Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onkohan minulla yliluonnollisia kykyjä?  (Luettu 14290 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #15 : 18.08.2011 09:36:08 »

No niin, just noin. Siis munkin mielestä on ihan ok, että ihmiset on semmosia kun on, kaikkine karvoineen ja hampaineen. Minkäs niille teet? Huh
Varmaan juuri siitä syystä, että ihmiset on semmosia kun on, enkä kestä heitä, olenkin päätynyt melko eristäytyneeseen elämään?
Ainoa missä mun mielestä on vikaa vikaa, on nimenomaan tämä oma ylimielisyyteni  Undecided
Miten niin muka minä olen parempi kun ne kaikki muut? Tosiaankin tunnen olevani "tollojen" yläpuolella.
Se, että minä olen taipuvainen ajattelemaan tälläviissii, kertoo kyllä, että minulla tosiaankin on vielä paljon opittavaa ja matkaa taitettavana.

Vai pitäisikö minun tosiaan oppia ajattelemaan että minä tosiaan olen viisaampi ja "kokeneempi" kuin nuo kaikki muut, ja se on hieno asia, hyvä homma? Siis nyt tuntuu jo selkäpiissä siltä, että näin sen täytyy olla, kun tätä kirjoitan Cheesy
Minun pitää kertakaikkiaan suhtautua muihin lempeästi kuin lapsiin. Olenhan lapsiakin viisaampi ja kokeneempi ja se on oikein hyvä asia se, ja todellakin hyväksyttävä juttu, enkä halvenna lapsiani sillä.
Itsensä hyväksyminen semmoisena kuin on...olisiko tässä nyt semmoisen tarve? Kyllähän ne miinuspuolensa hyväksyy, mutta nyt pitäisikin hyväksyä olevansa jossain asiassa "parempi" kuin muut, ja se  tuottaa ongelmia?

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #16 : 18.08.2011 10:41:26 »

Kyllä kaulakoru, juuri tuollatavalla minun pitäisi ilmeisesti pyrkiä suhtautumaan  smitten
Nyt ymmärrän asian, ja kun se vielä menee luihin ja ytimiin, niin sitten ei enää tarvinne tuntea ylimielisyyttä toisia kohtaan, eikä turhautua, sillä minähän ymmärrän.

Näin sitä taas oppi menee perille, ja näiden nimenomaisten tolloiksi nimittelemieni sielujen avullahan sitä juuri on opittu.
tallennettu
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #17 : 18.08.2011 11:17:03 »

Mielestäni on sellaisia kypsiä ihmisiä jotka kokevat tietynlaista vanhemmuutta ihmisiä kohtaan mutta he tuntevat tämän rakkaudellisesti eikä siten että olisi parempi kun muut. Sillä eihän vanhempi koe olevansa parempi kun oma lapsi, vaan ymmärtää lapsen maailman ja sen että he kasvavat ja oppivat asioita omassa tahdissa ja rakastavat silti heidät ja viihtyvät heidän seurassaan ja myös tunnistavat sen, että heiltäkin voi oppia paljon asioita.


Juuri näin!!!  smitten
tallennettu
Weeping Willow
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #18 : 18.08.2011 12:44:46 »

Iltasella vielä pohdin sängyssä näitä asioita, ja sitten tuli mieleeni, että ollaanko tässä kirjoiteltu kukin aidoista ja aidanseipäistä. Voisivatko itseään valittuina pitävät kertoa, mitä se valittuna olo merkitsee?

Kovasti vain sori, jos joku vetää äidin ryytimaalta sen kuuluisan herneen nokkaansa, mutta olisipa kivaa, jos jokainen miettisi hetken itsekseen, että kenen sormi jättää kahvikuppiin renkulan, joka ei katoa. Kuka älähtää kalikasta?

Lainaan erästä lempikirjoistani (Vihkimys, Elisabeth Haich), sillä minun olisi turhaa kirjoittaa samaa asiaa eri sanoin:

Kaikki voima tulee jumalalta, ja kaikki voimat, joita tuot ilmi, virtaavat sinuun korkeammasta itsestä - jumalasta. Muista aina, että sinun persoonasi on harhakuva. Sinun tosi olemuksesi - ainoa ikuinen todellisuus sinussa - on jumala! Itseluottamus merkitsee siis luottamusta sydämessäsi asuvaan jumalaan, mutta ei mielikuvituspersoonaasi. ---
Mutta jos joku kuvittelee, että hänen kykynsä ja voimansa kuuluvat hänelle itselleen, tulee jumalallisesta itseluottamuksesta väärää ylpeilyä ja itsensä ylikorostamista.


Terveiset vain kaikille suurille indigoille ja muille vastaaville valituille. Onneksi olette vaihtamassa mun vaipat, kun kuljen ihan lastenkengissä ja tunnustan sen ihan itse Cheesy
tallennettu
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #19 : 18.08.2011 12:55:02 »

Iltasella vielä pohdin sängyssä näitä asioita, ja sitten tuli mieleeni, että ollaanko tässä kirjoiteltu kukin aidoista ja aidanseipäistä. Voisivatko itseään valittuina pitävät kertoa, mitä se valittuna olo merkitsee?

Kovasti vain sori, jos joku vetää äidin ryytimaalta sen kuuluisan herneen nokkaansa, mutta olisipa kivaa, jos jokainen miettisi hetken itsekseen, että kenen sormi jättää kahvikuppiin renkulan, joka ei katoa. Kuka älähtää kalikasta?

Lainaan erästä lempikirjoistani (Vihkimys, Elisabeth Haich), sillä minun olisi turhaa kirjoittaa samaa asiaa eri sanoin:

Kaikki voima tulee jumalalta, ja kaikki voimat, joita tuot ilmi, virtaavat sinuun korkeammasta itsestä - jumalasta. Muista aina, että sinun persoonasi on harhakuva. Sinun tosi olemuksesi - ainoa ikuinen todellisuus sinussa - on jumala! Itseluottamus merkitsee siis luottamusta sydämessäsi asuvaan jumalaan, mutta ei mielikuvituspersoonaasi. ---
Mutta jos joku kuvittelee, että hänen kykynsä ja voimansa kuuluvat hänelle itselleen, tulee jumalallisesta itseluottamuksesta väärää ylpeilyä ja itsensä ylikorostamista.


Terveiset vain kaikille suurille indigoille ja muille vastaaville valituille. Onneksi olette vaihtamassa mun vaipat, kun kuljen ihan lastenkengissä ja tunnustan sen ihan itse Cheesy

Minä olen kanssasi ainakin täysin samaa mieltä tästä asiasta  Smiley
tallennettu
Weeping Willow
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #20 : 18.08.2011 13:14:30 »

Valittuhan voi tarkoittaa monia asioita ja he jotka tuovat sen esille ei aina välttämättä ole ylpeitä ja pyri korottamaan itsensä (tosin tässä voi piiletä koetinkivi). Valittu voi merkitä sitä että on valittu tekemään yhteistyötä henkimaailman kanssa, valittu johonkin tiettyyn sielunryhmään opiskelemaan jotain tiettyjä asioita, henkimaailma on valinnut henkilön kanavoimaan energioita tmv
En usko että valittu tarkoittaa välttämättä sitä samaa kun esim raamatussa ja nyt tunnustan että en tunne koko tarinaa siltä kannalta hyvin.

Mutta eikös tässä mennä sitten jo ympäri? Kaikki ovat näin ollen "valittuja"! Eihän kukaan voi määritellä, mikä tehtävä kuuluu henkimaailman puolelle, vai kuuluvatko kaikki. Jokainen meistä on yhtä tärkeä ja samalla yhtä korvattavissa, eikä niin ollen ole oikeutettu nostamaan itseään jalustalle. Jos joku olisikin valittu, en usko, että hänelle sitä erikseen toitotettaisiin, vaan hänelle tulisi pakonomainen halu suorittaa tietty asia, johon hänet on valittu, eikä siihen kuulu varmaan netissä ko. asiasta huutelu.

Raamattu ei kuulu mun lukemistooni, joten en kyllä tiedä, mistä tarinasta vihjaat Huh Ehkä joku voisi kertoa senkin.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #21 : 18.08.2011 13:44:24 »

Valittuhan voi tarkoittaa monia asioita ja he jotka tuovat sen esille ei aina välttämättä ole ylpeitä ja pyri korottamaan itsensä (tosin tässä voi piiletä koetinkivi). Valittu voi merkitä sitä että on valittu tekemään yhteistyötä henkimaailman kanssa, valittu johonkin tiettyyn sielunryhmään opiskelemaan jotain tiettyjä asioita, henkimaailma on valinnut henkilön kanavoimaan energioita tmv
En usko että valittu tarkoittaa välttämättä sitä samaa kun esim raamatussa ja nyt tunnustan että en tunne koko tarinaa siltä kannalta hyvin.

Mutta eikös tässä mennä sitten jo ympäri? Kaikki ovat näin ollen "valittuja"! Eihän kukaan voi määritellä, mikä tehtävä kuuluu henkimaailman puolelle, vai kuuluvatko kaikki. Jokainen meistä on yhtä tärkeä ja samalla yhtä korvattavissa, eikä niin ollen ole oikeutettu nostamaan itseään jalustalle. Jos joku olisikin valittu, en usko, että hänelle sitä erikseen toitotettaisiin, vaan hänelle tulisi pakonomainen halu suorittaa tietty asia, johon hänet on valittu, eikä siihen kuulu varmaan netissä ko. asiasta huutelu.

Raamattu ei kuulu mun lukemistooni, joten en kyllä tiedä, mistä tarinasta vihjaat Huh Ehkä joku voisi kertoa senkin.



           Onko siitä sitten joku huudellu idiot2 Jos joku nyt mainittee sanan "valittu"
           Niin, ei se oo minun mielestä mitään huutelua, eikä kehumista, et ois "parempi" kuin
           joku muu ihminen täällä maapallolla. Kaikki me olemme arvokkaita.
           Et turha tuosta sanasta on tehä niin suurta numeroa..ja pohtia sitä päivästä toiseen
            Rakkautta teille.. smitten
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #22 : 19.08.2011 10:03:42 »

Jaa. Onko sitten niin, että ylpeä pitää itseään parempana, ja ylimielinen muita huonoina?

Minä  muuten luulen, että tämä ylpeys ja ylimielisyys on mun läksy tässä elämässä. Olen nyt tosiaan pohdiskellut näitä asioita jo jonkun aikaa, ja tooosi moni asia elämässäni on opettanut miten sieltä korkeammalta pallilta tiputaan hienosti kura-ojaan..olin kyllä nuorempana ylpeä..mutta se että sain semmoisesta takkiini ja opin, teki minusta ilmeisesti sitten ylimielisen  Huh
tallennettu
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #23 : 19.08.2011 17:56:49 »

...Onko ylimielinen ja ylpeä sama asia..?

ylpeä, proud

"Joka pitää tekemiään asioita, itseään tai itseensä liittyviä asioita hyvinä. Sanalla on usein negatiivinen kaiku ja sillä voidaan tarkoittaa henkilöä, joka pitää itseään muita parempana"

ylimielinen, contemptuous, arrogant, cocky


"Omasta ylemmyydestään varma, muihin väheksyen suhtautuva"

http://fi.wiktionary.org


Kiitos selvennyksestäsi Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #24 : 19.08.2011 19:59:46 »

Juu, se kesti että tajusin olevani tuommoinen, mutta sitten kun sen hoksin, niin sille voi lähteä tekemään jotain....kai se on vähän kaiken kanssa, että pitää nähdä ja hyväksyä se ongelma, ennenkö sille voi tehdä mitään...ei riitä että joku sanoo niin. Esim. että olet alkoholisti...tai vaikka nyt sitten ylimielinen.
tallennettu
max.79
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Shining


Profiili WWW
« Vastaus #25 : 27.08.2011 08:44:43 »

Moi!
Mulla on samanlaisia tuntemuksia kuin sulla.Koen välillä voimakkaasti toisten tunnetiloja ja saan välillä voimakkaita tunteita, näkyjä  jostain asiasta joka käy toteen. Myös unet ovat alkaneet vaikuttamaan elämään. Näen jotain enneunia jotka jossain määrin toteutuvat.

Olen antanut olla näiden hiljaa taka alalla mutta nyt ne taas tulevat. en tiedä onko se hyvä vai paha asia.  Kenellekkään en kovin näistä huutele sillä pian pistävät M1:llä hoitoon. uglystupid2. no miehelleni kerron aina ja se sanookin mua noita akaksi.

joskus tunnen läsnäolon vaikkei ketään ole paikalla kuin minä saattaa tulla sellainen tuulahdus. Joskus koen jotain ovien, tavaroiden tms. liikkumisen mut voihan niihin olla luonnollinenkin selitys. ovi vaikka vinossa niin menee kiinni itsestään..  idiot2

mut näihin olen tottunut ja monesti kysynkin että kuka siellä onko asiaa? vastausta ei ole kuulunut..  uglystupid2
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: