Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Polttava tunne anahata-chakrassa?  (Luettu 5264 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Miamy
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 07.04.2011 13:33:35 »

Osaisikohan joku kertoa mistä oikein on kyse?
Parin päivän ajan sydänchakrani on ilmoitellut olemassa olostaan poltavilla "kipinöillä", jotka tulee ja menee miten sattuu. Yleensä tunnen chakran aktivoitumisen kihelmöintinä, mutta nyt tässä on jo polttavaa tunnetta mukana, kuin polttiaisia olisi iholla...
Tähän mennessä olen yleensä vain tuntenut selkeästi muladhara- tai svadhisthana-chakrojen energiavirtaukset.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 07.04.2011 16:36:59 »

Kuulin pari päivää sitten, että joillakin henkilöillä on voinut sydänchakra ilmoitella olemassaolostaan hyvinkin voimakkaasti tässä viime aikoina. Luulen, että se vaan avautuu ja sieltä punkee negatiivista ylijäämäenergiaa pois, joka aiheuttaa tuntemuksia. Ystäväni äidillä ison sydänchakran avautumiskauden aikaan oli todella pahoja sydänperäisiä oireita, joiden takia hän päätti käydä varalti lääkärissä. Mitään fyysistä syytä oireille ei löydetty, ihan vaan energiapohjaista oli se koko homma.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 08.04.2011 12:41:18 »

Parin päivän ajan sydänchakrani on ilmoitellut olemassa olostaan poltavilla "kipinöillä", jotka tulee ja menee miten sattuu. Yleensä tunnen chakran aktivoitumisen kihelmöintinä, mutta nyt tässä on jo polttavaa tunnetta mukana, kuin polttiaisia olisi iholla...
Tähän mennessä olen yleensä vain tuntenut selkeästi muladhara- tai svadhisthana-chakrojen energiavirtaukset.

Tokkopa tämä mitään auttaa, mutta en silti malta olla hieman "etymologisoimatta":
partisiipin perfekti (pp.) anaahata tullee verbistä 'han', sen prefiksillisestä johdoksesta
'aa-han'

han   , f. {ghnI} 2 (---) killing, slayer.
2   han, hanti, hate, jighnate, -ti   1 ({hanati}), pp. {hata3} (q.v.) [[-,]] smite, beat, strike, strike down, hew off, hit, pierce, hurt, injure, throw (a spear or an arrow) upon (gen. or dat.), slay, kill, destroy ({AtmAnamAtmanA} one's self), suppress, give up, abandon. C. {ghAtayati} (q.v.). D. {ji3ghAMsati} ({-te}) wish to strike down or kill. I. {ja3Gghanti} ({jaGghanyate}) tread upon (loc. or acc.) strike, slay, destroy; vex, afflict. -- {apa} beat off or out, repel, destroy, unhusk (corn). {abhi} strike at, beat (drum), smite, afflict, visit, touch. D. wish to strike down. {ava} throw down, strike, hit; scare away, repel, keep off. {A} strike at (loc. or dat., M. strike a part of one's own body); hit, beat, attack, assault. {abhyA} hit, strike, wound, impede. {pratyA} ward off, repel. {vyA} strike, hit, impede, hinder, keep off. {samA} beat (together), strike at, hew down, kill.

Kun tuo partisiipin perfekti (aa-hata) varustetaan negaatioprefiksillä 'an', saadaan muoto
'anaahata' (Harvard-Kioto: anAhata, missä 'A' tarkoittaa pitkää 'aa'-äännettä):

1   anAhata   a. unbeaten (drum); -

Se siis viittaa ääneen joka syntyy omia aikojaan, ilman että esim. rummun
kalvoa lyödään kapulla, tjsp.

Hämärän muistikuvani mukaan cakran (chakran) nimi kokonaisuudessaan
on 'anaahata-shabda', missä 'shabda' tarkoittaa ääntä (joka syntyy siis "lyömättä")...
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011 12:46:07 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 08.04.2011 13:13:20 »

Hmm... välähtipä tuossa mieleen, että eduskuntavaalit luultavasti aiheuttavat melko
suurta kollektiivista ahdistusta, varsinkin kun luvassa on huomattava muutos kansanedustuslaitoksen
miehityksessä/naisituksessa!

Kenties tuo on osasyy sydänchakran oireiluun. (Ns. sotilaan  sydän eli neurosirkulatorinen
dystonia(?), tai jotain...)

Valitettavasti en löytänyt äkistään suomenkielistä kuvausta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Da_Costa's_syndrome
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011 22:25:48 kirjoittanut sideman » tallennettu
Liekku
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 08.04.2011 15:05:49 »

Minä olen myös tuntenut muutamana päivänä,--sydämmen tykytyksiä, ja kuumotusta,
  olisikohan ne sydänchakrat?--- ei tullut heti mieleen.   Smiley
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 08.04.2011 21:18:31 »

Sama vika täällä.. tai oli, sitten kävin taas trager-hoidossa ja vaiva harventui.. hoitaja sanoi, että stressiperäistä, sisuskalut nousis ahdistelemaan, mutta tiedä häntä. Harvinaisen veemäinen vaiva kuitenkin  Shocked

Smiley Kyllikki
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #6 : 10.04.2011 15:09:49 »

Ja mä taas lopetin kahvin kun sydän tykytteli. Smiley Se on jeesannut, tosin harvoin yhä tykyttää.
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: