Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaaehtoisesti lapseton  (Luettu 117247 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #75 : 28.08.2011 22:21:51 »

Ja sitten se halvatun ehkäisykin voi vielä pettää  Wink
Ei mutta totta. Miksi hiivatissa ei huolehdita ehkäisystä? Muutenkin kuin sitten apteekin kautta kotiin katumuspillerit kainalossa, tai pahimmassa tapauksessa tehdään sairaalareissu. Vaikka viidesti. Kun ehkäisy on niin rasittavaa.

tallennettu
joas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #76 : 28.08.2011 22:23:15 »

"Kas, olen raskaana.... no jaa... kai sen voisi pitää..." Wink

Tää kommentti sai taas multa naurut. Mutta tuo on niin totta. 2000-luvulla ja edelleen ihmiset ovat huolimattomia ehkäisyn kanssa. Tietoisuus on lisääntynyt, joten ehkäisyasioiden tulisi olla kunnossa. Mutta kun ei ole. Se on jo silkkaa välinpitämättömyyttä.

Joo viimeksi kesällä oli ainakin Tampereella oikein julistekampanja. "Yllätysraskaus? - Täältä apua" tai sinnepäin. Voi itku, miten raskaus voi olla yllätys heteroseksin harrastajalle? Jäikö bilsantunnit väliin vai mistä kiikastaa? Jos ei ole valmis vauvan tuloon, ei tee sängyssä sellaisia juttuja mistä vauva voisi tulla. Ei se niin vaikeeta voi olla.
tallennettu

Aurinko, nousumerkki, Merkurius ja Uranus Jousimiehessä
Kuu Vaa'assa
Venus ja Mars Vesimiehessä
Jupiter ja Neptunus Kauriissa
Saturnus ja Pluto Skorpionissa
Kuun Solmu Härässä
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #77 : 29.08.2011 10:16:47 »

^Vahinko lapsi minäkin  Wink. Äidilläni oli kierukka, vaan ilmestyimpä siltikin  Grin. Olen silti ollut rakastettu ja tervetullut.

Erityinen äiti-titteliä ei tosiaan missään jaella, koska sellaista kuin erityinen äiti, tai täydellinen äiti, ei ole olemassakaan. Jokainen meistä äideistäkin on oma itsensä virheineen kaikkineen. Mä ainakin tunnustan, että olen epätäydellinen äiti, olenhan vaan pelkkä ihminen. Mutta kaikkeni teen lasteni eteen, hyppään vaikka kaivoon. Tämän olen saanut "peruina" omalta äidiltäni, joka yhä edelleen uhraa itsestään ja varmasti tekee kaikkensa minun ja siskoni vuoksi  smitten. Tällainen ajattelutapa tieten voi antaa ihmisille kuvan, että pidän itseäni parempana kuin muut, mutta sille en voi mitään. Siltikin annan itsestäni kaiken lapsilleni. Ja oivallisesti nautin siinä samalla elämästä itsekin  Wink Cheesy.
tallennettu

Ave^^
Vieras
« Vastaus #78 : 29.08.2011 11:38:54 »

Minusta on hieman omituista jos liikakansoittumisen estämiseksi meidän länsimaisten ihmisten pitäisi vähentää lasten tekoa. Syntyvyysaste täällä on kuitenkin jatkuvasti ollut laskussa, joka pitkässä juoksussa merkitsee lähinnä sitä että jos olisimme eristyksissä, talous ja hyvinvointi laskisivat, mutta koska emme ole se tarkoittaisi länsimaisen geeniperimän katoamista, sillä se väestönkasvamisen ongelma liittyy juurikin tuonne Kiinaan tai Afrikkaan jne. En ymmärrä millä tavalla tuohon ongelmaan voi hyvinvointimaassa auttaa päättämällä olemalla lapseton, kun tosiaan olisi se mahdollisuus tarjota lapselle hyvä elämä. Muuten se kaikki hyvinvointi jää vain itselle ja pursuu yli..  Huh
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #79 : 29.08.2011 13:14:07 »

Minusta on hieman omituista jos liikakansoittumisen estämiseksi meidän länsimaisten ihmisten pitäisi vähentää lasten tekoa. Syntyvyysaste täällä on kuitenkin jatkuvasti ollut laskussa, joka pitkässä juoksussa merkitsee lähinnä sitä että jos olisimme eristyksissä, talous ja hyvinvointi laskisivat, mutta koska emme ole se tarkoittaisi länsimaisen geeniperimän katoamista, sillä se väestönkasvamisen ongelma liittyy juurikin tuonne Kiinaan tai Afrikkaan jne. En ymmärrä millä tavalla tuohon ongelmaan voi hyvinvointimaassa auttaa päättämällä olemalla lapseton, kun tosiaan olisi se mahdollisuus tarjota lapselle hyvä elämä. Muuten se kaikki hyvinvointi jää vain itselle ja pursuu yli..  Huh

Länsimaiset ihmiset kuluttavat moninkertaisesti enemmän luonnonvaroja, saastuttavat enemmän ja heidän hiilijalanjälkensä on paaaaaaljon suurempi kuin kehitysmaiden köyhien. Sen vuoksi jokainen länsimaihin syntyvä ihminen on planeetan kannalta pahempi juttu kuin kehitysmaahan syntyvä ihminen.

Toisaalta kehitysmaiden syntyvyysongelma ratkeaisi ihan vain sillä, että naiset saisivat täydet ihmisoikeudet. Jos mitään etnistä tai uskonnollista ryhmää kohdeltaisiin kuten naisia, nousisi kauhea meteli ja kansainvälinen yhteisö tekisi kaikkensa - aseellista väliintuloa myöten  - jotta homma loppuisi. Mikään ihmisoikeusongelma ei ole yhtä suuri kuin naisten asema.

Miksi länsimainen geeniperimä ei saisi kadota? Mikä siinä on muiden kuin uusnatsien mielestä niin ihmeellistä?
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #80 : 29.08.2011 13:24:24 »

^^ Mun mielestä on ainakin rikkaus, että meitä on täällä erilaisia, eikä kaikki oo samalla muotilla valettuja. En toivo minkään rodun geeniperimän katoavan minnekään, eikä ajatuksessani ole pätkääkään uutta eikä vanhaa natsismia.
Mää luulen, että tää maapallon liikakansoitus ilmiö on suunniteltu juttu, ja näin sen pitääkin mennä...ehkä tänne on näinä aikoina niin kovasti tunkua kokemuksien perään :Smiley
Ja olisko meitä liikaa ja rasitteeksi, jos elettäisiin tasaisesti levinneinä ja luonnonläheisissä olosuhteissa pitkin palloa?
Onko ongelma pikemminkin elintilan ja resurssien epätasajakoisuus kuin ihmisten varsinainen määrä?
tallennettu
joas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #81 : 29.08.2011 16:00:50 »

Minusta on hieman omituista jos liikakansoittumisen estämiseksi meidän länsimaisten ihmisten pitäisi vähentää lasten tekoa. Syntyvyysaste täällä on kuitenkin jatkuvasti ollut laskussa, joka pitkässä juoksussa merkitsee lähinnä sitä että jos olisimme eristyksissä, talous ja hyvinvointi laskisivat, mutta koska emme ole se tarkoittaisi länsimaisen geeniperimän katoamista, sillä se väestönkasvamisen ongelma liittyy juurikin tuonne Kiinaan tai Afrikkaan jne. En ymmärrä millä tavalla tuohon ongelmaan voi hyvinvointimaassa auttaa päättämällä olemalla lapseton, kun tosiaan olisi se mahdollisuus tarjota lapselle hyvä elämä. Muuten se kaikki hyvinvointi jää vain itselle ja pursuu yli..  Huh

Länsimaiset ihmiset kuluttavat moninkertaisesti enemmän luonnonvaroja, saastuttavat enemmän ja heidän hiilijalanjälkensä on paaaaaaljon suurempi kuin kehitysmaiden köyhien. Sen vuoksi jokainen länsimaihin syntyvä ihminen on planeetan kannalta pahempi juttu kuin kehitysmaahan syntyvä ihminen.

Toisaalta kehitysmaiden syntyvyysongelma ratkeaisi ihan vain sillä, että naiset saisivat täydet ihmisoikeudet. Jos mitään etnistä tai uskonnollista ryhmää kohdeltaisiin kuten naisia, nousisi kauhea meteli ja kansainvälinen yhteisö tekisi kaikkensa - aseellista väliintuloa myöten  - jotta homma loppuisi. Mikään ihmisoikeusongelma ei ole yhtä suuri kuin naisten asema.

Miksi länsimainen geeniperimä ei saisi kadota? Mikä siinä on muiden kuin uusnatsien mielestä niin ihmeellistä?

Lähinnä ongelma on siinä että kenelläkään ei ole oikeutta sanoa että joku yksilö/ryhmä olisi toivotumpi kuin toiset. Eli se, että toivot länsimaisten ihmisten häviävän on jo sinällään huolestuttavaa koska näet ihmiset ongelmana. Ne on ihmisiä, ei ongelmia. En tiedä voiko tätä enää selvemmin sanoa.  On itsessään fasistista ajatella et joku tietty tyyppi olis olemasaolollaan syypää johonkin. Ja anteeksi karrikointini, ethän suoraan sanonut että länsimaisten pitäisi kaikkien kuolla pois ja on väärin syntyy tänne mutta se on periaatteessa luettavissa jos ajatustasi jatkaa.

Oon ihan samoilla linjoilla tuosta naisten asemasta. Sitä kun parantais niin monet ongelmat ratkeisi.

Samaa mieltä Kuuhildan kanssa siitä että jos oikeesti mahdutettais kaikki samalle hiekkikselle niin asiat ois paremmin. On se helvetin väärin että suurin osa maailman vauraudesta keskittyy 10% ihmisistä ja loput nuolee näppejään.
tallennettu

Aurinko, nousumerkki, Merkurius ja Uranus Jousimiehessä
Kuu Vaa'assa
Venus ja Mars Vesimiehessä
Jupiter ja Neptunus Kauriissa
Saturnus ja Pluto Skorpionissa
Kuun Solmu Härässä
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #82 : 30.08.2011 11:29:14 »


Lähinnä ongelma on siinä että kenelläkään ei ole oikeutta sanoa että joku yksilö/ryhmä olisi toivotumpi kuin toiset. Eli se, että toivot länsimaisten ihmisten häviävän on jo sinällään huolestuttavaa koska näet ihmiset ongelmana. Ne on ihmisiä, ei ongelmia. En tiedä voiko tätä enää selvemmin sanoa.  On itsessään fasistista ajatella et joku tietty tyyppi olis olemasaolollaan syypää johonkin. Ja anteeksi karrikointini, ethän suoraan sanonut että länsimaisten pitäisi kaikkien kuolla pois ja on väärin syntyy tänne mutta se on periaatteessa luettavissa jos ajatustasi jatkaa.

Ole hyvä äläkä  laita sanoja suuhuni.

Minä en ole sanonut haluavani länsimaisen ihmisen häviävän tai edes sanonut että länsimainen ihminen on ongelma. Minä vain esitin yleisesti tiedetyn faktan siitä, että länsimainen ihminen rasittaa planeettaa enemmän kuin kehitysmaan ihminen ja sen vuoksi lapsen hankkimatta jättäminen täällä vaikuttaa planeettaamme enemmän  kuin  lapsen hankkimatta jättäminen kehitysmaassa. Samoin kysyin vain toiselta kirjoittajalta, mikä länsimaisissa geeneissä on ihmeellisempää kuin jossain muissa geeneissä, koska hän oli esittänyt huolestumisensa länsimaisten geenien häviämisestä.

Minun rivieni väliin ei pidä lukea mitään, koska joka kerran - myös nyt - menee raskaasti pieleen. Tämä johtuu siitä, että niitä rivienvälejä ei tekstissäni ole. Sanon kaiken ihan kirjaimellisesti niin kuin tarkoitan ja sanon myös kaiken mitä tarkoitan. Minun tekstejäni tulee lukea pilkuntarkkaan, kaikki arvaukset 'kätketyistä merkityksistä' ovat toistaiseksi menneet kaikilta pieleen.

MInulla ei ole mitään mielipidettä kenenkään lisääntymisen tai olemassaolon oikeutuksesta, sillä minulla on vain yksi sääntö: Näpit irti toisten vapaasta tahdosta. Lisääntykööt kaikki kuin  kanit minun puolestani, se ei kuulu minulle.

Keskusteluun aiheesta minulla sen sijaan on ihan sama oikeus kuin kaikilla muillakin. Ilman että  suuhuni laitetaan sanoja joita en ole sanonut.

Minä olen tehnyt osani planeetan puolesta: Olen vapaaehtoisesti lapseton ja hiilijalanjälkeni on hesarin testin mukaan  luokkaa 'ympäristöguru.' Muiden vapaa tahto on heidän vapaa tahtonsa.

Ongelma on se, että kehitysmaiden naisten vapaata tahtoa avioitumisen tai lisääntymiseterveyden suhteen ei kunnioiteta.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #83 : 30.08.2011 12:03:19 »

Kuten täällä on jo moneen kertaan tullut esille, suurin yksittäinen tekijä joka vaikuttaisi kolmansien maiden väestön lisääntymiseen olisi naisten koulutusmahdollisuuksien lisääminen. Olen lukenut monia tutkimuksia, joissa todettiin naisten perhesuunnittelun lisääntyvän heti kun he saavat koulutusta. Tämänhän näkee länsimaissa hyvin. Syntyvyys laskee koko ajan niin että Euroopan väestö vanhenee hurjaa vauhtia. Ja sama on tulossa jossain vaiheessa Yhdysvaltoihin, joskin hieman myöhemmin kuin Euroopassa. Mutta köyhissä maissa, jossa naisen asema on huono ei naisella ole vaihtoehtoja. Siksi niitä lapsia syntyy paljon. Intiassa porukkaa on kuin pipoa ja porukan keski-ikä on 25.

En todellakaan ota kantaa siihen missä maanosassa on asiat parhaiten. Kiina on ryhtynyt harjoittamaan yhden lapsen väestöpolitiikkaa, mutta kulttuurisista syistä poikia suositaan ja sen ainoan lapsen halutaan olevan poika. Se vääristää väestönrakennetta. Mitä geeneihin tulee niin mitä monipuolisemmat geenit lapsi saa vanhemmiltaan sitä terveempi hän luultavasti on.

En ole laskenut hiilijalanjälkeäni. Luultavasti se on viimeisen vuoden aikana ollut kova, koska olen matkustellut jonkun verran. Arjessakin käytän autoa päivittäin. Mutta minä näen ihmiset aivan samanarvoisina oli heillä sitten nolla tai kymmenen lasta. Köyhien maiden naisille vain soisi enemmän mahdollisuuksia opiskeluun ja länsimaissa voisi arvostaa enemmän sitä, jos nainen jää lasten kanssa kotiin.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #84 : 30.08.2011 12:20:38 »

Hei, mitä tulee siihen, että naisten koulutustasoa pitäisi nostaa ja kiinnittää siihen enemmän huomiota, voi jokainen auttaa asiaa edes pienimuotoisesti Smiley Yksi mahdollisuus on ottaa kummilapsi jonkin kummijärjestön kautta niin, että hän on tyttö. Vaikka raha ei suoranaisesti mene kummilapselle tai hänen perheelleen, olen itse ainakin kokenut kummityttöni saavan paremmat mahdollisuudet elämään sillä, että avustan häntä ja hänen yhteisöään kuukausittain.

Naisten hyväntekeväisyyteen, eritoten juuri toimeentulon ja koulutuksen kannalta, on olemassa Naisten Pankki. Naisten pankkiin voi liittyä kuukausilahjoittajaksi tai antaa kertalahjoituksia. Harkitsen itse vakavasti kuukausilahjoittajaksi liittymistä jossain vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2011 12:23:20 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #85 : 30.08.2011 12:34:12 »

Kuinkahan moni OIKEASTI jättää lapset tekemättä ekologisiin syihin vedoten? Itse Pentti Linkolakin pitää äitejä maailman suurimpina terroristeina ja raskaana olevat naiset pitäisi suurin piirtein lahdata välittömästi, mutta niin hänellä itselläkin on kaksi lasta.

Itsehän en nuorempana missään tapauksessa halunnut lapsia ja rehelliset syyt olivat seuraavat:

-inhosin lapsia, niitä huutavia, valvottavia ja takertuvia sinappikoneita
-rakastin vapauttani
-pelkäsin, että olisin äitinä samanlainen kuin oma äitini, siis kylmä ja lapsia rasitteena pitävä nainen (jota olisin voinut ollakin, jos olisin saanut lapset esim. 25-vuotiaana)
-pelkäsin, että olisin lapsen kautta liian sidoksissa mieheen

Tulin siis äidiksi kuitenkin vanhemmalla iällä.

No, enää en inhoa lapsia, eikä minun tarvitse epäillä olevani kylmä äiti. Itse asiassa äitinä oleminen on hauskaa.  Cheesy Mutta tätä asiaahan ei voi tietää, ennen kuin on äiti. Tätä asiaa harvemmin voi harjoitella etukäteen. Ja koska tulin äidiksi yli 40-vuotiaana, olen saanut kyllä tehdä mitä huvittaa ihan yllin kyllin, eli oman vapauden perään ei enää haikaile.


tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lizzy
Vieras
« Vastaus #86 : 30.08.2011 12:59:01 »

Minä kävin yhden feissarin kanssa kerran Mannerheimintiellä hyvin pitkän keskustelun tuosta naisten pankista. Ymmärsin, että se tosiaan on rahasto, joka keskittyy naisten aseman parantamiseen. Siis naiset saavat ottaa siitä pankista lainaa ja sillä tavalla aloittaa esimerkiksi oman yritystoiminnan. Tämä Naisten Pankki toiminta on kai saanut ihan jotain kansainvälisiä palkintoja, mutta minun mielestä oli kummallista, että lahjoituksena kerätyt rahat lainataan korkoa vastaan. Vaikka se korko ei kai ole suuri, mutta kuitenkin jokin siinä tuntui että ei sitten kuitenkaan.
Kummilapsi toiminnasta en oikeastaan tiedä mitään.

Äitinä olemista ei tosiaan voi harjoitella. Olen ymmärtänyt ja kuullut monelta, että vaikka viettäisi miten paljon aikaa sukulaisten tai ystävien lasten kanssa ja tykkäisi siitä niin se ei ole koskaan sama kuin omat lapset. Olen lukenut sellaista kirjaa kuin Hullu akka - kirjoituksia naiseuden pimeältä puolelta. Toimittanut Mia Malmi. Kirjaan on koottu naisten kirjoituksia tyttönä ja naisena olemisesta, äitiydestä ja myös niistä negatiivisista tuntemuksista. Todella mukaansatempaava ja hauska ja samalla ajatuksia herättävä kirja.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #87 : 31.08.2011 21:56:28 »

Tänäpänä on mun mielestä jo toisenmoiset asenteet siihen, etteikö isäkin voisi ansaitusti jäädä lasten kanssa kotiin. Ihan hyvin voi.

Äideillä kai kuuluukin olla hurjan tunteelliset välit laspiinsa...mitä tarkemmin tarkoitat tuolla liian tunteellisella? Siis sitä, että meidän pikku matin 13vee kengännauhat sidotaan, nenä niistetään, tukka kammataan ja kaulaliina kiedotaan joka aamu eteisessä ennen kouluunlähtöä ja muistutellaan kulkemaan koulumatka turvalisesti?
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1092



Profiili
« Vastaus #88 : 31.08.2011 22:13:33 »

Mun mielestä jokainen saa olla vapaaehtoisesti lapseton enkä koskaan suhtaudu alentuvasti siihen jos jollakulla ei ole lapsia, tyyliin: Mistä säkään voit mitään tietää kun sulla ei oo lapsia ?

Mun mielestä tällanen on törkeetä ja tosi huonoa käytöstä esim seuraavista syistä:

- oma lapsi on voinu kuolla
- voi olla ettei pysty saamaan lapsia vaikkei oo koskaan käyttäny ehkäsyä
- on saattanu vakavan sairauden takia joutua teettämään abortin
- lapsi on voinu kuolla jo vanhempana, siis ei ihan enää lapsena
- oma lapsi voi olla vakavasti vammanen ja pysyvästi hoitolaitoksessa

Lisäks täysin lapsettomalla ihmisellä voi olla henkilökohtasia syitä joita ei halua muille kertoa - niiden ei tarvitse aina liittyä siihen, että ei pidä lapsista tai haluaa olla "villi ja vapaa" etc.
tallennettu

.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #89 : 31.08.2011 23:01:48 »

Mites, heitän tänne tällaisen kysymyksen, että mitä mieltä olette: saako naiselta kysyä, että "milloinkas niitä lapsia tulee?"

Kun siis ainakaan itselle ei tule mieleen kysellä moisia keneltäkään. Jotenkin... turhan henkilökohtainen asia, joka ei edes kuulu minulle.  :Smiley TOISAALTA minä en nyt muutenkaan ole kyselijäpersoonia. Minulla on ystäviä, joiden kanssa on tunnettu neljästä kymmeneen vuoteen ja silti asiat mitä tiedän ystävästäni ovat lueteltavissa yhden, kahden käden sormilla...  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: