Katselin just omaa karttaani, ja kuinka ollakaan, eipä minulla juuri noissa loppupään huoneissa ole tapahtumia. 12. huone
ei planeettoja, 11. huone
ei planeettoja, 10. huone
kärkenä kuitenkin oinas ja
, 9. huone
ja MC.
Missään näistä nykyisistä puoleista ei ole minulle sopivaa ideologiaa. Jos voisi sekoitella aatteita, niin sitten voisin kiinnostua politiikasta, mutta nykyisillä asetelmilla en jaksa uskoa poliitisiin löpinöihin. En usko ennen kuin näen tuloksia.
Omaan ideologiaanihan kuuluu heikkojen ja kärsivien auttaminen, siksi hoitoalalle opiskelen. Toisinaan olen myös huomannut, että pitäisi ylittää omat valtuudet, jotta oikeasti saisi autettua niitä, jotka apua tarvitsisivat. Byrokratia on aina tiellä ja hidastamassa asioita. Esimerkiksi jos ajattelee ennaltaehkäisevää työtä perheiden parissa, niin eipä sitä juuri ole. Mutta kun alkaa olemaan sen verran ahdinkoa, että lapsia pitää alkaa ottaa huostaan, niin kyllä silloin löytyy työntekijää ja resursseja. Miten nurinkurista!
Joka halvatun kerta poliitikot lupaavat yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta terveys- ja sosiaalitoimen palveluista karsitaan aina. Mikä ****ele siinä on, ettei ihmisen hyvinvointi ole ykkösenä?!? Kun yksilö voi hyvin, kansa voi hyvin. Kun kansa voi hyvin, se jaksaa tehdä töitä ja pyörittää kansantaloutta. Argh. Ei mene jakeluun.