Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aivohalvauksesta toipuminen ja parantuminen  (Luettu 6868 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pirre
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 30.04.2011 20:07:01 »

Kysynpä semmosta asiaa.. että kuinka aivohalvauksessa tullut kehon toisen puoliskon halvaus saadaan parantumaan niin paljon että ihmisestä joka on menettänyt tahdonalaisen liiketoiminna kehon toisen puolen molemmissa raajoissa saataisiin täysin kävelevä ihminen jolla nuo aiemmin halvaantuneet raajat toimii uudestaan kuten ennen sairaskohtaustakin..
tallennettu
Chervil
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 02.05.2011 11:08:17 »

Tämä kysymys kuuluisi lääketieteen pariin.. Kuntoutuksella tällainen onnistuu, pitäisi löytää neurologi tai neurologisiin sairauksiin erikoistunut kunto-ohjaaja vastaamaan.
tallennettu

Valkoinen Magneettinen Peili
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 02.05.2011 13:28:20 »

Oma kokemukseni lähipiiristä; kuntoutusta luvattiin, ei toteutunut kuitenkaan.

Paras tapa toipua kokemukseni mukaan on se, että halvauksen saanut henkilö pakottaa itseänsä toimimaan itsenäisesti. Eli mahdollisimman paljon tekee itse, yrittää itse, harjoittaa halvannutta puoltaan pikkuhiljaa mutta aktiivisesti.

Tuttavalleni luvattiin kuntoutusta ja vaikka mitä, mutta loppujen lopuksi aika vähäiseksi jäi kaikki apu ja tuki. Henkilö asui yksin ja sitkeästi pisti itsensä pärjäämään ja toipui todella hyvin.
On muistettava kuitenkin, että halvauksia on eri asteisia, eri paikoissa, joten se on hyvin yksilöllistä miten toipuu. Oma mieli ja asenne on tärkeä myös.

Karnosiinia suositellaan aivohalvauksen saaneille!
tallennettu
Chervil
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 02.05.2011 14:08:56 »

Tuohan on ikävä kuulla Sad. Sen kyllä tiedän että jos ei ole selkeää todettavissa olevaa vikaa saa olla vaikka pää kainalossa eikä apua saa, mutta että noinkin vakavan (ja todettavan) vaivan kanssa jätetään yksin Sad. Minunkin lähipiirin kokemus on että toispuolisesta halvauksesta voi toipua, mutta en ole koskaan kysynyt ko. ihmiseltä miten hän pääsi takaisin kuntoon (olin tapauksen sattuessa vasta lapsi). Täytyy seuraavan kerran kohdatessa haastatella Cool.

Tässä mitä löysin akuutin sivuilta: http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/261004_a.htm
Ja tässä potilaan oikeuksista: http://www.pvk.fi/www/page/pvk_www_2343
tallennettu

Valkoinen Magneettinen Peili
Liekku
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 02.05.2011 14:46:21 »

Oma aktiivisuus on ehdottoman tärkeää kuntoumiseen,--tiedän tapauksen, jossa tehtiin

omakotipihalle erilaisia kaiteita ym. jossa voi harjotella,--vain mielikuvitus on rajana.

Olen sitämieltä, että jokainen on itsensä paras lääkäri,--ammatillisia neuvoja pitää tietenkin

ottaa vastaan,---kun itsellä on kova halu toipua,--on paras kannustin.

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: