Joo, komppaan Solnishkoa ihan täysin. Joskus joiden asioiden kuluminen pois voi viedä pitkäänkin aikaa (itsellä mm. 3-4 vuotta kestäneitä käsittelyprosesseja, jonka aikana haaste huopaa ja soutaa ees taas - välillä unohtuu, välillä lävähtää naamalle). Tärkeintä on, että tietoisesti tekee edes jotain asian hyväksi. Vaikka sitten ajattelemalla, että tämä on ohimenevää ja kasvan siitä ulos. Jos jää vain lammikkoon kellumaan yrittämättä edes vähän soutaa eteenpäin niin sittenhän siinä lammikossa pysytään. Sitä voi unohtaa ajoittain olevansa kellumassa lammikossa, mutta sitten siihen taas havahtuu välillä. Samoin käsittelemättömät asiat havahtuvat aina mieleen välillä, jos niitä ei ole käyty pois.
On otettava huomioon näistä oppimisista vielä sellainen, että jos menneisyyden tapahtumat liittyvät jotenkin suureen elämäntehtävään ja sellaiseen yhteen tämän elämäsi syntymän punaisten lankojen syistä on hyvin normaalia, että prosessi voi viedä vuosikymmeniä. Ne asiathan tulevat todennäköisesti jo kaukaa kaukaa menneistä elämistä. Minulla tällainen haaste on (ja on yhä) feminiinisen energian tasapainottaminen ja naisena oleminen, koska minulla on aivan karseita kokemuksia naisena olemisesta menneistä elämistä. Ensimmäiset ikävät muistot tulevat jo tuhannen vuoden takaa, että jos siinä on sen tuhat vuotta (ja varmaan aidosti kymmeniä tuhansia vuosia) ehtinyt kertyä kaikkea ikävää kokemusta ja sontaa, ei tarvitse odottakaan, että ihan vuodessa, parissa selviäisi kaikki
Kiirehän ei ole minnekään, pääasia, että yrittää eteenpäin ja pitää lipun korkealla.
Kun ihminen pääsee tiettyyn pisteeseen omalla henkisellä tiellään olen huomannut karman muuttuvan. Enää emme selvittele asioita muiden kanssa erinäisinä ongelmina, vaan enemmän itse Itsemme kanssa. Kohtaamme omia pelkojamme, ajatuksiamme ja uskomuksiamme - voisi sanoa, että henkisestä peilikuvastamme tulee "vastustajamme". Siinä vaiheessa voi onnitella itseään hyvin tehdystä aikaisemmasta työstä ja ryhtyä setvimään itseään rauhassa ja antaumuksella.
Täydellinen ei tarvitse olla. Ainoastaan Alkulähde on täydellinen. Edes kaikkein korkeimmilta olennoilta ei odoteta eikä vaadita Alkulähteen kaltaista täydellisyyttä.
Että relax vaan, elämä ei ole niin vakavaa!