Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kriittiset asteet - milloin aste on kriittinen?  (Luettu 6281 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« : 31.08.2011 01:02:29 »

Olen kuullut puhuttavan syntymäkartan kriittisistä asteista. Milloin aste on kriittinen ja minkälaisen säväyksen se antaa kartta-asetelmaan?
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #1 : 31.08.2011 10:55:11 »

Mullon hämärä muistikuva, että jokaisen merkin viimeinen aste olisi se kriittisin- mitä se sitten todellisuudessa tarkoittaakaan?  Sitäkö, että merkin kaikkein ärhäkkäimmät piirteet korostuvat tällä viimeisellä asteella?
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #2 : 31.08.2011 11:02:02 »

Englanniksi puhutaan critical degreesta

http://www.cafeastrology.com/criticaldegrees.html

Noita kriittisiä asteita olisi 0 ja 29.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #3 : 31.08.2011 11:40:12 »

Kiitos, pitää perehtyä asiaan lisää! Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #4 : 31.08.2011 13:23:56 »

Eipä mitään. Ja tuossa jutussa puhutaan myös siitä, että eri laatuisissa merkeissä on eri asteet jollain tapaa merkittäviä.

Itselläni on uranus asteella 29. Joten aihe kiinnostaa.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 31.08.2011 13:53:08 »

Minulla on näköjään tuon lähteen mukaan  ceres vesimies kriittisessä 9. asteessa - mitä se ikinä käytännössä kertookaan - mutta ei muuta.  pluto on juuri 28. asteessa eli likelle menee! Cheesy
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #6 : 31.08.2011 14:30:50 »

No minulla on myös kuunsolmu  Grin Vaikea tulkita jotenkin..
tallennettu
sandee
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68


Profiili
« Vastaus #7 : 31.08.2011 15:24:33 »

Vitsit, tämä oli mukava aihe. Kävin lukemassa linkin tekstin ja sen mukaan ajateltuna minulla Pallas-Athen on 29 astetta ja Kuu 0 astetta. Luin Kaarina Pääkkösen sivuilta selityksen Kuulle ihan muistin virkistykseksi ja sain ahaa-elämyksen taas omille reaktioilleni ja toimintatavoilleni. Mutta onneksi minulla on ollut siunas saada rankkoja transiitteja osaksi esim. Neptunuksen kautta, joiden kautta olen päässyt pehmentämään varsinkin tuota Kuun asteen vaikutusta. Kiitos, että kävitte tätä keskustelua, niin tällainen astrologian räpeltäjäkin saa uutta tietoa ja uusia ajatuksia, vaikkei kartan tulkinta aina niin oikein menisikään.  smitten
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Valkoinen Galaktinen Peili
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #8 : 14.09.2011 03:25:32 »

0' ja 29' kaikissa merkeissä. Joka merkillä on myös omia kriittisiä asteita, jopa ylennysasteita. Kohta on  saturnus ylennysmerkissään  vaaka ylennysasteessaan 21´
Sorry, en muista mistä löytäisin linkkiä.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #9 : 14.09.2011 12:04:10 »

Minä olen saanut synnyinlahjaksi Saturnuksen ylennykseen  vaaka ja vielä kriittiseen 29 asteeseen.
Uranus on myös kriittisessä asteessa jouskarissa 4 astetta. JOs katsotaan muita niin onnenpiste on minulla 0 astetta  skorpioni

En ole ihan varma miten näitä pitäisi tulkita, mutta paitsi syntymäkarttaa niin kannattaa seurata myös progressiivista karttaa tästä näkökulmasta. Kun minulla oli proge aurinko 29 astetta jousimiestä niin se oli hyvin mielenkiintoista aikaa ja silloin tapahtui paljon. Merkin viimeisessä asteessa on aina sellainen kiireen tuntu. Jotain täytyy saada valmiiksi ennen kuin merkki vaihtuu. Samaten 0 asteessa vasta tutustutaan kyseiseen merkkiin ja sen energioihin. Tuon auringon merkin vaihtumisen progekartalla todellakin huomasi ja mielenkiintoista on myös seurata progekuuta, sehän etenee asteen kuukaudessa ja yleensä se kuukausi kun se osuu kriittiseen asteeseen on jollain tavalla merkittävä.

Muoks: kuinka sattuikaan, Kuu on ollut nyt pari tuntia taivaalla kriittisessä 13 asteessa Oinasta. Juuri kun tätä kirjoitin.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 14.09.2011 13:21:07 kirjoittanut Lizzy » tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #10 : 15.09.2011 00:13:48 »

Mulla oli proge aurinko 29' astetta, niin se oli kyllä jotenkin hyvin masentavaa ja turhauttavaa aikaa. Tavallaan. Epävarmaa, mutta taas varmaa.

Kiinnostavaa kun  saturnus menee siihen 21' se on  aspect_con mun  askendentti ja siis 21' vaaka on myös Spica

Mulla on aikas paljon noita merkkien kriittisiä asteita mm  aurinko ja  jupiter ja sitten on vielä vahvoja kiintotähtiä.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2011 00:15:58 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #11 : 15.09.2011 07:54:38 »

ancelica, kyllä minullakin tuohon proge auringon siirtymisen aikaan elämä oli aika sekavaa ja masentavaakin. Oli hirveä paine saada asioita selvitettyä ja tuntui, että kaikki jumitti... Se oli se vaikeus siinä. Nyt kun siitä on jo aikaa niin se tekee tehtävänsä ja tuonkin ajanjakson näkee mielenkiintoisena vaiheena. (minulla tr. Pluto liikkui koko ajan proge auringon mukana, ehkä sekin tekee...)

En tiedä enkö ole osannut katsoa, mutta minusta tuntuu, että huomasin parhaiten tuon pr aurinkomerkin vaihtumisen ja sitten pr kuumerkin muutoksen huomaa tunnelman vaihtumisena. Muuten en ole huomannut mitään, vaikka onhan minulla vaihtanut jo kaikki henkilökohtaiset planeetat merkkiä.

Ehkä siksi tykkään seurata näitä kriittisiä asteita proge kartalta kun ei minulla niitä hirveästi syntymäkartalla ole... ja nämä on ihan mielenkiintoisia.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: