Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Enneunet  (Luettu 7183 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Eidyiana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 13.03.2011 12:46:42 »

Olen ennenkin nähnyt silloin tällöin enneunia, mutta nyt kyllä tuli hieman ahdistunut olo.  Undecided

Vuosi sitten aloin näkemään unia (vuoden aikana yhteensä kolme, viimeisin joulukuun lopulla), joissa olen Japanissa japanilaisten kavereitteni kanssa joita minulla ei oikeasti siellä ole. Unissa ensin tuli todella voimakas ja pelottava maanjäristys, minkä jälkeen itärannikon suunnalta iskeytyi iso tsunami. Ensimmäisessä uni käsitteli järistystä Tokiossa (juoksimme torille karkuun ja makasimme maassa kun maa aaltoili niin paljon) ja viimeinen tapahtui itärannikolla, jolla olimme ajamassa autolla rantatietä pohjoiseen ja pysähdyimme järistyksen sattuessa. Unessa menimme sitten rantaan ja tajusin, että niin ison järistyksen jälkeen tulee tsunami. Vesi alkoi vetäytyä, niin kuin tekee ennen varsinaista aaltoa ja yritimme kiivetä rantakalliolle pakoon, vaikka tiesimme ettemme pääse, koska maa oli liian matalaa. Keskimmäistä unea en kunnolla enää muista kun en kirjoittanut ylös, mutta kumppanini sanoi minun puhuneen ainakin pilvenpiirtäjän hississä olemisesta ja sen rikkoutumisesta.

Tuollaisia unia voi tottakai nähdä muutenkin, mutta tuntuivat nähdessä todella kirkkailta ja erilaisilta, samaan tapaan kuin aikaisemmat enneunet, jotenkin...kuin syväterävyys olisi parempi. En vain aikaisemmin ole nähnyt unia luonnonmullistuksista.  Undecided Sanoinkin avopuolisolleni ja tuttavilleni viimeisen unen jälkeen, että en todellakaan uskalla lähteä sinne pariin vuoteen, sillä unet tuntuivat niin pahoilta, että siellä tapahtuu kohta isoja myllerryksiä.   Sad Lips Sealed
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 13.03.2011 14:15:18 »

Tällaiset unet ovat melko turhauttavia, koska ne voi todeta enteellisiksi yleensä vasta siinä vaiheessa kun ne toteutuvat. Itse et voi asialle välttämättä yhtään mitään.

Tulee vain mieleen, että nuo olemattomat japanilaiset kaverit voivat olla saman sieluryhmän jäseniä, ihmisiä joihin sinulla on yhteys henkimaailman tasolla. Siksi olet voinut uneksia juuri tästä maanjäristyksestä etkä jostakin muusta.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 267



Profiili
« Vastaus #2 : 14.03.2011 18:50:22 »

Mutta mikä ihmeen tarkoitus tuollaisilla ennenunilla sitten on? Luonnonkatastrofeille ei yksittäinen ihminen toisella puolen maapalloa voi yhtikäs mitään, mikä järki noissa unissa on? Ja millaiset ihmiset näkee enneunia ylipäätään, tai miten "valikoituvat", miksei kaikki näe?

Kyselen koska itse näin myös enneunen kyseisestä Japanin tsunamista... Yönä jolloin maanjäristys tapahtui taistelin koko yön tsunamin kourissa. Jaoin unessa lapsille kuivia vaatteita suojapaikassa, juoksin matkustajalaivassa hädissäni tietäen että tsunami kaataa sen ja ihmiset jäävät loukkuun, katselin evakuointia tms. jonottavia ihmisiä lapset sylissään, vettä polveen asti ja heräsin juuri kun vesimassa tulvi muurin yli ja tajusin ettei tuosta voi kuin kohtalon sanelemat yksilöt pelastua. Vesimassan seassa lipui tummia hahmoja jotka tajusin ruumiiksi. Heräsin syke taivaissa juuri kun hyppäsin allon mukaan. Kahden päivän kuluttua tsunami iski Japaniin. Vuoden sisällä olen alkanut nähdä epämääräisiä enneunia enemmän koko ajan, aiemmin tällaista ei ole ollut. Edellinen tsunami kun iski pienemmällä tuholla jonnekin päin aasiaa näin myös hyökyaalto-hukkumisunen. Muutaman lento-onnettomuuden olen nähnyt. Kesällä näin unta jossa ystäväni kuoli auto-onnettomuudessa, itkin hysteerisesti, kahden päivän kuluttua kyseinen ystävä joutui autokolariin. Ystävä EI luojan kiitos kuollut mutta auto meni lunastukseen ja oli kuulemma "läheltä piti-tilanne". Mikä mahtaa olla homman nimi...?
« Viimeksi muokattu: 14.03.2011 18:55:05 kirjoittanut Lilim* » tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 14.03.2011 22:34:12 »

Juu, tuollaiset unet saisivat olla varustettuja päivämäärällä, jotta jotakin voisi edes teoriassa tehdä. Ja siinäkin tapauksessa suurin osa ihmisistä vain naureskelisi tai viittaisi johonkin henkilökohtaiseen kriisiin (mitä katastrofiunet voivat niin ikään symboloida).
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eidyiana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #4 : 24.03.2011 15:29:37 »

Hmm.. uskoisin että tuo unien näkeminen liittyy herkkyyteen. Itse ajattelen, että kaikki voivat nähdä niitä jos mieli on virittynyt sopivan herkälle "taajuudelle".  Huh
Tuo sama sieluryhmä selitykseksi noille ihmisille unessa, kuulostaa aika hyvältä veikkaukselta, en ollutkaan ajatellut sitä tuolta kannalta.

Eipä tuollaisista enneunista taida kauheasti apua olla, mutta eipä se kai niitten tarkoitus. Itse mietin onko niillä varsinaista tarkoitusta ollenkaan, vaan tulevatko vain vähän niinkuin aistimukset. Tulevat kun tulevat ja jos voisi, niin totta kai niitä voisi käyttää varoitukseen. Tässä tapauksessa olisi kyllä varmaan tikahtunut varoitettavat nauruun.  Undecided  Ja mielipide olisi voinut olla vähän  idiot2
.. Mutta mukava kuulla ettei ole tämän kanssa yksi. Kävin kurkkaamassa ulkomaisilla foorumeilla, ja näköjään aika monikin on nähnyt tästä unta. Yksi oli kirjoittanu tasan kuukauden aikaisemmin asiasta ihan foorumillekin aika tarkoilla tiedoilla.  Shocked  Taisi olla tarpeeksi iso "uutsikynnys" että putkahti useammankin uneen..
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5942



Profiili
« Vastaus #5 : 24.05.2012 20:56:01 »

Haa.
Mä olen tainnut nähdä mun ensimmäisen enneuneni nyt sitten.
Oikeat ihmiset oli unessa, ja oikeat asiatkin, mutta symbolisesti.
tallennettu
unietsin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #6 : 06.07.2012 23:58:55 »

Tää mun posti taitaa sopia hyvin tähän topicikkiin, vaikka en oikeastaan tiedä onko kyse enneunesta vai mistä, mutta...

Olin juuri nukahtanut, eli en vielä syvässä unessa ja näin unta, että puhuin ystäväni kanssa facebookin chatissa, jossa hän sanoi: en oikein ymmärtänyt niitä sun keskiviikkoisia tekstiviestejä jonka jälkeen melkein heti heräsin puheluun. Puhelu oli ystävältäni, jolle olin aiemmin illalla laittanut viestin ja hän sanoi ettei oikein ymmärtänyt viestiäni. Olen hämilläni, samanlainen keissi tapahtui tällä viikolla aiemminkin, en oikein muista mitä siinä tapahtui, mutta kun tämä toistui jo uudestaan viikon sisään, niin tuli jo laitettua merkille. Ehdin siinä unipöhnässä kävellessä puhelimelleni miettimään jo äsken näkemääni unta, joten en usko, että kyseessä olisi mikään ystäväni kysymyksen laukaisema reaktio. Osaako kukaan sanoa miksi tälläistä ilmiötä kutsutaan, vai pitäiskö laittaa toiminimi pystyyn ja ruveta meedioksi?  Grin
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: