Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaaehtoisesti lapseton  (Luettu 117350 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #120 : 05.09.2011 09:08:27 »

Oli asia sitten toisten sietämätön lapsettomuus, tai oikeastaan mikä vain, vaikka koirat! ( Koirat jostain syystä aiheuttaa ihmisissä jopa enemmän kaikenlaisia reaktioita kuin lapset...) niin ihmisillä on käsittämätön tarve päteä ja tosiaan nostaa itsensä toisten yläpuolelle. Kummunneeko se sitten huonosta itseluottamuksesta, epävarmuudesta vai mistä lie, mutta tähän törmää ihan jokaisella elämän alueella, ja itsekin syyllistyn siihen huomaamatta hyvin helposti, ellen pidä varaani.
Nuorempana olin sellainen totuuden torvi, joka sanoi suorat sanat sopimattomasti käyttäytyville ihmisille...sekin oli osittain sitä omaa pätemistä, osittain puhdasta oikeudentuntoa vain..mutta siitä seurasi aina niin paljon hankaluuksia, että nykyään olen oppinu olemaan hilja vain ja annan ihmisten töykeillä minulle ja muillekin kaikessa rauhassa.
Mutta jolleivät ne ollenkaan tajua lopettaa, niin kyllä sitten vieläkin kuuluu naps*
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #121 : 17.09.2011 13:13:14 »

Tuli vaan tuosta Jeesuksen lausahduksesta "Täyttäkää maa" mieleen se, että lieneeköhän Jeesus edes tarkoittanut tällä sitä, että ny kanien lailla pitää lisääntyä vai jotain ihan muuta? Täyttäkää maa, mutta millä?  Wink smitten Ehkäpä taasen vertaus, joka on jälleen kerran tietyissä piireissä otettu liian kirjaimellisesti.  Wink

Kun minulta kysyttiin yhden lapsen äitinä, että oletteko vielä ajatelleet hankkia lisää lapsia. Vastasin, että;  kyllä, ensimmäinen kuoli ja samaan syssyyn kerroin kaikki muutkin epäonnistuneet raskauteni. Kysyjä vastasi, että olenpa minä tyhmä ja siihen vastasin vaan: niin.

Oivoi... Ymmärrän hyvin... Nämä ovat juuri niin henkilökohtaisia ja arkoja asioita että jokaisen pitäisi olla tarkkana kuinka sanansa asettaa. Ensinnäkin lapsia ei mielestäni hankita kuin jotain autoa vaan niitä saadaan, jos saadaan...

Samaan tapaan minun korvaan särähti, kun jouduin vuonna 2003 luopumaan/synnyttämään viidennellä kuulla ollessani poikani kehityspoikkeamien takia, jotka eivät antaneet hänelle mitään elinmahdollisuuksia. Niin siis se mikä korvaani särähti oli se, kun toiset isoon ääneen toitottivat (myös raskaana ollessaan), että ei sillä väliä onko tyttö vai poika, kunhan on terve. Olisi tehnyt mieli huutaa: Ei sillä väliä onko terve vai ei, kunhan vain edes saisi vaikka vammaisen lapsen joka säilyisi hengissä!  Cry
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #122 : 17.09.2011 17:03:57 »

Rakkauden valo  smitten (eikös täällä ollutkaan hali-hymiöä?) Kovia olet kokenut sinäkin!

Olen samaa mieltä, lapsia ei tehdä niitä saadaan - jos saadaan. Ja sellaisina kuin tulevat.
Kaikki eivät saa, ja toiset eivät halua, joillekkin tulee vauvoja helposti ja paljon. Minussa on varmaan jotain vikaa, kun minua ei ole koskaan kiinnostanut toisten lisääntyminen tai lisääntymättömyys. Paitsi, jos joku haluaa puhua asiasta. Vauvat ovat ihania, mutta toisten perhesuunnittelu ei minua kiinnosta.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #123 : 17.09.2011 19:41:21 »

Rakkauden valo  smitten (eikös täällä ollutkaan hali-hymiöä?) Kovia olet kokenut sinäkin!

Olen samaa mieltä, lapsia ei tehdä niitä saadaan - jos saadaan. Ja sellaisina kuin tulevat.
Kaikki eivät saa, ja toiset eivät halua, joillekkin tulee vauvoja helposti ja paljon. Minussa on varmaan jotain vikaa, kun minua ei ole koskaan kiinnostanut toisten lisääntyminen tai lisääntymättömyys. Paitsi, jos joku haluaa puhua asiasta. Vauvat ovat ihania, mutta toisten perhesuunnittelu ei minua kiinnosta.


Hali sinullekin  smitten
tallennettu
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #124 : 21.09.2011 12:24:50 »

Rakkauden valo, Täytyy myöntää, että olenpa minäkin erehtynyt käyttämään tuota jo kulunutta fraasia "aivan sama, onko tyttö vai poika, kunhan on terve". Ja kuitenkin sen sanottuani, tiedän ettei se ihan niinkään mene. Enpä tiedä pystyisinko sittenkään tekemään aborttia, vaikka odottaisin esim down-lasta. Ja myönnän, toivoisin kovasti itselleni tytärtä, kun jo kolme poikaa on  Cheesy. Ja silti vaikka tulija olisikin poika, olisin myyty sittenkin. (Hankala tyyppi, ei osaa päättää  Wink ).
Kovia olet joutunut kokemaan!!!
tallennettu

Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #125 : 27.09.2011 21:34:37 »

Mielenkiintoinen ilmiö; aloittaja avasi keskustelun ihmisten reaktiosta, jos ei tahdo tehdä lapsia. Tänne on kuitenkin kirjoitettu paljon "puolusteluja" omista lapsista ja jopa äidinvaistojen heräämisestä/heräämättömyydestä.
Ainahan juttu rönsyää, mutta mielestäni tämä yleinen reaktio keskusteluissa, joissa joku sanoo, ettei halua lapsia.
Jotenkin tuntuu, ettei kyetä vain hyväksymään sitä valintaa kyseisen ihmisen omana tienä.

Joo muakin hymyilytti tuo. Se on yleinen reaktio tosiaan. Ja tosiaan tuntuu siltä että on vaikeaa hyväksyä se jotta kaikki ei halua lapsia, ja toinen mikä mua hymyilyttää on se jotta "lapsien haluaminen on normaalia". Joo joo on on, mutta sitten herää kysymys että onko siellä perässä sitten lausumaton ajatus jotta "jos ei halua lapsia niin se on epänormaalia" paheksutaan toisen erilaista valintaa. Joskus oikeasti tuntuu että onko siinä takana jotakin tuossa reagoinnissa jotta alitajuisesti haluais olla vapaa mutta ei voi myöntää sitä ittelleen ja sitten on hieman "kateellinen" niille jotka on valinneet toisin? En nyt tarkoita henkoht ketään täällä vaan yleisesti puhun.

Ja itsekkyydestä. Juu minä myönnän auliisti että itsekkyys näyttelee osaa siinä jotta en halua lapsia. Mutta samoin vois verrata vaikka kahta pariskuntaa jotka kumpikin haluavat lapsia ja kumpikin voivat saada lapsia, mutta toiset adoptoivat koska haluavat antaa hylätyille tms. lapsille hyvän kodin. Toiset haluavat nimenomaan oman lapsen (ei missään nimessä adoptiolasta) niin kyllä nämä jälkimmäiset tässä ovat itsekkäämpiä kuin nuo edelliset.

tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #126 : 28.09.2011 00:21:30 »

Mielestäni tämä ei ole mistään asenteesta kiinni. Naisen koko keho ja hormoonitoiminta on luotu sitä varten että nainen kykenee saamaan lapsia. Toki naisissa voi olla erilaisia asenteita jotka joko puoltaa naisen kehoa, psyykettä ja hormoonitoimintaa ja nainen haluaa lapsia, joka ei ole itsekästä vaan on ihan luonnollinen asia. Sitten on toki niitä asenteita jotka ei puolla tätä luonnollista asiaa ja nainen haluaa olla lapseton, ja siihen sitten vaikuttaa varmasti moni muukin asia.

Vaikka koko naisen keho ja hormontoiminta on luotu sitä varten että nainen kykenee saamaan lapsia niin naisen EI SILTI OLE PAKKO niitä lapsia saada. Huono asenne on juuri se, jotta "naisen on pakko tehdä lapsia koska keho ym. on luotu sitä varten". Muuten on EPÄNORMAALI. Tuon näkemyksen takia maailmassa on hitosti huostaanotettuja ym. lapsia. Nainen voi myös hyväksyä, "puoltaa" kehoaan, hormonitoimintaansa vaikka ei lapsia haluakkaan. Ja naisen psyyke on aivan normaali psyyke vaikkei emoviettiä olekkaan. Nainen on myös NORMAALI, vaikkei lapsia haluakkaan.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #127 : 28.09.2011 00:40:46 »

Osa keskustelusta on multa mennyt taas ohi, mutta... tulipa taas mietittyä että

Onkohan osasyy tähän pakkolapsellisuuteen mm. Jeesuksen "menkää ja täyttäkää maa"? Tähänhän esim. eri uskontohaarat perustaa, että ehkäisyä ei saa käyttää kun joka lapsi on Jumalan lahja, tai että mormoneilla saa olla monta vaimoa tekemässä lapsia.
*A*

No mutta maahan on täytetty jo aikoja sitte...Se pursuaa jo yli. Pitäisköhän sen Jessen tulla sanomaan uudestaan jotta himmatkaa vähä... 2funny 2funny
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #128 : 28.09.2011 00:50:12 »

Jos ei ole valmis vauvan tuloon, ei tee sängyssä sellaisia juttuja mistä vauva voisi tulla. Ei se niin vaikeeta voi olla.

Voi tehdä niitä juttuja jos on ehkäisy kondikses.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #129 : 28.09.2011 00:55:06 »

Ja olisko meitä liikaa ja rasitteeksi, jos elettäisiin tasaisesti levinneinä ja luonnonläheisissä olosuhteissa pitkin palloa?
Onko ongelma pikemminkin elintilan ja resurssien epätasajakoisuus kuin ihmisten varsinainen määrä?

Juuh, ehkä ei olisi liikaa eikä rasitteeksi jos elettäisiin tasaisesti levinneinä ja luonnonläheisissä olosuhteissa pitkin palloa. Elintilan ja resurssien epätasajakoisuus se nmenomaisen ongelman ydin on. Mun mielestä.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #130 : 28.09.2011 01:09:44 »

Mites, heitän tänne tällaisen kysymyksen, että mitä mieltä olette: saako naiselta kysyä, että "milloinkas niitä lapsia tulee?"

Kun siis ainakaan itselle ei tule mieleen kysellä moisia keneltäkään. Jotenkin... turhan henkilökohtainen asia, joka ei edes kuulu minulle.  :Smiley TOISAALTA minä en nyt muutenkaan ole kyselijäpersoonia. Minulla on ystäviä, joiden kanssa on tunnettu neljästä kymmeneen vuoteen ja silti asiat mitä tiedän ystävästäni ovat lueteltavissa yhden, kahden käden sormilla...  :Smiley


Riippuu vähä mihin tyyliin kysyy ja kuinka läheinen on. Jos kysyy vaikka noin jotta "millonkas...", niin tyhmää, siinä niinkuin jo oletetaan kysymyksessä jotta "totta kai niitä tulee..." Jotenkin niin voi mielestäni kysyä varovasti että "mites ootteko muuten suunnitelleet lapsia...?" Tuos ei pidetä itestäänselvänä jotta niitä tehdään. Ja mitä läheisempi ihminen  niin voi kysyä. Siis mitä läheisemmät välit on. Puolitutuille ei mun mielestä kuulu.

Mäkään en ole mikään kyselijäpersoona joten mä en todnäk kysyisi varmaan keltään. En myöskään ole niitä ihmisiä jotka vuodattaa elämäntarinansa puolitutulle heti kättelys.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
joas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #131 : 05.10.2011 21:39:06 »

Jos ei ole valmis vauvan tuloon, ei tee sängyssä sellaisia juttuja mistä vauva voisi tulla. Ei se niin vaikeeta voi olla.

Voi tehdä niitä juttuja jos on ehkäisy kondikses.

Kunhan pitää mielessä että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma ja on henkisesti ja taloudellisesti valmis ottamaan vauvan vastaan jos se tulee. Silloin on tarpeeksi aikuinen kaikenlaiseen seksielämäänkin.
tallennettu

Aurinko, nousumerkki, Merkurius ja Uranus Jousimiehessä
Kuu Vaa'assa
Venus ja Mars Vesimiehessä
Jupiter ja Neptunus Kauriissa
Saturnus ja Pluto Skorpionissa
Kuun Solmu Härässä
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #132 : 05.10.2011 22:18:51 »

Jos ei ole valmis vauvan tuloon, ei tee sängyssä sellaisia juttuja mistä vauva voisi tulla. Ei se niin vaikeeta voi olla.

Voi tehdä niitä juttuja jos on ehkäisy kondikses.

Kunhan pitää mielessä että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma ja on henkisesti ja taloudellisesti valmis ottamaan vauvan vastaan jos se tulee. Silloin on tarpeeksi aikuinen kaikenlaiseen seksielämäänkin.

On siinä tietysti tuokin vaara että ehkäisy pettää vaikka se lienee häviävän pieni.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #133 : 06.10.2011 09:24:52 »

Jos ei ole valmis vauvan tuloon, ei tee sängyssä sellaisia juttuja mistä vauva voisi tulla. Ei se niin vaikeeta voi olla.

Voi tehdä niitä juttuja jos on ehkäisy kondikses.

Kunhan pitää mielessä että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma ja on henkisesti ja taloudellisesti valmis ottamaan vauvan vastaan jos se tulee. Silloin on tarpeeksi aikuinen kaikenlaiseen seksielämäänkin.

Jos ehkäisy pettää, niin sitten voi tehdä abortin ellei halua lasta. Vain barbarioissa nainen ei saa itse päättää lapsiluvustaan/lapsensaannistaan.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #134 : 06.10.2011 10:12:01 »

Ja se on täyttä paskaa kun ne väittää että: "Tää meidän pikku Timppa on parasta mitä mulle on ikinä tapahtunut". Saahan sitä tietysti uskotella itselleen kun kaduttaa.. tai sitten ne mamma-hormonit vain siellä aivoissa vaikuttaa ---> Luonto on järjestänyt niin että äiti ei hylkää lastaan vaikka se olisi kuinka vittumainen, muutenhan suku ei jatku.

Maailmassa on paljon parempiakin asioita, mitä voi tapahtua kuin lapsen saanti (suurimmaksi osaksihan koko prosessi on perseestä: Venyt, lihot ja rupsahdat). Mitähän ne vastaisivat tähän: "Jos sinulla ei olisikaan lapsia ja saisit valita hankitko niitä vai otatko kymmenen miljoonaa puhtaana käteen" Niin kummankohan valitsisivat? Veikkaan että suurin osa ihmisistä ottaisi sen kymmenen miljoonaa.

Kuulostaapa katkeralta tekstiltä  Sad Mulla ei ole mitään lapsettomia ihmisiä vastaan, ymmärrän ettei se ole kaikkien juttu. Mutta omani oli pitkään ja hartaasti toivottu ja odotettu ja rakastettu, hän tosiaan ON parasta, tai yksi parhaimmista asioista, mitä elämässäni on tapahtunu, enkä tosiaankaan vaihtaisi häntä 10 miljoonaan euroon.

Minä olen aina tiennyt että minusta tulee äiti ja minä vaalin sellaista perus-perhe elämää. Mielestäni lapsen hankkiminen ei ole sen itsekkäämpää kuin se ettei hanki lapsia.  Smiley Molemmat tavat elää tuovat omat ilonsa! Toki pikkulapsiaika syö paljon äidiltä pois sitä omaa vapautta, mutta itse en koe sitä minään huonona asiana, se on prosessiin kuuluvaa. Minulla on sitten vanhempana aikaa matkustella ja harrastaa kun lapset ovat isompia. Wink Ja puhun monikossa, vaikka vasta yksi lapsi on tullut, tiedän että ainakin toinen on tulossa vielä, toisaalta minulla on myös sellainen intuitiivinen tunne että saattaa tulla kaksoset.

Minulle perhe merkitsee paljon. Toisilla se on ystävät se perhe. Toiset taas eivät kaipaa juuri ketään ympärilleen. Minulla onkin  kuunsolmu härässä 5. huoneessa  aspect_con  venus oinaassa 4. huoneessa - suhtaudun aika intohimolla kotiin ja perheeseen.  Wink
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: