laskuakselilla? Ja mikä on sun ASC eli nousumerkki? Onko sen nousun lähellä kiinni siinä jotain planeettoja, tekemässä yhtymää eli  aspect_con  askendentti :iin, tai vastaavasti DC:een eli laskuun. (osuu sinne jonnekin 6. tai 7. huoneeseen yleensä eli nousuakselin toinen pää on lasku, DC =Descendent)

Ja Venus Vesimiehessä, olet ehkäpä viileä puolisoehdokkaille / seurustelukumppaneille tai muille kilpakosiskelijoille, ainakin aluksi? Et ole mikään helppo nakki, mutta kiinteänä laatuna, sitten kun ihastut ja homma lähtee kunnolla jonkun kanssa käyntiin, sinä panostat siihen ja mielelläsi haluat pysyä. Tosin Vesimies merkkinä, se voi koko ajan tuoda pakotetta kapinoida, olla erilainen jne. Voi siis helpolla vetää vieraisiinkin sinua, jos karttasi muut tekijät yhtään sinne suuntaa näyttäisivät...

Ja Vesta  vesta Ravussa, 2. huoneessa, no sehän liitetään rahaan se huone jollain tavalla, omaan rahaan, olen kuullut. 8. huone on enemmän taas puolison tai suvun mukana perittävään varallisuuteen, myös transformaation huone. Nämä on aika epävirallisia tietoja, pohjautuu nyt minun intuitioon, joten joku voi olla erikin mieltä. Eikä tulkintakaan välttämättä mene yhtään oikeaan, silti yritän:  smitten
Eli rapu ja vesta 2. huoneessa, sinun sisäinen valo on rapumaisen huolehtivaa. Se tasapainoittaa sitä, jos Venus vesimiehessä henkisi kylmyydestä ja kapinoinnista normi moraaliarvoja vastaan. Rapu vestassa sinulla kertoo, että todellakin sitä pehmeyttä löytyy, osaat ehkä nostattaa toisten fiiliksiä ja luoda tunnelmaa, naurattaa muita?  Wink Ja sinua ihaillaan ehkä sen pehmeän olemuksesi vuoksi, että klikkaat ihmisten kanssa, mutta et ole mikään jyrä, vaikka johtaisitkin joskus tilannetta...? Meneekö ihan hutiin?  smitten

Venus kun vaikuttaa ihmissuhteisiin, jos ei halua ihan syntymäaikaa tänne laittaa, niin minusta ainakin nousumerkki  askendentti, Kuu  kuu , Merkurius  merkurius sekä ehkä planeetat liittyen Nousuakseliin ja laskuakseliin, kuinka lähellä niitä löytyy mitäkin tavaraa? Asteroiditkin voi minusta laskea, jos osuvat akseleille. Sitten mihin osuu keskitaivas eli  keskitaivas ? Onko siinä heti jokin planeetta? Huonesijainnit? Entä IC-akseli? Ja 7. huone eli ihmissuhteiden huone, antaa avuksi paljon, jos ihmissuhteita mietitään. Kaikilla ei siellä välttämättä ole mitään, mutta jos on, niin voisi ehkä kertoa mitä kaikkea?
Kaukaisemmatkin planeetat eli  saturnus  jupiter  neptunus  uranus  pluto voivat olla kartalla keskeisessä roolissa, mikäli osuvat vaikkapa akseleille, tai niille tulee paljon aspekteja näiltä edellä mainituilta "lähemmiltä" planeetoilta, kuten vaikkapa venukselta.

Toivottavasti tämä auttoi ensinnäkin supikasta, ja ehkä jotakuta muutakin, joka vasta aloittelee täällä. Ja aspekteista tuo aiempi selitys, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.  smitten Samoin venusta vesimiehessä olen saattanut vain intuition pohjalta tulkita vähän omalla tavallani. En jaksanut mistään kirjoista tms. lähteistä alkaa tarkistaa. Niin kauan kun tätä harrastanut on, joskus on kivempaakin koettaa katsoa, miten oikeaan ehkä intuitioon pohjautuvat tulkinnat voisivat mennä...  Smiley  Smiley  Smiley
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #23 : 23.02.2011 21:01:48 »

Itse voisin kanssa ehkä haluta kommenttia, jos joku on kiinnostunut jotain sanomaan.
Venukseni on siis 1.huoneessa skorpionissa, aspektit joista kaipaisin kommenttia: aurinko aspect_con venus ja  venus aspect_con kuunsolmu (Aurinkonikin on asteen orbilla yhtymässä noususolmuun).Lähes kaikki tulkinnat, mitä olen lukenut auringon ja venuksen yhtymästä, venuksesta 1. huoneessa, auringosta 1. huoneessa ja venuksen ja auringon yhtymästä noususolmulle, ovat sanoneet, että olen narsisti  2funny Tai ei kai tässä pitäisi pahemmin naurattaa...Mutta en itse ole huomannut itsessäni narsistisia piirteitä, mutta harvoinpas sitä itse huomaakaan.Ajatuksia tästä?
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Weeping Willow
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #24 : 27.02.2011 12:24:34 »

Ehdin kirjoittamaan tähän ketjuun jotakin eilen, mutta lähetys ei onnistunutkaan sen huoltokatkon takia... Mitähän olinkaan sitten kirjoitellut, hmm.

Mulla on venus kaloissa ja 10. huoneessa. Hölmösti olin ajatellut, että venus liittyy mihin sen nyt yleensäkin ajatellaan liittyvän, ja ilmettelin, mitä se tarkoittaa 10. huoneessa. Mutta jos venus jollain tavalla liittyy taiteellisuuteen, niin se selittää heti sijainnin. Olen kuvataiteilija. Eli toteutan luovuuttani ennen kaikkea urani kautta. Se, mitä astron pikatulkinta kertoo venuksessa kaloissa, ei istu minun persoonaani lainkaan.

Samassa huoneessa sijaitsee myös mars  mars aspect_con venus
Ja  venus aspect_tri askendentti

Mitähän sitten nekin tarkoittavat. Paljon on vielä merkkejä, joiden tulkinta ei ole auennut minulle.
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #25 : 28.02.2011 03:23:49 »

Voisiko Venus jossain merkissä viitata myös, että siihen merkkiin tulet tulisesti rakastumaan joskus elämän aikana?

Minulla on Venus Leijonassa. Rakkaus nuorena erääseen aurinko-Leijonaan muutti montakin asiaa elämässä. Ei kestänyt, oli mahdoton yhtälö, mutta häntä en heti unohdakaan -niin hyvässä kuin pahassa.  Smiley
Molempia puolia löytyi, miinusta lopussa enemmän, molemmista, molempien mielestä...  Embarrassed  coolsmiley  Huh

Kumpikohan oli oikeessa vaiko molemmat? Aivan sama, tyyppiä en oo nähny enää sitten ainakaan viiteen vuoteen, eikä kiinnostakaan...  uglystupid2  coolsmiley

Mutta Venus voi myös JOHDATTAA siihen merkkiin helpommin rakkaudessa ja ihmissuhteissa muutenkin, Kuun sijainti kartallasi kertoo myös samasta "suunnasta" ehkä, johonkin tiettyyn merkkiin päin.
Isänikin aurinkomerkki on leijona, samoin hänen puolelta serkku syntyi samana kuukaudenpäivänä kuin setänsä aikoinaan, eli heillä on samat synttärit. Serkkukin on minulle läheinen. Leijonaluonne on minusta ihan mukava, mutta rakkaudessa harvemmin otan vakavasti, sitten pitää jo olla paljon muuta eriävää, itsellä on vettä SEKÄ tulta kartalla, en kestä liiallista tulikarttaa ainakaan parisuhteessa rinnalleni.

Leijona minulla venuksessa, olen myös luova ja taiteellinen. Siinä kertoo muuten veden elementin näkyvyys, varsinkin Kalat, sekä huone nro 5, aika paljon, myös akselit. Jos Luovuus on ammatti, mihin MC osuu? Näkyykö uran ja ammatin huoneessa mitään viitteitä silloin?
Eli WEEPIMG WILLOW, olet aika hyvin juuri tajunnutkin tuon oman karttasi viestin, luovuus näkyy uravalinnassasi. Ja  mars samassa, kyljessä se  venus niin toimit juurikin kalamaisen syvällä luovuuden saralla parhaiten. Onko sinulla näkijän kykyjä, tai syvempiä henkisiä taitoja? Kykyä tulkita toisille vaikkapa unia, Tarottia tms.? Kalat liittyy kaikista vesimerkeistä ehkä eniten selvätietoisuuteen. Pehmeää alitajunnan  ja herkkyyden ohjailua toiminnassasi.
 Minulla 10. huone on täynnä kamalaa tavaraa: Saturnus ja pluto Vaa'assa siellä, työelämä ei ota onnistuakseen,  buck2

en tiedä mikä mättää, mutta vaihtuvuutta on ollut ja niin vaikeaa saada vakityötä... Ei nuo ura-asiat vieläkään ole kunnossa, vaikka muilla minun ikäisilläni rupee jo olemaan, ihan perheen perustamista myöten jo jne. Aika moinen kolmenkympin kriisi mulla kai jo alkanut, kun en työkuvioita saa kuntoon...  Sad  Cry
Se pluto siellä on aika paha ainakin... Mutta ei mennä siihen, omatpa ovat ongelmani...  Lips Sealed

Itse voisin kanssa ehkä haluta kommenttia, jos joku on kiinnostunut jotain sanomaan.
Venukseni on siis 1.huoneessa skorpionissa, aspektit joista kaipaisin kommenttia: aurinko aspect_con venus ja  venus aspect_con kuunsolmu (Aurinkonikin on asteen orbilla yhtymässä noususolmuun).Lähes kaikki tulkinnat, mitä olen lukenut auringon ja venuksen yhtymästä, venuksesta 1. huoneessa, auringosta 1. huoneessa ja venuksen ja auringon yhtymästä noususolmulle, ovat sanoneet, että olen narsisti  2funny Tai ei kai tässä pitäisi pahemmin naurattaa...Mutta en itse ole huomannut itsessäni narsistisia piirteitä, mutta harvoinpas sitä itse huomaakaan.Ajatuksia tästä?

Narsistisuus on psykologinen termi oikeastaan, puhdas narsisti on monella tapaa muutenkin häiriintyneempi kokonaisuus, kuin vain itserakas. Narsistinen persoonallisuushäiriö, sellainen ei tunne paljoa sympatiaa muita ihmisiä saati eläimiä kohtaan, rakastaa itseänsä, odottaa muiden jumaloivan ja palvovan aina itseään. Suuttuu helposti jos näin ei käy, on ankara vihassansa muille, eikä osaa pyytää anteeksi, ikinä keneltäkään, ainakaan suoraan sydämestä. Voi olla lipevä ja taitava manipuloimaan muita ja muiden tunteita, mutta loppupeleissä välittää aina vain itsestään ja satuttaa muita.

En usko, että välttämättä sinuun osuisi ihan puhdas narsistin määritelmä. Vai miltä kuulosti?

Syntymäkartassasi korostuu skorpionimainen käytös ehkä sitten muita kohtaan tai rakkaudessa. Nousukin skorppari vai? Vaiko jouskari? Mutta, minuutesi (1.huone) rakentuu sille ehkä jotenkin, että kaipaat muilta omistautumista sinulle. Ja vain sinulle, tai voit muuten närkästyä.
 kuunsolmu ihan samassa huoneessa, se kehottaa, että oppisitkin pois tämän elämän aikana tällaisesta "narsistisuudesta" kuten itsekin myönnät näkeväsi sen toimintatavan sinussa.  smitten

Tätä ei pahalla tule ottaa, mutta Kuunsolmua pitäisi aina vain lukea ja kuunnella, jos pystyy. Se auttaa meitä pois heikkouksistamme, joita jokaisella meistä piisaa. Eli sinun tehtävänäsi olisi aidosti alkaa huomioida muita, heidän aikataulujaan, tarpeitaan, kuulumisiaan, siis heidän elämäänsä. Voit aloittaa vaikka puheen tasolla, että kyselet aidommin heidän juttuja, otat muita huomioon hienovaraisemmin jne. Sinulla huomio vaatisi viemistä lopulta ihan tunnetasolle (venus), ettet vie "kaikkea happea huoneesta" tai kaikkea huomiota aina vain itseesi.
Minulla on sama läksy toisten suhteen, mutta vastakkaisessa huoneessa ja liittyy kommunikointiin muiden kanssa. Olen ymmärtänyt, että Kuunsolmu haluaa minua opettaa odottamaan tahdikkaammin omaa suunvuoroa, ei liikaa puhumaan toisten päälle tai muuten dominoimaan keskustelua. Lisäksi pitäisi paremmin keskittyä ja kuunnella. Olla läsnä.

Näistä asioista jokainen ihminen lopulta pitää ja vaikuttuu, jos ne osaa hyvin. Siitä, että aidosti kiinnostutaan, ollaan tilanteessa läsnä, huomioidaan, ollaan hyvätapaisia, tityllä tapaa kilttejä ja kohteliaita jne. Eli hyvätapaisia, sekä aidosti toisistaan huolehtivia sekä välittäviä toisilleen. Se vaatii nöyrtymistä aluksi, mutta uskon jokaisen pystyvän siihen, jos vain haluaa muuttaa itseään.

Aidosta narsistista en tiedä, tunnustaisivatko he edes kenellekään olevansa narsisteja. Ja olisivatko edes halukkaita työstämään ongelmaansa itsessään millään tasolla. Siksi en usko että olisit sellainen. Ainakaan aivan täysin.  2funny Ja sille voi jo nauraa, vitsinä.  Grin

Toivottavasti oli apua.  laugh
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Weeping Willow
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #26 : 28.02.2011 14:02:34 »

Kiitos Topaasi tulkinnastasi! smitten

Epäilen, että itse koskaan rakastuisin kaloihin, koska olen naimisissa neitsytmiehen kanssa, mutta koskaanhan ei tiedä, mihin elämä kuljettaa, kun sitä kuitenkin on vielä vuoskymmenittäin jäljellä (toivon mukaan). Veljeni on kalat, ja pikkusiskon innolla olen tietenkin aina hänen elämäänsä ihaillut. Liittyisiköhän se sitten siihen jotenkin... Kuuni on vesimiehessä.

Tämä meneekin sitten jo Venuksen ohi, mutta yritin löytää taiteellisuuteen viittaavat merkit kartaltani. Mainitsemasi MC on vesimiehessä. 5. huone on minulta jäänyt jotenkin huomaamatta, kun siellä oli vain tylsät pluto r-merkkeineen (vaa'assa) ja saturnus (skorpionissa), jotka eivät sittenkään taida olla niin tylsiä planeettoja, kuin olin luullut. Vaikuttavat itse asiassa erittäin hankalilta merkeiltä! Kaikkine neliöineenkin! En varmaan tähän voi alkaa listaamaan edes niitä kaikkia aspekteja, mutta sanotaanko näin, että noihin pikkupalleroihin mun täytyy varmaan alkaa kiinnittämään huomiota. (Niin ja hei, Neptunus 6. huoneessa, eikös se kerro taiteellisuudesta?)

Uskallan väittää omaavani voimakkaan selvänäkijän kyvyn. Pystyn myös tulkitsemaan jokseenkin helposti tuttavieni unet, lukemaan kortteja jne. "Elämänkoulun" jälkeen olen oppinut elämään vaistojeni varassa ja olemaan piittaamatta muiden ihmisten mielipiteistä esim. työelämäni suhteen.  Jotta en vaikuta niin uraihmiseltä, niin on kerrottava, että samassa kolmenkympin kriisissä pyörivälle on ollut hankalaa oman urattomuuden valinta. En elä taiteilemalla. Mieheni elättää perheemme. Minä olen kotiäiti. Jos miehelle sattuu jotain *koputtaa puuta*, niin katsotaan sitten tilanne uusiksi. Mutta kyllä on ollut selittämistä täti-ihmisille, joiden mielestä naistenkin kuuluu ahertaa kätensä verille ja paiskata kakarat päiväkotiin... Olen vanhanaikainen. Ymmärrän erittäin hyvin työssäkäyvät naiset, mutta itsestäni ei ole kahdeksasta neljään toimistotyöhön. Voi kun selvänäkemisellä eläisi Cheesy Vaan en pysty ottamaan siitä maksua vastaan.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011 14:38:10 kirjoittanut Weeping Willow » tallennettu
supikas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #27 : 28.02.2011 14:25:14 »

Kiitos Topaasi! Ihan osuva oli tuo kuvaus, huolehtivaisuutta, lämpöä ja huumoriakin löytyy vaikka onkin  venus vesimies. On muuten ainoa planeetta täysin ilman aspekteja mulla... Ja  askendentti kaksoset olen, mut oon omasta mielestäni kyllä aika vakava ja syvällinen.  jupiter on lähellä  askendentti, vaikkakin 12. huoneen puolella. Mie laitan karttani joskus näkyville jos jaksan  Cheesy
tallennettu
naranja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #28 : 02.03.2011 21:07:04 »

Tartun vielä tähän kun mulla on  venus oinas, ja joku täällä kyseli että onko kellään kokemuksia.. On toki! Huomaan ketjua selatessani että nämä on aika näkökulma-kysymyksiä. Mulla on aina ollut  aurinko oinas ystäviä. Ja olen joskus ihastunutkin oinaisiin. Niistä on usein helppo tykätä, kun ovat niin elämästä onnellisia. Mua myös viehättää se kun ihminen ei koe tarvetta selitellä itseään. Ja parempi vaan että heidän juttunsa pyörivät heidän omissa asioissaan - mikään ei ole niin vaivaannuttavaa kuin ihminen joka ei osaa jutella muusta kuin työkavereittensa mokista, sukulaisten omituisuuksista tai kumppanin uusimmista oivalluksista. Joku raja sillä yhteisöllisyydelläkin, ja mun kohdalla juoruilu on se raja.

Mut venus oinaassa. Miten sitä kuvailisi. Näissä on enemmän tai vähemmän kaikki muutkin persoonalliset planeetat ja aspektit tietty mukana. Rakastan vapautta ja riippumattomuutta elämässä. Ja vaalin sitä itsepäisesti. En ole koskaan haaveillut tai kaivannut klassista parisuhde-kuviota. Olen onnellinen kun kukaan ei kysele ylimääräisiä, tai tarvitse mua ja mun läsnäoloa sen kummemmin. Niinpä mulla ei ole hajuakaan siitä minkälainen olisin vanhanaikaisessa parisuhteessa.

Astro.fi:n luonneanalyysin mukaan  venus  oinas tuo mm. "tunne-elämään kärsimättömyyttä, kiihkeyttä ja intohimoisuutta" (pitää paikkaansa, hyvässä ja pahassa) "elät ihastumisissasi ja rakkaudessasi aina tätä päivää" (musta tuntuu että elän elämääni ylipäätään hetki kerrallaan, kun tässä tämä nyt on kaikkine upeuksineen, eikä siitä huomisesta ole ainakaan mulla mitään varmuutta) "idealistinen arvomaailmasi ei kestä paikalleen pysähtymistä parisuhteessa" (ei varmaan ole mun kohdalla mistään suuremmasta ideologiasta, tylsistyn vaan helposti) "et tahdo kestää rutiininomaisuutta tunneasioissa ja niinpä avioliittokaan harvoin muodostuu sinua tyydyttäväksi" (tästä mulla ei ole kokemusta, en ole koskaan kokeillut rutiineja parisuhteessa) "useimmiten seksuaalisuus on suhteiden käynnistävä motiivi" (on ollut muitakin motiiveja, mutta joo tottakai, eiks muilla ole?) "luovuuteen tämä asema tuo välitöntä ja hetkellistä inspiraatiota, nopeaa ja huoletonta työskentelytapaa tai kriittistä ja iskevää terävyyttä" (varmaan tätä kaikkea, mulla tosin on niin monta  venus aspektia, että välillä hankala erottaa mikä on mitäkin)

Naisen kartalla  venus  oinas  "saa sinut sädehtimään vastustamattomalla tavalla" (miksi ei, jos mulla siis on todella hyvä päivä, mut ei varmaan mitenkään leimallisesti) "mies ihastuu sinuun voimakkaana, äärimmäisen seksuaalisena ja itsetietoisena naisena, jonka tielle ei ole syytä asettua poikkiteloin" (voi hyvin olla, ainakin moni mies on kertonut pelänneensä mua jossain vaiheessa, ei ne koskaan ole sen enempää osannut selittää miksi) "sisäinen naisesi voi hyvin alati uudistuvien ihastusten arvaamattomassa maailmassa" (no joo, jos mä joskus sädehdin, niin silloin kun olen jonkin täysin uuden asian äärellä, oli se sitten ihminen tai mitä tahansa) "uskalla seurata tempoilevaa ja tulista arvomaailmaasi päivittäisten rutiinien keskellä" (tämän mä olen kokenut monta kertaa, parempi vaan seurata omaa intuitiota ja vaikka säntäillä päättömänä - kuin orjallisesti seurata jotain lukujärjestystä, jos nimittäin onnellinen haluan olla) "kahlittuna osaat tehdä yhteisestä elämästänne helvetillisen ahdistavan kokemuksen" (aivan varmasti)

-et kyllä mä juoksisin itsekin karkuun!  Wink

tallennettu

"enlarging your world -mad world"
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #29 : 11.03.2011 03:08:50 »

Elämän rakkauden löytäminen kartalta
-tai sitten erittäin tärkeä tunneside johonkin ihmiseen-

neuvoisin katsomaan parisielu Juno -asteroidia, rli symboli täällä Tanhuan Sepon palvelussa on  juno

Ensinnäkin sen huonesijainti, se kertoo missä, miten ja miksi olette kohdanneet, mihin olet ihastunut ja turvautunut, tai mihin tuo tunneside (jos on vaikkapa joku rakas sukulainen tai ystävä) perustuu.

Sitten jos on tullut ero joskus, kipeä ja merkittävä ero, jonkun "elämäsi" rakkauden kanssa,
katso Chiron,  chiron ja sen merkkisijainti. Jos on vaikkapa härässä, on voinut rakkauden aurinkomerkki olla se jne.
Yhden ystävän karttaani tulkitsin hiljattain, huomasimme sen juuri Chironin kautta, mitä se halusi rakkauden saralla viestiä hänelle...  smitten Toivon että hän saa hänet vielä joskus takaisin, jos niin vain itse vielä haluaa...  smitten

Rakkaus ja viha, ovat tunteina lähellä toisiaan,

siksi myös  venus ja sen sijainti minun oman näkemykseni mukaan, sen mukaan ilmaisemme negatiivisetkin tunteet toisia kohtaan.
Oma venus on leijonassa, no jumanklavita, sieltähän sitten lähtee, jos minut suututtaa! Ja aurinko-rapu ei yhtään avita asiaa, eli ei kannata... Mutta onneksi nousu ja merkurius, jo avittavatkin, eli jousimies nousuna auttaa jo suhteuttamaan oikeudentajua ja jotain moraalia, ettei ihan hakuammunnaksi se riitely mulla mene.

Oma parisielu on mulla näköjään oinaassa ja kodin huoneessa, enpä oo oinas-rakkauksia pahemmin kestänyt, muuten on mieheni vaaka, eli oinaan vastamerkki. Olisko se se sitten? Oinaat on ainakin nyt vähän vaikea mulle,
mutta tuo selittyy aina mun mielestä päällä olevien transiittien sekä itsensä kanssa tehtävien
kehitysvaiheiden, persoonan hallitsemisen avulla,

ennen oli vaikeita mulle kaksoset, joku yli 5 vuotta sitten,
nyt ne on parhainta mitä tiedän, tyyliin,
kun laskunikin on kaksosissa!  Cheesy  smitten

Ja saman elementin merkkejen kanssahan aina natsaa, tai sitten jos kartalla on aurinkomerkin elementistä poiketen (mulla esim vesi) paljon jotain muuta elementtiä (mulla paljon tulta), niin niiden kanssahan sitten
saletisti natsaa, tavalla jos toisella!  laugh  2funny

Tasapainoiset kartat, tai merkit, no ehkä toimivat ja natsaavat hyvin kaikkien kanssa,
mut hoooohhhoijjjaa, boooring,
eiks oo vähän tylsää joo?
hajuton väritön mauton, meiningillä, tai jotain...?
 2funny

Jokaisella on tietty aina se mahdollisuus, hallita elämäänsä, meditoida yms, henkisyyden kanavien kautta saada ne vaikeammat kipupisteet pois, tulla paremmin toimeen myös
ärsyttävien ja tylsien tai muuten vaan vaikeiden tyyppien kanssa,
tiedän muuten mukavia oinaitakin,
eli ei siis voi yleistää koskaan astrologiassa,

Kokonaisuus ratkaisee!  smitten
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: