Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unen tarve kartalla  (Luettu 8137 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 21.08.2011 03:30:56 »

Juttelimme tuossa nnn:n kanssa ja totesimme, että meillä molemmilla on tarve saada nukkua paljon. 10-12h joka yö, muuten on ihan seis. Olemme nnn:n kanssa lähes saman ikäisiä - eroa on päivän verran - eli karttamme ovat aika samantyyliset.

Mitkä asetelmat kartalla kertoisivat unen tarpeesta? Onko tähän jotain yleistä nyrkkisääntöä, että tämän merkin edustajat pärjäävät muutamalla tunnilla ja tämän taas tarvitsevat unta puoli vuorokautta?

Meillä molemmilla on nnn:n kanssa Kuu Ravussa. Liittyisikö kuu uneen ja nukkumiseen? Pitääkö Kuu Ravun saada kietoutua peittojen sisään "turvaan" osaksi vuorokaudesta? Grin

Ja hei pliis, minulle ei tee tiukkaa nukkua edes 14 tuntia! :Smiley
tallennettu
Liekku
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 21.08.2011 09:58:33 »

Minulla on kuu  rapu:ssa, nykyisin nukun n. 6h, yhtäsoittoa,--ja tarpeen mukaan, päivällä
 voi ottaa nirvanat,--mutta ei pitkiä.

Kuun huone voi myös vaikuttaa,--minulla se on 11h, joka on veskarin huone,--tekee välillä
 aika levottomaksi illalla, ja kaikenmaailman asiat ja ihmiset pyörii mielessä,--sitten pitää vaan
 rueta laskemaan lampaita.   Wink
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #2 : 21.08.2011 12:37:19 »

Hauska aihe. Minä Kuu Kalana huomaan kyllä heti, jos univajetta on. Olo on jotenkin irrallinen ja levoton ja meinaa ahdistaa. Kuu 11.huoneessa samaten kun Liekulla ja nukahtaminen on aina ollut vaikeaa. Mutta sitten kun nukun niin voin nukkua vaikka kellon ympäri.  Grin

Unet on tärkeitä, jotenkin tuntuu että ne antaa voimia ja ilman unia ei pääse kunnolla irtautumaan ja lepäämään. Jos on nukkunut huonosti niin paras on joku sellainen tekeminen, joka innostaa mielikuvitusta. Tai sitten päinvastoin joku hyvin konkreettinen tekeminen niin illalla sammuu kuin saunalyhty.

Olen oikullinen nukkuja, joskus saatan tosiaan nukkua kellon ympäri, jos taas on jotain mielenkiintoista tiedossa niin nukkumisesta ei meinaa tulla mitään.  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 21.08.2011 14:42:02 »

Evea, olen yökukkuja, ollut sitä aina. Jos saan olla vapaalla, rytmi menee automaattisesti siihen, että valvon yön ja nukun päivän. Muistan äitini kertoneen, että he olivat isän kanssa helisemässä jo ollessani vauvaiässä, kun saatoin kukkua vielä kahden aikaan ylhäällä ja vanhempien pitäisi olla töissä aamulla Grin Kolmivuotiaasta lähtien vanhempani sitten "luovuttivat" ja tekivät minulle aina sängyn olohuoneeseen, jossa sain katsoa piirrettyjä ja käydä nukkumaan niiden jälkeen.

Aina 7-vuotiaaksi asti oma sänky oli kauhistus. En muista mistä syystä ja jouduin kerran 5-vuotiaana nukkumaan omaan sänkyyn vanhempien makuuhuoneeseen olohuonesängyn sijaan. Muistan jo silloin ajatelleeni, että "Ei tässä ole mitään järkeä. Miksi en muka osaa nukkua omassa sängyssäni? Mistä tämä johtuu?"

Olen siitä "herkkäuninen", että nukahtaminen kestää yleensä kauan. En ikinä sammu missään keskimääräisessä 7 minuutissa, jos en ole joutunut kovaan rasitukseen pitkällä aikavälillä. Tällainen rasitus oli esimerkiksi hiljattain ollut 1,5 viikon ulkomaanmatka, jonka aikana ehdin nukkua joka yö vain 5-6 tuntia ja päivisin käveltiin 10-14h joka päivä matkan ajan. Sen jälkeen kyllä sammuin hetkessä, kun sänkyyn pääsi!

En myöskään osaa nukkua syvästi, jos joudun nukkumaan samassa huoneessa toisen ihmisen kanssa. Minä lepään kyllä ja nukun hyvin, mutta olen jotenkin unen aikanakin koko ajan tietoinen, että huoneessa on toinen. Aamulla herään lihakset kipeinä, koska olen nukkunut jotenkin "jäykästi" ja lähes samassa asennossa koko yön. Olen siis jollain tasoilla varuillani ja valmiina pomppaamaan ylös, jos joku muu nukkuu kanssani. Yksin nukkuessa tuntuu ihan erilaiselle.

Jos en saa nukkua tarpeeksi, minusta tulee kärttyinen. TODELLA kärttyinen.

Niin ja Kuu Rapu möllöttää minulla huoneessa seitsemän Smiley
tallennettu
Liekku
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 21.08.2011 16:18:22 »

Minun mies on kuu skorpioni:ni,  4h. hän nukahtaa heti kun pistää päänsä tyynyyn, ja
 kuorsaaminen alkaa samalla henkäsyllä, eikä paikalla ole väliä,--vaikka hän herää välillä
 ei haittaa.
 En tiedä ketään, jolla on yhtä hyvät unenlahjat.  Smiley

tallennettu
Liekku
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 21.08.2011 18:33:18 »

maurimourulainen:--jestas miten tuollaisella uni rytmillä jaksaa??

unenlaatu on tärkeää,--voi nukkua vaikka vaan 4h. kun sikeästi ja yhtäsoittoa,-on pirteä
 aamulla,--mutta jatkuva heräileminen rassaa.

Yleensä muutamaa päivää ennen täysikuuta, nukun huonosti, ja se näkyy ja tuntuu.

UNI ON IHMISELLE ELIKSIIRIÄ.

tallennettu
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #6 : 21.08.2011 21:04:29 »

Minun mies on kuu skorpioni:ni,  4h. hän nukahtaa heti kun pistää päänsä tyynyyn, ja
 kuorsaaminen alkaa samalla henkäsyllä, eikä paikalla ole väliä,--vaikka hän herää välillä
 ei haittaa.
 En tiedä ketään, jolla on yhtä hyvät unenlahjat.  Smiley

Hahaa, nyt tiedät. Minulla on. Pää tyynyssä, eikä kestä viittä minuuttiakaan, niin olen unessa.  Grin
Minun  vaaka kuu on kolmannessa huoneessa, mutta ravun huone, huone 12 on tyhjillään. Saattaa siellä olla joku piiloasteroidi, jota en tähän hätään muista.

Minä olen myös tarvinut pitkät unet lapsesta asti. Nytkin mieluusti nukun sen 8-9h jos vain pystyn. 7h on hieman liian vähän ja tuota vähemmät unet ovat minulle hermojaraastavan vähän.
Kun nukun, nukun sikeästi, enkä herää edes päällä jylisevään ukonilmaan. Täydenkuun aikaan nukun kuin tukki. Ei mitään vaikutusta koko kuulla.

Aamun torkku ja illan virkku. Kaikista parhainta on, jos saa heräillä ihan rauhassa ilman kiirettä.  Smiley

Edit: Minulla on  uranus skorpioni neljännessä huoneessa..... onkohan sillä mitään tekemistä unenlahjojen kanssa?
« Viimeksi muokattu: 21.08.2011 21:06:16 kirjoittanut SanctAstra » tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #7 : 22.08.2011 05:43:40 »

Mulla myös  kuu vaaka ja mainiot unenlahjat!  Nukahdan nopeasti, mutta saatan heräillä yöllä.  Kuu on huoneessa 7 mikäli se tähän jotain liittyy.

Unen tarve kyllä vaihtelee, parina viimeisenä yönä olen nukkunut 8 tuntia, mutta tänä aamuna olen pirteä, eilen aamulla en ollut.  Alkoholillakaan ei ole mitään osuutta asiaan tällä kertaa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
jadeliino
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 26.08.2011 10:43:15 »

Mulla myös AthaMaaritin tavoin kuu ravussa ja 7 huone.

Pienenä mistan aina inhonneeni nukkumaan menemistä, tuntui että valveila tapahtui vielä vaikka mitä, ja jos muita oli samassa huoneessa hereillä piti se myös minutkin valppaana koko yön.

Lapsuuden jälkeen unirytmi muuttunut säännöllisemmäksi ja tärkeämmäksi. Olen ehdottomasti aamuvirkku mutta silti 8-10 tunnin yö unet pitää saada, paljon vähemmälläkin pystyn heräämään helposti (tuntuu kuin ei saisi missata päivästä mitään) ja ensimmäiset ajatukset aina herättyä on että mitä tänään pitikään tehdä. Torkku toimintoa en ole ikinä herätyskelloissa ymmärtänyt. Mutta jos unet jäänyt alle 8 tuntiin niin iltapäivästä nukahdankin sitten jo vaikka kesken oppituntien. Cheesy

Nukkuminen myös mulle henkilökohtaisesti tärkeää ajattelu aikaa, ratkon unissani ihan arkisiakin ongelmia ja kun luovalla alalla olen niin sieltä tulee usein suurimmat inspiraatiotkin.
tallennettu

aurinko jousimies h.12
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 26.08.2011 14:05:41 »

Torkku toimintoa en ole ikinä herätyskelloissa ymmärtänyt.

Minulla on aivan sama juttu! Kun herätys soi sitä noustaan ylös HETI eikä jäädä rötkyilemään sänkyyn tyyliin "vielä viiisi minuuttia". Minulla se viisi minuuttia voi kääntyä hyvin äkkiä viiteen tuntiin Grin Lisäksi on mukavampaa ehtiä aloittaa pakollisen aamunsa rauhassa kuin kiireellä.
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #10 : 26.08.2011 15:49:48 »

7. huoneen kuu rapu täälläkin, tykkään valvoa, mun mielestä ilta ja yö
on kauneimpia aikoja ja usein vilkastun iltaa kohden (4. huone
kaksoset?), aamuisin yleensä olen väsynyt ja vähän nukkuneena jopa
kärttyinenkin, unisyklit toimivat mulla suht hyvin ja omaan melko hyvät
unenlahjat, jos mua todella väsyttää niin nukahdan kyllä, oli mikä
tahansa. Olen kuitenkin myös suht herkkäuninen enkä kestä esimerkiksi
kuorsaamista. Näen myös usein painajaisia, jolloin unenlaatu on tietysti
myös huonompi.

Tarvitsen unta edes vähän kerrallaan niin olen ihan tyytyväinen,
mulle riittää tuntimäärältään suht vähäiset yöunetkin kunhan tiedän
saavani jonkinlaiset yöunet myös seuraavana yönä. Toki lyhyet yöunet
vaikuttavat muhun sitten samoin kuten muihinkin, että ei sitä käy ihan
täysillä, mutta kuitenkin Smiley Toimin myöskin mielestäni parhaiten
ilta-aikaan, saan silloin eniten luovia puuskia ja usein tapahtuu niin,
että alan nukkumaan ja saan mielestäni jonkin megahuipun idean, joka
pitää sitten jakaa joko kaverille tai paperille, riippuu ideasta, mutta en
saa unta ennen kuin olen tehnyt niin..
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Fiona
Vieras
« Vastaus #11 : 26.08.2011 17:42:17 »

Minulla on Aurinko, Kuu ja Merkurius Kaloissa. Aurinko ja merkkari huoneessa 4, Kuu huoneessa 5. Nukun todella paljon ja tarvitsen unta. Oma sisäinen "maailma" on tärkeä. Ja näen unissa vaikka mitä, mielikuvitus rajana.Smiley Enneuniakin on tullut nähtyä.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: