Sivuja: 1 ... 14 15 [16]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaaehtoisesti lapseton  (Luettu 120139 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #225 : 06.03.2013 16:11:56 »

Minun siskoni tuskin tulee tekemään lapsia ja äitini jaksaa hämmästellä tätä ja valittaa kun laittaa kaikki rahansa matkoihin. Kait tällainen on niin yleistä tietyllä sukupolvella. Ehkä usein ajatellaan kuinka lapsettomat ovat rakkaudettomia ja kykenemättömiä ottamaan vastuuta ja haluttomia joustaa elämässään. Mutta nää nyt on niin epäreiluja väitteitä. Uskon että lapsettomat varmasti kohtaavat joitain tilanteita ja oppitunteja jotka lapsia tekevälle tulee eteen. Eihän se ole jaettu mihinkään lapsettomat vastaan lapsia tekeviä ja näitten puitteissa olisi vain tietyt oppitunnit  Huh
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #226 : 06.03.2013 16:14:17 »

Luulen että minulla vapaaehtoinen lapsettomuus on yhdistelmä kahta asiaa, noin astrologisesti katsottuna. Ensinnäkin on perheen ja lapsien huone tyhjä, eli ei ole valittu juuri tähän inkarnaatioon mitään siihen liittyviä oppiläksyjä - ei niin lapsellisuuteen kuin lapsettomuuteenkaan liittyviä. Toinen juttu sitten kartallani (Astrosepon soturin tulkinnasta) on se että siellä on kahteen kertaan parikin eri kolmiota tai mitä härpäkkeitä ne nyt olivatkaan, joiden sanoma on että olen aiemmissa inkarnaatioissa uhrautunut koko ajan muiden eteen niin että oma kehitys on sen vuoksi ollut hitaampaa kuin pitäisi ja tässä inkarnaatiossa tulee sitten koko ajan vain kakkaa käteen ellen toimi aivan kaikessa niin että ajattelen ensin vain itseäni ja sitä mitä haluan. Ja sellaiseen kuvioon eivät myöskään lapset kovin hyvin sovi.

Heh. Minulla on samantapainen tulkinta siitä että olen liiaksi uhrautunut viime elämissä että nyt olen itse ensisijalla mutta silti olen tehnyt 3 lasta  Grin Toki minulla on tavaraa 4 ja 5 huoneissa.
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #227 : 06.03.2013 16:18:25 »

Lainaus Avelta:
Lainaus
Asiallinen käytös tietenkään ei velvoita mihinkään, velvoitus lähinnä olisi siihen asialliseen käytökseen. Tarkoitan vain sitä, että itse en ainakaan pysty jatkuvasti käyttäytymään täysin tyynen asiallisesti, kaikenmoista elämässä sattuu ja tapahtuu. Ihmisillä on eri tulkintoja asiallisuudesta, ja se mihin itse olen tottunut asiallisena voi toisesta olla loukkaavaa ja yritän joustaa näissä tilanteissa, sehän on vain tulkintakysymys.  Smiley Ääripäät pois jättäen tietenkin.

Nojaa, työelämässä ei minua ole yhtään haitannut joustaa - työelämä on eräänlaista teatteria, jossa roolin vetäminen ei ollenkaan haittaa, se voi olla jopa hauskaa ja antoisaa -  vaikka kuinka paljon esim.juuri toisten tulkintojen suhteen ja olen työskennellyt sekä pahasti luonnevikaisten että  myös päihdeongelmaisten pomojen alaisena muutamaan otteeseen, onnistuen työtovereiden ihmeeksi pitämään nämä tyytyväisinä ja suopeina. Samoin olen tehnyt paljon töitä asiakaspalvelussa aikoinaan. Näiden kokemusten jälkeen uskallan luottaa kykyyni olla normaalin kohtelias ja asiallinen ihan tilanteessa kuin tilanteessa.  Cheesy Niin haastavia tilanteita kuin noiden muutaman pomon alaisena on ollut, en ole koskaan kohdannut yksityiselämässä.

Asiallisen käsitän niin, että puhetapa on kohtelias eikä irvistellä tai näytellä keskisormea.  Grin Jos siitä huolimatta joku käsittää sen epäasialliseksi ("naisten ei ole sopivaa puhua noin!" on tämäkin kuultu...) niin sitten ongelma on jälleen siellä pahastujan päässä.

Minulta lakkasi pinna palamasta ja tyyneys lisääntyi suuresti siinä vaiheessa, kun hyväksyin sen tosiasian että aiheutan itse kaikki tunteeni sillä mitä toisten sanomisista ja tekemisistä ajattelen. Niinpä jos tuntisin ärtymystä, ryhtyisin ensiksi tutkimaan niitä omia ajatuksiani tilanteesta. Toisaalta tämän asian tiedostaminen on myös vahvistanut sitä käsitystäni, että en todellakaan ole vastuussa niistä toisten tunteista - miten voisin kun en voi kontrolloida niitä heidän ajatuksiaan, joilla he ne tunteensa aiheuttavat.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2013 16:21:18 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #228 : 06.03.2013 16:28:16 »

Eihän niistä toisen tunteista ole vastuussa, mutta omalla käytöksellään voi johonkin pisteeseen asti tulla vastaan. Mieteinkin tässä ketjussa taas sitä, että lapsettomana monia tällaisia kysymyksiä pohtii ihan eri tavalla kuin perheellisenä, niiden pohtimisen syillä on erilaiset taustat. Tuota yritin pohtia, että jos lapset pakottavat vanhemmat kehittymään, onko se kuitenkaan lopulta niin että kaikki kehittyvät, vai onko se vain sellaista ns. ehdollistumista? Juurikin tuota, että lapset automaattisesti kehittävät?

muok. asiallisuudesta, ennen kuin kääntyy tämäkin ääripäihin: meillä esim kotona on totuttu puhumaan aika voimakkaasti asioista, ja olen tottunut tiettyyn tasoon asiallisena, joka toisaalta voi toisista olla loukkaavaa. Siinä mielessä se on tulkintakysymys.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2013 16:29:52 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #229 : 06.03.2013 16:36:00 »

Noin yleisesti ottaen olen pitänyt hyvänä periaatteena sitä, että jos en tunne ihmistä kohtuullisen hyvin, pysyn siellä pehmeämmässä ilmaisussa, koska osa ihmisistä on herkkiä jyrkkien sanankäänteiden suhteen silloinkin kun ne eivät kohdistu heihin. Sitten omista kavereista ja lähipiiristä tietää kyllä, kuka suorastaan tykkää ronskista kielenkäytöstä ja kuka taas pehmeämmästä.

Tuntemattomampien kanssa on aina oltava vähän varovaisempi. Minäkin olen sekä kotona että lähipiirissä tottunut ronskiin  kielenkäyttöön, onneksi sitä tasapainottamassa on sitten ollut niitä kokemuksia käsittämättömistä pomoista ja tilanteista ja on oppinut luovimaan superdiplomaattisesti ja melko paljonkin joustaen. Perheet ja kaveripiirit ovat niin erilaisia näissä asioissa, että ihan saman kulttuurinkin sisällä voi tulla kulttuurishokki kun joutuu erilaiseen ympäristöön.

Minä olen sielun haluamien oppimiskokemusten osalta - esim. juuri että kehittyy lapsen kanssa jne. - ajatellut asiasta myös niin, että jos vaikka jossain inkarnaatiossa ei kehitykkään lapsensa kanssa vaan esim. jyrää sen täysin, niin sekin on arvokas 'näin ei kannata tehdä' oppimiskokemus ja ennen pitkää sitä sitten oppii tekemään toisin. Kaikkia lapset eivät automaattisesti kehitä, minun isäni ei kehittynyt yhtään mihinkään lastensa avulla, vaan lähti seuraavaan inkarnaationsa suuntaan se 4. sisäinen monadi tekemättömänä. Ehkä lapset kehittävät sitten, kun on jokusen kerran tapahtunut se että ne eivät kehitä ja sitten sielu vihdoin hiffaa sen asian.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Nefarian
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #230 : 08.03.2013 18:56:16 »

Onko täällä muuten sellaisia, jotka ovat harkinneet ja/tai toteuttaneet sterilisoinnin..?
Olen tässä miettinyt jo hetken, että mitä siihen vaaditaan, että sellaisen saisi.. No nyt lueskelin aiheesta jonkinverran ja toisaalta onneksi en ole tätä asiaa pohtinut aiemmin muuten saattaisi ottaa aivoon tuo kolmenkympin rajapyykki.. kuitenkin se on itselläni ihan tuossa hollilla, niin asia voisi hyvinkin olla ajankohtainen.. Lähinnä mietityttää onko jotain haittavaikutuksia ja millaisia.. tottahan ne ovat yksilöllisiä varmasti..
Se asia, että joskus harmittaisi ei ole edes käynyt mielessä, mutta mietityttää vaan muut vaikutukset..
tallennettu

..just go with the flow..
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #231 : 09.03.2013 12:41:45 »

Onko täällä muuten sellaisia, jotka ovat harkinneet ja/tai toteuttaneet sterilisoinnin..?
Olen tässä miettinyt jo hetken, että mitä siihen vaaditaan, että sellaisen saisi.. No nyt lueskelin aiheesta jonkinverran ja toisaalta onneksi en ole tätä asiaa pohtinut aiemmin muuten saattaisi ottaa aivoon tuo kolmenkympin rajapyykki.. kuitenkin se on itselläni ihan tuossa hollilla, niin asia voisi hyvinkin olla ajankohtainen.. Lähinnä mietityttää onko jotain haittavaikutuksia ja millaisia.. tottahan ne ovat yksilöllisiä varmasti..
Se asia, että joskus harmittaisi ei ole edes käynyt mielessä, mutta mietityttää vaan muut vaikutukset..

Itselläni on jo 3 lasta ja ikää 40 v enkä saannut sterilisoinnin. Ehdottivat minipillereitä nyt muutamaksi vuodeksi ja sitten sitä voi harkita jos on todellinen, kehollinen sairaus tmv raskas syy. Joten nykyään sitä ei saa ihan tuosta noin vain. Ystäväni sai 40, kolmen lapsen jälkeen sterilisoinnin mutta en tiedä hänen syytä. Siitä tosin on jo vuosia, joten käytäntö on saattanut muuttua.
tallennettu

Nefarian
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #232 : 09.03.2013 13:07:58 »

on se kyllä kumma kun ei ite saa päättää mitä keholleen tekee.. täytyy varmaan lääkäriä konsultoida asiasta.. tuntuu ainakin, että pillerit olis kyl kiva heittää romukoppaan.. ei niistä voi pidemmän päälle olla mitään hyvää kropalle.. muutenkin jo epäilty kaikkea kummaa mitä ne ovat saattaneet aiheuttaa.. Undecided
tallennettu

..just go with the flow..
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #233 : 09.03.2013 13:25:07 »

No sanos muuta. Kait tälläkin haetaan kustannussäästöjä. Minulle onneksi noi pillerit sopii todella hyvin ja runsaat kuukautiset loppuivat melkein kokonaan mutta oishan se paljon helpompaa kun saisi tuon sterilisoinnin.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 14 15 [16]
  Tulostusversio  

Siirry: