Niin, onkohan nyt (mustilla) linnuilla joku höyhentenvaihto meneillään..
Totta, että kannattaa etsiä myös (ja joskus/yleensä ensisijaisestikin) ihan loogisia syitä.
Mut mut.. mulle luonto ja eläimet kyllä viestittää asioita..
Se on tullut selkeästi ilmi ja aina apuna kaikille ketkä pyytävät.
(Toisaalta on hyvä muistaa et toki intuitioita on aina sekoittamassa oma mahdollinen pelko.)
Mitä muille tulee intuitiivisesti mieleen mustasta linnunsulasta? Symbolisesti..
Mulle justiin korppi ja kuolema. Välillisesti jotakin huonoa, mutta kuolemahan on nykyisen loppumisen lisäksi (ja ehkä jopa enemmänkin minulle) uuden alkamista. Korppi on yksinäinen, "ilkeä" hahmo. ? (heh, ihan kuin äitini!
) Voimaeläimenä lähin guuglettaan:
KORPPI: rohkeus, itsetuntemus, opas, havainnot, magia
No itsetuntemus on itsellä ajankohtainen aina, myöskin oppaani kanssa olen yrittänyt kommunikoida.
Itse asiassa, herttisflyygeli.. Olen kysynyt viimeksi väylää parempaan kommunikaatioon oppaani kanssa! *osui ja upposi ihteeni* Aavistelinkin, ettei se ole suora kommunikaatio (tämän yhden) henkioppaani kanssa.. vaan nyt tajuan taas, että luonnon. Olenhan löytänyt yhteyden luontoon, itsestäni sisäisen shamaanin..
Pari sulkaa on saattanut olla variksen sulkia:
VARIS: muutos, laki, viestintuoja
Hmm hmm.. No , elän ikuisessa muutoksessa
siis onhan niitä tapahtunut taas. Kaks muuta ei sano mitään. Paitsi että *oivallus* viestintuoja kyllä jotain...
Seuraava guugletus johtikin taas mielenkiintoiselle sivustolle..!
http://www.thuleia.com/linnut.html"Korppia, varista ja harakkaa yhdistää se, että kaikkia niitä on pidetty siivekkään hahmon ottaneina noitina, jotka lentelevät asioillaan öiseen aikaan. Ne ovat toimineet kautta aikojen myös shamaanien henkioppaina, missä puuhassa varsinkin korppi on ollut arvostettu."!! =) Jne pitkä, mielenkiintoinen juttu!! Tuo sivusto muutenkin hyvä.
Artemis Kiitos vastauksesta mielenkiintoisia löysit!
e. Lisäys: "Kiinalaisessa maailmankuvassa harakassa ruumiillistui jang ja sitä pidettiinkin onnenlintuna, toisin kuin korppia, joka edusti jiniä." Eli kiinassa näin..