Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: pluto neliö aurinko - lyhyt kuvaus?  (Luettu 9099 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 07.06.2011 11:25:47 »

Hei! Olen yrittänyt hakea tietoa siitä, mitä voisi tarkoittaa syntymäkartalla pluto aspect_squ aurinko sekä  pluto aspect_tri venus? Erityisesti tuo neliö pohdituttaa, kun opiskelen nyt tätä omaa karttaani pikkuhiljaa. Mikä haaste minulla on elämässäni opittavana? Onko muilla omalla kartalla  pluto aspect_squ aurinko ja kokemuksia?
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Valkoinen Galaktinen Peili
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #1 : 07.06.2011 12:20:20 »

pluto aspect_squ aurinko on mun kartalla toinen tarkoista aspekteista, toki neliöitä on muutenkin vaikka toisille jakaa.  Kovasti hankalana olen minäkin kokenut noiden neliöiden ymmärtämisen, mutta tässä jotakin ajatuksia.

Neliö on aina jollain lailla haastava kuvio, ennenku sen saa käännettyä ittelleen eduksi, näin sanoo viisaammat.  Mä oon ajatellu sen niin, että tuon kuvion kautta tulee omaan identiteettiin jotain Skorpionimaisuutta, ja ehkä niitä vähemmän helppoja ominaisuuksia.  Mulla  pluto on 7. huoneessa, ja ehkä nämä piirteet ilmenee sitten enemmän ihmissuhteiden kautta.  Kyllä ex mulle usein sanoi, että olen kovin jyrkkä mielipiteissäni välillä.  Ehdoton.  Jotain halua toisen hallinnasta.  "jos et tee niinku mä sanon, niin...."

Mulla on  venus skorpioni, ja voisi kuvitella että tuo sinun  pluto aspect_tri venus on kans vähän samaa:  Skorpionimaisuutta Venukseen.  Seksuaalisuutta, sitoutumista, omistushalua.

Onko sulla karttaa täällä esillä missään, sen kautta olis helpompi saada käsitys kokonaisuudesta.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 07.06.2011 12:46:40 »

En ole aikaisemmin karttaa laittanut foorumille, mutta rohkenempa nyt Smiley. Tutkiskelen sitä pikkuhiljaa, ja kun tämän kevään transiiteissa on  pluto aspect_con merkurius niin innostuin tutkimaan lisää Plutosta.
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #3 : 07.06.2011 12:57:50 »

Onpas erikoisesti tämän sivuston ohjelma nakannut nuo huoneet sun kartalla!  Shocked  Oletko syntynyt pohjoisessa? 

Kokeileppa astro.comissa tehdä kartta, josko nuo huoneet asettuis oikeille kohdilleen.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 07.06.2011 13:31:57 »

Hei sori, otin kartan sisäinen soturi -tulkinnasta ja joo olen syntynyt pohjoisessa. En osaa oikein vielä käyttää astro.comia, joten kartan saaminen tänne voi hieman kestää...
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 07.06.2011 14:02:40 »

Kokeilin ihan vaan mutu-tuntumalla astro.comissa tehdä kartan. Kaikki muut samat, paitsi 7. huoneen jutut siirtyi 8. ja 9. huoneisiin. Etsiskelin vanhoista topiceistä tähän tietoa ja näyttää siltä, että eri ohjelmilla saa eri karttoja ja pitäisi vaan valita mitä käyttää. Ehkä en halua sellaista valintaa tehdä ja toisaalta kahden eri kartan tutkiminen ja vertaaminen ihan noviisina on hieman haasteellista. Joten rauhoitan tätä karttatutkiskelua, asiat voivat olla niin tai näin ja vaikkapa toisinpäin. laugh
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #6 : 07.06.2011 16:48:12 »

Joo, onhan niitä huonejärjestelmiä monia monituisia, mun ymmärtääkseni astro.com on kuitenkin ilmaisista karttaohjelmista tarkin.  Ja siinä kartassa mikä automaattisesti tulee ensin tyrkylle, on placidus-huonejärjestelmä, mitä tämänkin sivuston karttaohjelma käsittääkseni käyttää.  En sitten tiedä, miksi kartat ovat joskus niin erinäköisiä.

Mullekin astrologia on hyvin opetteluvaiheessa, enkä oikein osaa suhtautua karttaan, missä huoneet on päällekkäin.  idiot2  En ole koskaan nähnyt karttaa, missä  askendentti ja  keskitaivas on samassa merkissä!  Mutta niin varmaan onkin talviaikaan pohjoisessa, missä auringon nousu ja sen korkein kohta ei ajallisesti ole kaukana toisistaan.  Mielenkiintoista!

Kartan huoneista vielä sen verran, että olen aina ihmetellyt, miksi niitä huonejärjestelmiä pitää olla niin monta.  Joku neuvoo, että valitse se, mikä tuntuu sopivimmalta.  Mistäs sen voi tietää, kun yksi huonejärjestelmä osuu oikeaan yhdessä kohdassa, toinen toisessa kohdassa.

No joo, sitten tähän sandeen karttaan.  Tuo Pluton ja Auringon neliö ei ole kovin tarkka, aste-ero on 6 astetta.  Kyllä se silti varmaankin tuntuu sun elämässä, enkä osaa siitä sanoa sen enempää kuin edellä kirjoitin.  Se haaste tai oppiläksy on vaan jokaisen itte kohdallaan mietittävä.  Mä luulen että mulla on just tuo jyrkkyyden pehmentäminen.

Pluton kolmio Venukselle onkin jo paljon tarkempi, aste-ero vaan kolme astetta ja risat.  En mä siitäkään osaa sanoa sen enempää. 

Silmään pisti kuitenkin vankka maa-elementin painotus:  aurinko kauriskuu neitsyt ja Neitsyessä paljon muutakin tavaraa.  Lisäksi kartalla on useampikin Suurkolmio maamerkeissä:  merkurius  aurinko  kauris  aspect_tri  mars  jupiter  neitsyt  aspect_tri  vesta  chiron  harka.  Ja sopii myös  kuu johonkin kolmioon osaksi.  Olet varmaankin hyvin velvollisuudentuntoinen ja työteliäs, kaipaat asioihin konkretiaa.  Suurkolmion sanotaan olevan elementin puhtain ilmentymä.

En tiedä, auttoiko mun sepustus yhtään, vai sekasko lisää.  Toivottavasti kokeneemmat astrolaiset oikaisee virheitä ja lisää tietoa.  Onnea vaan astroharrastukselle!  Mulla on ittellä jokin kyllästymisvaihe menossa, en tiedä mihin päin lähtisin.  Mutta eiköhän tämä tästä.  Wink
tallennettu

sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 08.06.2011 07:11:15 »

Kiitos ajatuksistasi! smitten
Jyrkkä olen, joten ehkäpä pluton tuoma läksy elämään on juuri pehmentää päätä ja sanoja. Olen syntynyt napapiirillä vuoden pimeimpään ajankohtaan loppiaisena, mutta onneksi aamupäivällä, höppänä sunnuntailapsi.

Ehkä pitäisi tilata joskus ihan ammattilaiselta tarkka syntymäkartta ja lähteä sitä sitten opiskelemaan, jos nuo planeetat vaihtavat huonetta eri järjestelmissä. Minulle sellainen valinnan tekeminen eri järjestelmien välillä on hankalaa (siis jyrkkä persoona...). Mutta eipähän tule heti valmiiksi.

Onko muilla kokemuksia mitä Pluto teetättää elämässä? Varsinkin tuo Pluton kolmio Venukselle. Kiva olisi kuulla elämäntarinoita ja pakinoita pluton vaikutuksista  Grin.

tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 08.06.2011 12:00:31 »

Minä olen huvin ja hyödyn vuoksi tekemässä hiljaksiin aspektipakettia tänne astrolle, johon olisi tarkoitus suomentaa ja kerätä kaikkien eri aspektien selvitykset. Tekemistä on ihan reippaasti, mutta toivon, että kun saan urakkani loppuun siitä olisi apua ja iloa ihmisille Smiley

Olen ehtinyt JUURI suomentaa Pluto neliö Aurinko-aspektin viime kerralla (eli ihan alkutekijöissä mennään aspektiprojektissa). Laitan sen sinulle tähän. Tässä lukee, että Aurinko Neliö Pluto, mutta se on sama asia kuin Pluto Neliö Aurinko.

