Meditoidessa saattaa tulla esiin oman psyyken pimeitä puolia ja traumoja. Jos on paljon vanhaa suttua käsittelemättä, ne tulevat eteen käsiteltäviksi kun hiljentyy riittävästi.
Ahdistuksentunteet tuotetaan KAIKKI omilla ajatuksilla. Jokaista tunnetilaa edeltää aina ajatus, vaikka se voikin olla niin häviävän nopea ettei sitä meinaa huomata.
Universumi on moniulotteinen, tämä 3 ulottuvuutta + aika eli 4d on harha. Tästä syystä useat ristiriitaiset asiat voivat olla totta yhtä aikaa. Kokemuksesi saattavat siis olla yhtä aikaa omaa kuvitelmaasi mutta myös totta ja todiste hengen olemassaolosta.
4D huutaa, mutta henki kuiskaa, joten tietynasteinen hiljentyminen voi olla tarpeen.
Toisaalta istumameditaatio ei sovi kaikille: Olen itse kinesteettinen ja sen vuoksi minulle ei paikallaan istuminen tuota meditaatiota vaan mielen hälinän lisääntymisen. Minun mieleni hiljenee monimutkaisella liikunnalla (budolaji): Kun kaikki raajat tekevät yhtaikaa eri asiaa, ei prosessorilla ole enää kapasiteettia hälistä.
Oppaisiini saan kontaktin ihan vain pyytämällä, mitään meditaatiota en tarvitse siihen ja kaikki oppaiden hahmot/nimet yms. ovat joka tapauksessa omaa tuotettani, tästä lisää jäljempänä.
Kryon sanoo näin ja minä allekirjoitan tämän:
Meillä kaikilla on ns. opassoppa. Se on sekoitus energioita useilta sieluilta, itse asiassa niitä on äärettömän monta ja yksi ainoa yhtä aikaa. Siinä on myös omaa sielunenergiaasi, kaikkien edesmenneiden läheistesi sielunenergiaa, sellaisten rakkaiden sielujen energiaa jotka eivät koskaan ole olleet inkarnoituneina vaan ovat kavereitasi sieltä todellisesta universumista jne.
Epäusko/usko on jotakin mikä on sinun sisälläsi. Epäuskolla saatat estää mitään tapahtumasta ja todisteiden pyytäminenkin on vähän kyseenalaista. Toisaalta itse ajattelen asiasta näin: Mitä väliä onko jokin 'totta' vai ei, jos se antaa minulle onnen, rauhan ja tasapainon? Voi olla että kaikki kokemani on totta, mutta voi toisaalta olla että olen vain onnistunut käynnistämään psyykessäni ohjelmanpätkän joka antaa minulle saman kokemuksen. Koska en halua julistaa tai tehdä lähetystyötä, riittää että kokemukseni ovat totta minulle.
Itse uskon, että annamme vain itse tälle opassopalle niitä hahmoja, jotka ovat meille tarpeen senhetkisen kehityksemme juuri siinä vaiheessa, kun ne hahmot annamme. Kun olen tiedostanut tämän, olen tiedostanut myös että minun on tärkeintä vain olla kontaktissa tähän perheeseeni, sillä mitä hahmoja, minkänimisiä ja kuinka monta koen siinä olevan on aivan toissijaista.
Voit vain istua hiljaa ja pyytää tätä opassoppaasi, eli perhettäsi, ottamaan sinua kädestä kiinni. Värähtelyjen nousu on tehnyt sen että verho on hyvin ohut ja luultavasti tunnet käsissäsi lämmön ja kihelmöinnin. Opassopalla ei ole lupaa tehdä hyväksesi yhtään mitään ellet itse sitä pyydä. Muista siis sen läsnäolo.
Olen itse antanut opassopalleni ihmishahmoja, koska se on minulle helpoin tapa hahmottaa heitä. Joskus heitä on 2 joskus 5, joskus jokin muu lukumäärä. Tosin jos opassopassa on vanhoja tuttuja jotka eivät ole juuri nyt inkarnoituneina, he voivat toki tulla siitä 'pinnalle' moikkaamaan.
Opassoppasi on kanssasi joka hetki, ainoa mikä vaihtelee on se miten hyvin heidät itse havainnoit. He hyväksyvät sinut ja kaikki tekosi täysin ehdoitta, he eivät kykene pahoittamaan mieltään mistään, vaan rakastavat sinua elämäsi joka hetki juuri sellaisena kuin olet, täysin riippumatta mitä sanot, teet, ajattelet tai siitä miten heihin suhtaudut.