Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä henkisyys teille merkitsee?  (Luettu 6650 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
jukkap
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« : 12.05.2011 21:48:24 »

Haluaisin kysyä, tämä foorumi kun ymmärtääkseni, monessa mielessään tarjoaa keskustelua ns. henkisyyteen liittyvissä asioissa.

Elikä mitä henkisyys teille merkitsee ; tämä kaikki mitä foorumilla käsittelette, mitä se merkitsee teille ja miten se liittyy teidän jokapäiväiseen elämäänne?

Foorumin keskeisempiä teemojahan ovat astrologia, selvännäkeminen, ennustaminen , ns. yliluonnolliset ilmiöt jne.
Merkitsevätkö nuo teille. ns henkisyyttä, nouseeko jokin elementti erityisesti kaikkein tärkeimmäksi, vai liittyvätkö kaikki yhdessä jotenkin toisiinsa?

Itse en omaa ymmärtääkseni, minkäänlaisia ennustajan kykyjä, en tiedä mitään paljoakaan astrologiasta tai muustakaan yliluonnollisesta.

Jos, määrittelen mitä henkisyys itselleni merkitsee, kertoisin sen olevan työskentelyä itseni, "sen mikä on" parissa.
Ei ihanteen, sellaisen joka haluaisin olla. Ihannehan on harhaa, vain se mikä on tällä hetkellä, on faktaa. Vaan ymmärtämistä tuosta elämäksi nimittämästämme ilmiöstä, johon monenlaista hämmennystä tuntuu liittyvän. Huomautan, että tieteellinen tietämys elämästä on kaukana rajattomasta, kokonaisvaltaisesta elämän ymmärryksestä. Henkisyys ei siis merkitse itselleni vain mitään tiettyä ominaisuutta tai meditointi tekniikkaa, vaan on jotakin paljon kokonaisvaltaisempaa. Tuohon kokonaisvaltaisempaan ymmärrykseen ei liity minkäänlaista hämmennystä, siksi siihen liittyy mittaamatonta energiaa.

Ja "itse" laajemmassa mittakaavassahan on kaikki oleva energia; mitä nimitystä sitä käytetäänkään. Kaikki on itseäsi; et voi päästä itsesi, oman tajuntasi ulkopuolelle. Tästä alkaa itselläni ns. henkisyys, mikä tarkoittaa polutonta tietä, vailla minkäänlaisia auktoriteettejä osoittamassa oikeanlaatuisen henkisen tien kulkemista.

"Todellisuudessa ei ole olemassa noita toisia, joita autetaan. Sillä valaistunut olento näkee ainoastaan Itsen kuten kultaseppä vain kullan kultakoruja arvioidessaan."

Ramana Maharshi
« Viimeksi muokattu: 12.05.2011 22:20:19 kirjoittanut jukkap » tallennettu

"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!"

-R.D.Laing
~Karuna~
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 13.05.2011 13:33:41 »

No, nuo tietoisuutemme taidot (selvänäkeminen, astrologian tuntemus jne.) ei ole henkisyyttä mitenkään lisääviä taikka toisaalta pois sulkeviakaan, mutta auttavat ehkä tukemaan toisia sillä omalla tiellään kohti todellisia henkisyyden aarteitaan.

Itse näen henkisyyden sellaiseksi matkaksi todellista itsetuntemusta eli sitä tietoisuuttamme, joka tänne maan päällekin on ollut iäisyyden jo jakautuneena, muttei ole kyennyt takaisin itseään siksi kokonaisuudeksi yhdentämään kuin vain osan siitä kokonaisuudesta. Jotenkin nimittäin se on kuitenkin tehtävä, jos aiomme nousta tietoisuutemme siihen tilaan, josta kaikki aikoinaan sai alkunsa. Ja sitä henkisyys mielestäni on parhaimmillaan, kun tietää sitä tietään kohti matkaavansa, joka johtaa portilta toiselle ja lopulta koko tietoisuutemme taajuudet eteemme avautuvat, kun viimeisen portin on saanut tieltään aukaistua. Ja se, mitenkä sitä soveltaa tähän arkielämään tai mihinkään syvällisemmäksikään sanottuun, ei vaikuta sen tietoisuutemme aukeamiseen mitenkään vaan siihen kuuluu luovuttaa maisesta ajattelusta kokonaan. Ja sillä maisella ajattelulla tarkoitan lähinnä sitä, että arvotamme aivan liiaksi sellaisia tekojamme, jotka täällä maan päällä suoritetaan, kun voisimme keskittää enemmänkin ajatuksia siihen, mikä meitä tuolla jossain korkeammalla taajuudella yhdistää!  smitten
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 13.05.2011 15:02:08 »

Henkisyys on sama asia kuin mina. Henkisyys on tietylla tavalla minulle sen asian todentamista, etta jokainen meista omaa palan Jumalaa ja olemme Jumaluuden (Source...miten haluaakin kutsua) kuvajaisia. Henkinen tie on talla hetkella elamassani tarkeampaa kuin mikaan muu ja se merkitsee lahes kaikkea, silla se on kaikki.

Sen jalkeen kun ymmartaa, etta elamme hologrammissa, jossa lahes mikaan ei ole oikeasti muuta kuin illuusiota, niin vapauden tunne on kasin kosketeltava ja elamaa on vaikea enaa pistaa niihin samoihin bokseihin, missa se on ennen ollut.

Hengesta ja ymmarryksesta tulee osa minua ja osa tata elamaa ja hologrammia tavalla, joka antaa enemman, kuin mikaan koskaan aiemmin. Smiley

Miten sen nyt laittaisi sanoiksi - kuin elaisi isossa rakkauskuplassa. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 13.05.2011 20:50:09 »

Henkisyys on sama asia kuin mina. Henkisyys on tietylla tavalla minulle sen asian todentamista, etta jokainen meista omaa palan Jumalaa ja olemme Jumaluuden (Source...miten haluaakin kutsua) kuvajaisia. Henkinen tie on talla hetkella elamassani tarkeampaa kuin mikaan muu ja se merkitsee lahes kaikkea, silla se on kaikki.

Sen jalkeen kun ymmartaa, etta elamme hologrammissa, jossa lahes mikaan ei ole oikeasti muuta kuin illuusiota, niin vapauden tunne on kasin kosketeltava ja elamaa on vaikea enaa pistaa niihin samoihin bokseihin, missa se on ennen ollut.

Hengesta ja ymmarryksesta tulee osa minua ja osa tata elamaa ja hologrammia tavalla, joka antaa enemman, kuin mikaan koskaan aiemmin. Smiley

Ebenia tiivisti omat ajatukseni niin hyvin, ettei minulla ole asiaan mitään lisättävää!
tallennettu
Kaisakka
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 13.05.2011 23:28:08 »

"No, nuo tietoisuutemme taidot (selvänäkeminen, astrologian tuntemus jne.) ei ole henkisyyttä mitenkään lisääviä taikka toisaalta pois sulkeviakaan, mutta auttavat ehkä tukemaan toisia sillä omalla tiellään kohti todellisia henkisyyden aarteitaan."

- En tiedä, mitä ehkä joku auttaa toisia tukemaan, mutta toivon, että meitä kaikkia tuetaan ja että se tapahtuu minun toiveistani riippumatta.

"Itse näen henkisyyden sellaiseksi matkaksi todellista itsetuntemusta eli sitä tietoisuuttamme, joka tänne maan päällekin on ollut iäisyyden jo jakautuneena, muttei ole kyennyt takaisin itseään siksi kokonaisuudeksi yhdentämään kuin vain osan siitä kokonaisuudesta."

- "Katso ympärillesi, ikinä on pitkä aika."

"Jotenkin nimittäin se on kuitenkin tehtävä, jos aiomme nousta tietoisuutemme siihen tilaan, josta kaikki aikoinaan sai alkunsa. Ja sitä henkisyys mielestäni on parhaimmillaan, kun tietää sitä tietään kohti matkaavansa, joka johtaa portilta toiselle ja lopulta koko tietoisuutemme taajuudet eteemme avautuvat, kun viimeisen portin on saanut tieltään aukaistua."

- Tienviitat

"Ja se, mitenkä sitä soveltaa tähän arkielämään tai mihinkään syvällisemmäksikään sanottuun, ei vaikuta sen tietoisuutemme aukeamiseen mitenkään vaan siihen kuuluu luovuttaa maisesta ajattelusta kokonaan."

-

"Ja sillä maisella ajattelulla tarkoitan lähinnä sitä, että arvotamme aivan liiaksi sellaisia tekojamme, jotka täällä maan päällä suoritetaan, kun voisimme keskittää enemmänkin ajatuksia siihen, mikä meitä tuolla jossain korkeammalla taajuudella yhdistää!"

- Meitä ihmisiä yhdistää maan päälläkin moni asia. Ei niitä yhdistäviä tekijöitä tarvitse välttämättä etsiä korkeammilta taajuuksilta, mutta niinkin voi tehdä. "Kaiken hauraus oli viimein paljastunut."

tallennettu
hemo
Vieras
« Vastaus #5 : 14.05.2011 07:22:48 »

Ei henkisyys merkitse oikeastaan mitään. Tämä on vain ajanvietettä  Smiley
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 14.05.2011 08:30:03 »

Henkinen elämä = henkisyys, joka ei ulotu ainoastaan sydämiimme vaan myös aivomme tajuavat sitä. Ja siihen lisäyksenä vielä omalta osaltani sanoisin vaikka niin, etteivät ihmisen aivot aina kykenekään ymmärtämään sitä, mitenkä täällä maan päällä nämä taajuudet jakautuvat. Muttei ole tarpeellistakaan kaikkien ymmärtää vaan riitti jo itsellänikin se, kun itse ymmärsin tietäni niin hyvin, että opin kulkemaan sitä.
Eli kaikille meille on mahdollisuuksia jo oppia ymmärtämään erilaista tietämme, josta aikanaan itsekin kyllä olin eri mieltä, mutta nykyään ymmärrän sen.  :Smiley Smiley
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 14.05.2011 08:52:22 »

En tarkoittanutkaan mitenkään arvioida sinun vastaustasi, kaulakoru, koska taidat ollakin niitä ainoita, jotka ymmärtävät, mitä minäkin sanoin.  Cheesy Vaan puhuin ehkä enemmänkin itselleni, koska alan ymmärtää tätä aivojen ja sydämiemme yhteistyötäkin jo paremmin eli sitä aitoa ymmärrystekniikkaa.
tallennettu

Lady Lilian
Kohtuuastroilija
**

Elämä kantaa

Profiili
« Vastaus #8 : 14.05.2011 22:55:05 »

Henkisyys on minulle työkalu, ymmärtää ihmisiä, syyn ja seurauksen lakia sekä universumin toimintaa yleensä. Se on keino ratkaista ongelmallisia tilanteita ja säilyttää tasapaino, sekä seurata omaa polkuaan.

Henkisyys on yksi onnellisen elämän avaimista <3
tallennettu
Helmikuu1
Satunnainen astroilija
*

En tätä todeksi usko

Profiili
« Vastaus #9 : 15.05.2011 08:50:22 »

Olen saanut niin sanotusti " normi" kasvatuksen jossa näistä asioista ei edes keskustella kunnes minun kohdallanin  kävi miten kävi, elikkä olen tullut henkisyyden tielle. Minusta, vaikka tämä teksti menee yli hilseen, niin veikkaan, että tämän paremmin tätä ei voi enää selittää. Kumpa joskus ymmärtäisin tämän illuusion täällä henkisyyden tiellä, niin olisin onnellinen...ehkä minä joskus sen ymmärrän.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2011 08:58:15 kirjoittanut Helmikuu1 » tallennettu
jukkap
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 15.05.2011 10:20:37 »

Toisin sanoen, eikö henkisyys ole elämän perimmäisten kysymysten edessä tapahtuva pysähtyminen, joka tapahtuu järjen huomatessaan olevansa kykenemätön ratkaisemaan noita kysymyksiä?
Silloin saatetaan saada väläys tai aavistus siitä tuntemattomuudesta, joka on yliaistillista ja jota kaikki uskonnot tarjoavat, mutta epäonnistuvat yrittäessään omia sitä itselleen, sillä se ei ole kahlittavissa.
Niinpä noita teitä Roomaan piisaakin lukemattomasti, kuten ne täälläkin palstalle heijastuvat, elämämme päättymättömässä arvoituksessa.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2011 10:25:44 kirjoittanut jukkap » tallennettu

"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!"

-R.D.Laing
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: