Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neuvoa työstressin hallintaan  (Luettu 5334 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 20.09.2011 00:20:52 »

Nyt kaipaisin ulkopuolista neuvoa eli, minua vaivaa erittäin epämiellyttävä työstressi. Teen freelance-toimittajan töitä ja tehtäviini on kuulunut nyt parin lehden ajan viikottaisten katugallupien teko eli kaksi gallupia per viikko. Aiemmin moiset keikat eivät ole ahdistaneet, nyt sitäkin enemmän!

Minun on vaikeaa löytää haastateltavia. Moni kieltäytyy ja jokainen kieltäytyminen turhauttaa. Energioista aistii jo kilometrien päähän, että haastattelutilanne häiritsee, vaikka kyseessä on minuutissa ohi hoidettu juttu.

Teen tällä hetkellä Mikaelin suojauksen ennen uloslähtöä (ainakaan menkkaoireissa en kestä negatiivisia energioilta muilta) ja pyydän enkeleitä auttamaan minua tehtävässä. Nyt kaipaisin ihan kortti-, heiluri-, riimu-, intuitio-, ihan-mitä-tahansa-neuvoa. Asiathan eivät koskaan ole ongelmia, jokainen tekee niistä itse ongelman itselleen. Miksi tämä on ongelma minulle ja kuinka selättää se?

En uskoakseni voi luopua hommasta, sillä olen ajatellut muuttaa ja kaipaan jokaisen ylimääräisen euron. Gallupkeikat lihottavat kukkaroani ihan mukavasti kuukausittain.
tallennettu
Mustikka46
Vieras
« Vastaus #1 : 20.09.2011 07:26:31 »

Josko vaatetuksen värillä voisi tehostaa ihmisiä tulemaan luoksesi. Sininen väri saa ihmiset kuuntelmaan, vihreä harmoonisuutta. Ruskea maanläheisyyttä. Oranssi on sydämellinen väri, vaan isona pintna ei tee vaikutusta kanssakulkiojoissa.
Tehostuksena voi käyttää huivia tahi korua, jossa löytyy sanoma myös gallup- aihetta ajatellen.
Voimaa ja kestävyyttä...haatatteluihin.
Punainen lisää muuten naisellista pontevuutta, jota voi lisätä vaikka pikkareiden muodossa. Wink
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 20.09.2011 15:46:57 »

Jos sinun kuitenkin on tehtävä vielä tuota työtä, niin oletko miettinyt miten ihmisiä lähestyt?
Menetkö haastattelemaan heitä?
Vai istuskeletko kenties jossan kahvilassa ja juttelet mukavia kanssaihmisille?
 Wink

Vai tarkoittaako katugallup nimenomaisesti katua?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 20.09.2011 17:07:43 »

Mihin feissareihin? Shocked Mitä ne on?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 20.09.2011 18:10:46 »

Kiitos, onpa tullut paljon vastauksia! coolsmiley

Olen miettinyt työn vaihtoa, mutta se ei vielä ole ajankohtaista. Ajattelin muuttaa viimeistään tammikuussa (jos Universumi ei ehdottele muuta), joten parin kuukauden ajan tätä pitää vielä painaa. 95% tekemästäni työstä on sitä mistä pidän! Muuton myötä myös työ tai työsuhde tulee muuttumaan. En tiedä vielä miten tai mihin suuntaan, mutta tiedän sen olevan positiivinen muutos. Ehkä tämä on se kuuluisa "Pimeintä ennen auringonnousua"-hetki Smiley Asun niin pienellä paikkakunnalla, että täältä jos saa töitä se on a) lottovoitto b) jotain mistä kannattaa pitää kiinni. Varsinkin nyt, kun loppusuora häämöttää ja suurin osa työstä on nautinnollista. Työaikani saan määritellä itse, voin sopia jutut miten haluan jne.

Vaatteita en omista kamalasti (minulla on esimerkisi tasan 2 takkia), en välitä muodista. Kunhan on siistiä ja omanlaista vaatetta niin jees! Nousu Kauris suosii mustaa joo, mutta sitten taas toisaalta mustissa tuolla hiihtelevät muutkin. En ole kuitenkaan mikään angstihiihtelijä tai boheemi hörhö! Grin Olen herkkä väreille - esimerkiksi sininen vaate saisi minut hyppimään seinille! (liikaa sinistä energiaa, minulla on muutenkin vahva Kolmas Silmä, joten se ei kaipaa ylimääräistä sinistä).

Nappaan ihmiset sen mukaan, kuka pomppaa energiassaan esiin minulle ihmismassasta. Sieltä vaan pomppaavat sekä positiiviset että negatiiviset ihmiset. Feissarina varmaan auttaa se, että voi jutella rauhassa. Minulla hommassa on sellaiset pienet mutkat, jotka törmäävät ihmisten egoihin aivan välittömästi nimittäin kamera ja julkisuus. Moni vastaa mielellään ja kertoo mielipiteensä, mutta siinä vaiheessa kun pitäisi antaa nimi tai varsinkin siinä vaiheessa, kun pitäisi suostua kuvaan, ihminen luikkii karkuun - pelkoreaktio, joka tulee egosta. Ei haluta, että muut näkevät ja tietävät mitä ajattelen (itsevarmuuden puute), pelätään kameraa (näytän rumalle eli itsearvostuksen puute). Pelätään, että joudutaan ongelmiin jutusta (epäluottamus tulevaa kohtaan). Ja niin edelleen! Suomalaisia tuntuu vaivaavan ihme itsevarmuuden puute ja sellainen "olen piilossa, pysyn piilossa"-mentaliteetti. Järjestäin vastaajat, jotka suostuvat juttuun, ovat energialtaan tasapainoisia ja voimakkaita persoonia.

Feissarin luona ihmisen ei tarvitse kertoa kellekään liittyneensä johonkin, korkeintaan lähipiirille. Minun käsissä mielipide leviää satoihin tuhansiin koteihin valokuvan kera. Lisäksi lehti on vieläkin sellainen aika kova juttu ihmisten keskuudessa tyyliin "Olit muuten lehdessä!" tai "Minua haastateltiin lehteen!"

Olen huomannut, että jos saan tehdä ihan kunnon lehtijutun gallup-tyyppisesti, se onnistuu! Saan jutella pidempään jolloin pääsee siitä egosta läpi siihen, millainen haastateltava on oikeasti. Valokuvauskin sujuu ongelmitta sen jälkeen, kun on puhunut pidempään. Tällaisissa tapauksissa en ole törmännyt tällaisiin "hyi, en halua, mene pois"-ihmisiin.

Olen hyvin positiivinen ihminen, joten en usko kauheasti oman energiani häiritsevän juttuja.  Wink

Ja kyllä, katugallup on kirjaimellisesti katugallup. Yleensä sisätiloissa ei saa välttämättä edes kuvata eikä häiritä asiakkaita esim. kahviloissa.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2011 18:14:39 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 20.09.2011 19:37:19 »

No, kertokaa nyt mikä se feissari on?

Minä muuten kehitin aknen, fibromyalgian, kroonisen poskiontelotulehduksen ja hyvänlaatuisen kammiovärinän, ennenkö otin onkeeni ja mullistin elämäni, mutta olenkin tunnetusti sitkeää sorttia Grin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 20.09.2011 19:52:59 »

Jaa semmosia feissareita...ikinä törmännyt sellaisiin, viihdyn niin syrjässä Cheesy
Mistä sanoista se mahtaa tulla?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 20.09.2011 20:00:10 »

Joo, ei onneksi mitään pitkään jatkunutta (mutta sitäkin kovempaa) stressiä. Tiedän, että siinä vaiheessa pitää lähteä lätkimään, kun nousee seiniä vastaan ja voimat loppuu totaalisesti.

Kiitos kasvukortista! Huomasin tänään, että uniini saapui seikkailemaan sama opastajahahmo, joka oli seuranani, kun väänsin puoli vuotta stressaavaa välivaihetyötä. Opastajahahmon sanoma on simppelisti "Nyt on pärjättävä omillaan, selviät kyllä".
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 20.09.2011 22:14:18 »

Jaa semmosia feissareita...ikinä törmännyt sellaisiin, viihdyn niin syrjässä Cheesy
Mistä sanoista se mahtaa tulla?

Naamatusten? http://urbaanisanakirja.com/word/feissari/

Eli siis face-to-face.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2011 22:17:03 kirjoittanut Casperiina » tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Sivuja: [1]