Hemo:
En tiedä oliko tarkoituksesi ilkeämielinen eli halu saada aikaan nettitappelu, vai oliko kyseessä tahaton ymmärtämättömyys tai huolimaton lukeminen, mutta nyt kyllä olet vääristellyt sanojani niin paljon, että on pakko korjata.
Ihan vapaasti voitte tulla tappamaan minut jumalankieltäjän . Sehän uskovaisilla on tapana jos ei saada käännytettyä niin uhkaillaan ja pahimmassa tapauksessa tapetaan. Mihin unohtuu teillä se Ihmisyys ? No minuun ei uhkailu tehoa ja olen sanonut mielipiteeni muuallakin kuin täällä foorumissa
Lue uudestaan ajatuksen kera viestini, jota noin kommentoit. Minä humoristisesti ehdotin tämän palstan
lisäksi harrastukseesi
muitakin palstoja, joille voit mennä yrittämään vakuuttaa ihmisiä, joiden jo etukäteen tiedät ajattelevan eri tavoin kuin sinä. Kysehän on siitä, että tottakai sinä tiesit etukäteen tänne tullessasi, että täällä on ihmisiä jotka vilpittömästi uskovat vaihtoehtoisiin hoitoihin. Sen täysin tietäen, tulit tänne 'käännyttämään' meitä. Ei siinä mitään, se on ihan ok ainakin minun mielestäni ja tämä on turvallinen paikka hommaan, koska vaikka olisit kuinka eri mieltä,
tällä palstalla ihmiset yleensä pyrkivät toimimaan rakkaudellisesti.
Muslimien keskustelupalstalla ateistin leikkiminen sen sijaan ei ole yhtä turvallista:
Islamin sunnalaiseen haaraan kuuluvat hadithit. Niissä käsketään tappamaan kaikki jumalankieltäjät ja monijumalaiset, elleivät he suostu kääntymään islamiin. Menikö tämä rautalangasta vääntäminen nyt jakeluun? Eli jos kyllästyt siihen, että täällä saat rakkaudellisia vastauksia ja riitely ei oikein onnistu, niin lisähaasteita saisit esittämälläni tavalla.
Ja se kaikki oli huumoria, huomasitko hymiöt? Siis nämä:
Miksi parantajat, energiahoitajat ym hoitajat, selvänäkijät puhutte suurista teoista mitä olette tehneet ? Ette kuitenkaan pysty mitään näyttöä antamaan niistä teoistanne.
Minä teen energiahoitoja, mutta en puhu niistä paljon mitään. Oma näkemykseni niistä energiahoidoista, joita minä annan (eli muut suuntaukset voivat olla eri mieltä):
Energiahoitaja ei paranna yhtään mitään. Hän vain kanavoi lävitseen universumin kaikille saatavissa olevaa energiaa, jotta hoidettavan keho pystyisi paremmin parantamaan itsensä. Sinulla on kirjoituksistasi päätellen kokemus läheltä piti -tilanteesta, eli mainitsit että olisi voinut käydä huonosti, jos olisit luottanut energiahoitajien tms. porukoiden arvioon tilanteesta sen sijaan, että käännyit koululääketieteen puoleen.
Ymmärrän että kokemus on voinut säväyttää, mutta kuulehan seuraava tarina:
Äidilläni on polvissa nivelrikko. Hänelle yritettiin antaa siihen coxibien ryhmään kuuluvaa lääkettä (Vioxxacut), johon hänellä on kolme kontraindikaatiota.
Suomeksi: Jos on ollut koskaan veritulppia, mitään sydänvaivoja tai on korkea verenpaine, niin ko. lääkeryhmän lääkkeet voivat tappaa tuosta vain. Ja äidilläni on näitä kolmea, silti arvauskeskuslääkäri määräsi hänelle ko. lääkkeen. Minä - joka harrastan lääketiedettä huvikseni - huomasin sitten asian, joten hän ei ehtinyt syödä niitä kuin pari pilleriä. Kun hän meni arvauskeskukseen valittamaan asiasta ja vaihtamaan lääkettä, lääkäri kirjoitti reseptin ja antoi näytepakkauksen
toisesta saman ryhmän lääkkestä jossa on samat kontraindikaatiot ja jonka syöminen olisi ollut äidilleni yhtä tappavan vaarallista. Tämän jälkeen äitini on pärjäillyt parasetamolilla ja Fortodolilla (luontaisvalmiste).
Huomaatko? Äidilläni on koululääketieteestä vastaava kokemus, kuin sinulla vaihtoehtoisten menetelmien suosittelijoista. Äitini ei siltikään ole lakannut käymästä lääkärissä tai käy saarnaamassa sitä, miten koululääketiede on vaarallista. Vaikka se on lääkkeinä käytettyjen myrkkyjen vuoksi potentiaalisesti paljon vaarallisempaa kuin vaihtoehtohoidot.
On ymmärrettävää, että sinulla on ollut rankka 'läheltä piti' -kokemus vaihtoehtomenetelmien osalta, mutta aika suurella joukolla on niitä koululääketieteestä. Luitko nuo aiemmat linkit viimeaikaisiin uutisiin? Potilaalta poistettiin vahingossa väärä munuainen ja vanhus kuoli saatuaan viikon toiselle ihmiselle määrättyjä lääkkeitä.
Voit toki taistella tuulimyllyjä vastaan ja pyrkiä käännyttämään täällä ihmisiä, joilla useimmilla on positiivisia kokemuksia vaihtoehtoisista hoitomuodoista. Esitin omat vinkkini harrastuksen elävöittämisestä kokeilemalla vastaavaa toimintaa vähän haasteelliseemmissa paikoissa yrityksenä tuoda huumorin keinoin esiin se, mitä oikeastaan olet täällä tekemässä minun näkökulmastani.
Pahoittelen että se epäonnistui, ehkä seuraavaan vastaavaan kirjoitan alkuun disclaimerin: HUOM Tämä on vitsi! Älä ota tosissasi! Mutta yleensä huumori kärsii sellaisesta.