Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkinen väsymys - ja miten siitä pääsee eroon?  (Luettu 20239 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kyllikki6
Kanta-astroilija

Profiili
« : 25.07.2011 15:03:14 »

Tällaisen aiheen halusin ottaa esiin (siirtäkää, jos on väärässä paikassa), itse poden k.o. vaivaa, minulle on erilaisten hoitojen (trager yms.) yhteydessä todettu, että vaikka kehoni on kohtuullisessa kunnossa (fyysisesti), henkisesti olen todella uupunut ja voisin vain nukkua kaksi viikkoa putkeen. Lapset lomailivat juuri reilun viikon isänsä kanssa, minulla olisi ollut tilaisuus nukkua, mutten pystynyt. Siis määräänsä enempää. Enpä pystynyt tekemään paljon muutakaan, kaikki mielenkiinto ja motivaatio on kateissa ja sitä kautta heijastelee hyvinkin selvästi tähän arkiseen aherrukseen. Tai siihen, ettei aherrusta ole ja hommat ei etene.

Ainoa mikä minua jossakin määrin kiinnostaa, on kirjoittaminen, se on tapani pitää pää edes jollakin tavalla kuosissa. Ja jos nyt puhutaan tästä lomasta, niin jaksoin vähän lukea ja vähän maalata, mutta todella heikolta tuntuu. Tässä ainokaisessa ”taidepläjäyksessäni” on kuitenkin hyvin puna-oranssit värit, tuntuu kuin voimaa ja wirtaa kyllä olisi, mutten saa sitä purettua ulos.. eli mikä neuvoksi? Nyt on hyvät neuvot kalliit, yh-äidille kaikki energia todellakin on tarpeen.

Undecided Kyllikki
tallennettu
Nimble
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 25.07.2011 18:54:10 »

Olet tainnut polttaa itsesi loppuun arjen askareissa? Tälläisissä tilanteissa yleensä tarvitsee joltain potkun persauksille, että pääsee takas normaaliin rytmiin. Smiley

Laita viestiä yv:nä niin katsotaan jos asialle jotain voisi tehdä. Smiley

- Sähköpostiosoitteiden jakaminen foorumilla on kielletty turvallisuussyistä. Yhteydenpito siis YV:n kautta. Sähköpostin voi laittaa esille myös profiiliin niin halutessaan - AthaMaarit
« Viimeksi muokattu: 25.07.2011 19:00:10 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu

pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #2 : 04.08.2011 02:55:04 »

Lievästä masennuksesta lienee kysymys...?
Tässä ajassa on vahvat energiat ja kaikki vanha/läpikäymätön juttu nousee pintaan.
Itsehoito on tärkeää vaik tosin masennusasioissa lääkäri antaa "ensiavun"
Droppeja ei kannata pelätä sillä niitä käytetään kuin kainalosauvaa, vain tietyn ajan.
Pidä huolta itsestäsi, helli kehoasi.
Mä passitan sinne luontaistuotekauppaan jatkuvasti koko lähipiiriäni ja sinulle sama käsky  Wink
Henkiparannus on voimistavaa/vahvistavaa myös
Katso itseäsi rakastavasti, hoida lämmöllä. Eletään nyt aika vaativaa aikaa yleisesti koko maapallolla joten itsekullakin on tässä ajassa tiettyjä ongelmia joita tulee kohdata, sillä niiden merkitys selviää vasta myöhemmin tarkempana.
Voimia sinulle toivon ja lämpöä itseäsi kohtaan  smitten
tallennettu
nepparinen
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 05.08.2011 07:22:21 »

Kilpirauhasarvot pielessä?? Onko tarkistettu?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 05.08.2011 11:30:56 »

Oletko jättänyt itsesi, omat tarpeesi ja toiveesi huomioimatta? Tämä on noin yleismaailmallisesti aika rankka aika, joka vaatii ihmistä ottamaan peilin käteensä ja katsomaan ihan vain itseään sekä itsensä perään. Vanhat toimintamallit eivät enää toimi (jotkut saattavat toki toimia, mitään ehdottomuuttahan ei ole). On keksittävä uusia. Tämän tarpeen huomioimatta jättäminen nostaa taatusti semmoset seinät vastaan että huhhuh!
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 09.08.2011 07:39:50 »

Mielen väsymisestä on kysymys eikä se tokene, ellet tee sellaisia muutoksia elämässäsi, jotka aidosti tuovat tyydytystä. Muuten se masentuu, kuten tuolla joku ehtikin jo sanoa vaan se on vain oire siitä elämän ns. väärästä suunnasta eikä se korjaannu millään pillereillä eikä loputtomalla levolla vaan sillä, että ottaa uuden askeleen kohti sielunsa haluja ja toiveita.  smitten

tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 09.08.2011 21:32:54 »

Burn outilta tuo kuullostaa, eikä se yleensä kaikkoa muutamalla hyvin nukutulla yöllä. Akkuja joutuu lataamaan ehkä pitkäänkin ennen kuin energiatasot ovat taas korkealla. Tuo puna-oranssi maalaus kertoo ehkä enemmän juuri energian tarpeesta ja alitajuisesti annat itsellesi väriterapiaa. Jos kirkkaat värit piristävät sinua, niin käytä niitä kaikin mokomin runsaasti kotonasi. Uupuneena pitää muistaa olla itselleen hyvin armollinen ja jos joitakin arkisia askareita ei ole ihan pakko tehdä, niin ne voi lykätä johonkin parempaan ajankohtaan. Jos voimat ovat loppu, niin ei kannata uskotella itselleen olevansa kaikkivoipa superihminen. Jos lapset eivät ole ihan pieniä, niin heillekin voi jakaa aiempaa enemmän kotiaskareita.

Hyviä latureita:

-iloiset ihmiset, niitä kannattaa kerätä ympärille paljon
-luonnon kauneus, Auringon paiste, raitis ilma
-kirkkaat värit tulikin jo mainittua
-vähähiilihydraattinen ruokavalio (nostaa kummasti vireystilaa!)
-lepo
-aromaterapiaakin voisi kokeilla
-mielekäs harrastus
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 11.08.2011 20:39:47 »

Hyviä latureita:

-iloiset ihmiset, niitä kannattaa kerätä ympärille paljon
-luonnon kauneus, Auringon paiste, raitis ilma
-kirkkaat värit tulikin jo mainittua
-vähähiilihydraattinen ruokavalio (nostaa kummasti vireystilaa!)
-lepo
-aromaterapiaakin voisi kokeilla
-mielekäs harrastus

Aamen! Erityisesti yhteys luontoon. Jos ei jaksa siellä edes liikkua, niin vaikkapa hakeutuminen metsään istuskelemaan ja antaa luonnon hoivata tuulellaan ja auringon hyväillä lempeästi, se jo kummasti hoitaa.
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
unelmassa
Vieras
« Vastaus #8 : 12.08.2011 16:48:42 »

Helpottaako tuo ryyppääminen  coolsmiley  ja vielä kaks viikkoa putkeen.. Huh
« Viimeksi muokattu: 12.08.2011 16:55:55 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
hemo
Vieras
« Vastaus #9 : 12.08.2011 19:19:20 »

Putken jälkeen morkkis on niin kova että siinnä unohtuu henkinen väsymys varmasti  Smiley ..
Kun muistelee mitähän kaikkea tuli tehtyä ja mitä tuli itsekullekkin sanottua niin siinnä riittä tekemistä. Ei tule henkiset väsymykset mieleenkään  Smiley

Vakavasti ottaen, kyllä luonto ja kaikenlainen tekeminen on terapiaa henkiseen väsymykseen.
Tekeminen ei tarkoita työtä vaan kaikenlaista muuta puuhastelua mistä tykkää.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #10 : 12.08.2011 19:27:38 »

Just aattelin, et eikös se tuu kauhee morkkis, juopottelun jälkeen.. idiot2 Et  mitäs sitä tuli tehtyä ja sanottua.. Smiley Jotenkin tuntuu et tuo juopottelu on sulle huono juttu.. Lips Sealed Sie oot kuitenki kiinnostunu henkisistä asioista...vai kuinkas.. coolsmiley angel
tallennettu
hemo
Vieras
« Vastaus #11 : 12.08.2011 19:48:33 »

En minä mielestäni kauhea juoppo ole, otan kyllä joskus kännin mutta sitten voi seuraavaan känniin kulua pitkä aika.

Enkä ole henkinen ihminen ainakaan siinnä mielessä kuin täällä olijat yleensä ovat.

Esimerkkinä voin kertoa että minulla oli jonkunlainen väsymys noin viikko sitten. Äkkiä päätin että perkele, käyn poimimassa naapurin mummolle sankollisen mustikoita. Kävin mustikat, siivosin ne ja laitoin rasioihin valmiiksi ja vein mummolle. Mummo tietysti ilahtui ja sen myötä katosi se minun henkinen väsymykseni.

Kun eikös se niin ole että kun antaa niin samalla myös itse saa ?
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #12 : 12.08.2011 20:07:00 »

Mutta jos juopottelet kaks viikkoa putkeen, niinku minä ainakin ymmärsin  idiot2 Niin siinä on aivan liikaa  Smiley minun mielestä.. Mutta oot kuitenki kiinnostunu henkisistä asioista, kun täällä vierailet.. Wink  angel

Tottakait soon hienoo auttaa toista  smitten siitähän tullee niin hitsin hieno mieli smitten

Hienoo, et autoit mummoa tuollatavalla.. Smiley

tallennettu
hemo
Vieras
« Vastaus #13 : 12.08.2011 20:28:43 »

Ois siinnä liikaa ryypättävää minullekkin  Smiley . Oli se ryyppäysjuttu enempi tarkoitettu kevennykseksi ..

Enempi minua kiinnostaa se IHMISYYS edelleen. Siis välitetään oikeasti lähimmäisestä oikeassa elämässä.

Ei puhuta tekevämme jotain ihmeitä eikä luvata tehdä sitä taikka tätä, vaan tehdään oikeasti livenä kaikkea pientä vointimme ja kykymme mukaan sille viellä huonomassa jamassa olevalle lähimmäiselle.
Niiden hyvien tekojen uskon joskus tulevan itselleen takaisin. Ja jos eivät tule niin ei sen niin väliä, se on tärkeintä että on oikeasti auttanut ja välittänyt lähimmäisestä.

tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #14 : 12.08.2011 20:53:52 »

Joo..ihan oikeessa oot.. smitten Hyvät poikii aina hyvää.. smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: