Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuumerkin vaikutuksen muutos?  (Luettu 5211 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 10.10.2011 21:40:20 »

Viimeaikoina olen kiinnittänyt huomiota seuraavaan: kun joskus astroharrastukseni alkuaikoina kuumerkkini kuvaukset osuivat oikeaan merkilleen neitsyelle sopivalla tismallisuudella, tuntuu nykyään aivan kuin lukisin jostain toisesta ihmisestä tai ehkä jostain muinaisesta elämästäni. Pieniä rippeitä toki on edelleen havaittavissa, mutta suureksi osaksi identifioidun nykyään huonesijaintikuvauksiin, jotka siis kohdallani osuvat vitoshuoneeseen. Vitoshuoneen teemat ja Neitsyt eivät juuri kauempana toisistaan voisi olla, ja näen tilanteen ikään kuin kehittymisenä, sillä tuntuu, että monet elämääni haitanneista Neitsyt-haasteista ovat väistyneet ja vastaavasti vitoshuoneen ilot ovat saaneet sijaa. Mistä kantsis ilmiötä lähteä astrologisessa mielessä purkamaan? Transiitit? Progressiot? Kuun vaiheet? Kaikkien edellä mainittujen suhteen olen aivan pihalla, joten vinkit otan kiitollisuudella vastaan synkeitä syysiltojen iloksi.  Cheesy
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 10.10.2011 21:41:57 »

Vai voiko tässä siis olla kyseessä vain joku vaihe? Että eräänä päivänä herään ja huomaan olevani taas ahdistunut, estynyt ylianalyytikko?  idiot2
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 10.10.2011 21:58:36 »

"Kuu symboloi astrologiassa niitä pelkoja ja reaktioita, jotka tulevat mielemme syvistä syövereistä.
Se on evolution jäänne, jonka primitiivisen reaktion tasoista meidän tulisi kehittyä tietoisesti toimiviksi ja tunteviksi yksilöiksi. "
http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/astrologia/planeetat/kuu.htm

Tästä näkökulmasta katsottuna se kertoo positiivisesta kehityksestä, jos et enää ilmennä kuumerkkisi negatiivisia piirteitä. Olet vapautunut näistä turhista peloista.
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 10.10.2011 22:11:08 »

Mä samaistun tuohon käsitykseen, että henkistymisemme myötä lähennymme sitä neptuniaanista energiaa, ja kun opimme näkemään asiat symbolisesti, laajemmassa mittakaavassa, pääsemme eroon kuun vaikutuksista:

"Niin kauan kuin itse persoonallisella tasolla tuomitsemme; sanomme toiselle, että sinä olet paha, emme vielä ole saavuttaneet Neptunusta vaan kamppailemme Kuumme kanssa, oli se sitten missä merkissä tahansa. sitten kun osaamme sanoa, että tuo teko ei ole oikein, mutta osaat varmaan toimia niin, etten satuta toisia olemme aloittaneet Neptunuksen koulun ja Kuu alkaa poistua kartaltamme.
Vähierin sillä ei ole mitään vaikutusta, olipa se missä merkissä tahansa !"
tallennettu

askendentti leijona
mars skorpioni 4.huone
chiron 10.huone
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 10.10.2011 22:11:51 »

Kannattaa ehkä lähteä katselemaan missä Kuu liikkuu prog-kartalla...

Käytännöllinen Neitsyt ei ehkä ole enää yhtä käytännöllinen...
Itse Aurinko Neitsyenä (epäkäytännöllisenä) Kuu Ravussa, olen huomannut että oma RapuKuuni vaikuttaa minuun enemmän ja enemmän , mitä vanhemmaksi tulen..
tallennettu

Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 10.10.2011 22:25:52 »

Itse Aurinko Neitsyenä (epäkäytännöllisenä) Kuu Ravussa, olen huomannut että oma RapuKuuni vaikuttaa minuun enemmän ja enemmän , mitä vanhemmaksi tulen..

Tuossa on varmaan sekin, että kuu ravussa kuvaa jo valmiiksi tervettä suhdetta tunteisiin ja se ehkä edustaa jonkinlaista ihannetta? Esimerkiksi itse koen, että sitä mukaa kun löydän enemmän henkistä tasapainoa, pääsen eroon kuuvesimiehen tarpeettomasta etäisyydestä ja viileydestä. Ja saan vähä vähältä itsestäni lisää esiin sitä aitoa tunnetta. Wink
tallennettu

askendentti leijona
mars skorpioni 4.huone
chiron 10.huone
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 11.10.2011 12:33:45 »

"Kuu symboloi astrologiassa niitä pelkoja ja reaktioita, jotka tulevat mielemme syvistä syövereistä.
Se on evolution jäänne, jonka primitiivisen reaktion tasoista meidän tulisi kehittyä tietoisesti toimiviksi ja tunteviksi yksilöiksi. "
http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/astrologia/planeetat/kuu.htm

Tästä näkökulmasta katsottuna se kertoo positiivisesta kehityksestä, jos et enää ilmennä kuumerkkisi negatiivisia piirteitä. Olet vapautunut näistä turhista peloista.

Mielenkiintoista kerrassaan! Samoin tuo myöhemmässä kommentissasi mainitsema Neptunus-juttu.

Kannattaa ehkä lähteä katselemaan missä Kuu liikkuu prog-kartalla...

Käytännöllinen Neitsyt ei ehkä ole enää yhtä käytännöllinen...

Hmmm no mä luulen, että mulla Kuu on suuressa osassa anyway, olenhan Nouseva Rapu. "Neitsyysmäisyys" on kuitenkin väistynyt vitoshuoneen pursuavuuden tieltä, ainakin suurelta osin. Kun Kuu kerran symboloi lapsuudenkotia/äitiä, olenkohan nyt sitten vain päässyt tarpeeksi etäälle niiden neitsytmäisellä tavalla tukahduttavasta vaikutuksesta?

Katsoin myös Proge-karttaa. Kuu majailee 4.huoneessa, Vaa'an merkissä, kolmioi Aurinkoon ja Marsiin, sekstilöi Uranukseen ja neliöi Venuksen kanssa. En kyllä osaa mitään tulkintoja näistä...
tallennettu

Lizzy
Vieras
« Vastaus #7 : 11.10.2011 22:37:05 »

Tämä oli mielenkiintoinen aihe, koska minulla taas on 6.huone aivan täynnä ja se on varmaan tuonut jotain neitsytmäistä muuten jouskari ja vesipainotteiseen karttaani. Olen aina ollut siisteysintoilija, en fanaattinen, mutta pitkäaikainen kaaos saa pääni särkemään ja olen kyllä löytänyt itsestäni neitsyt piirteitä kun olen järjestelmällinen ja tunnollinen ja analyyttinen. Ehkä myös hivenen syrjään vetäytyvä ja tutkija luonne, vaikka muuten karttani ei anna siitä viitteitä. 6.huoneen kärki on skorpparissa ja se tuo intensiteettiä tähän kaikkeen. Olen moninkertaiseksi jousimieheksi aivan liian pitkäjänteinen ja tarkka. Olen koti ihminen, mutta en niinkään nousu ravulleni ominaisella tavalla vaan jotenkin neitsyt tyyliin, että haluaa vain olla rauhassa. Minä en edes kaipaa hirveästi hälinää kotiini. Proge ic menee muuten tällä hetkellä neitsyessä, liekö tällä jotain vaikutusta asiaan.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: