Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaaehtoisesti lapseton  (Luettu 117366 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Yep
Vieras
« Vastaus #150 : 08.10.2011 20:28:42 »

Mielestäni kysymykset: "aiotteko hankkia lapsia?" ja sinkulle suunnattu kysymys: "no, milloin aiot hankkia kumppanin / onko sinulla jo kumpani kierroksessa?" tai "onkos häät tulossa?" kertoo joko kysyjän tyhmyydestä tai julmuudesta. Piilopottuilu on helppoa pukea ystävälliseen kysymykseen. Silloinhan on vain kiinnostunut toisen elämästä. Mielessään voi sitten hykerrellä, kun toinen vaivaantuu. Monet vanhat mummot ainakin tuntuvat harrastavan heknistä väkivaltaa tuollaisilla kysymyksillä.
Kun 16-v pojaltani typerät humalaiset äijänköriläät kyselivät virne naamallaan tyttöystävästä, saivat vastaansa tämän äitylin jäätävän hyökkäyksen. Tais mennä ukoilta hetkeks pasmat sekaisin  2funny Jos hällä on tyttöystävä, se ei todellakaan kuulu noille köriläille, kuin myöskään jos ei ole. Mahdollinen poikaystäväkään ei heille kuulu - ###kele!
tallennettu
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #151 : 09.10.2011 02:19:01 »

Mielestäni kysymykset: "aiotteko hankkia lapsia?" ja sinkulle suunnattu kysymys: "no, milloin aiot hankkia kumppanin / onko sinulla jo kumpani kierroksessa?" tai "onkos häät tulossa?" kertoo joko kysyjän tyhmyydestä tai julmuudesta. Piilopottuilu on helppoa pukea ystävälliseen kysymykseen. Silloinhan on vain kiinnostunut toisen elämästä. Mielessään voi sitten hykerrellä, kun toinen vaivaantuu. Monet vanhat mummot ainakin tuntuvat harrastavan heknistä väkivaltaa tuollaisilla kysymyksillä.
Kun 16-v pojaltani typerät humalaiset äijänköriläät kyselivät virne naamallaan tyttöystävästä, saivat vastaansa tämän äitylin jäätävän hyökkäyksen. Tais mennä ukoilta hetkeks pasmat sekaisin  2funny Jos hällä on tyttöystävä, se ei todellakaan kuulu noille köriläille, kuin myöskään jos ei ole. Mahdollinen poikaystäväkään ei heille kuulu - ###kele!

Komppaan.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Yep
Vieras
« Vastaus #152 : 09.10.2011 11:46:39 »

Tämän päivän Helsingin Sanomissa on juttu aiheesta. Ihan monipuolinen tavallaan, mutta otsikko viitasi ajatukseen, että lapsettomalla naisella on riski tulla hulluksi kissa naiseksi. Teemana tuntui olevan, että ura ja muut elämäkokemukset vievät nuorten naisten ajan ja sitten biologinen kello pärähtää soimaan liian myöhään.

Vapaaehtoisesti lapsettomien kannattaisi nyt kommentoida tuota juttua oikein isolla porukalla. Josko yleinen mielipide edes hiukan muuttuisi.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #153 : 09.10.2011 13:34:54 »

Tämän päivän Helsingin Sanomissa on juttu aiheesta. Ihan monipuolinen tavallaan, mutta otsikko viitasi ajatukseen, että lapsettomalla naisella on riski tulla hulluksi kissa naiseksi. Teemana tuntui olevan, että ura ja muut elämäkokemukset vievät nuorten naisten ajan ja sitten biologinen kello pärähtää soimaan liian myöhään.

Vapaaehtoisesti lapsettomien kannattaisi nyt kommentoida tuota juttua oikein isolla porukalla. Josko yleinen mielipide edes hiukan muuttuisi.

Ei ristus!!

Ei hyvä tavaton. Ei voi muuta sanoa...  uglystupid2 Minä olen kyllä hullu kissa nainen lasten kera.  2funny
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #154 : 09.10.2011 13:56:39 »

Mitähän ne vastaisivat tähän: "Jos sinulla ei olisikaan lapsia ja saisit valita hankitko niitä vai otatko kymmenen miljoonaa puhtaana käteen" Niin kummankohan valitsisivat? Veikkaan että suurin osa ihmisistä ottaisi sen kymmenen miljoonaa.

Jotenkin aivan aburdi ajatus, että joku rinnastaa LAPSEN RAHAAN  idiot2
Tuollainen vaihtokauppa raha vs lapsi kertoo mielestäni äidin arvomaailmasta enemmän, kuin tuhat muuta vakuuttelua.



Huomasit varmaan että tuo lainaus ei ollut MINUN kirjoittamani vaan minun lainaus LAPSETTOMALTA ihmiseltä?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #155 : 09.10.2011 14:00:52 »

Musta on hassua jos joku loukkaantuu siitä et joku kyselee et onko poikaystävää tai lapsia tulossa jne. Itse en ole koskaan nähnyt aihetta loukkaantua tai millään tapaa pahoittaa mieltäni vaikka olisin sinkku.  Smiley

On kummallista miten ihmiset kokee hyökkäyksenä sen, että joku on vain kiinnostunut.

Ja miten täällä näköjään moni on tuohtunut siitä, että omaa lapsen hankintaa "puolustetaan" ja siinä on sitten mukamas takana ajatus että "kylläpä nuo lapsettomat ihmiset tekee väärin, en ymmärrä"... Kyllä mä ainakin ymmärrän miks joku valitsee lapsettomuuden vaikka itse en ole lapseton, enkä tahtoisi olla.

Jossain täällä oli myös puhetta et monet tekee lapsia kun niin kuuluu tehdä, sen kummemmin erityisesti haluamatta sitä - what??  Huh Tekeekö joku niin? Kuka teistä on tehnyt niin?  Huh Sellaista mä en ymmärrä...
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #156 : 09.10.2011 15:53:54 »

Mitähän ne vastaisivat tähän: "Jos sinulla ei olisikaan lapsia ja saisit valita hankitko niitä vai otatko kymmenen miljoonaa puhtaana käteen" Niin kummankohan valitsisivat? Veikkaan että suurin osa ihmisistä ottaisi sen kymmenen miljoonaa.

Jotenkin aivan aburdi ajatus, että joku rinnastaa LAPSEN RAHAAN  idiot2
Tuollainen vaihtokauppa raha vs lapsi kertoo mielestäni äidin arvomaailmasta enemmän, kuin tuhat muuta vakuuttelua.



Huomasit varmaan että tuo lainaus ei ollut MINUN kirjoittamani vaan minun lainaus LAPSETTOMALTA ihmiseltä?

Ai anteeksi! Lainasin väärän henkilön  tekstiä. Sorry!
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #157 : 09.10.2011 15:59:02 »

Sielunsuunnitelmalla on varmaan aika paljon tekemistä tämän asian kanssa.

Minulla on se 5. huone (lapset taitavat näkyä siinä?) ihan typötyhjä - ei siis sen asioihin liittyviä oppiläksyjä suunnitteilla tässä elämässä.

Mulla on 5. huone tyhjä myös, vaikka on lapsia. Mutta ehkä niihin ei liity kummempia oppiläksyjä?
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #158 : 09.10.2011 16:34:01 »

Sielunsuunnitelmalla on varmaan aika paljon tekemistä tämän asian kanssa.

Minulla on se 5. huone (lapset taitavat näkyä siinä?) ihan typötyhjä - ei siis sen asioihin liittyviä oppiläksyjä suunnitteilla tässä elämässä.

Mulla on 5. huone tyhjä myös, vaikka on lapsia. Mutta ehkä niihin ei liity kummempia oppiläksyjä?

Mulla myös 5. huone huutaa ammottavaa tyhjyyttään. Olen kyllä sitä mieltä, että olen tyytyväinen ilman lapsia, mutta jos niitä olisi, niin tuskin sekään haittaisi. Tottakai lapset sitoo paljon energioita, että ainakin ensimmäiset kuusikymmentä vuotta pitäisi heistä huolehtia, mutta sen jälkeen kun on saanut heidät eläkkeelle, niin voisi jo ihan hyvin antaa elää omaakin elämäänsä ja jatkaa omaa hurjempaa nuoruuttaan siitä mihin jäikään. angel

Myöskin 6. huoneessani on aika hiljaista. Huh
Mulla on tyhjänä huoneet 4,5 ja 6 muunmuassa. Kuten myös huoneet 11 ja 12. Tyhjä tyyppi?
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #159 : 09.10.2011 16:46:26 »

Musta on hassua jos joku loukkaantuu siitä et joku kyselee et onko poikaystävää tai lapsia tulossa jne. Itse en ole koskaan nähnyt aihetta loukkaantua tai millään tapaa pahoittaa mieltäni vaikka olisin sinkku.  Smiley

On kummallista miten ihmiset kokee hyökkäyksenä sen, että joku on vain kiinnostunut.

Ja miten täällä näköjään moni on tuohtunut siitä, että omaa lapsen hankintaa "puolustetaan" ja siinä on sitten mukamas takana ajatus että "kylläpä nuo lapsettomat ihmiset tekee väärin, en ymmärrä"... Kyllä mä ainakin ymmärrän miks joku valitsee lapsettomuuden vaikka itse en ole lapseton, enkä tahtoisi olla.

Jossain täällä oli myös puhetta et monet tekee lapsia kun niin kuuluu tehdä, sen kummemmin erityisesti haluamatta sitä - what??  Huh Tekeekö joku niin? Kuka teistä on tehnyt niin?  Huh Sellaista mä en ymmärrä...

Minä en niinkään loukkaanu. Pidän vaan kysyjää äärimmäisen tyhmänä  Cheesy
Paitsi silloin, kun lapseni kuoleman jälkeen kyseltiin. Poikani puolesta suutuin siksi, että kysyjiä tuntui kiinnostavan onko kaveri jo saanut pesää.
Jos tarkemmin miettii, niin onko tyhjempää aihetta? Jos joku kysyy tänään; "aiotteko hankkia lapsia?" ja saa vastauksen, "ei". Kysymys saattaa herättää asian pohdinnan ja simsalabim! pariskunta päättää yrittää. Saattavat yrittää vuoden tai kaksi - lapsi tulee jos on tullakseen. Kysyjä kulkee tyytyväisenä: eivät aio hankkia lapsia...
Joten mitä merkitystä koko kysymyksellä on? Miksi joku haluaa tietää sellaista? Ei mahdu mun päähän, kun on paljon kiinnostavampiakin aiheita. Tai sitten on parempi olla hiljaa. Maailmassa on liikaa melua muutenkin.

Ihan oikeesti: miksi joku tahtoo tietää tuollaista? Kun lopputulos muuttuu elämän myötä kuitenkin - tai sitten ei.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #160 : 09.10.2011 19:02:48 »

Minusta nuo kumppaneista ja lapsista kevyesti ilman mitään piilovittuiluajatuksia kysymiset on ihan vain keskustelunaiheita muiden joukossa. Mistä sitä sitten keskustelisi jos kaikki olisi kiellettyjä aiheita puhua? Tai jos ei koskaan saisi sivuta puheenaiheilla muuta kuin vain yleisiä ja pinnallisia aiheita. Komppailen edellä sanottua, että kertoo se enemmänkin kuulijasta jos ystävällisestä kyselystä loukkaantuu. En tarkoita ettei saisi loukkaantua, sehän on täysin ymmärrettävää jos on jotain herkkää tapahtunut. Kysyjä sitä ei harmi vain välttämättä etukäteen voi tietää.


Tosta kymppimilliasiasta Kalevanneidolle:  2funny (lainaus liian kaukana että näkyisi  Tongue) Eihän tollasta mahollisuutta tarjota ei, mutta kyllä tässä asiassa sen aika selvästi tietää ettei siltikään valitsisi niin. Viime aikoina on tullut mietittyä kun tolla ammattillisella puolella tökkii, niin itseasiassa olen kuitenkin onnellinen sillä tärkeämmät asiat ovat nyt hyvällä mallilla. Ja vaikka kuinka olisin menestyvä uraohjus ja hukkuisin rahaan, en sitä haluaisi jos minulla ei olisi perhettä. (En nyt tarkoita tässä mitään politiikkaa siitä että naisen pitäisi valita joko ura tai perhe, josta olen eri mieltä, kyllä pystyy valitsemaan molemmat jos haluaa. Minulle itselleni vain urapolku tökkii, ilman perhekysymyksiäkin.) Kun saa leivän suuhun perheelleen ja itselleen, silloin on asiat hyvällä malilla.  Smiley
tallennettu
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #161 : 09.10.2011 22:25:24 »



 että kohta huopatossutehdaskin vaikuttaa siltä kuin asuisi lentokentän vieressä jatkuvien katuporien korjatessa asfalttia, jossa junat kulkee muutaman metrin päästä siinä moottoritien ja jenkki-ärmeijän sotaharjoitus alueen välittömässä läheisyydessä, jonka yhteydessä Nasan joukot lähettelee raketteja kosmokseen Esan avustuksella Tähtien Sota Trigonologian ja Apinoiden Planeetan sotaisiin valtausyrityksiin Entisen Teräsmiehen oman planeetan valtausyrityksen epäonnistuttua tämän sukkahoususankarin estettyä jenkilliset toiminnat, koska Bätmän Bi Gins oli Pätmäni Pikineissä, joka huvitutti heitä niin paljon että nauroivat itsensä tukehtuneisuuden tilaan ja kuolivat vuoksi maansa ja läpi tähtisumujen verhon heidän sielunsa valaistuikin havahtumaan kuolon jälkeistä inkarnoitumattomuuttansa huomattuaan olevansa energeettisiä olentoja, ja silloin kun nykyaikainen ihmiskunta vaatii jo useammankin planeetan valtauksen, koska kuukaan ei riitä heille jotka vuodattaa verensä isänmaansa ja tähtilippunsa puolesta, sillä he jotka ovat taistelleet ihmiskunnan puolesta pääsynsä universumin mahtavimmaksi olennoksi antamalla kaikkein pyhimmän, eli vuodattivat omat verensä heidän kaikkien puolesta ja luovuttivat oman henkensä edestä heidän, jotka tulevina sukupolvina esittvät jälkipolvilleillensa heidän omat esi-isänsä ja palvovat yhä vieläkin jossain ja ainiaan ikuisesti tuonelan ja kalmiston välisessä olemisen tasoisessa tilassa, sillä heille kaikki menneet sodat ja kuolemiset ovat kaikkein pyhimpiä, koska niiden esi-isälliset mahtihahmot henkilöityvät jumallallisen palvonnan kohteina näille nykyaikaisen elämänmenon ruumiillistumille, joille kaikki mennyt on pelkästään pyhää ja muutos on ainoastaan saatanallisen esiinmarssiintulemisen estämisen takaamiselle, koska aina tarvitaan oman lipputankonsa nupin kunnioittamista ja vain teräksen käyttämiset auttaa rahallisuuden maksimoimisessa henkilöille, jotka vetelevät narunpätkistä, eikä se ole hirttosilmukka heidän omassa kaulassaan, vaan tämä samainen solmullinen köysi kiristyy ilman että sitä tarvitsee heidän itsensä sitä kiristääkään, mutta jossain vaiheessa on vain pakko katkaista köysi soittamalla Clint Eastwood paikalle muuleineen koska kävelee siellä autiomaassa kuumassa paahteessa ja ampumaan poikki tuo ihmiskunnan hengitystä vaikeuttava pilvillisiin tarkoituksiin käytettävä hampullisen pitkäjatkeisista kuiduista muodostettu roikkumiseenkin tarkoitettu pitkänlainen esine, soitetaan vielä varmuuden vuoksi vielä Timo Rautiaiselle ja Triio Niskalaukaukselle, koska hekin kahlaavat vielä siellä ikuisen kylmässä lumessa, että tulehan Timo jo pois sieltä hangesta kahlaamasta..

Niin...ööh..mitäs pilsuja sä Keskiyön vahinko popsitkaan....Huh2funny
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #162 : 09.10.2011 22:36:23 »

Musta on hassua jos joku loukkaantuu siitä et joku kyselee et onko poikaystävää tai lapsia tulossa jne. Itse en ole koskaan nähnyt aihetta loukkaantua tai millään tapaa pahoittaa mieltäni vaikka olisin sinkku.  Smiley
Jossain täällä oli myös puhetta et monet tekee lapsia kun niin kuuluu tehdä, sen kummemmin erityisesti haluamatta sitä - what??  Huh Tekeekö joku niin? Kuka teistä on tehnyt niin?  Huh Sellaista mä en ymmärrä...

Se riippuu siitä miten kysyy noista poikaystävistä ja lapsista. Siis vanhanaikaiset ihmiset osaa kysyä vittuilemalla ja sitten vielä vihjailee päälle "kuinka omituinen oot kun et poikaystävää tai lapsia hanki". Ethän sä sitä tajua jos itse olet "säädetyssä ajassa" kummatkin hankkinu. Ei ole ollu kellään syytä "olla kiinnostunut sun asioista" tuohon malliin.

Ja en ainakaan minä tarkoittanu sitä jotta ei halua lapsia ja hankkii niitä "kun on tapana". Vaan että se lasten hankinta on oletus. Jos et hanki ja sulla on mies niin olet kummajainen. Tästä lähtee se jotta ei sitä edes paljon mietitä, siis sitä lasten hankintaa. Se on niinku selvää, normaalia. Onhan se toki normaalia, muttei pakko, mut tuosta lähtee myös se pakko, jotta "et ole normaali jos et hanki", kun oletus on että totta hitossa kaikki hankkii. Ilmeisesti tätä on täysin mahoton selittää "lapsellisille"  Cheesy immeisille  Ja mieti vähän kuinka paljon on lapsia jotka on sijoitettu, otettu huostaan ym. Herätys silmät auki. Tosin ymmärrän jottei kaikille tämä maailma ole selvä jos ei itseä kosketa.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #163 : 09.10.2011 22:52:28 »

[quote keskiyön Vahinko? link=topic=42946.msg325430#msg325430 date=1318166175]
 Tietenkin jos se uteleminen ja kysely on sellaista, että niin sinun pitäisi tehdä, koska jo antiikin Kreikassakin niin tehtiin.. niin sellainen käytös on siinä pisteessä, että voi alkaa itse kyselemään perusteluita, että miksi juuri minun pitäisi tehdä samalla lailla, kuten joskus vähän ennen käpysotia on tehty?
[/quote]

No tätä mä just tarkotin jotta hyvin usein se tälläistä on jos et normiajassa ala seurustelemaan saati jos lapsia ei ala kuulua. Eihän nämä kirjoittajat jotka just "normiajassa" ovat kaikki "normaalit jutskat" tehneet sitä voi käsittää. Sitten voi ihmetellä huuli pyöreenä "jotta miksei saa kysellä, kyllä multa ainakin sais..."

[quote keskiyön Vahinko? link=topic=42946.msg325430#msg325430 date=1318166175]
Tai kertokaa toki mullekin, mikä on normaali tilanne niin kenties muakin voisi alkaa kiinnostamaan? Kun en voi koskaan tietää, jos vaikka sellainen kaksilapsinen perhe-elämä kultaisella noutajalla kiinnostaa sekarotuisen kissan kera, jotka sopii hyvin olemaan keskenään siellä liian kuumassa farmari-Volvon takaosassa, kun ilmastointilaitteita ei ole raskittu hommata liian kalliin hinnan vuoksi ja polttoainekustannusten nousun takia jätettiin kokonaan hankkimatta, niin kärsitään sitten liian kuumasta matkasta kesähelteellä Tunturi-Lappiin laskettelulomalle, kunnes huomataan ettei Lapissakaan aina ole talvi, vaan avaudutaan siitä hotellin respassa, että missä me nyt päästäänkään laskettelemaan, kun se Viiking-saarille rekisteröity lomamatkatoimisto Hukka & Reissu Oy möi meille laskettelupaketin Hotelli Rykivästä Porosta kesähelteiden aikaan viikonlopun viilennysloman, että etelän turistit pääsee nauttimaan heinäkuiden pakkas-ennätyksistä keskiyön auringossa.. sitten kun se kahdensadantuhannen asuntolainakin painaa päälle, että vuoden ainoa lomaviikonloppu menikin huijauksien takia päin Karjalan mäntyjä, koska navigaattorin myyntipaikkakin oli rekisteröity jonnekin paratiisi-saarille, niin kohta olikin opiskeltava venäjää, koska passeja ja viisumeja kyseltiin jo tuolla samaisella naapurimaan kielellä..[/quote]


Oot sää koskaan tuumannu alkaa kirjottamaan pakinoita vaikka lehteen...?  Smiley
« Viimeksi muokattu: 09.10.2011 23:33:54 kirjoittanut Kalevanneito » tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Ave^^
Vieras
« Vastaus #164 : 09.10.2011 23:10:33 »

Jos puhutaan vanhemmista ihmisistä, minusta sitäkin kuuluu kunnioittaa että heidän ajatusmaailmansa on erilainen eivätkä he välttämättä ymmärrä kaikkea mitä nuoremmat nykyään tekevät. Ei siinä ole kyse kuin eri maailmojen kohtaamisesta. Jonkinlainen kunnioitus aina vanhempia ihmisiä kohtaan on ainakin minuun iskostettu, niin että jos jokin kommentti tuntuu loukkaavalta, niin antaa mennä vain toisesta korvasta ulos sen ja ymmärtää että hän ajattelee eri tavalla.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: