Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: näkeminen ihmisten läpi/luonteeseen  (Luettu 17332 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 04.10.2011 13:43:38 »

* Ihmiset sekä tuottavat että tulkitsevat ruumiinkieltä alitajuisella, tiedostamattomalla tasolla.
* Vain kovalla harjoittelulla voi onnistua jonkin verran tietoisesti vaikuttamaan omaan ruumiinkieleensä.
* Jos puhe ja ruumiinkieli ovat ristiriidassa, uskomme ruumiinkieltä.

Koska ruumiinkielen tulkitseminen on alitajuinen prosessi, sen lopputulos tuntuu nimenomaan 'intuitiolta.' Intuitioon kannattaakin tässä suhteessa luottaa, sillä alitajunta kykenee nerokkaan tehokkaasti prosessoimaan keskustelukumppanin ruumiinkielestä pienetkin nyanssit, joita tietoinen mieli ei ollenkaan huomaa.

Tämä on kuitenkin täysin maallinen prosessi, ei mitään henkimaailman juttuja. Prosessia voi vielä tehostaa opiskelemalla asiaa ja ryhtymällä myös tietoisesti tarkkailemaan ihmisten ruumiinkieltä.

Energeettisen havaitsemisen / näkemisen suhteen sen sijaan taas kunnioitetaan meidän vapaata tahtoamme: Jos kohteella on suojat päällä, hänestä ei voi energeettisesti nähdä yhtään mitään. Yrittäjä toki saa tällöinkin informaatiota, mutta tällöin se on hänen itsensä tuottamaa (esim ennakkoluuloja, oman tunnetilan peilausta, omien tukahdutettujen ominaisuuksien peilausta jne.), ei suinkaan siitä ihmisestä lähtöisin, jota ilman lupaa yritetään katsella.

Jos ette varmasti tiedä, onko 'näkemisen' kohde suojannut itsensä vai ei, kannattaa muistaa että ruumiinkielen tulkintoihin voi luottaa, sillä alitajuntamme on tehokas ja tarkka tulkitsija ja harva ihminen osaa tietoisesti tuottaa ruumiinkieltä, joka on tarkoitettu hämäykseksi eikä vastaa sisimpiä tuntoja.

Vapaata tahtoamme näissä henkimaailman asioissa kunnioitetaan niin ehdottomasti, että suojien läpi ei kenelläkään ole lupa nähdä. Ne pitää pyytää erikseen laskemaan katsomista varten, jos sellaiset suojat päällä on. Mutta: Suurin osa porukoista on autuaan tietämättömiä suoja-asioista ja kulkee ympäriinsä kenen vain energeettisesti katsottavana. Puistattava ajatus meikäläiselle.  Shocked

Meikäläisellä on automaattisesti suojat aina päällä, ellen erikseen niitä laske, sillä arvostan yksityisyyttäni suuresti, puolierakko kun olen. Niinpä kaikki, mitä minusta havaitsee on joko tulkintoja ruumiinkielestäni (luotettavia) tai 'näkijän' omia projektioita (ei ollenkaan luotettavia). Tosin aina ei voi siihen ruumiinkieleenkikään luottaa, sillä osaan tuottaa tietoisesti 'feikkiä' ruumiinkieltä tarvittaessa.  Wink
On tullut harrastettua  nimittäin asiaa parikymmentä vuotta.

« Viimeksi muokattu: 04.10.2011 13:45:25 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #16 : 16.10.2011 09:30:06 »

Minäkin aistin heti ihmisestä millainen hän on. Jotkut ihmiset ovat sellaisia, joiden seurassa on ihana olla, toiset taas pelkällä samassa huoneessa olemisella saavat minut ahistumaan. En silti usko että olisin intuitiivinen. En näe itsessäni mitään "lahjoja" vaikka nämä kaikki asiat kiinnostavatkin. Olen aina ajatellut, että kaikki saavat tällaisia vaikutelmia toisesta ihmisestä, jos vain ovat tilanteessa ns hereillä.
Tuosta valehtelusta, minullekaan eivät lapset, saati aviomies pysty valehtelemaan. Siis yrittävät kyllä, mutta jäävät samoin tein "kiinni". Mies ei tosin niinkään yritä valehdella. Mutta ne valkoisetkin valheet huomaan helposti.

Aminthir, näin maallikkojärjellä ajatellen, minä varmasti ottaisin kissan pöydälle sen työkaverisi kanssa. Kysyisin suoraan, että miksi hän käyttäytyy niin, kun kaikkien pitäisi pystyä työpaikalla olemaan ja työskentelemään rauhassa. Tietenkin, jos hän on asemassa, jossa voi vahingoittaa toista työtekijää, olisin varovainen. Jos taas hän on sellainen jonka pahansuopuus on itsensä pönkittämistä, eikä vahingoita ketään, antaisin hänen olla ja mennä omia menojaan....
tallennettu

Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17 : 16.10.2011 19:55:38 »

^Joo, parempi sitten onkin hiukan varoa puheitaan sellaisen ihmisen lähellä...
Minä varmaankin pyrkisin välttelemään tilanteita, joissa joutuisin hänen kanssaan tekemisiin. Toisaalta jos on pakko olla tekemisissä, pitäisin varmaankin viileän asiallisen asenteen häntä kohtaan. Voi toki ärsyttää häntä lisää, mutta eihän kukaan voi ketään turpiin pistellä. Ei vaikka olisi mitä tahansa mielenterveydellisiä tai fyysisiä syitä käytökselleen.Jos tilanne menee tarpeeksi pitkälle, aina yhteys ylempään portaaseen voisi olla paikallaan. Kyllähän joku keino täytyy löytyä että saa rauhan itselleen työssään. Nih!
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 16.10.2011 20:23:28 »

On oikeasti sellaisiakin tilanteita, että oikeutta on kenenkään vaikea saada tilanteeseen, vaikka moni sitä toivoisikin. Johtuuko ne sitten tän meidän monimutkastuneen ja ihmisestä vieraantuneen yhteiskunann kiemuroista, vai mistä, mutta on semmosia "porsaanreikiä" joissa ei oikein kukaan mahda mitään sille jolle mahtaa pitäs.

Miten mun on tänään hirveen vaikea saada tuotettua järkeviä lauseita? sanoja tulee kyllä vaikka miten, mutta niitä ei tahdo saada järjestykseen?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 17.10.2011 15:37:39 »

Mitenkäs, jos ottaisitte ihan isomman porukan joka olisi läsnä, kun otatte asian puheeksi tämän ongelmatapauksen kanssa? Vaikka niin, että jollakulla olisi kännykkäkamera/video valmiina? Ja jos työpaikalla on riskejä taistelulajien harrastajia, niin sellaiset paikalle sitten myös. Tai vartija, jos teillä sellainen on työpaikalla?

Eli sopisitte ihan ajan kanssa tämän tyypin kera jonkun palaverin ja sinne sitten taltiointilaitteeet, kaikki myötämieliset bodaajat ja budokat ja mahdollisesti se esimieskin. Aika sekaisin nimittäin täytyisi tyypin olla, että siinä tilanteessa ryhtyisi riehumaan. Voihan se toki ollakin ja sen vuoksi nimenomaan niitä vahvoja/treenanneita työtovereita, taltiointilaitteet ja se pomo paikalle.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #20 : 17.10.2011 17:53:12 »

Eklektikon kanssa samoilla linjoilla. Eihän se nyt mitenkään mun päähäni mahdu että joku ihmeensekopöljäviiripää uhkailee toista aiheettomasti tuollalailla. Yksinhän ei missään nimessä nyt kannata jäädä tilanteen kanssa, eikä missään nimessä kyseisen tyypin kanssa. Eikä edes puolella sanalla vihjata että olet jostain apua pyytänyt/hakenut.... Hullu tyyppi!  Angry
Mutta hae apua, ei kenenkään pidä joutua kokemaan tuollaista työpaikallaan saati missään muuallakaan  knuppel2.
Tsemppiä  smitten
tallennettu

Yep
Vieras
« Vastaus #21 : 17.10.2011 18:05:35 »

Mulla on yks vaikea tapaus ilmeentynyt töissä: ihminen joka levittää tietoisesti pahansuopaa ja itsekästä energiaa. Ja meikäläinen empaattina tunnistaa sen, ja noususkorpuna alkaa heti vetää nyrkkejä pystyyn.

Hyviä neuvoja, miten tämän ihmisen kanssa tullaan toimeen / päästään ko. ihmisestä mahdollisimman nopeasti eroon?

*A*

Jotenkin tämän tyypin energioista muistui mieleeni Sellon tapaus  Cry
Jos hän on pitkävihainen, niin ei auta, vaikka palverissa olisi pomot ja turvamiehet paikalla. Minä varmaan yrittäisin muuttua näkymättömäksi, vaikka tiedän, ettei tuollaista pitäisi hyssytellä.
Hankalan kuuloinen tapaus!
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #22 : 18.10.2011 10:26:12 »

Mulle tuli mieleen, että tämä aggressiivinen tyyppi olisi myös ehdollistunut siihen rooliinsa. Kun siellä on se tietty yhteisö, joka tuntee hänen taustansa, hän ei siksikään pystyisi kehittämään itseään parempaan suuntaan. Yksi hörhölähestymistapa olisikin alkaa visualisoida tätä ihmistä erilaiseksi ja kohdella häntä, kuin hän olisi mitä hänen halutaan olevan.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2011 10:28:47 kirjoittanut Casperiina » tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 18.10.2011 21:18:32 »

toinenkin esimerkki, että voihan joskus omat vahvuudet olla täysin ymmärtämättömiäkin, ettei vaan näe omaa käytöstään miten se vaikuttaa muihin ihmisiin.
Vähän kuin vastasyntynyt olisi valmiiksi jonkinlainen voimamies, eikä vanhempanakaan sitä tajua, että ihan vahingossakin saa kaikille muille luunmurskaamisia aikaiseksi.

Tuo ylläoleva on oman elämäni tragedia. Monellakin tavalla. Meissä on hirmuisesti sellaista, mitä emme tiedä, niin hyvässä kuin pahassakin, emmekä välttämättä näe sitä sittenkään, vaikka joku sen meille sanoisi. Se täytyy itse ymmärtää, ennen mitään muuta, ja sepäs onkin vaikeaa.

Jos joku tulee täysin syyttä kertomaan sinulle, että olet ruma oranki, et suinkaan ala ajatella olevasi sellainen ( Ainakin jos sinulla on parempi itsetunto) vaan otat itseesi, loukkaanut tai suutut...
Eli asioiden avaamisessa ei ehkä voisi olla tarpeeksi hienovarainen mitenkään, että se olisi järkevää?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 19.10.2011 22:12:35 »

Eikös se voi mennä niinkin, että jos on tarpeeksi hyvä itsetunto, niin ei loukkaukset tehhoo, mutta ei kuitenkaan jätä korjaamatta itseensä kohdistunutta vääryyttä, vaan pistää isottelijan sievästi pakettiin Wink Lähinnä verbaalisesti ajattelen...

Tulin siihen tulokseen, että jos oikein loppuun asti kaiken miettii ja jauhaa, niin lopulta ei oikeasti ole enää mitään sanottavaa tai mietittävää minkään suhteen, sillä kaikki menee ympäri ja yhteen tulee itseensä; voi olla vain ihan hissuksiin ja ja olla ajattelematta, niin tulee samalla olleeksi syvällistäkin syvällisempi. Onkohan se sama asia kun sanotaan, että meni sanattomaksi? Luultavasti ei ihan Undecided

Mutta ehkä siinä onkin hyvin yksinkertaisella tavalla päästy tämän kaiken olevaisen ytimeen...mitä pidemmälle ajattelet, sen selvemmin huomaat että kaikki kiertyy yhteen, joten mitään ei ole ja kaikki on se ei mitään....ja huhhahhei, rommia pullo! buck2 buck2

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 20.10.2011 19:44:15 »

Onhan se kyllä niinkin, että aikansa kun pyörittelee asioita päässä, niin huomaa etten osaakaan olla yhtään mitään mieltä jutuista, kun haluan ajatella korkeammalta tasolta, niin siinä vaiheessa tulee sellainen puolueeton asenne, että te muut voitte kyllä ihan vapaasti käsitellä asioitanne vaikka nyt riitelemälläkin, mutta olen jo sen verran pappaa etten itse jaksa sotkeentua tyhjänpäiväisiin riitoihinne. Grin

Ja onhan se riitelyssäkin vähän sillä tavalla, että vahvempi energia kumoaa sen heikomman energian, kuten yleensäkin kaikissa jutuissa se menee niin.

Hyvä edes jotenkin tajuta sekin juttu, että kaikki on vain todentuntuista harhaa, jolla on jokin suurempi merkitys kuten vaikka fyysisellä tasolla elämisen kokeminen vapaan tahdon olentona.
Mutta loppuuko kenties jokin vapaa tahto, jos koko ihmiskunta eläisi jollain rakkauden tasolla? Tai varmaan ainakin loppuisi sellainen vapaa tahto tehdä itselle mitään karmallisia juttuja, kun kellään ei olisi enää tarvetta mihinkään pimeisiin juttuihin...

Nooh, näitä pohtiessa rommipullokin on aina loistava vaihtoehto Afro, vaikka aika monet kyllä pitääkin viinaa jotenkin pahana.. ei mun mielestä viinassakaan ole mitään pahaa, vaan ihmiset itse aiheuttaa omilla toimillaan ongelmia.
Mutta senkin olen huomannut, että hauskat energiatkin tarttuu ihmisiin kun pistää itsensä likoon, mutta toisaalta on se toisinkinpäin, että jos on sellainen ahdistava tunne, niin sekin kyllä tarttuu ihmisiin ja ympärillä oleviin tapahtumiin.. siis ihmisen humaloidessa viinaksiensa kanssa. :Smiley

Minä oon huomannu, sen jälkeen kun otin itseni esille sieltä kaapin perältä Wink Että ristiriitatilanteessa minun ei tarvitse sanoa kuin kerran topakasti, ja sillä silee...ennen en saanut kantaani tarpeeksi painavaksi millään  Huh Oma energiani on siis valtava. Ja kun en vielä ihan aina ymmärrä sitä, millainen voima minussa onkaan, niin tulee vähän yliampuvia tilanteita välillä, mutta kyllä maar minä tästä opin.

Vaikka joka ikinen pallolainen kellus rakkaudessa, niin eihän voi olla mahdollista, että vapaa tahto loppus..sillä jos joku teko olisi sitä vastaan, niin eikös se kumoais koko rakkaudessa lillumisen? Öh, niin, varmaan tästä syystä me ei kaikki silleen lillutakaan? Mutta ehkä tosiaan tarve kohdella itseään väärin katoaisi kaikilta? Njooh, taas mahdoton asia mietittäväksi Cheesy

Eipä viinassa itsessään tai sen käyttämisessä olekaan mitään pahaa..sehän on oikeastaan loistava keksintö. Mutta asioita voi käyttää oikein, ja sitten niitä voi käyttää väärin. Ja viinaksia on hyvin helppo käytellä väärin, ja pahinta on, ettei se väärinkäyttäjä itse tajua sitä...maailma olis paljon parempi paikka ilman alkoholia, mutta ei sekään tosiaan ole itse alkoholin syy, vaan meitin ihmisten taaskin.

Humalaisen fiilikset - sekä  Grin että  Angry  - tarttuu ympäristöön vielä paljon helpommin kuin normaalisti. Johtunee ihan vain siitä, että henkilö on...no, humalassa.
Ja minusta tuntuu, että jotkut räyhäheget, tms, kyttääilee aina tiettyjä ihmisiä, että millonkas sitä suojamuurit heikentyy sen verran että pääsisi iskemään, ja sitten kun sitä kuppia on tarpeeksi kallisteltu ja humaloitu pääkoppa viimisen päälle, nämä ketkut iskee viattoman immeisen kimppuun, ja sitten alkaakin rähinä Sad
Mistähän se humalassa räyhäily tieteellisesti tutkaillen johtuu? Välittäjäaineet oksentelee ja lopuksi sammuu?

tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: