Minkälainen asunto on mielestäni tunnelmallinen; millanen lattia, millanen valaistus ?
Luonnonpintoja, vahvempia nousee mieleen, kuten graniittia/kivilaattaa. Värimaailmassa yleisesti harmaata/mustaa yhdistettynä valkoiseen/vaaleaan kontrastiin.. Luontoteemalla höystetty, esim. isossa ruukussa pitkiä heiniä sisustuselementtinä. Semmoinen vähän "hillityn tyylikäs luonto".
Tuli myös mieleen valkoiset verhot joissa peikonlehtiä/jtn vihreää..
Lattia voipi olla myös puuta.. mutta tunki silti mieleen graniitti/laatta.. eihän tuommoinen lattia usein kai ole koko talossa..
Tulee tästä mun visio-talosta mieleen myös takka ja valkoinen, pitkäkarvainen, pehmeä matto.
Luonnon valo.. siis isot ikkunat tai valoa päästävät verhot. Iltaisella pehmeä tunnelmavalaistus, jalkalamppu sohvan takana, ehkä kynttilöitä..
Luonnonpintoja kyllä, esim parkettia, mutta ei kivilattiaa eikä harmaa/musta/valkoinen-yhdistelmiä vaan lämpimiä luonnonsävyjä, seinät mielellään vaaleet.
Isot ruukut ja huonekasveja = kyllä, - hillityn tyylikäs luonto = mikä ettei, mutta myös romanttinen ja vanhanaikanen yhtä hyvä.
Takka ois ihana mutta valkonen, pitkäkarvanen matto on liian hankala, mieluummin ihan vaan valkoset tai vaaleahkot puuvillamatot.
Valkoisia verhoja en harrasta, ja pidän usein myös päivisin sälekaihtimet kiinni koska pidän hämyisestä valaistuksesta. Tunnelmavalaistus on mun juttu - tosin ehkä jossain vanhanaikasessa asunnossa voisin ajatella suuria ikkunoita joiden edessä ois paljon roikkuvia kasveja niin että auringonvalo tulis niiden raosta - mutta kirkas auringonvalo sisälle huoneisiin on mulle sellanen mikä ei inspiroi. Tykkään siitä et jos kesällä esim ulkona on kirkasta, niin sisällä on hämärää.
Sohvan vieressä jalkalamppu tai lamppuja. Eläviä kynttilöitä en harrasta mut tykkään kaikenlaisista neon- ja jouluvaloista, myös kesällä.