Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selittelijät  (Luettu 4950 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 01.06.2011 19:15:04 »

Jep, jokainen on törmännyt tähän. Saat jo kysymättä tunnin mittaisen yksityiskohtaisen selityksen kuinka "en voinut soittaa sinulle koska sitä ja tätä" jne.

Minusta jotenkin kuitenkin tuntuu, että joillekin ihmisille tämä on luonteenpiirre, eikä välttämättä viittaa vain valehteluun.

Astrologisesti olen törmännyt tähän eniten veden elementissä, vähiten tulen elementissä.

Onko kyse siis esimerkiksi suuresta toisen mielyttämisen tarpeesta, heikosta itsetunnosta tai jostain muusta, eikä aina välttämättä juuri siitä että valehteleva elämäntyyli on jäänyt päälle? Valehtelijahan totta kai alkaa huomaamattaan toistaa samaa selittelyn kaavaa niissäkin tilanteissa missä ei tarvitsisikaan.

Kokemuksia tai astrologisia näkökulmia?  Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 02.06.2011 09:56:07 »

Ääripää tästä toiseen suuntaan lapsuudessa (ja jossain määrin kyllä vieläkin  Wink , nykyään vain tullut enemmän juteltua niistä asioista silloin ja ymmärtää vähän miksi mitäkin) oli isäni, moninkertainen  oinas,  kuu jousimies, aurinko aspect_con saturnus. Hän ei kyllä yhtään selitellyt minne oli menossa, missä oli ollut tai mitään muutakaan.
Ehkä johtuen tuohon tottumisesta tai jostain kasvatuksesta, munkin selitykseni ovat usein tätä rataa: "en nyt ollut pariin päivään puhelimen päässä niin en voinut vastata." Ei sen ihmisen tarvitse tietää missä olin ja mitä tein, kun niillä asioilla ei ole mitään merkitystä. Cool Epäkohteliasta? Ei sitä tarvitse törkeästi esittää, totta kai vastaan jos kysytään enemmän. Smiley

Kiinnitän helposti huomiota aina jos saaan jolta kulta vastauksia jo kysymyksiin joita en ole kysynytkään, sillä ehkä vain olen sen verran erilainen siinä kuin useammat, että en olisi niitä kysymyksiä aikonut kysyäkään. Miksi kysyä valehtelijalta miksi, kun kuitenkin saa valheen vastaukseksi? Ja jos ihminen ei valehtele, ei ole merkityksellistä tietää yksityiskohtaisesti kaikkea.

Ja näitähän ihmisiä (jostain syystä aika useasti  aurinko kalat  Wink ) riittää, jotka tykkäävät puhua vain puhumisen ilosta. Se on taas kuitenkin hieman eri asia kuin selittely. Tai vain hieman eri muoto siitä..ehkä.  Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #2 : 02.06.2011 10:00:49 »

Miksi muuten ihmiset epäilevät valehtelijaksi usein sellaista jolla on epämääräiset vastaukset, sillä valehtelijahan yrittää mahdollisimman täydellisesti paikata jälkensä?
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #3 : 02.06.2011 12:25:23 »

Valehtelemisesta: Mulla on kyllä enempi se tapana, että jos on tiukka paikka tai vaaditaan rehellistä vastausta, mä töksäytän suoran mielipiteeni tai totuuden suht lyhyesti ja ytimekkäästi. Tiukassa paikassa jään sitten jännittämään aina seurauksia totuudesta, mutta kokemus kertoo, että suora totuus tuo vähemmän ikäviä seurauksia kuin valhe (joka ehkä myöhemmin paljastuu) angel  Sekä kun olen lisäksi maailman huonoin valehtelija, jään aina kiinni Grin

Muuten olen kyllä selittelijä, etenkin innostuessani. Silloin alkaa tekstiä tulemaan ja asiayhteys rönsyilee ja katkeilee ja saatan ihan yksinkertaisen asian selittää tunnin mittaisena monologina, missä tuli samalla käsiteltyä muutama muukin asia Grin  Töissä olen kyllä eri maata ja töitä tehdessä käsitellään vaan työasioita - kunnes koittaa kahvitauko ja samantien alkaa kalkatus! Cheesy

Terkuin,  merkurius jousimies Cheesy

Miehellä on  merkurius skorpioni ja  saturnus 3. huoneessa, joten hän on aika vähäsanainen ja puhumisissaan keskittyy vain siihen oleelliseen, ei mitään rönsyjä. Ja fiiliksiä ei niin sanoillaan levittele, toisin kuin minä. Ihmettelee aina mun puheripulia Grin
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija

Säh!

Profiili
« Vastaus #4 : 03.06.2011 08:09:24 »

No en kyllä tunnista tuota selittelyä itsessäni, pikemminkin päinvastoin, tuntuu että olen joskus varsin salaileva ja sulkeutunut. Tästä voin syyttää  merkurius rapu:ni. En kuitenkaan tykkää valehdella, joten se ei liity siihen. Minulla on kuitenkin aina juttuja, joista en puhu kellekään, ainakaan ennen kuin olen "hautonut" niitä tarpeeksi. Riippuu tietysti asiasta, joskus taas haluaisin puhua loputtomasti vaikka asioista joita fanitan tai joista olen sillä hetkellä innostunut - jos siis oletan että joku haluaa kuunnella.
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
aeiouyäö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 07.06.2011 13:22:39 »

askendentti aspect_con merkurius vaaka=selittelijä, eli minä Cheesy
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 19.06.2011 21:49:57 »

Huonosta omastatunnosta se johtuu, mikä ei kuitenkaan likikään aina tarkoita valehtelua Smiley Esim. selittelen miksen päässyt lenkille, koska itselläni on niin huono omatunto kun en päässyt, vaikka syy oli todellinen. Tai jos joudun perumaan vaikka neuvola ajan, selittelen asiaa pahoillani kauheasti, kun tuleehan siitä nyt kaikille ylimääräistä hässäkkää....joo. Vaikka oikeasti ei tarvitsisi sanoa kuin että en pääse. Perun. Kiitos ja hei Cheesy
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: