Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia ja itseilmaisu  (Luettu 8664 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Inke_1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« : 10.07.2011 12:49:31 »

Miten astrologisessa kartassa näkyy esm. luovuus itseilmaisun puolella?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 10.07.2011 13:22:13 »

Luovuutta on monenlaista, mutta jos tarkoitat esim. taiteellista luovuutta, niin vahvimmin niihin liitetään Leijonan ja Kalojen merkit. Nämä merkit ilmaisevat itseään usein visuaalisesti tai musikaalisesti ja näyttelijöissä on runsain mitoin kummankin merkin edustajia. Monilla laulajilla Neptunus on kartalla vahvassa asemassa, esim. askendentilla, deskendentillä tai 10. huoneessa. 5. huone on niin ikään luovuuden ja itseilmaisun huone, eli jos tässä huoneessa on paljon planeettoja, niin ammatti tai ainakin tärkeä harrastus löytynee jonkinlaisten taiteiden parista. Kirjoittajilla on usein erittäin vahva 3. huone. Jousimiehen merkki on myös varsin vahva esim. erilaisilla kitarasankareilla ja säveltäjillä. Olen pistänyt merkille, että esim. klassisen musiikin säveltäjämestareilla on lähes aina joko Aurinko tai Kuu Jousimiehessä tai että Kuu ja Jupiter tekevät toisilleen yhtymää tai oppositiota.

Esiintyvillä ihmisillä (ei välttämättä taiteilijoilla), on usein planeettaryppäitä 1., 7. ja ehkä 10. huoneessa. Tällöin kontakti yleisöön on hyvin tärkeä, ja julkkiksilla - turhillakin sellaisilla - nämä huoneet ovat silmiinpistävän korostuneita.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Inke_1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #2 : 10.07.2011 14:56:34 »

Kiitos, tuota jonkinlaista luovuutta on siunaantuntut minullekin mausteeksi elämänmatkalle. Täytyypä vilkaista mitä tavaraa noissa mainitsemissasi huoneissa on. Hymiöistä puuttuu näköjään aplodeeraava symboli  coolsmiley vai löytyykö niitä jotenkin lisää tavalla mitä en ole huomioinut.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 10.07.2011 17:55:31 »

Tähän voisi lisätä vielä paljonkin kaikenlaista. Esim. kaikki tuntemani arkkitehdit ovat joko Aurinko-Härkiä tai Aurinko- tai AC-Skorpioneja. Otos ei valtavan suuri ole, mutta väkisinkin on noiden kahden merkin voimakkuus tällä teknis-luovan alan ihmisillä pistänyt silmään. Neitsyistä löytyy myös runsaasti kirjailijoita ja muusikoita, joskin toisinaan Neitsyen analyyttisyys, perfektionismi ja itsekriittisyys aiheuttavat luovan työn tekijälle vaikeitakin ongelmia, esim Jean Sibelius  askendentti neitsyt heitti pääsääntöisesti vanhuuden töitään roskiin liian (?) ankaran itsekritiikin takia.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #4 : 22.07.2011 20:14:28 »

Olen aika show-henkinen tapaus, aina hinkunut pitämään puheita, juontanut juhlia ja esiintynyt yökerhoissa, ja sekä ykkös- että kolmoshuoneet ovatkin voimakkaasti painottuneet. Mieluummin olisin kuitenkin ehtaan skorpionityyliin järkkäripuolella että näkisi niitä esityksiä, enhän mä itseäni näe paitsi ehkä jälkikäteen. Angry
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #5 : 18.11.2011 23:12:30 »

Mulla on  muutamia planeettoja 5. huoneessa, mm. venus skorpioni ja eräässä tulkinnassa mainitaan tästä sijainnista, että "taiteellisuutesi voisi ilmetä ekspressionistisena tai jonain muuna nykyaikaisena rajoituksista vapaana ilmaisuna". Mitä on rajoituksista vapaa ilmaisu?  Cheesy Aina on jotkin rajat, toisaalta vain taivas (ja henkilö itse) luo rajat.. Olen jumissa tämän ajatuksen kanssa.  Lips Sealed
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #6 : 19.11.2011 12:08:18 »

Kyselin tuossa aiemmin suurkolmiosta veden merkissä, eli itselläni merkurius 10-huoneessa kaloissa, uranus 5-huoneessa skorpionissa ja asc ravussa. Olen lapsesta saakka rakastanut kirjoittaa satuja, tarinoita jne.. Olen aina haaveillut kirjailijan työstä. Olisiko minusta siihen? Minulla on valtavan hyvä mielikuvitus ja rakastan tarinoita.
Olen kuitenkin valtavan itsekriittinen ja lyttään kuitenkin itseni ennen kuin pääsen edes alkuun..

Minulla on pluto ja uranus vitosessa ja minulla on valtava tarve toimia luovasti ja olla luova, mutta en tunnu saavan mitään alkamaan, koska pieni ääni sisälläni alkaa huutaa ettei minusta ole siihen..

Rakastan valokuvaamista, kirjoittamista ja mielikuvittelua  Grin

Karttani on plutoninen, joten kauhu ja trilleripuoli on aina ollut lähellä sydäntä  Cool
tallennettu
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #7 : 19.11.2011 13:26:49 »

Tuntemallani näytelmäkirjailijalla (sukua), joka itse myös ohjaa, näyttelee ja suunnittelee lavastusta ym. on  aurinko  keskitaivas  merkurius  leijona 10.huoneessa on myös neitsyen merkissä  jupiter neptunus  juno edellisten lisäksi.
3.huoneesta löytyy  kuu  saturnus  kauris
5.huone tyhjä, kärki kaloissa.

Mulla on  askendentti leijona  aurinko neitsyt 3.huoneessa  kuu  merkurius  vaaka 5.huoneessa  saturnus uranus  jousimies ja  neptunus  kauris 7.huone ammottaa tyhjyyttään, kärki tietty  vesimies
-voin kyllä esiintyä enkä sitä juuri jännitä, mutta useimmiten olen taustalla. Jalan jäljet kyllä hieman kiinnostavat, eli uravaihtoehtoja on tullut mietittyä  :Smiley

Ainiin, mun 10.huoneessa on  jupiter kaksoset

Eihän näitä tajua, ellei ole eläviä esimerkkejä tuttavissa ja sukulaisissa Smiley
tallennettu
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #8 : 19.11.2011 13:31:35 »


Mulla on  askendentti leijona  aurinko neitsyt
3.huoneessa  kuu  merkurius  vaaka
5.huoneessa  saturnus uranus  jousimies ja  neptunus  kauris
7.huone ammottaa tyhjyyttään, kärki tietty  vesimies
-voin kyllä esiintyä enkä sitä juuri jännitä, mutta useimmiten olen taustalla. Jalan jäljet kyllä hieman kiinnostavat, eli uravaihtoehtoja on tullut mietittyä  :Smiley


ÄÄH, voi tätä itsensä ilmaisemisen hankaluutta... Yllä siis välit ja pilkut ehkä siis nyt korjatussa muodossa, eihän tuosta ekasta saa mitään selvää  Grin
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #9 : 19.11.2011 17:21:38 »

Itse olen harrastanut teatteria koko pienen ikäni, suunnitelmissa on myös hakea opiskelemaan alaa, kunhan saan edellisen koulun suoritettua Cheesy Tärkeimpinä tekijöinä pidän seuraavia:
1.Huone  venus aspect_con aurinko  skorpioni
Mc aspect_con mars leijona
 askendentti vaaka aspect_con merkuriusaspect_squ neptunus ja  aspect_squ uranus 
Neptunuksen neliö nousulle toki vie itsevarmuutta, mutta toisaalta olen kokenut sen myös niin, että se lisää herkkyyttä ympäristölle ja ihmisten reaktioille, mikä on todella olennaista hyvässä näyttelemisessä.Uranus sitten taas tuo lisää särmää Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #10 : 19.11.2011 17:53:22 »

1. huone  askendentti jupiter leijonaaskendentti aspect_sex kuuaskendentti aspect_tri venusaskendentti aspect_squ uranusaskendentti aspect_tri neptunus ja  askendentti aspect_sex plutojupiter aspect_squ chiron

5. huone  venus neptunus jousimiesvenus aspect_con neptunusvenus aspect_squ  saturnusmerkurius aspect_ssx neptunusneptunus aspect_sex pluto

7. huone  ceres vesta  DC  vesimies

10. huone huoneen kärki  oinaschiron harka

Jos karkeasti tästä johtopäätöksen vedän, niin itseilmaisuni on... hmm... vaihtelevaa dramaattisuuden ja saarnaamisen väliltä. Ihan suoranaisesti en hingu estradeille, mutta salainen haave sellaiseen on, vähän niin kuin "löytymisen" kautta. Asiantuntija-tyylistä ilmaisua... Tai sitten olen sekava, eikä sanat pysy ajatusten perässä.  Cheesy
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #11 : 19.11.2011 20:29:45 »

Mitähän tästä saisi?  Huh

Minulle itseni ilmaiseminen niin että muutkin ymmärtää on aina ollut hankalaa. Tai sitten se on vain sitä, että muut eivät todellakaan ymmärrä sellaista ajatusmaailmaa mikä minulla on.
 aurinko ja  merkurius  vesimies 2. huoneessa varmasti vaikuttavat tähän.

 askendentti on  jousimies
Ascille yhtyy  uranus jupiter aspect_con, joka on huoneen 12.puolella. Se varmaan saa aikaan juuri tätä omituisuutta myös? Tuntuu että välillä itseni ilmaiseminen on ihan pillastunutta... Huh
tekevät  aspect_tri kuulle.

1.huoneessa asuu  neptunus, kaverinaan  pallasneptunus on neliössä  kuu venus mars ja  aspect_sex  aurinko ja  saturnus

5. huone on  harka ja siellä pesii  vaan   chiron

7. huoneen kärki on  kaksoset, ja siellä asuu kuunsolmu  rapu... aspect_opp  neptunus

10.huone alkaa  vaaka, ja siellä MC:lle yhtyy  saturnus ja  pluto , ja tämä hässäkkä tekee  aspect_squ merkkarille. Tekee myös aspektit  kuu aurinko neptunus

Niin ja   kuu on 3.huoneessa  oinas  tekee yhtymän  vesta mars venus ryppään kanssa joka  kalat ja 2. huoneen puolella.

Tjaa. Tuo MC:n kuvio on varmaankin merkityksellinen itseilmaisulle, mutta mitähän se sitten tekee...hankalat planeetat siellä töröttää, että tehkööt mitä vaan, niin ei se helposti käy.





tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: