Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Synastria kuunsolmujen kanssa  (Luettu 22914 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« : 27.10.2011 11:49:58 »

Haluaisin keskustella kuunsolmuista synastriassa. Onko tästä jo keskustelua? En löytänyt.

Olen huomannut läheisten ihmisten planeettojen osuvan hyvin tarkkaan yhtymään joko nousu tai laskusolmuuni ja minun planeettojani yhtyy heidän solmuihinsa. Myös rakkaussuhteissa osumia löytyy ja kun vertailin niin etenkin toisen ihmisen venuksen osuminen toisen laskusolmulle on suhteelle melko tuhoisaa, no, ainakin omien tuttujen synastriakartoilla.

Kertokaapa fiiliksiä?

Eräs magneettinen vetovoima on kuun osuminen toisen laskusolmulle. Vetovoima oli ensisilmäyksellä, etenkin kuuihmisen osalta. Onko teillä kokemusta? Onko se silloin kaikuja mennestä sillä kyseessä on laskusolmulle osuva kuu?

Perheenjäsentenkin kanssa on paljon osumia. Onko teillä? Kertooko perheen dynamiikasta, tukeeko ajatuksianne mahdollisesta karmasta tai tuttuudesta aiemista elämistä?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 27.10.2011 13:02:48 »

Kyllä tästä aiheesta pitäisi löytyä keskusteluja, mutta pitänee etsiä paremmalla ajalla.

Joka tapauksessa Kuunsolmut ovat hyvin tärkeitä synastriassa. Kun Kuunsolmut osuvat toisen akseleille, Auringolle tai Kuulle, niin havaittavissa voi olla suoranaista kohtalon siipien havinaa. Alasolmun kontaktit planeetoille kertovat usein yhteyksistä entisiin elämiin, yläsolmu-planeetta -kontaktit kertovat suhteesta, joka on hyvin opettava. Alasolmu toisen DC:llä voi kertoa, että kyseessä on vaikkapa entisen elämän puoliso tai läheinen ystävä, yläsolmu toisen MC:llä voisi kertoa taas työhön tai muuhun toimintaan liittyvästä opettavasta suhteesta.



Toisinaanhan näihin solmukontakteihin on liitettävissä selvästi karma. Solmujen kautta muodostunut side on kuitenkin luja ja vaikka suhde näyttäisi muodostuvan vaikeaksi, niin eroonkaan ei tahdo päästä. Tai jos pääsee, niin samainen henkilö palaa takaisin elämään jotakin ihme reittiä pitkin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #2 : 27.10.2011 13:08:07 »

Kiitos vastauksesta Lilli!
Mites noususolmu toisen DC:llä (silloinhan toisen laskusolmu on toisen askendantilla). Opettavainen suhde? Kummalle, molemmille?

Kyllä, tunnen todellakin kohtalonhavinaa muutaman ihmisen kanssa. Se on uskomatonta. Olen aina tiennyt, että nämä ihmiset ovat tuttuja jo ennestään, mutta kun aloin katselemaan solmuja kaikki alkoi loksahtamaan paikalleen Smiley

Perheessäkin on monia osumia. Suoranaisia stelliumeita osuu solmuille.

Pluton osuminen toisen noususolmulle on jopa muuttanut noususolmu ihmisen ajatuksia, siis se plutopersoona on auttanut ymmärtämään ihan vaan omalla olemisellaan toisen ihmisen noususolmun jujun.
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #3 : 27.10.2011 13:10:38 »

Yhden miehen Kuu on mun Kuunsolmulla, enkä meinaa päästä hänestä yli millään.  Mulla on uusi ihana suhde, mutta päivittäin tämä toinen mies tulee mieleen jotain ihme reittiä.  Ei sillä lailla, että mitenkään kaipaisin tai ikävöisin häntä, mutta jotenkin hän aina tupsahtaa mieleen, ihan arkisissa asioissa.

Me ei koskaan varsinaisesti seurusteltu, muutaman kerran päädyttiin samaan sänkyyn.  Enkä usko, että meidän serustelusuhde olisi mitenkään mahdollinenkaan, vaikka molemmat olis vapaita.  Jostain syystä tämä ihminen haluaa pysyä mun mielessä.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #4 : 27.10.2011 14:03:58 »

Meimi, kuulostaa tutulta.

Onko kuu sinun nousu vai laskusolmulla?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 27.10.2011 16:26:19 »

Kiitos vastauksesta Lilli!
Mites noususolmu toisen DC:llä (silloinhan toisen laskusolmu on toisen askendantilla). Opettavainen suhde? Kummalle, molemmille?

Itse olen kokenut noususolmun DC:llä melko miellyttäväksi (huomattavasti miellyttävämmäksi kuin noususolmun AC:lla) ja tällainen kontakti osuu useammankin ystäväni kartoille jommin kummin päin. Noususolmu DC:llä miten päin vain voisi viitata parisuhteen kehittymiseenkin, mutta minulla ei tällaista ole päässyt tapahtumaan, enemmän on ollut kyse ystävyydestä ja joskus myös työkumppanuudesta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #6 : 27.10.2011 16:51:34 »

Meimi, kuulostaa tutulta.

Onko kuu sinun nousu vai laskusolmulla?

Noususolmulla.  Oli aika huikeaa, kun sain syntymäkellonajan häneltä, ja pääsin tekemään karttavertailua.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 28.10.2011 00:36:29 »

Nykyisen miehen kanssa tosiaan on hänen kuunsa minun laskusolmullani. Kun ollaan juteltu, niin se on ollut hän joka ei ole saanut sitä ihastusta minuun pois mielestään, ja lopulta kävi sitten niin että nyt ollaan yhdessä. Omat tunteet ovat alusta asti olleet sitä että juttuun tulee hyvin ja sujuu hyvin, sellasella mukavalla tasolla, vetovoimasta sinänsä ensisilmäyksellä en tiedä. No jaa.. silloin oli vähän kaikenlaista muutenkin kun tutustuttiin..


muok. oma kuuni näköjään onkin sitten hänen noususolmullaan.  Grin Mikä sitten on karmista.. tätä ennen mulla oli aika voimia vievä suhde, enkä enää haluaisi mitään sellaista. On nyt vihdoin ollut vain pelkästään hyvä olla tässä.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 28.10.2011 01:13:46 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #8 : 28.10.2011 07:13:52 »

Ave ja Meimi, minulla on kokemusta aikaisemmin suhteesta jossa kuuni oli hänen laskusolmullaan. Se oli melko intensiivistä menoa  Smiley Toisaalta, siinä oli muutenkin melko mahtavia aspekteja synastriassa, mm. hänen plutonsa, neptunuksensa ja saturnuksensa teki tarkkoja aspekteja minun persoonallisiin planeettoihin. Pluto loi oppositioillaan todella magneettista vetovoimaa.
Lisäksi minun minun plutoni yhtyy hänen noususolmuunsa ja on tietenkin tällöin oppositiossa hänen laskusolmuunsa.

Kiitos Lilli, minulla on sellainen olo, että tämä suhde on meille kummallekkin hyvin opettavainen Smiley Me olemme hyviä ystäviä myös.

On ollut hyvin kiintoisaa huomata miten tarkkoja yhtymiä solmuille läheisten kanssa tulee.

Olen ymmärtänyt että laskusolmulle tosiaan liittyisi jotain karmaa, joten on mielenkiintoista huomata lähipiirissäkin parisuhteita, joissa toisen venus osuu toisen laskusolmulle. Nämä suhteet ovat myrskyisiä, dramaattisia jollain tapaa. Liekkö niin että ovat olleet kumppaneita jo aiemmissa elämissään?

tallennettu
IdaW
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #9 : 29.10.2011 10:47:37 »

Mielenkiintoinen aihe!
Kohtasin reilu vuosi sitten henkilön, jonka Pluto on noususolmullani ja minun Saturnukseni on hänen noususolmullaan (orbi molemmissa 1 aste). Tiesin heti ensisilmäyksellä, että hänestä tulee jollain tapaa tärkeä henkilö elämässäni.

Synastriassa on muitakin tarkkoja aspekteja, mm. hänen Venus yhtymässä Marsiini, minun Venus yhtymässä hänen Marsiin ja Aurinkoon, minun Aurinko oppositiossa hänen Kuuhunsa, minun Asc/Desc-linja tarkassa neliössä hänen solmulinjaan jne.

Suhde tuntuu voimakkaasti karmiselta ja molemmilla on tunne, että kohtaamisella on jokin tarkoitus. Olemme muuttaneet toistemme ajatusmaailmaa voimakkaasti ja suhde on ollut opettavainen. Meno on ollut alusta saakka intensiivistä ja kummallakin on ollut ennenkokemattoman vahvoja tunteita toista kohtaan. Tuntuu ettei mikään ole ollut enää ennallaan tämän kohtaamisen jälkeen. Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 29.10.2011 15:59:24 »

minävaan, synastriassanne on paljon klassisia pitkään parisuhteeseen viittaavia aspekteja, mm. nousumerkit ovat vastakkain, Aurinko ja Kuu ovat yhtymässä ja miehen Kuunsolmu on tiukasti Venuksesi päällä ja vähän löysemmin laskumerkilläsi. Miehen Aurinko osuu nousumerkillesi, kuten myös hänen Venuksensa (löysästi). Tähän asti kaikki näyttää loistavalta, suorastaan sielunkumppanin olet löytänyt! Kommunikaatio-ongelmat lienevät peräisin Merkuriuksien vastakkaisuuksista, ja etenkin kun toisella osapuolella (sinulla) Merkurius peräytyy, niin väärinkäsityksiä syntyy helposti. Olet todennäköisesti melko kärkäs suustasi, koska peräytyvä Merkurius on lisäksi yhtymässä Marsiin.

Eikä tuo Kuu-Saturnus -yhtymäkään sieltä helpoimmasta päästä ole, vaikka monesti se voi viitata pitkään parisuhteeseen.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2011 16:02:16 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #11 : 29.10.2011 16:25:19 »

Mitäs se leijona tuo tuohon merkuriukseen?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #12 : 31.10.2011 08:20:37 »

Hmmm... leijona merkurius voisi olla toisinaan hieman mahtaileva  Grin
Leijona merkurius on minun kokemukseni mukaan avoin, mutta voi kerskailla ja voi olla vaikeaa myöntää olevansa väärässä.
Eiköhän yhtymä marsiin tuo siihen tosiaan kipinää niin, että tempperamentin kiehuessa sanat sinkoilee melko tehokkaasti  Wink

Ida, uskoisin, että nuo mainitsemasi pluto noususolmulla ja saturnus noususolmulla on merkittäviä juttuja! Tunnen henkilön jonka kanssa minulla on samoin.
Sekin on tuntunut "kohtalonomaiselta" ja tarkoitetulta kohtaamiselta. Erityinen side.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #13 : 31.10.2011 08:22:34 »

Tahtoisin muuten kysyä tietäväisten mielipidettä. Oma kuunsolmuni on leijonassa ja huoneessa 2. Jos toisen henkilön saturnus osuu yhtymään tuohon minun kuunsolmuuni, niin mitä hän minulle opettaa? Tai mahdollisesti mikä on hänen osuutensa noususolmun opeistani?
2.huoneen leijona solmu liittynee tietenkin rahaankin. Nautintoihin? Wink
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #14 : 31.10.2011 09:10:13 »

Kiitoksia kaikille vastauksista Smiley Kieltämättä osaan riitatilanteissa olla erittäin kärkäs suustani, sitten kun toinen ei ole osannutkaan enää sanoin puolustatuta niin käytetään fyysistä väkivaltaa....Mies on minuakin tempperamenttisempi, johtuisko pluto leijona? Muuten tuo ei pidä yhtään paikkaansa ettenkö osaisi myöntää jos olen väärässä:D En ehkä silloin kun riita on pahimmillaan,mutta heti kyllä kun pöly on laskeutunut angel
Tuota kuu saturnus yhtymää en kyllä ymmärtänyt  Embarrassed  Meidän suhteessa mielestäni pitkältäni ongelmat oli toisen päihteidenkäyttö mistä tuli aina riitaa, minun mustasukkaisuus, mitä ei ollenkaan parantanut toisen tapa valehdella ihan kaikesta. Myös toisen henkinen väkivalta. Minun täydellinen eristäminen hänen omasta elämästään. En saanut nähdä hänen kavereitaan, hän ei esim. koskaan vastannut puhelimeen jos oli kavereidensa kanssa. ei vastannut puhelimeen edes jouluna kun vietti sitä oman perheensä kanssa,vaikka tiesi ettei minulla ole perhettä kenen kanssa viettää joulua ja olin yksin kotona. sain ottaa häneen yhteyttä vai kun hänelle sopi. Tiedän että on oma vika että roikkuu tuollaisessa ihmisessä ja sietää tuollaista käytöstä. Läheisriippuvuus on varmaan pahempi päihde kuin mikään muu, ainakin minusta tuntuu siltä crazy2
Huh, tulipas avautumiset tälle palstalle Shocked
Toivotan kaikille voimia jotka kamppailee voimia viemässä suhteessa ja toivon myös kaikille parempaa itsetuntoa, että olisi voimia nousta siitä suosta ylös  smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: