Reissukärpänen puraisi minuakin jo varhaisella iällä ja minulla on onneksi ollut mahdollisuus matkustaa melko paljon, myös niissä unelmakohteissa.
Englanti on ollut pienestä pitäen sellainen paikka, johon minun on ollut pakko päästä. Sinne minä meninkin heti ensimmäisenä, kun palkka alkoi juosta ja sai vähän rahaa säästöön. Olen käynyt myös Irlannissa, mutta minut tämä saari jätti vähän kylmäksi.
Haaveilin myös käyväni joskus USA:ssa ja siellä olenkin oleskellut kolmeen eri otteeseen, lähinnä länsirannikolla, mutta myös syvässä etelässä. New Orleans, Lousiana oli ainakin ennen Katrinaa mahtava paikka. Tykkäsin!
Olen haaveillut myös kiertäväni Eurooppaa laajemmin, ja siihen tulikin mahdollisuus joitakin vuosia sitten, kun peräti asuin Ranskassa. Miellyin Hollantiin, Belgiaan ja Sveitsiin. Italiassa olin käynyt nuorempana ja sehän on kulttuurin ja historian ystävälle oikea aarreaitta. Pohjoismaista Tanska on minusta ihana paikka!
Yksi vaikuttavimpia paikkoja, missä olen käynyt, on Jordanian Petra. Suosittelen, joskin lähi-itä ruukkaa olla hieman levotonta aluetta ja lomailemaan pääsee sinne, miten pääsee.
En ole vielä käynyt Etelä-Amerikassa enkä Egyptissä, mutta haluaisin käydä. Amazon, Andien vuoristo, Peru, Chile, Argentiina, Galapagos-saaret, Kap Horn: jos Luoja suo, niin toteutan joskus useamman kuukauden Etelä-Amerikan reissun. Olen haaveillut myös safarista Keniassa tai Tansaniassa.
Minua eivät kiinnosta lainkaan Kiina eikä Japani, enkä hingu myöskään Intiaan, kuten monet muut ikätoverini. Olen käynyt tosin Thaimaassa, ja se oli ihan ok. Käytyäni Saksassa totesin vain, että täältä täytyy päästä mahdollisimman pian pois.
. Samat fiilikset iskivät päälle myös rakkaassa itänaapurissa 80-luvulla.