Mielenkiintoinen keskustelu..
Itselläkin on venus oinaassa 4.huoneessa.
Tuo 4.huone tekee minut taas parisuhteissa viihtyväksi tyypiksi, mutta siinä toisessa pitää olla jotain voimakasta. Ehkä ne on juuri niitä 'macho' miehiä, jotka sytyttävät. Itse taas haluan olla suhteessa toiselle se paras prinsessa, mutta draamatkin tekevät ihmeitä (johtuisiko kuu leijonassa?).
Pluto vaa'assa on suoraan oppositiossa venukseeni. Tietääkö joku mitä se voi vaikutuksia se antaa? Voiko sillä olla jopa suhteitani tuhoava vaikutus?
Neptunus ja kuu kolmio venukseeni.
Näillä aspekteilla koen olevani parisuhde ja perheihminen, mutta sinkkuna ollessani aikas hulivili. En jaksa kauaa katsella 'alistuvaa' ihmistä edessäni, siis parisuhteessa, eli toisen pitää olla tarpeeksi voimakas, että pystyn säilyttämään kiinnostukseni.
Vintis, mielenkiintoista, koska minullakin on oinaassa 4. huone mutta KESKIYÖ eli IC, ja vielä vaaka-plutonkin omistan kartallani... Sori, että vertaan, mutta ehkä jotenkin aina vertailukohdan löytäminen minut saa paremmin tajuamaan kokonaisuuden. Sen vuoksi, että meillä on näin paljon yhtäläisyyttä, kirjoitankin vastausta, on idea, mitä sulla voi EHKÄ nuo meinata...
Mutta toki se koko kartan näkeminen, se vasta auttaakin tajuamaan, ihan kenen tahansa kannalta. Saahan niitä tänne, kuten mihin tahansa muuhunkin (paitsi ehkä julkkiskarttoja koskevaan, hihhih), ketjuun vaikka liittää, jos on epävarma. Auttaa sitten tulkitsemisesta kiinnostuneita tajuamaan jätte bra-
Joo, no mutta jos sulla se
on
4. huone eli kodin huone,
no oot kotona varmaan silti aika pirttihirmu, riippuu varmaan puolisosi joko auktoriteetista tai alistuvaisuudesta. Jos kovinkin tulinen hahmo tulee rinnallesi, et varmaan oikein tiedä, miten olisit. Eli tarvitset jonkin vähän kiltimmän, ei niin tulisen tyypin ehkä rinnallesi. Sulta varmaan tempperamenttia ja johtajuutta sitten löytyy? Mikäs sun aurinkomerkkisi on tms, en katsonut, että oliko sun viestiin liitetty "allekirjoitukseen" viestin loppuun mitään muuta tietoa syntymäkarttasi tiedoista..?
Kodin huoneessa venus ja oinas, no ehkä myös ystävyyssuhteissa, oma lapsuutesi, vaikutuksesi satunnaisiin tuttaviin yms on koko ajan sellaista yhteen hiileen puhaltavaa tunnelman ja lämmön nostattavaa, eli olet äiti-hahmo tai tunnelman luoja. Lämmin ihminen, joskus jopa tulinen ehkä? Luot ehkä helposti verkostoa ja ystäviä ympärillesi? Ja koti on sinulle erittäin tärkeä paikka, mutta oinasmaisesti olet siellä toimelias ja aikaansaava, ei laiskottelu oikein kiinnosta, kun aina on jotain pientä puuhaa. eikös? Jos sinulla on lapsia, osaat viedä ja tuoda heitä optimistisesti uusien asioiden ja harrastusten ääreen, lisäksi johdat ja organisoit iloisen järkevästi tilanteita kotioloissa, plus yleensäkin ympäristössäsi.
Pluto-vaa'an oppositiosta venukseesi on vaikeaa näin äkkiseltään heittää mitään, kun ei koko karttaa näe. Minä uskon niihin huonesijainteihin, eli missä huoneessa se sinulla on se pluto?
Ja ei se pluto ole niin pelottava mun mielestä, mitä aina luullaan. Sillä saatetaan tarkoittaa elämän uudistus- / puhdistautumisperioidejakin, kun "synnytään uudestaan" vaikeiden elämäntilanteiden tms myötä. Ei pluto yksiselitteisesti tarkoita pelkkää kuolemaa astrologiassa, tai pelkkiä ikävyyksiä. Se vain tekee syvempiä muutoksia meissä jne. Vertaa Tarot-korttien Kuolema --- sekään ei ole niin paha kortti, mitä kaikki aina luulevat.
Eli plutosi oppositio voi viestiä ehkä tasapainottelua sen vaaka-oinas energian kanssa kaikissa ihmissuhteissa. Onko vaa'at sulle yleensä merkkeinä hankalia? Että jos et kestä sitä tietyn tyyppistä ns harmonista mielistelyä, jahkailua mielipiteessä ja semmoista jees jees meininkiä tms..? Vaa'at saattavat aluksi näyttää yleisesti siltä, että ne mielistelee liikaa, tai eivät ikinä uskalla olla omaa mieltä mistään, ennen kuin vastapuolen reaktiot on varmistettu.
Minullakin oli antipatioita ensin vaakoihin, mutta nyt elän yhdessä sellaisen (aurinkovaaka) kanssa, joka muutenkin on kovin vaakamainen käytökseltään.
Vaa'an energiassa toisaalta onkin parasta se, kuinka herkästi he tulkitsevat ihmissuhdeympäristöä ympärillään, kuinka he aina vain TIETÄVÄT sen korrektin käytöstavan, eivät ole tahdittomia tms. Heillä on jo valmiiksi niin erityinen harmonia, sisäinen sävelkorva, joka saa heidät välttymään monilta arkielämän ikävyydeltä, heistä tykätään usein tuon hienovaraisuuden vuoksi. Siitä minäkin heissä nyt pidän, ennen en pitänyt, koska minulla sitä ei yhtä vahvasti ole.
Ja oinaat voivat nähdä sen tosi ärsyttävänä, kun vaakahan on oinas-merkin vastamerkki, aivan eri puolella vuotta syntyneitä. Olisiko sinulla vintis ehkä tässä jotain itua? Että sinun tulisikin pyrkiä saamaan arkeesi ja ihmissuhteisiisi enemmän ehkä sitä vaa'an otetta? Hienovaraisuutta, jees jees meininkiä tms? Ettei aina vaan johda oinasmaisen jyrkällä "minä ensin" -asenteella, vaan antaa tilaa muille..? Se on oinaan isoin miinus minusta, että muille ei jää aina tilaa siinä niin vahvassa minä-asenteessa. Nyt varmaan miljoona oinasta täällä suuttuu minulle, mutta näin olen aina sen nähnyt, eikä ihan heti mikään muuta tuota näkemystä, kun minullakin aurinkomerkkini on johtavassa laadussa (kuten vaaka ja oinaskin on) Tämä ei ollut kenellekään siis loukkaus, ainoastaan toteava mielipiteeni.
vintis,
sinun neptunus ja kuu kolmiossa venukseen, viestivät jostain hyvästä tunnetajusta kuitenkin, tai ehkä jopa taiteellisuus, luovuus, erityislahjat, asiakaspalvelutaidot tms. tulee mieleeni?
Auttaisi taas huimasti, jos tietäisin, missä merkeissä tai huoneissa ne neptunus ja kuu ovat, tai jos olisi ihan koko kartta / tiedot. Mutta toiv tämäkin neuvo auttaa.
En usko että plutosi oppositiossa siihen venukseen tuhoaa suhteitasi. Onko sinulla kokemuksia sitten siitä, että suhteet helpolla tuhoutuu? Mutta se vihjaa vain, että sinun tulee kehittää itseäsi, antaa tilaa ystävillesi ja muille. Madaltaa sitä itseäsi samalle tasolle muiden kanssa, muistaa, että ehdit myöhemminkin sanomaan ne omat asiat itsestäsi, ei ole kiire.
Taitava keskustelu on joskus kuin kaupankäynnin tai sodankäynnin strategian hiomista, meillä on kaikilla kommunikoinnissamme heikkoudet ja vahvuutemme, ne täytyy vain myöntää ja tiedostaa, sitten vain pokka ja itsehillintä ratkaisee sen jälkeen.
Itsellä se Keskiyö koti-huoneessa ja oinaassa, no oinaat on aina vaikea merkki mulle, edelleenkin. Ja kodissani ainakin lapsena ongelmia oli paljon. Mutta nyt aikuisena on aivan ihanat kotiolot, ketään merkittävää oinasta ei vieläkään elämässäni välttämättä ole, ehkä pari etäistä tuttavaa. nousu on mulla tulisessa jouskarissa, venus leijonassa, niin kai sitten oinas siinä saatossa jää jo pienemmälle huomiolle väkisinkin...
Eipä kannata takertua lillukan varsiin, en oo tullu tänne provosoimaan tai ärsyttämään ketään. Vapaa sana. Jos joku suuttuu tässä jostain noista oinas-kommenteistani, niin ei ole tarkoitus.
Mutta avuksi täällä toiv kaikki yhessä koitetaan olla, mukavaa viikonloppua vielä!