mc82
|
|
« : 22.05.2011 21:30:36 » |
|
Tässä on tullut mietiskeltyä ja kun Kahvi- ja teetuvassa kehotettiin laittamaan topiikkia pystyyn, niin tehdäänpä se Eli mitkä tekijät kartalla viittaisivat haluun sitoutua pysyvään ihmissuhteeseen ja mitkä tekijät taas pysyttelevät vakavista suhteista niin kaukana kuin vaan voi? Omia kokemuksia olisi kiva kuulla ja vertailla Mietiskelen vain sitä, kun omalla kartalla on oikea multiple whammy, joka puhuisi sitoutumiskammon puolesta - onhan mulla stellium :ssä (vapaus!!!), josta suurin osa painottuu 10. (materia ja status menee tyydyttävien ihmissuhteiden edelle) ja 11. huoneeseen (ehkä turhan liberaali mihinkään tunnepitoiseen ja sitovaan). Sitten vielä :n päällä - voe morjens! Tämä nyt ei näytä lupaavalta minkään pitkäaikaisen suhteen kannalta...? Silti mä olen parisuhdeihminen henkeen ja vereen, enkä lainkaan pelkää sitoutumista. Läheisyys, luottamus, avoimuus - maustettuna hersyvällä huumorilla, ajoittaisilla irtiotoilla arjesta sekä välillä pienellä luksuksella (yhteinen nautintoviikonloppu/laivamatka/hieno illallinen tms. miehen kanssa) Siinähän ne eväät meikäläisen suhteeseen. Elintärkeää on se, että saan suhteessa olla oma (outo) itseni eikä mun itseilmaisua yritetä rajoittaa - en pysty peittelemään tunteitani, vaan ilot, riemunkiljahdukset, surut ja vihat tulevat julki ihmisten ilmoilla. Kaikkihan eivät tästä tykkää, vaan pyrkivät hillitsemään itseään Toisaalta sitoutumisen puolesta puhunee DC ja DC:n hallitsija on 7. huoneessa - eli kumppanuus elämän suola Sekä 8. huoneen - siis karttani hallitsija sekä sijaitsee vielä kiinteässä :n merkissä, jota tuo vaan tehostaa... Ja onhan tuo Vesimiehen hallitsema 11. huonekin kiinteää laatua ja sinällään (omalaatuisissa) fiiliksissään vakaata sorttia.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies Kuu 7 Leijona Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni Pluto 8 Vaaka Chiron 3 Härkä Vesta 1 Vesimies Vertex 7-PF 7 Neitsyt Noususolmu 6 Rapu AC Kauris (DC Rapu) MC Jousimies (IC Kaksonen
|
|
|
Lizzy
Vieras
|
|
« Vastaus #1 : 23.05.2011 13:51:47 » |
|
Minulla on aiheeseen sopivasti myös Jouskari stellium ja siinä on osana mm. , joka kai teki sen, että olin hyvin pitkään sinkkuilija, joka keskittyi opintoihin ja itsenäiseen elämään. Tietyn aikaa siitä vapaudesta ihan rehellisesti nauttikin. Mutta olisi aivan liian yksinkertaista, jos tuo kuvio kertoisi kaiken. Nimittäin minulla on ja jotka kumpikin mielellään sitoutuvat ja muodostavat suhteen kun sopiva ihminen tulee vastaan. Minulla on Lilith 7.huoneessa, joka tuonee myös oman osansa ihmissuhteisiin. Samaten 5.huoneessa ei kyllä jätä kylmäksi romanssi asioissa. Olen siis perusluonteeltani hyvin sitoutumishaluinen ja ehkä jopa kykyinenkin. Mutta kyllähän tuo Uranus ja venus yhtymä sekä nuo muut kuviot tuovat oman mausteensa, että ihan yksinkertaista se ei ole. Mutta sen se kyllä tekee, että en suhteisiin suhtaudu mitenkään kevyesti. Olin sitten sinkku tai suhteessa. Varsinkin Lilith, Mars yhtymä ja Saturnus/Pluto kuvio tekevät sen, että olen aika intensiivinen ja joillekin liian kova pala. Ehkä tiedostamattani ja tahtomattani joskus pelottavakin. Mutta useimmiten onneksi tuo kuvio vain syventää suhteita ja kai jotkut pitävät sitä kiehtovanakin. :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
Säh!
|
|
« Vastaus #2 : 23.05.2011 16:36:56 » |
|
Minulla tuo on aika ristiriitaista, koska ja on Kaksosissa, mutta ja 7. huoneessa. Olen huomannut, että tarvitsen ehdottomasti jonkun rinnalleni, mutta voin myös "kyllästyä" pelkästään yhden ihmisen kanssa olemiseen. En voisi kuvitella (ainakaan vielä tässä iässä) sitoutumista loppuelämäksi vain yhteen ihmiseen. En kenties koskaan halua naimisiin tai ainakaan lapsia. Mutta silti haluan olla luotettavassa, vakaassa parisuhteessa. Hankalaa...
|
|
|
tallennettu
|
1. 14.8% (10. huone) 2. 13.8% (6. huone) 3. 11.6% (8. huone) 1. 14.4% (DC) 2. 13.5% 3. 11.5% (MC)
|
|
|
|
Metsänkeiju
|
|
« Vastaus #4 : 23.05.2011 17:58:31 » |
|
-Kastehelmi- puhui kuin suustani. Palaan aiheeseen ajan kans.. suht. ajankohtainenkin, minulle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kieroon_Kasvanut
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #5 : 24.05.2011 11:43:32 » |
|
Hmm, no itse sitoutuminen on ollu aina hieman "iiks". 7. huoneessa minulla on aina ollut monta ihastumisen kohdetta yhtä aikaa, ja nekin vaihtuvat koko ajan. Ei osaa päättää ei Tai sitten kun osaa niin ei kiinnostakaan, tai ajattelee "entä jos tuo toinen olisikin parempi.." nimimerkki : Luulen että myös kauriissa 2. huoneessa tekee jotenkin sen etten sitoudu kauhean helposti, ainakaan mihinkän kovin perinteiseen tyyppiin. http://members.wizzards.net/~magyan/Uranus_Aspects.html"Uranus conjunct Juno Your ideas regarding marriage are probably anything but conventional. You may be attracted to very unusual partners and/or redefine relationship roles in ways that allow freedom and individuality to flourish; or you might eschew social traditions altogether. Your committed relationships may be characterized by sudden, unexpected changes, or excursions into other dimensions. Above all, you require freedom of individual expression, excitement and spontaneity in relationship." :na pidän aina tietyn etäisyyden itseeni. Minulla kestää aika kauan kiintyä toiseen ihmiseen. 8. huonetta hallitseva tarvitsee sen emotionaalisen suojan ennen kuin uskaltaa raottaa panssariaan. I. huoneen Lilithilläkin on varmaan näppinsä pelissä http://lilith.tribe.net/thread/a8f93941-6d00-4ca9-93d1-9da000134c23 "Black Moon in the 1st House
Strong influence of the values of the Black Moon in the native's personality. Intense passions; but they may be hidden in the depths of the unconscious mind (Pandora's box) . Extremely violent emotions at times. Rebellious nature, which can engage in fights against patriarchal authority. In a female chart, in particular, this can mean great difficulties and conflicts with the father.
Profound connection with occult mysteries. Natural understanding of the hidden laws of nature. Having Black Moon in the first house is an invitation for the native to study the myth of Lilith and ponder on its implications. "Plutonikkona pyrin tiettyyn hallittavuuteen, myös ihmissuhteissa. En tiedä sitten onko se hyvä vai paha : Varmaankin rasittavaa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Päivi
|
|
« Vastaus #6 : 24.05.2011 11:49:34 » |
|
mä oon aina kyllä halunnu sitoutua, mutta omien kasvukipujeni ja traumojeni kanssa sössiny kaikki. nyt kun oon tasapainossa itteni kanssa, osaan arvostaa parisuhdetta, kumppania.
|
|
|
tallennettu
|
Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
|
|
|
Lizzy
Vieras
|
|
« Vastaus #7 : 24.05.2011 12:02:34 » |
|
Tosiaan, mulla se on 7.huoneessa, joka kai sinänsä on hyvä sijainti ja viittaa sitoutumiseen, mutta mites kun se on yhtymässä ? niin tosiaan se Lilith on siinä samassa kanssa
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.05.2011 12:06:52 kirjoittanut Lizzy »
|
tallennettu
|
|
|
|
Päivi
|
|
« Vastaus #8 : 24.05.2011 12:12:03 » |
|
no eikös sitten 4. huoneessa o passeli.
|
|
|
tallennettu
|
Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
|
« Vastaus #9 : 25.05.2011 11:01:38 » |
|
Vaikka olen , , MC ja tuo on keskitaivaan lähistöllä (lasken sen kyllä enemmän yleiseen vapaudenhaluun elämässä, MChän on julkisuuden ja työn akseli), niin olen aina arvostanut eniten, halunnut sitoutumista ja perheen. Itse asiassa omien kokemusteni mukaan monet jousimiehet arvostavat perhettä. Mulla on sitten mutta 12. huoneessa sekä mutta sekin 12. huoneessa. Olenkin huomannut että se sitoutumiskammon oire mitä olen toteuttanut, on se että olen alitajuntaisesti tarkoituksella hankkiutunut suhteisiin joista tiedän ettei niistä voi kehittyä mitään eteenpäin. Kun muuten tiedän että haluan sitoutua, niin olen sitten tehnyt sen itselleni mahdottomaksi kun olen tuntenut kai kuitenkin etten ole vielä valmis. Olen aina ajatellut, että ei minun tarvitse mitenkään "kokeilla" miehiä, vaan se yksi hyväkin jo vain riittäisi. Osa minusta on sitten ollut eri mieltä. Pelottavaahan on aina se, että kun valitsee yhden, joutuu sulkemaan monia muita ovia. Onko se yksi sitten se juuri oikea ja hyvä? Kun ajattelen taaksepäin nyt, olen ihan tyytyväinen että olen elänyt näin. Tuntuu, että nyt alan olla valmiimpi perheen perustamiseen juuri kokemusteni takia. Ilman niitä olisin ehkä kuitenkin vain hypännyt johonkin liian pian. Täysin tylsää siitä avio(avo)elämästä tuskin tulee, seiskahuoneesta kun löytyy nuo lilith, , ja
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mc82
|
|
« Vastaus #10 : 26.05.2011 15:00:51 » |
|
Vaikka olen , , MC ja tuo on keskitaivaan lähistöllä (lasken sen kyllä enemmän yleiseen vapaudenhaluun elämässä, MChän on julkisuuden ja työn akseli), niin olen aina arvostanut eniten, halunnut sitoutumista ja perheen. Itse asiassa omien kokemusteni mukaan monet jousimiehet arvostavat perhettä. Tämä on kyllä mielenkiintoinen pointti, sillä astrologiassa yleensä Jousimiehiä pidetään aika vapaudenhaluisina ja suhteessakin lähtevät helposti "aidan toiselle puolelle", jos tilaisuus tulee... Ja ainakin nuoremmat (ja osa myös vanhemmista) Jousimiehistä ei sitoudu kovinkaan helpolla. Eli onko tässä kyse siitä, ettei Jousimies ole kohdannut Sitä Oikeaa vai sitooko kumppani Jousimiestä liikaa maailman menoista kotilieden pariin...? Okei, mä olen erittäin huono ihastumaan, mutta sitten kun ihastun, tiedän, että tässä on Se Juttu... Ja Niistä Jutuista onkin sitten tavalla tai toisella muodostunut jotain vakavampaa Yleisestikin viihdyn miesporukoissa, mutta enpäs kyllä muista, että olisin koskaan miespuoliseen kaveriin ihastunut - no, kihlattu nyt poikkeus, mutta meidän kaverisuhde aikanaan taisi muutenkin olla vähän omalaatuinen, koska kipinöitä lenteli joka suunnasta... Yleinen vapaus olla sitä, mitä on: kyllä, elintärkeää. Se, että saa riittävän usein irtiottoja arjesta: kyllä, elintärkeää. Pitää saada nauttia toisen seurasta välillä myös arjen rutiinien ulkopuolella - vaikka onhan se mukavaa rentoutua myös kotosalla murun kainalossa Mä tunnen useita Jousimiehiä (sekä mies- että naispuolisia) ja kaikki ovat erittäin luotettavia, kumppanilleen uskollisia, parisuhdehenkisiä ja ovat perustaneet/haluavat perustaa oman perheen. Sinällään vain mua kiinnostaa tämä Jousimiesten sitoutuminen, kun Jousimiehellä kuitenkin on yleinen maine kukasta kukkaan -lentäjänä...
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies Kuu 7 Leijona Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni Pluto 8 Vaaka Chiron 3 Härkä Vesta 1 Vesimies Vertex 7-PF 7 Neitsyt Noususolmu 6 Rapu AC Kauris (DC Rapu) MC Jousimies (IC Kaksonen
|
|
|
aeiouyäö
|
|
« Vastaus #11 : 29.05.2011 13:55:47 » |
|
Itse sanoisin, että tuo Uranusvaikutus on varmasti sellainen, joka voi luoda sitoutumiskammoa.Ei tietenkään aina kammoa, mutta sitoutuessa Uranusvaikutteinen kuitenkin luultavasti haluaa pitää tiukasti kiinni omista vapauksistaan, sehän on ihan tervettä, jos sen tekee vastuullisuuden rajoissa.Samoin myös Jousimies on sellainen merkki, joka ei välttämättä kovin helposti sitoudu.Mielestäni kuitenkaan pelkkä aurinko jousimiehessä ei välttämättä tähän vaikuta, vaan ehkä enemmän Venus ja Kuu. Omalla isälläni on aurinko ja venus-mars yhtymä jousimiehessä, ja hän ei ole seurustellut kuin kerran yli 5 vuotta, eikä hän silloinkaan halunnut mennä naimisiin.Oikeastaan ainoa asia, mihin hän on valmis sitoutumaan täydellisesti on työ : Itseltäni löytyy , eli Uranus neliöi myös deskendenttiä.Lisäksi omistan .Näiden kuvioitten kanssa sitten ollaankin vähän kusessa, kun nousumerkki on vaaka ja minulla on 1. huoneessa Aika ristiriitaisia tuntemuksia tämä luo, kun ahdistun helposti, mutta sitten kuintenkin haluan ehdottomasti vakavan suhteen, enkä mitään kevyttä säätöä...
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone
Kuu Jousimiehessä, 2.huone
Mars-MC-yhtymä leijonassa
Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
|
|
|
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
Säh!
|
|
« Vastaus #12 : 30.05.2011 08:48:19 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
1. 14.8% (10. huone) 2. 13.8% (6. huone) 3. 11.6% (8. huone) 1. 14.4% (DC) 2. 13.5% 3. 11.5% (MC)
|
|
|
|