Aurinko Neliö tai Oppositio Pluto (Sun square or opposition Pluto)
Tämän haasteellisen aspektin alla syntyneet kantavat sisällään jännittyneisyyttä ja negatiivisuutta sekä itsetuhoista käyttäytymistä. Kun asiat menevät hyvin he pelkäävät, että jotain pahaa tapahtuu. Heidän ajatusmallinsa on alituiseen negatiivinen ja jos he eivät pidä ajatuksiaan silmällä ja kurissa, he voivat tulla hyvin onnettomiksi. Jatkuva murehtiminen, joka kiskoo maton alta, saattaa muodostua elämäntehtäväksi. Aurinko-Plutolla on valtavat voimat – kun he oppivat hyväksymään sen ja käyttämään voimaansa pelkäämisen sijaan, heistä tulee mitä tehokkaimpia, intuitiivisimpia, auttavaisempia ja parantavimpia ihmisiä!

Näille merkeille kaikkein ominaisinta on tapa morkata ja väheksyä voimakkaasti omia saavutuksia sekä oman itsensä ilmaisua. He asettavat itselleen hirveät paineet. Esimerkiksi lapsuudessa tämän aspektin ihminen on saattanut piirtää kuvan, todeta, että se on ihan huono, tuhota sen ja aloittaa uudelleen alusta. Tämä lapsi on myös häiriintynyt, jos muut ovat tuijottaneet häntä piirtämisen aikana. Tämä on hyvin yksinkertainen esimerkki, mutta se kuvaa tehokkaasti sitä, kuinka nämä ihmiset ovat tyytymättömiä erityisesti luoviin saavutuksiin ja ilmaisuunsa. He haluavat pitää luovan ilmaisunsa hedelmät piilossa, ennen kuin ne ovat ”juuri oikein” tehtyjä. Tämä johtuu siitä, että heillä on vaikeuksia ilmaista omaa persoonaansa sen laajuudessaan muille. He käyvät jatkuvaa köydenvetoa itsensä ilmaisemin ja itsensä piilottamisen halun välillä. He kamppailevat myös itsensä ja maailman hallinnan kanssa. He haluavat hallita itseään ja elämää. Autinko-Pluto ihmiset ovat erittäin harvoin tyytyväisiä itseensä. He ovat yliherkkiä kritiikille ja kokevat, että heidän täytyy muovata itseään uudestaan ja uudestaan. Heistä huokuu pelko kontrollin menettämisestä, joka saattaa olla peruja jostakin lapsuuden traumaattisesta kokemuksesta. Lapsuus on voinut olla myös kriisien täyttämä ja tunteiden valtaama. Tästä johtuen nämä ihmiset pelkäävät muutoksia ja kokevat ne uhkaavina. Tämä voi ilmetä tavoitteena hallita elämän jokaista käännettä niin, etteivät ne vain laukaise heidän pahimpia pelkojaan. Valitettavasti elämää ei voi laittaa muottiin!
Toinen tyypillinen piirre näille aspekteille on tarve yksityisyyteen. He pelkäävät paljastuvansa. Jälleen kerran tämä johtuu siitä, etteivät he ole ikinä tyytyväisiä siihen millaisia he ovat ja heidän oma minuutensa saa heidän olonsa epämukavaksi. He käyvät yleensä läpi monta identiteetti-kriisiä egon muutoksien myötä ja he tuntevat, että heidän täytyy pystyä hallitsemaan sitä millaisena muut heidät näkevät ja mitä muut ajattelevat heistä. Heidän halunsa suojautua muilta voi aiheuttaa ongelmia muiden kanssa, jotka saattavat väärin ymmärtää heitä ja kuvitella, että jatkuvan piilottelun ja yksityisyyden tarpeen takaa löytyy luurankoja kaapista ja koiria haudattuina. Totuus on, että he kamppailevat kovasti itseinhon kanssa ja pelkäävät oman itsensä näyttämistä, koska se saattaa heidän haavoittuvaan tilaan. Lisäksi he käyvät läpi, kuten sanottua, identiteetti-kriisejä hyvinkin usein.

He ovat nopeita huomaamat asiat rivien välistä. Heidän pitää kuitenkin olla varovaisia, sillä he saattavat tahattomasti lukea asiat, ihmiset ja tilanteet negatiivisina. Heidän täytyy ymmärtää, että jos he pyrkivät urkkimaan muista ja tilanteista esiin niiden ”synkät salaisuudet” sen sijaan, että etsisivät totuutta, tämä on peloista johtuvaa itsetuhoista käytöstä. Monet näiden aspektien ihmisistä ovat suorastaan riippuvaisen kiinnittyneitä asioihin, tapoihin, ihmisiin ja menneisyyteensä. Tämän kaiken alku ja juuri on muutoksen pelko, joka uhkaa tehdä heistä haavoittuvia. Silti, pluton päämäärä on saada aikaan juuri muutoksia ja sitä kautta transformaatioa. Ennemmin tai myöhemmin aurinko-pluto ihmisten on pakko kohdata muutoksen pelkonsa silmästä silmään ja hyväksyä se, että heidän on kasvettava siitä pois. 

Meillä kaikilla on oma pimeämpi, irrationaalisempi puolemme, mutta auringon ollessa haastavassa aspektissa plutoon henkilön on pakotettu kohtaamaan ja sisällyttämään sen omaan persoonallisuuteensa. Prosessi voi olla haastava, etenkin kun Aurinko hallitsee kaikkea, mikä on ”valoa” – rationaalista, tietoista mieltä. Aurinko on luonteeltaan jalo ja oikeudenmukainen. Yhdessä Pluton kanssa sillä voi olla hankaluuksia hyväksyä Plutolle ominainen pimeämpi, intensiivisempi ja usein irrationaalinen energia. Tämän haasteen eteen Aurinko-Pluto joutuu. Jos tämän aspektin ihmiset yllättävän itsensä manipuloinnista tai muiden salakavalista hallintayrityksistä, on selvää, että he käyttävät omaa Pluto-energiaansa väärin. Tämä viittaa vahvasti siihen, että he kärsivät huonosta itsetunnosta. Muistathan, että tarpeemme ja toiveemme eivät tyydyty manipuloinnin keinoin. Se tekee meistä vain entistä saamattomampia pitkällä tähtäimellä. Jos saan jonkun tekemään minulle palveluksen salakavalilla keinoilla, mitä se todistaa minulle? Se vahvistaa tunnettani siitä, etten ole tarpeeksi aikaansaava ja tehokas omana itsenäni. Ja, saamattomuus on jotain, mitä Aurinko-Pluto himoitsee.

Erityisesti oppositio asetelmassa ihmiset saattavat vetää puoleensa manipuloivia, omistushaluisia tai kateellisia ihmisiä. Neliössä he taas vetävät puoleensa enemmänkin vaarallisia tai hankalia tilanteita elämäänsä. Kummassakin tapauksessa ihmisen on tultava tietoiseksi siitä, miksi hän vetää puoleensa tällaisia asioita. Usein kyse on vain siitä, etteivät he käsittele omia pelkojaan tarpeeksi tehokkaasti ja he tuntevat, että ote oman elämän ohjauspyörästä on irronnut. Tästä syntyy ikävä, itseään toistava noidankehä. Jossakin vaiheessa he todennäköisesti havahtuvat huomaamaan olevansa erittäin vahvoja ihmisiä, jotka pomppaavat nopeasti takaisin jaloilleen elämän vastaiskujen jälkeen. Heidän on otettava osaksi identiteettiään oma ”pimeä” puoli, joka hoituu vain tunnustamalla, kohtaamalla ja hyväksymällä se. Itsensä hyväksyminen on avaintekijä tämän aspektin hallitsemiseen. On tärkeää myös keskittyä kanavoimaan Pluton tuhoisa voima johonkin positiiviseen tekemiseen.

Santanan kappale ”Put Your Lights On” on kuin tehty Pluto-Aurinko ihmisille:

Hey now, all you sinners (Hei kaikki syntiset)
Put your lights on (sytyttäkää valonne)
Hey now, all you lovers (Hei, kaikki rakastavaiset)

Hey now, all you killers (Hei, kaikki tappajat)
Hey now, all you children (Hei, kaikki lapset)
Leave your lights on (Jättäkää valonne loistamaan)
Better leave your lights on (On parasta jättää valosi loistamaan)

Because there's a monster living under my bed, (Koska sänkyni alla majailee hirviö)
Whispering in my ear. (Kuiskien korvaani)
There's an angel with a hand on my head (Pääni päällä on enkelin käsi)
She say I got nothing to fear (Hän sanoo, ettei ole mitään pelättävää)
There's a darkness living deep in my soul (Sieluni syvyyksissä elää pimeys)
Still got a purpose to serve (joka kuitenkin palvelee tarkoitustaan)
So let your lights shine, (Joten anna valosi loistaa)
Deep into my home (syvälle kotiini)
God don't let me lose my nerve (Jumala, älä anna minun romahtaa)

Because there's a monster living under my bed (Koska sänkyni alla majailee hirviö)
Whispering in my ear (Kuiskien korvaani)
There's an angel with a hand on my head  (Pääni päällä on enkelin käsi)
She say I got nothing to fear (Hän sanoo, ettei ole mitään pelättävää)
She said, "la la la la hey la la, (Hän sanoi “"la la la la hei la la)
we all shine like stars. (Me loistamme kuin tähdet)
la la la la, hey la la  ("la la la la hei la la)
we all shine like stars" (Me loistamme kuin tähdet”)
Then we fade away (Kunnes hiivumme pois)
tallennettu
sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 08.06.2011 12:21:57 »

Mahtavaa, että AthaMaarit sinulla on energiaa tällaiseen tietopakettiin. Allekirjoitan tämän, vaikka aspekti ei ole kartan mukaan vahva. Tässähän se minä, joka ei millään olisi uskaltanut laittaa omaa karttaa foorumille, hyvä kun uskalsi aloittaa topicin, joka liittyy itseeni. Vedän negatiivisia ihmisiä puoleeni kuin sokerimehu ampiaisia ja voi hyvä jumala tätä negatiivisuuden määrää, joka välillä ryöpsähtää päähän.  knuppel2 idiot2

Mutta tässäpä oli asiaa, mitä on hyvä työstää ja opiskella kesähelteiden aikaan. Onneksi kiinnostuin tuosta plutosta, kun sain näin mahtavaa tietoa. Tää varmaan kuuluu nyt mun elämään opittavaksi, kun se pinnalle pomppasi. Minulla tätä aspektia tasapainottaa varmaan jokin muu aspekti, sillä työssäni tulokset ovat aina julkisia ja esitän ne hyvällä mielellä ja omaan kohtuu hyvän itsetunnon, jolla pääsee pitkälle näiden haasteiden kanssa.

Mutta, jos on muita hengenheimolaisia, niin tsemppiä kovasti vaan kaikille!  Tongue
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 08.06.2011 12:27:24 »

Loistavaa Athamaarit! Kiitos Smiley
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #11 : 08.06.2011 15:03:07 »

Oi Atha, kiitos!  smitten

Kyllä siellä meimi luuraa tuon kuvauksen joukossa.  Varsinkin tuo itsen arvosteleminen ja väheksyminen on niin mua.  Useimmat vakavasti otettavat poikaystävät on olleet enemmän tai vähemmän renttuja- ei nyt varsinaisesti rikollisia, mutta siinä rajoilla keikkuvia (olisko joku haaste nyt opittu, kun nykyinen miesystäväni on erityisen kiltti ja kunnollinen).  Tykkään olla yksin.  Ja juu, on äärimmäisen häiritsevää, jos joku seuraa mun tekemistä, esim juuri piirtämistä tai muuta vastaavaa.

Piti tuo Santanan kappalekin kuunnella youtubesta.  Kylmät väreet meni.
tallennettu

Fawnette
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 08.06.2011 22:03:53 »

Voi kiitos Atha!  smitten

Mulla on kanssa toi aspekti muutaman asteen tarkkana, ja täytyypi sanoa että kyllä toi näkyy.. Tossa itsensä vähättelyssä eritoten. Ja koska puuhastelen luovien juttujen, kuvataiteiden ja runojen parissa, niinikään osui ja uppos toi kuvaus siitä miten oon yleensä hyvin tyytymätön omiin töihini, ja pidän muiden kehuja vain kohteliaisuuksina. (Mikäli siis kehtaan niitä näyttää.)
Oon aina pistänyt sen kaiken  askendentti kuu  neitsyt piikkiin, mutta tää tietysti kuvaa sitä vielä selkeemmin.

Onhan tää aspekti välillä aika helvetillinen, mutta kun niitä tuntoja tarkkailee, käy läpi ja ajattelee objektiivisesti, syvenee sitä kautta ymmärrys itseensä ja muihin, eli meistä tulee sitte varmaan tosi viisaita ja mötätuntoisia mummoja.  Smiley

Sitä, että tekeekö toi muhun skopu-vaikutusta, en osaa sanoa.  pluto on kolmosessa ja vielä skopussa, ja kyllähän se tuo sitä teräväkielisyyttä ja asioiden syvää pohtimista. Osaan kanssa sen hurjan piirteen, että tiedän täsmälleen miten saan satutettua ihmistä verbaalisesti kaikkein pahiten. Ne sanat pyörii aina riitatilanteissa mielessä, ja pitää hillitä itseänsä ettei haavoita toista tosi pahasti.  Undecided Kavahdan aina omia ajatuksiani, ja mietin että miten voin edes ajatella mitään niin hirveää. (Mulla on kyllä myös  plutomerkurius, että sekin saattaa vaikuttaa.)
Että sellanen mukava pikku- pluto mun kartalla!

Mutta nyt taisi päästä off topiciksi melkein, oli vaan pakko avautua. Cheesy
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 09.06.2011 07:44:27 »

Onpa mukava lukea toisten kokemuksia tästä aspektista, paljastuu useita eri puolia asiasta. Minä puolestani olen koko elämäni (siis pienestä pitäen) ihmetellyt, että miksi ihmeessä vedän puoleeni hankalia ihmisiä, henkisesti haastavia tilanteita ja välillä suoranaista pahuutta. Ihan vaan istumalla sohvan nurkassa... mutta tässäpä aspektissa hieman valaistusta tähän. Vielä kun löytäisi sen tien, jolla tasapainottaa tätä. Eipä sitä lopun elämää kestä olla hyökyaaltojen kohteena, vaikka siinä kauniiksi kiveksi hioutuisikin. Ehkäpä aloitan tutkiskelun sanomalla itselleni, että "ei enää", "minäkin olen ansainnut hyvyyttä osakseni" ja "käytän viisaasti tätä pluto-ominaisuutta itseni kehittämiseen". Jossain täällä foorumilla on hyvä kanavointi, jossa lukee, että "Minä olen mitä olen".

Mukavaa kesää pluton kanssa pähkäileville. Kulkekoon valo ja pimeys tasapainossa kanssamme  smitten.
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 09.06.2011 08:33:09 »

Athan aspektiurakka on näemmä hyvällä mallilla.  Smiley Sangen tyhjentävä tulkinta kyseisestä kuviosta.

Itselläni on tuo aspekti, jota ihanasti vielä vahvistaa  pluto aspect_con uranus, Aurinko on siis neliössä kumpaankin.

Mitä tulee arvostusasioihin ja itsensä vähättelyyn, niin liitän sen ehkä enemmän Kauriiseen, Saturnus-planeettaan ja Neitsyeen, ainakin meidän huushollin  aurinko askendentti neitsyt kuu kauris tuntuu askartelevan näiden asioiden parissa. Pluton miellän enemmän kontrolliplaneetaksi: jotkut hallitsevat miellään itsensä/tunteensa, jotkut sortuvat muiden manipulointiin. Pluton vaikutuksen huomaa parhaiten silloin, kun se tekee syntymäkartalle merkittävää transiittia, esim. vaikkapa juuri Auringolle. Silloinhan syntymäkartalla valmiina oleva kuvio ikään kuin aktivoituu. Negatiivisia Pluto-vaikutuksia ovat olleet mm.

-hyväksikäyttö (muiden taholta)
-lamaannus
-traumat
-valtataistelut
-petokset
-talousongelmat (eivät yleensä kuitenkaan omat, vaan puolison ja näitä on ollut paljon!)
-seksuaaliset pakkomielteet, pihtaaminen, impotenssi (yleisesti siis ihmissuhteissa)
-arveluttavien tyyppien pyrkiminen lähipiiriin  tickedoff

Itse olen säästynyt läheisten menetyksiltä, mutta tiedän useammankin Pluto-tyypin, joilla näitä on ollut paljonkin.

Positiivisiksi vaikutuksiksi miellän

-intohimon löytyminen elämään
-voimakkaat rakastumiset
-itsensä löytäminen, itsetutkiskelu
-puhdistuminen ja nousu tuhkasta (feenix-efekti!)
-kasvu ja voimaantuminen
-jälleensyntymämuistin aktivoituminen, kokemukset henkimaailmasta
-astrologian löytyminen
-tantraseksi

Siinä nyt jotain ihan itse koettua.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2011 08:34:58 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: