Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 0° seuraavaa vai 30° edellistä?  (Luettu 4941 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
elyce
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 05.07.2011 22:37:55 »

Aloin tässä miettimään, että mikä ero on esimerkiksi 0° neitsyellä ja 30° leijonalla? En muista nähneeni kenenkään kartalla astelukua 30°, eli eivätkö nuo ole periaatteessa sama asia? Itselläni on nimittäin Venus 0° neitsyttä mutta tunnistan itseni paremmin Venus-leijonan kuin Venus-neitsyen kuvauksesta. Pitäisikö vain uskoa karttaohjelmia että olen 0° Venus-neitsyttä vai voinko vetää johtopäätöksen että olenkin Venus-leijona tai ehkä Venus-leijonaneitsyt? laugh Mitä mieltä? Kiitos jo etukäteen Smiley
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #1 : 06.07.2011 09:58:58 »

Oletko tehnyt kartan täällä astro.fissä vai astro.comissa?  Astro.com on ilmeisesti tarkin ilmaisohjelma kartan tekemiseen, ja joitain eroja voi olla astro.fi:n karttaan. 

Pääsääntöisesti kai pitäis ajatella, että se, miltä sinusta tuntuu, on oikea.  Jos Leijonapainotus tuntuu susta oikeammalta, se on sitten niin.  Tai voihan olla, että sulla on paljon tavaraa 5. huoneessa, sekin tuo voimakasta Leijonapainotusta kartalle.  Jos haluat laittaa karttasi esille tänne, niin joku varmaan osaisi kertoa siitä enemmän.

Ainakin mun omalta kartalta on tullut toisten kommenttien kautta niitä ahaa-elämyksiä, että jaa se olikin juuri tuo tekijä, mikä vaikutti näin, eikä se, mitä ensin luulin.  Ihmeellistä on tämä astrologia.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
elyce
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 06.07.2011 18:23:33 »

No mun Venus tekee kyllä yhtymän sekä Aurinkoon että Merkuriukseen, jotka ovat molemmat leijonassa. (Sen lisäksi leijonasta löytyy muutakin tavaraa; Jupiter, MC, Chiron ja Vesta.) Viidennessä huoneessa (kalat) ei ole yhtikäs mitään ainakaan noista yleisimmistä taivaankappaleista.

Kartan olen tehny molemmissa paikoissa, 0° molemmissa. Astro.comissa Venus on piirretty aivan neitsyen 1 asteen viereen leijonaa lähemmälle puolelle, mutta toisaalta myös ainakin Kuu ja Saturnus on piirretty asteen edemmäs kuin mitä on numeraalisesti merkitty. Ja karttaa on tehnyt mieli muutenkin laittaa esille jotta muut sais kommentoida mutta on jotenki jäänyt.

Kiitos vastauksista, jos jollain on vielä joku näkökulma ni olisi kiva kuulla Smiley
tallennettu
elyce
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 10.07.2011 19:18:42 »

Piti käydä oikein tarkistamassa ja siellähän ne näkyivät asteen edempänä kuten jo sanoin. Mutta noista "hipsuista" en ollut ennen kuullutkaan, ja sekä Kuussa että Saturnuksessa ne ovat yli 40' joten se varmaan sitten selittää asian Smiley Ennen olinkin kiinnittänyt huomiota vain täyteen astelukuun.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 10.07.2011 20:29:55 »

Ne mitään hipsuja vaan kaariminuutteja..
ja jos yhtään perehtyy numerologiaan, niin kantsii niitä täysiä astelukuja katella jatkossakin  Smiley
ja otsikkoon viitaten sanoisin,
jotta kyllähän se on ihan eri asia
onko se kiinteää tulta  leijona
vai
muuttuvaa maata  neitsyt
ja jos tulkitset esim neliöitä tai kolmioita,
niin itselleni on tärkeämpää se, että ne ovat tuota samaa laatua tai elementtiä,
kuin se että niiden astelukujen pienellä erolla voit tulkita esim.
29  rapu aspect_trijousimies tulikolmioksi,
toisen ollessa kuitenkin johtavaa vettä.
Taivahallahan näiden tähtirykelmien /- merkkien rajat eivät ole tarkat,
mutta kun astrologian tulkinta perustuu kerran merkin 30 asteen rajoihin matemaattisesti,
niin en itse koe mielekkääksi lähteä tulkitsemaan mutulla, mikä sopivaksi itselle tuntuu.
Sehän johtaa siihen, että kohta kaikki käy,
ja sitä kauemmas astrologia tieteestä erkanee, kun se voisi sitä lähentyä.
Ja yleensä se mutun selitys löytyy jostain muusta tekijästä kartalla,
niinkuin nyt sinullakin tuo leijonamaisuus.
Tai jonkun "kumoutuminen" vaikka vahvoista aspekteista.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #5 : 12.07.2011 18:17:26 »

Samoilla linjoilla olen siinä että kun rajat kerran nyt ovat tuollaiset, niin annetaan niiden sitten olla sellaiset.

Sillä astrologian hyödyllisyys perustuu juuri siihen, että sitä kautta saa uusia syventäviä ajatuksia, myös sellaisiakin mistä ei niin hirveästi itse pitäisi. Jos karttaa vääntelee oman mieltymyksensä mukaan sellaiseksi kuin sen itse haluaa nähdä, tämä hyöty jää silloin paljolti kokematta.

Ongelmana voi monesti olla se, että omat tulkinnat merkeistä (tai muusta) ovat liian stereotyyppisiä, ja silloin kannattaakin mielummin lähteä tulkitsemaan syvemmin mitä tuo venus neitsyessä voisi omalla kohdalla tarkoittaa, kuin että laittaa sen mielummin leijonaksi, kun se tuntuu miellyttävämmältä vaihtoehdolta.

Itselläni yksi karttaohjelmisto piirtää venukseni 11. huoneeseen, kun muut taas 12. huoneeseen, ja pitkään itse halusin vain väkipakolla tunkea sen sinne 11.huoneeseen, kun minusta se oli vain paljon kivampi sijainti. Nykyään kun on tullut yritettyä karttaa yhä objektiivisemmin tulkita (ehkä omaansa ei koskaan täysin objektiivisesti voi), on tuo 12.huonesijainti avannut paljon uutta ja mielenkiintoista ajateltavaa. Kyllä nykyään voin suoraan sanoa että se venus siellä 12.huoneessa on.  Wink coolsmiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: