Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nyt pidetään hauskaa!  (Luettu 5275 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
kaulakoru
Vieras
« : 31.07.2011 11:39:11 »

Vai pidetäänkö? Olen huomannut itsessäni aikonaan ja myös muissa että hauskan pito liittyy niin voimakkaasti alkoholiin että nykyään ei tahdo löytyä sellaista arkista hauskuutta juuri ollenkaan. Ihmiset ovat turhan tosikkoja ja tämä samainen ilmiön huomaa myös henkisen kasvun suunnalla myös.
Mikä estää pitämästä hauskaa ja miksi toiset ovat niin tosikkoja?
Miten sinä pidät hauskaa ja mistä nautit?
Lapsilta tämä tuntuu sujuvan kun luonnostaan  smitten smitten
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 31.07.2011 11:47:37 »

Totta. Ja mitä hävettävää siinäkään on, että tekee "tyhmiä" ihan ilman alkoholin vaikutusta? Ihminen tarvitsee aina välillä vapautuksia siitä virallisesta kuoresta.  Smiley Cheesy

Jos muuten tuntuu ettei onnistu irroittelemaan muuten kuin alkoholin avulla, kannattaa kokeilla teatteriharrastusta. Siellä on ihan omanlaisensa avoin henki.
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528


Profiili
« Vastaus #2 : 01.08.2011 08:07:19 »

Itsekin olen huomannut, että kun suunnitellaan esim. kaveriporukalla hauskanpitoa, niin ei kestä pitkään, kun mietitään jo, että mitäs illalla nautitaan. Se on surullista, ja olen huomannut, että ihmiset ovat todella tosikkoja ja kireitä nykyisin. Työasioista ei osata päästää irti ja stressi painaa, kun elämää pitää suorittaa - ketä siinä vaiheessa enää naurattaa?
Joskus tuntuu, että siksi on ihanaa olla pienten lasten kanssa. He osaavat olla iloisia ja avoimia, leikkiä ja nähdä maailman niin eri näkökulmasta kuin kasvaneet.
Olen huomannut, että tosikkoja täytyy olla myös henkisen kasvun saralla. Onneksi meiltä löytyy yhteisö, jossa saa nauraa -ja myös itkeä- aivan vapaasti.
Ja tosiaan, kuten Ave^^ sanoikin, teatteriharrastuksen parissa on aivan ainutlaatuinen avoin henki. Olenkin kaipaillut viimeaikoina takaisin vanhan harrastuksen pariin.
tallennettu
eailu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Profiili
« Vastaus #3 : 01.08.2011 16:25:13 »

Mie olen ihmetelly sitä, että miksi joillekkin on hankala hyväksyä sitä, että sanoo ei alkoholille. En ole absolutisti, oman osani olen aikanaan juonut. Nyt vajaa puoli vuotta sitten tuli toppi, ei haluta kuin saunakalja harvakseltaan. Tähänkin olen kuulu monta kommenttia, että ainahan sitä rapuloissaan sanotaan, ettei ikinä. Miulle on tullu tasan kerran tämä ei ikinä olo. Viimeksi, kun olen enempi ottanu.
Olen ollut aikanaan paljonki ja nykysten joskus kuskina viunaa ottaneille. Toiset ihmettelee, että miten sie kestät meitä ja onko tylsää jne. Juu, ei aina jaksakkaan, mutta sillon voi lähteä, mutta toisaalta taas miulla on monesti ollu "kylillä" hauskempaa selvinpäin kuin alkoholin vaikutuksen alaisena. Eikä sitä usko kukaan?! SE on miun mielestä outoa.

Mie olen oikeastaan aina ihmetelly miks pitää nollata viinalla. Meillä ei lapsuudenperheessä käytetty ollenkaan alkoholia. Mie opin nollaamaan asiat ilman viinaa. Nyt myöhemmin olen huomannu, että suurimmalla osalla ihmisiä ei ole muuta nollauskeinoa kuin pää tukkoon ja oksentaan. Seuraavana päivänä "suoritetaan katumusmenot" ja arki jatkuu taas seuraavaan kertaan.

Miulle hauskaa on se, kun lähtään porukalla veneilemään, retkelle mettään, grillailleen, syömään paremmin jne. Ja kirjoittaissa jo huomaan, että aina kaveriporukassa jollain on juomat mukana joka paikassa... hmmm.
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #4 : 01.08.2011 18:29:38 »

Mä olen nyt viimeiset 2 kuukautta käyttänyt taas säännöllisesti alkoholia tämän tapailemani miehen vaikutuksesta. Tämä tyyppi on saanut mut ihan toisenlaisiin energioihin ja nyt on alkanut tulla sellainen ahdistus, että en enää osaisi tai edes haluaisi nauttia sosiaalisesta elämästä täysin selvinpäin. Mä olin pitkään jo kokenut, että ainoa tapa elää henkisesti tervettä elämää on mahdollisimman harvalla alkoholin käytöllä. Nyt alkaa olla taas se punainen lanka hukassa, että miten elämästä voi nauttia...  Embarrassed

Ehkä se mies on tullut opettamaan mua tuomalla epätasapainoa elämääni... Lips Sealed
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
eailu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Profiili
« Vastaus #5 : 01.08.2011 23:41:44 »

Miks täälä ei oo tykkää nappia? Grin Elwynin tekstistä siis.. Matkaa meiltäkin on kylälle, mutta tuntuu tuo taksi kulkevan.

Casperiinalle miehen juomiseen. Eipä siihen tarvi lähteä mukaan. Meillä mies on aina juonu enempi ku mie, vaikka en miekään sillon alkuvaiheessa kuppiin sylkenyt. Nyt on kummallakin vähentyny. Mie oon tutkinu, että paras rohkasu alkoholista puhuttaessa on toinen kalja ja yks shotti päälle. Loppu alkaa vaikuttaan jo juttujen tasoon.. Wink Kyllä se punainen lanka sieltä löytyy taas, kun itteä kuuntelee.
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #6 : 02.08.2011 00:03:01 »

Casperiinalle miehen juomiseen. Eipä siihen tarvi lähteä mukaan.

Eihän se mua nyt pakota juomaan, vaan sillä vain on muhun sellainen vaikutus, että itse haluan juoda (kun hänkin juo).  idiot2

Kun kerroin tälle miehelle, että viimeiset pari vuotta on mennyt hyvin vähällä alkoholin käytöllä verrattuna aiempiin villeihin vuosiin, hän totesi ensimmäiseksi, että se juomattomuus olisi masennusta. No siis kyllähän se on vaikuttanut mun elämään aika erakoittavasti. Mutta silti, kun ei se itsensä hidas myrkyttäminenkään tunnu mielekkäältä. Ja mun aivokemiat on menneet nyt viime aikoina niin sekaisin alkoholin vaikutuksesta, että voisin kohta jo alkaa puhua oikeasta masennuksesta. Tai ainakin pari päivää juomisen jälkeen mieli on aina vaarallisen alavireinen..  Lips Sealed Ja mä en edes juo kerralla mitään suuria määriä.

Siis on tämä elämä vaikeaa.  Tongue
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
eailu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Profiili
« Vastaus #7 : 02.08.2011 23:02:55 »

Casperiinalle miehen juomiseen. Eipä siihen tarvi lähteä mukaan.

Eihän se mua nyt pakota juomaan, vaan sillä vain on muhun sellainen vaikutus, että itse haluan juoda (kun hänkin juo).  idiot2



Tarkennuksena, emmie tarkottanukkaan, että pakottas juomaan, mutta totta se jonkin näköstä mukaan menemistä on, jos oma juominen lisääntyy?! Ei sitten oo tarkotus moralisoija tai mitään muuta kuin kertoa omasta (vastaavasta?) jutusta ja miten meillä meni. Meillä ainaki miehenkin juominen vähenty ku mie en lähteny mukaan enää.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: