Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Synastria kuunsolmujen kanssa  (Luettu 23561 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 31.10.2011 08:23:27 »

Minä vaan, kuulostaa karmalliselta suhteelta..

tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #16 : 31.10.2011 15:14:14 »

Artemis: No sitä se on varmastikkin ollut Undecided
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 01.11.2011 07:27:11 »

Aika monella meistä on sellaisia  Smiley
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #18 : 01.11.2011 19:37:37 »

Juu. Varmaan jokaista mun tuntemaa tyttökaveria on miehet hakannut, et valitettavasti näitä riittää tickedoff Mun mielestä me jotka jäädään tollasiin suhteisiin roikkuun ollaan viel sairaampia mitä ne hakkaajat. Ei kukaan tervejärkinen sietäis sellasta uglystupid2
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 02.11.2011 07:22:56 »

Minua ei ole kukaan koskaan hakannut, joten en osaa sanoa miten sitä toimisi, koska henk-koht ei ole kokemusta. Mutta kyllä minä näin ajateltuna lätkimään lähtisin ja heti. Kuitenkin, ei sitä tiedä ehkä oikein, ennenkuin itse kokee.
Uskon, että noissa väkivaltaisissa suhteissa naiset jotka sinne jää, on niitä jotka eivät juurikaan arvosta itseään tarpeeksi. Olen nähnyt läheltä pari tapausta, ja minusta tuntuu etteivät ne naiset ole ymmärtäneet ansaitsevansa paljon enemmän.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 02.11.2011 07:27:01 »

Täytyy tosiaan ensin itse kokea se väkivaltainen suhde, ennenkö voi sitä jäävää naista typeryydestä arvostella..justiinsa pidin tästä palopuheen Wink
Semmonen vaatii tosissaan voimia ja sisua, ja niitä kun ei ole plakkarissa monella tavalla alistetulla henkilöllä, jonka itsetunto on murskattu olemattomiin Sad
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 02.11.2011 12:34:22 »

Täysin totta Kuuhilda. Siksi pohdinkin sitä, että on vaikea sanoa kun ei ole kokenut Smiley

Olen kokenut karmallisia suhdevirityksiä, mutta en väkivaltaa. Karmallisissa suhteissa voi olla kaikenlaista satuttamista, pettämistä, henkistä kaltoin kohtelua jne... Nyt kun jälkikäteen katson niitä, niin näen itseasiassa aika selkeästi mistä oli kyse.

Olen ilmeisestikkin itse ollut joskus varsinainen pissipää Wink koska olen saanut miehiltä vähän kökköä niskaan.. Olen oppinut paljon ja luopunut mustasukkaisuuksista ja muista. Jokainen kokemus on koulinut hyvin minusta "pahoja" pois. Ihan hyödyllisiä kokemuksia kaikki olleet. Eikä ole kaunaa mistään Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 02.11.2011 17:09:36 »

Juu, eihän se karmallinen suhde suinkaan suoraa tarkoita väkivaltaa. Voihan se olla vaikka  positiivisesti opettavainen...tosin, minun käsitykseni mukaan niihin kyllä yleensä liittyy melkoisia haasteita, oli kyse mistä tahansa.

tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #23 : 02.11.2011 18:30:20 »

Ei se hakkaamista tosiaan tarvi,ettei voisi olla rankka suhde muutenkin. Mielestäni henkinen väkivalta on ehkä viel pahempaa kuin fyysinen. Huonosta itsetunnosta johtuu ainakin mun tapauksessa, että roikun huonoissa seurustelusuhteissa ja ystävyysushteissa. Toivon että iän myötä minustakin tulisi fiksumpi  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 04.11.2011 07:41:55 »

Itsensä arvostaminen on ainakin itselleni ollut vaikeaa. Kun tiedostaa huonon itsetunnon, niin se on jo askel oikeaan suuntaan Smiley Meidän kaikkien pitää alkaa arvostamaan itseämme enemmän Smiley

Minä vaan, onko kartallasi muita "huonon itsetunnon" kuvioita? Itselläni on mm. saturnuksen oppositio venukselle mikä saa aikaan "arvottomuuden tunnetta". Sen kanssa olen paljon paininut Smiley
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #25 : 04.11.2011 18:55:26 »

Artemis, mä oon nii huono lukeen noita karttoja nii laitan varmuuden vuoks sulle mun kartan. Mun mielestä tos kartassa on venus opposito asc ja mulla o asc kauris. Eli varmaan sama vaikutus Huh Mulla on venus ravussa 6 huoneessa ja jostain luin et se tekee ihmisestä "palvelijan". Kuvastaa mua ainakin hyvin. Paloin oikeesti tosi pahasti loppuun kun kannoin muiden ihmisten ongelmia vuosia ja minulle ei ollut ketään kuuntelijaa. Ajattelin aina että muut tarvii kuuntelijaa ja en siksi viitsinyt pitää itsestäni meteliä, kunnes paloin totaalisesti loppuun. Katkaisin parhaaseen ystävääni välit, koska koin että se suhde oli muuttunut täysin yksipuoliseksi. Onneksi tuon kokemuksen kautta olen oppinut jo jonkin verran pitämään itsestäni ääntä ja puoliani knuppel2
Artemis sanoit tuolla ylempänä, että olet oppinut luopumaan turhasta mustasukkaisuudesta. Onko sun kartalla joku tekijä mikä aiheuttaa mustasukkaisuutta? Minä olen tosi mustasukkainen ja mun kanssa on tosi vaikea seurustella sen takia Cry Haluaisin todellakin parantua mustasukkaisuudesta. Se on ehdottomasti luonteeni huonoin puoli buck2
Hyvää viikonloppua kaikille Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 05.11.2011 12:15:08 »

No omalla kartallani on mm. pluton oppositio venukselle, joka käsittääkseni voi olla melko omistushaluinen rakkaudessa. Minulla on paljon pluton oppositioita joihin liittynee haasteena tarve hallita ja kontrolloida. Niissä olen kasvanut paljon Smiley Kantapään kautta Smiley

Mustasukkaisuudesta irtipäästäminen on todella vapauttavaa. Oikeasti!
Ajattelen sen nykyään niin, että jos toinen on mennäkseen niin se menee ja siihen ei auta vahtaaminen, kyttääminen eikä epäileminen. On vaan päästettävä irti tarpeesta hallita sitä kaikkea. On tavallaan antauduttava sille, ettei kaikkea voi pitää omassa kontrollissaan, että jos se toinen haluaa mennä ja tehdä, niin se tekee sen. On luotettava, heittäydyttävä siihen ja jos tulee näpeille niin sitten tulee  Smiley
Minut paransi pitkälti se, että kehitin itsetuntoani ja epävarmuus hiipui. Pitää ymmärtää omaa arvoaan. Lisäksi kun koki aikoinaan pettymyksiä rakkaudessa niin huomasi, että asiat tapahtuu jos tapahtuu.
On vaan mentävä eteenpäin ja luotettava. Ja jos käy huonosti niin sitten käy. Sitten siitä noustaan taas ja eteenpäin  Smiley Se on elämää!

Huomasin että sinulla on kuunsolmu kakkosessa kuten minullakin. Uskoakseni siihen nimenomaan liittyy oman arvon ymmärtäminen.
We cannot develop our self-worth through others alone—it needs to come from within.
Eli meidän tulee löytää ja kehittää oman arvon tuntoamme, se löytyy sisältä emmekä saisi määrittää arvoamme muiden ihmisten kautta. Jos oikein ymmärsin   Smiley

Usein kaltaisemme ihmiset tekee juuri sitä, että palvelee muita ja yrittää sitä kautta saada itsensä tuntemaan itsensä tarpeelliseksi. Ja jos on tarpeellinen, kokee olevansa tietyllä tapaa arvostettu ja rakastettu ja sitten sitä helposti vie niin pitkälle että uuvuttaa itsensä. Tyypilistä ja tunnistan ilmiön Smiley Hyvä että tiedostat myös asian!
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #27 : 06.11.2011 12:42:30 »

Vähän aikaa sitten juuri täällä oli ketju mustasukkaisuudesta:

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=43218.0
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #28 : 07.11.2011 15:33:20 »

Artemis: Juuri tuon ajattelun haluan oppia,että asiat tapahtuu jos tapahtuu,eikä sitä kyttääminen yhtään tilannetta paranna.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #29 : 08.11.2011 08:10:04 »

Se on irtipäästämistä siitä kontrollin tarpeesta, eikä se helppoa ole, mutta on se mahdollista Smiley

Kai se vähän vaatii muutenkin sellaista heittäytymistä ja luottamista, että antaa mennä, jos käy huonosti niin sitten käy, siitä voi aina nousta ylös ja aloittaa uudestaan. Elämässä ei oikeastaan voi kontrollida asioita liikaa, asiat tapahtuu jos tapahtuu ja kun sen oivaltaa niin oikeasti on helpompi olla. On luotettava itseensä ja omiin kykyihinsä ja sisäiseen voimaan, että vaikka menisi pieleenkin, niin kyllä sitä selviää. Mustasukkaisuus on pelkoa, tarvetta pakonomaisesti kontrolloida, epävarmuutta. Näitä kantsii itsensä kanssa pohtia  Smiley On opittava luottamaan, eikä vaan siihen toiseen vaan myös itseensä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: