Lemmikki se taas täällä, päivää
Minulla on kummallisia unia
Näin tämän jo viime keväänä enkä ole tullut kysyneeksi asiasta, mietiskellyt olen sitä sen kummemmin ahdistusta tuntematta. En tiedä, olisiko pitänyt ahdistua
Näin unta, että kuljin kellarikäytävässä, joka oli ruumishuoneena. Kellarin ovella oli jonkinlainen vahti, nuori mies, joka ei ollut halukas hommaansa hoitamaan, koska vetelehti jollakin divaanilla hyvin haluttoman näköisenä. Minä reippaana tyttönä lähdin etsimään omaa arkkuani ja kuljin käytävää pitkin ja kurkistelin eri ovista sisään. Löysin oman arkkuni, jossa olin itse sisällä. Nostin arkun vain toisesta päästä ja lähdin kuljettamaan sitä eteenpäin, en tiedä minne, ihmettelin itsekin, että jaksoin sitä kuljettaa. Katsoin, että sisällä olin varmasti minä itse ja niin oli. Muistan että olin tilanteessa hyvin reipas ja vahva ja positiivinen. En tiedä, minne arkkua kuljetin. Onneksi heräsin ainakin ennen omia hautajaisiani
Olin unesta herättyäni lähinnä huvittunut, kun sillä lailla vain omaa ruumisarkkuani kuljettelin ja vielä reippaalla mielellä ja surua tuntematta.
Voisiko joku suloinen sielu tulkita?