Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaaehtoisesti lapseton  (Luettu 117299 kertaa)
0 jäsentä ja 15 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #135 : 06.10.2011 10:25:04 »

Sielunsuunnitelmalla on varmaan aika paljon tekemistä tämän asian kanssa.

Minulla on se 5. huone (lapset taitavat näkyä siinä?) ihan typötyhjä - ei siis sen asioihin liittyviä oppiläksyjä suunnitteilla tässä elämässä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #136 : 06.10.2011 18:10:42 »

Kuulostaapa katkeralta tekstiltä  Sad Mulla ei ole mitään lapsettomia ihmisiä vastaan, ymmärrän ettei se ole kaikkien juttu. Mutta omani oli pitkään ja hartaasti toivottu ja odotettu ja rakastettu, hän tosiaan ON parasta, tai yksi parhaimmista asioista, mitä elämässäni on tapahtunu, enkä tosiaankaan vaihtaisi häntä 10 miljoonaan euroon.

No ei kai kukaan järkevä ihminen jolla lapsi jo on sitä vaihtaisi mihinkään rahasummaan. Mutta jos kysyttäisiin niiltä joilla ei lasta ole edes pienenä alkuna (ei siis tarvi abortoida) niin mitenkähän moni valitsis jotta 10 miljoonaa, jos et ikinä lasta tee tai sitten lapsen ja luopuis 10 miljoonasta?
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #137 : 07.10.2011 11:46:01 »

No jos se tarkottaisi, että mulla ois 10milj. mutta en sais ikinä lasta/lapsia, niin ei se raha mua onnelliseksi tekisi, kun mulla on aina ollut unelma saada lapsia ja elää perhe-elämää.

Mulle ainakin haave lapsesta ja sen haaveen totutuminen, on paljon tärkeämpää kuin mikään rahasumma.  Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #138 : 07.10.2011 11:52:48 »

Kuulostaapa katkeralta tekstiltä  Sad Mulla ei ole mitään lapsettomia ihmisiä vastaan, ymmärrän ettei se ole kaikkien juttu. Mutta omani oli pitkään ja hartaasti toivottu ja odotettu ja rakastettu, hän tosiaan ON parasta, tai yksi parhaimmista asioista, mitä elämässäni on tapahtunu, enkä tosiaankaan vaihtaisi häntä 10 miljoonaan euroon.

No ei kai kukaan järkevä ihminen jolla lapsi jo on sitä vaihtaisi mihinkään rahasummaan. Mutta jos kysyttäisiin niiltä joilla ei lasta ole edes pienenä alkuna (ei siis tarvi abortoida) niin mitenkähän moni valitsis jotta 10 miljoonaa, jos et ikinä lasta tee tai sitten lapsen ja luopuis 10 miljoonasta?

Samaa mieltä olen, en vaihtaisi vaikkei vielä ensimmäistäkään lasta ole.
Ei sillä rahalta lopulta tee yhtään mitään jos unelmat on sellaisia mitä sillä ei voi toteuttaa..
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #139 : 07.10.2011 12:10:43 »

No jos se tarkottaisi, että mulla ois 10milj. mutta en sais ikinä lasta/lapsia, niin ei se raha mua onnelliseksi tekisi, kun mulla on aina ollut unelma saada lapsia ja elää perhe-elämää.

Mulle ainakin haave lapsesta ja sen haaveen totutuminen, on paljon tärkeämpää kuin mikään rahasumma.  Smiley

Sama homma.  smitten Niin ja vielä tuosta lasten jälkeen rupsahtamisesta josta täällä myös mainittiin... Sitäkään ei voi yleistää, nimittäin kaikki eivät suinkaan rupsahda ja on todella paljon itsestä kiinni tuo antaako rupsahtaa jos lopettaa liikkumisen jne.  Wink Keho muuttuu väistämättä jonkin verran raskauden jälkeen, mutta ei välttämättä laisinkaan rupsahda.

T: Ei rupsahtanut äiti
tallennettu
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #140 : 07.10.2011 15:47:50 »

Samaa mieltä minäkin kuin Tiigris.
Kyllä mun pojat on kaikkein parasta mitä mulle on annettu (lainaan). Vaikka ne välillä ajaa mut hulluuden partaalle, talouden tiukille ja niiden takia tissitkään ei oo enää kiinteet ja pystyt  Grin, silti tekisin heidät uudestaan jos mut nakattais ajassa taapäin ja annettais mahollisuus valita joko tai.
Enkä abortois yhtäkään alkiota, enkä olisi luopunut mahdollisuudesta lapsiin edes kymmenestä millistä.
Ja rupsahtaahan nainen teki lapsia tai ei.....
Ikinä aiemmin en ole tuntenu vastaavia tunteiya, kuin lapsiani kohtaan. Sellaista huolta, toivoa, rakkautta. Ja kyllä, pitää paikkansa että rakkaus omaa lastaan kohtaan on aivan erilaista kuin ihan ketään muuta kohtaan. Ainoastaan voimakkuus rakkaudessa voi olla sama. Samoin huoli lapsestaan on erilainen kuin muista. Sydän voi tosiaan nousta kurkkuun ja sielu mennä sykkyrälle lapsen puolesta. Miksei toki aikuisenki, mutta erilai. Se tunnelataus on paljon suurempi....

Eikö kuitenkin ole tyhjää kinata tällaisista asioista? Jokainen meistä tekee omat valintansa, eikä kenenkään tarvi itseään puolustella/selitellä toiselle. "Antaa kaikkien kukkien kukkia".
tallennettu

Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #141 : 07.10.2011 16:12:50 »

Kinaamista?Huh Ei tämä ole mun mielestä kinaamista vaan keskustelua erilaisista näkökulmista. Ei kai tää vapaaehtoinen lapsettomuus mikään tabu ole, vai?  Huh

Mutta mun mielestä on itsestäänselvää sekin jotta normaalivanhemmat sanoo tässä niinkuin te nikit joilla lapsi on jottette vaihtaisi jos yhtäkkiä olisitte takasi siinä tilanteessa jotta raskautua  Cheesy vai ei. Mutta se on vähän eri kun teillä jo on lapset kun jos teiltä olisi kysytty silloin kun ei vielä lapsia ollu... Ave kyllä sanoo jottei vaihtaisi 10 miljoonaan vaikkei viä hällä lapsia ole. Mutta Aveltakaan sitä kukaan ei tule kysymään sitä kymppimillin vaihtoehtoa varmaankaan  Grin ja hän tietää sen, joten helppo sanoa noin, mutta ennenkö Ave revit pelihousus  Grin niin kuitenkin jos se on ollu aina se lapset ja perhe se suurin have niin kyllä mä uskon ettei silloin varmaan vaihdakkaan. Mutta kun mä luulen jotta hyvin moni sen perheen perustaa ihan tavasta ja tottumuksesta, kun niin "kuuluu" tehdä ilman mitään valtavia intohimoja. Mut nää on ihan hyviä vanhempia silti. Emmä sitä meinaa. Tarkotan siis jotta sehän on yleensä oletuksena jotta "sitten aikuisena perustetaan perhe johon kuuluu lapsia", varsinkin jos siis on mieskin niin "totta hitossa lapsia, eihän ny olla semmosia kummajaisia jottei lapsia haluta.." Tää on se oletus ja kummajaisen leiman saa jos lapsia ei hanki ainakin jos vielä mieskin on. Sinkut säästyy ihmettelyltä kun niistä taas ajatellaan jotta "kun ei se ole reppana saanut miestä niin ei se voi lapsiakaan raukka saada... 2funny
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #142 : 07.10.2011 18:40:38 »

Olet ehkä oikeassa, ja se onkin ikävää sellainen yleistäminen, jotta kaikkien on pakko tehhä muksuja. Mutta myös yleistäminen siitä että kaikki "lapselliset"  ( Grin ) pitävät omaa valintaansa oikeana kaikille jne. Mä olen ite pojillekin sanonu jo nyt, että jos he aikuisena ei halua perhettä, niin se on heidän valinta (kun meidän 6v. ilmoitti ettei hän koskaan ota puolisoa, ja hanki lapsia-kuten kaikki tuon ikäiset). Ihan meidän esikollekin, joka on 9v ja ymmärtääkin asioita jo jollain tasolla. Jokaisella on vapaus valita mitä elämällään tekee, niin kauan kuin se ei muita vahingoita  Smiley. Saa nähdä mikä heidän valinta sitten on... Toki toivoisin että löytäisivät puolison, jonka kanssa perustaisivat perheen. Mutta en sitä heille ainoana totuutena toitota.
Mitä siihen kymppimilliin tulee, en varmaan olisi sitä halunnut ennen lapsia joka tapauksessa. Kun en oikeasti sitä tälläkään hetkellä kaipaa  Grin. Toki elämä muuttuis helpommaksi taloudellisesti, mutta vähemmälläkin pärjäisin  uglystupid2. Paitsi, silloin voisin tietysti toteuttaa haaveitani kehitysmaiden avusta  Cheesy.
tallennettu

Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #143 : 07.10.2011 18:42:43 »

Ai niin, ei vapaaehtoinen lapsettomuus ole tabu, ei saakaan olla. Siitä pitääkin puhua, mutta nyt tässä ketjussa on menty aivan väärille urille mielestäni.  :Smiley
tallennettu

Yep
Vieras
« Vastaus #144 : 08.10.2011 17:02:03 »

Mitähän ne vastaisivat tähän: "Jos sinulla ei olisikaan lapsia ja saisit valita hankitko niitä vai otatko kymmenen miljoonaa puhtaana käteen" Niin kummankohan valitsisivat? Veikkaan että suurin osa ihmisistä ottaisi sen kymmenen miljoonaa.

Jotenkin aivan aburdi ajatus, että joku rinnastaa LAPSEN RAHAAN  idiot2
Tuollainen vaihtokauppa raha vs lapsi kertoo mielestäni äidin arvomaailmasta enemmän, kuin tuhat muuta vakuuttelua.

tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #145 : 08.10.2011 17:05:45 »

Mielenkiintoinen ilmiö; aloittaja avasi keskustelun ihmisten reaktiosta, jos ei tahdo tehdä lapsia. Tänne on kuitenkin kirjoitettu paljon "puolusteluja" omista lapsista ja jopa äidinvaistojen heräämisestä/heräämättömyydestä.
Ainahan juttu rönsyää, mutta mielestäni tämä yleinen reaktio keskusteluissa, joissa joku sanoo, ettei halua lapsia.
Jotenkin tuntuu, ettei kyetä vain hyväksymään sitä valintaa kyseisen ihmisen omana tienä.

Joo muakin hymyilytti tuo. Se on yleinen reaktio tosiaan. Ja tosiaan tuntuu siltä että on vaikeaa hyväksyä se jotta kaikki ei halua lapsia, ja toinen mikä mua hymyilyttää on se jotta "lapsien haluaminen on normaalia". Joo joo on on, mutta sitten herää kysymys että onko siellä perässä sitten lausumaton ajatus jotta "jos ei halua lapsia niin se on epänormaalia" paheksutaan toisen erilaista valintaa.

Voitais perustaa uusi ketju, jossa me lapsen saaneet voisimme ylistää onneamme ja normaaliuttamme.
Jostain syystä tämä ketju ei vastaa aloittajan kysymykseen - tai vastaa ehkä tahattomasti,  kertoen arvomaaimasta näennäisen hyväksymisen sijaan.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2011 17:24:48 kirjoittanut Yep » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #146 : 08.10.2011 17:08:02 »

Jos ei ole valmis vauvan tuloon, ei tee sängyssä sellaisia juttuja mistä vauva voisi tulla. Ei se niin vaikeeta voi olla.

Voi tehdä niitä juttuja jos on ehkäisy kondikses.

Kunhan pitää mielessä että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma ja on henkisesti ja taloudellisesti valmis ottamaan vauvan vastaan jos se tulee. Silloin on tarpeeksi aikuinen kaikenlaiseen seksielämäänkin.

Jos ehkäisy pettää, niin sitten voi tehdä abortin ellei halua lasta. Vain barbarioissa nainen ei saa itse päättää lapsiluvustaan/lapsensaannistaan.

Ei se aina ihan noinkaan mene. Minun ei pitänyt saada enää toista lastani. Surin ja kaipasin toista lasta, kun ihme sitten tapahtui, se tuntui alkuksi vahingolta. Olin jo ehtinyt ajatella elämäni uusiksi yhden lapsen äitinä. Abortti ei kuitenkaan tullut kyseeseen - olinhan toivonut lastani.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #147 : 08.10.2011 19:21:39 »

Jos ei ole valmis vauvan tuloon, ei tee sängyssä sellaisia juttuja mistä vauva voisi tulla. Ei se niin vaikeeta voi olla.

Voi tehdä niitä juttuja jos on ehkäisy kondikses.

Kunhan pitää mielessä että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma ja on henkisesti ja taloudellisesti valmis ottamaan vauvan vastaan jos se tulee. Silloin on tarpeeksi aikuinen kaikenlaiseen seksielämäänkin.

Jos ehkäisy pettää, niin sitten voi tehdä abortin ellei halua lasta. Vain barbarioissa nainen ei saa itse päättää lapsiluvustaan/lapsensaannistaan.

Ei se aina ihan noinkaan mene. Minun ei pitänyt saada enää toista lastani. Surin ja kaipasin toista lasta, kun ihme sitten tapahtui, se tuntui alkuksi vahingolta. Olin jo ehtinyt ajatella elämäni uusiksi yhden lapsen äitinä. Abortti ei kuitenkaan tullut kyseeseen - olinhan toivonut lastani.

Mutta tämähän on hieno juttu - olet kaivannut toista lasta ja saanut sen Smiley Eklektikon kommentti koski tilannetta, jossa ei ole lapsia, eikä lapsia halua. Silloin voi tehdä abortin, jos kokee sen omalla kohdallaan sopivaksi - meillähän on vapaus elää elämäämme parhaaksi katsomallamme tavalla Smiley

On edelleen totta, että nykyäänkin naisen oma päätös siitä haluaako lapsia vai ei, pitääkö lapsen jos tulee raskaaksi vaiko ei ja niin edelleen on harvinainen etuoikeus. Suuret joukot naisia eivät pääse koskaan päättämään elämästään.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #148 : 08.10.2011 19:27:57 »

Ja mitä tuohon kymppimillin tunteita herättäneeseen kommenttiin. Ajatelkaapa asiaa näin, lapsen omaavat: Meille vapaaehtoisesti lapsettomille, jotka myös tiedämme olevamme sitä aina, emme vain elä läpi miettimisvaihetta, kysymys "Otatko mieluummin 10 miljoona vai lapsia" on tismalleen sama kuin kysymys teille "Otatko mieluummin 10 miljoonaa vai koko elämän pituisen lapsettomuuden, myös ilman adoptiomahdollisuutta?" Tietenkin tämä kysymys silloin, kun teillä ei vielä ole ollut lasta/lapsia, eihän kukaan järkevä vanhempi vaihda lapsiaan mihinkään Grin Valitsette varmasti 10 miljoonaa ja siinä samassa mahdollisuuden hankkia lapsia niin halutessanne, koska sydämessänne kaipaatte perhe-elämää. Samoin me valitsemme mieluummin 10 miljoonaa ja siinä samalla mahdollisuuden olla hankkimatta lapsia, koska sydämessämme emme kaipaa perhe-elämää Smiley

Simple, isn't it? Grin

tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #149 : 08.10.2011 20:12:49 »

Jos ei ole valmis vauvan tuloon, ei tee sängyssä sellaisia juttuja mistä vauva voisi tulla. Ei se niin vaikeeta voi olla.

Voi tehdä niitä juttuja jos on ehkäisy kondikses.

Kunhan pitää mielessä että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma ja on henkisesti ja taloudellisesti valmis ottamaan vauvan vastaan jos se tulee. Silloin on tarpeeksi aikuinen kaikenlaiseen seksielämäänkin.

Jos ehkäisy pettää, niin sitten voi tehdä abortin ellei halua lasta. Vain barbarioissa nainen ei saa itse päättää lapsiluvustaan/lapsensaannistaan.

Ei se aina ihan noinkaan mene. Minun ei pitänyt saada enää toista lastani. Surin ja kaipasin toista lasta, kun ihme sitten tapahtui, se tuntui alkuksi vahingolta. Olin jo ehtinyt ajatella elämäni uusiksi yhden lapsen äitinä. Abortti ei kuitenkaan tullut kyseeseen - olinhan toivonut lastani.

Mutta tämähän on hieno juttu - olet kaivannut toista lasta ja saanut sen Smiley Eklektikon kommentti koski tilannetta, jossa ei ole lapsia, eikä lapsia halua. Silloin voi tehdä abortin, jos kokee sen omalla kohdallaan sopivaksi - meillähän on vapaus elää elämäämme parhaaksi katsomallamme tavalla Smiley

On edelleen totta, että nykyäänkin naisen oma päätös siitä haluaako lapsia vai ei, pitääkö lapsen jos tulee raskaaksi vaiko ei ja niin edelleen on harvinainen etuoikeus. Suuret joukot naisia eivät pääse koskaan päättämään elämästään.
Aiva totta. Kommenttini liittyi siihen, kun tässä ketjussa on kyselty, kuinka ihmeessa voi tulla vahingossa raskaaksi.
Olen täysin samaa mieltä, jokainen päättäköön itse abortista ja lapsettomuudestaan.

Olen edelleen myös sitä mieltä, että kyselyt lapsen hankkimisesta on epäasiallisia.
Hitonko väliä sillä on, aikooko joku tehdä lapsia vai ei. Aikomus on ihan eri juttu, kuin saaminen. Ja toisekseen, mitä se lämmittää jonkun toisen elämää?
Ainoa hetki, jolloin kysymys on paikallaan on; "aiommeko me yrittää lasta joskus?"
Samantien voisi kysellä: aiotteko harrastaa seksiä tänään? Milloin olet viimeksi käynnyt paskalla? Paljonko tienaat? jne...

« Viimeksi muokattu: 08.10.2011 20:14:51 kirjoittanut Yep » tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: