Rapu on aina ollut vähän sellainen merkki, jonka kanssa joko synkkaa mukavasti tai sitten on ihan täyttä helvettiä
Parhaimmillaan Rapu on tosi miellyttävä, lämmin, sympaattinen, luotettava ja huolehtiva ihminen. Pahimmillaan ailahtelevainen marttyyri, joka valittaa koko ajan, syyttelee muita, on passiivinen.
Yleensä en Rapuihin kuitenkaan liittäisi passiivisuutta, koska mun tuntemat
ja
Ravut ovat suurimmaksi osaksi touhukkaita ihmisiä, jotka saavat aikaan paljon.
Yhden erittäin epäkypsän Ravun tiedän, ja tämä Rapu on siskoni, joka on
,
1. huoneen puolella. Täysi egoisti (1. huoneen
, ja kun lisäksi vielä
?), joka vaatii muilta paljon, muttei itse suostu tekemään mitään. Syyttelee muita omista ongelmistaan, on omaksunut marttyyrin roolin, valittaa kaikesta ja kaikista, mutta mitään ei siltikään tee asioiden parantamiseksi! Mielialat vaihtelevat joka sekunti, piiloutuu kovan ja ilkeän kuoren taakse - on muuten harvinaisen ilkeä ihminen! Miessuhteet ovat olleet suurimmaksi osaksi lyhytaikaisia ja katkenneet sitten riitoihin - siskoni on sitä mieltä, että miehet olivat kusipäitä, jotka eivät ymmärtäneet/halunneet ymmärtää häntä. Kaverisuhteetkin ovat alkaneet katkeilemaan, koska siskoni ystävätkään eivät enää kestä häntä...
Koska mä olen
, niin jollain tapaa jaksan vaan ihmetellä sitä riippuvaisuutta muista ihmisistä, mitä Ravuilla saattaa olla. Mutta mullahan on vastaavasti DC
, joten omassa parisuhteessani rapumaisuus tulee ainakin jossain määrin näkyviin - turvallisuus ja läheisyys on erittäin tärkeitä. Ja kyllä mä tykkään hemmotella ja passata, ainakin jossain määrin, sekä pussata ja halata
Ja olen erittäin pippurinen ja ailahtelevainen
Vaadin huomiota ja hellyydenosoituksia (olenhan lisäksi
) ja jos en saa arvostusta, kiukuttelen aika helposti. Tai sitten vetäydyn kuoreeni, jos koen oloni epävarmaksi.
Mukavampiin aiheisiin: Tunnen lisäksi pari
-naista, joista on muotoutunut jonkinasteisia kavereita. Esim. lähin esimieheni (nainen) on
ja hänen kanssaan käymme paljon mielenkiintoisia keskusteluita. Esimies on varsin huolehtivainen (leipoo pullaa/kakkuja alaisille yms.), erittäin muita huomioiva ihminen, kunnon koti-ihminen (mitä on kertonut työn ulkopuolisesta elämästään). Tosin hänelläkin on hiukan taipumusta valittamiseen aika ajoin... :
Toinen työkaverini on
, tosi ihana ihminen
Vahvatahtoinenkin on, ja on varsin puuhakas! Koti-ihminen hänkin. Ex-anoppi on myös
, koti-ihminen, huolehtiva ja varsin perinteinen nainen (välillä vähän kauhisteli mua, koska mä en nyt niin perinteinen ole
) ja ihmisenä ihan mukava - vaikkakin mä olin aina ex-anopin seurassa vähän varautunut. Erittäin aikaansaava ja energinen ihminen, oikea superäiti! Ex-anopissa oli myös marttyyrin ja valittajan vikaa...
Nousu-Rapuja en nyt niin tunne. Yksi on eräs kaverini
. Äärimmäisen aikaansaava, tarkka ja tunnollinen ihminen, erittäin nöyrä ja sopeutuvainen. Sisimmältään pehmeä, mutta tunnepuolella tuntuu olevan joku blokki, en tunnetasolla saa tästä ihmisestä juurikaan mitään irti, pidättelee tunteitaan ja/tai piilottelee niitä, paljastaa itsestään varsin vähän. On myös hyvin ailahtelevainen ja ottaa asiat henkilökohtaisesti, tekee itsestään uhrin, jos jotain sattuu. Tämän ihmisen kanssa kaverisuhde on sinällään luottamuksellinen, mutta vähän varautunut edelleen, koska meillä oli pahaa verta jossain välissä
Äkkiseltään tulee mieleen, että tunnen vain yhden mies-Ravun (hällä superstellium
ja vielä
vesimerkissä
). En tiedä tästä ihmisestä oikeastaan mitään. Mitään henk.kohtaista ei paljasta itsestään, viihtyy tiukasti kotona lähes kaiken vapaa-aikansa. Työasioista tulee kuitenkin keskusteltua, mutta jos keskustelu menee vähänkin henk.kohtaisemmalle tasolle, kääntää mies sen heti takaisin työasioihin. Tämän miehen seurassa on fiilis, että olemme aivan eri planeetalta...