Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Synastria kuunsolmujen kanssa  (Luettu 22916 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #30 : 24.11.2011 20:00:49 »

Kuunsolmut taitavat olla merkittäviä asioita suhdekartoilla, olen huomannut tämän aina pidemmissä ja merkittävissä suhteissani. Mutta nyt en tahdo millään löytää tulkintaa Pluto-Kuunsolmu-yhtymälle, eli minun Plutoni on tämän miehen yläsolmulla, Vaa'an merkissä...? Ja aika väljästi tuo kuvio konjuktoi minun nousumerkkiäni (orbi jo 6 astetta)...mitähän tästä oikein voisi sanoa? Jotain mullistavaa, muuntavaa? Mutta miten tämän yläsolmun ja Pluton voimat oikein yhdistää, keksiköö joku?
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Silmanilo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #31 : 27.12.2011 01:06:11 »

Heissan, kertoisko joku, mitä meinaa ja miten vois käytännössä ilmetä se, että mun noususolmu on yhtymässä miehen venukseen ja miehen noususolmu yhtymässä mun marsiin? (Joo ja sit vielä miehen aurinko yhtymässä mun venukseen)?

KIITOS  smitten
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #32 : 27.12.2011 22:55:48 »

Tämä keskustelu herätti mielenkiintoni niin, että aloin tutkimaan omia kuunsolmujani synastrian kannalta.

Kuunsolmut eivät ole olleet minulla merkittävissä ihmissuhteissa aspektoituneina, mutta Kuunsolmuilleni osuneet tr. kyllä ovat heiluttaneet elämääni paljonkin. Tr.  pluto teki kvinkunssia noususolmulleni joskus nuorena ja koin sen todella merkittävänä aikana. Samaan aikaan oli muitakin isoja  pluto transiitteja. Nyt ihan viime vuonna oli tr.  pluto  aspect_con laskusolmu. Se toi minulle merkittäviä kohtaamisia ja myös päätti tiettyjä ihmissuhteita. Lilithin paluu oli minulla tässä myös taannoin ja se aiheutti hyvin mielenkiintoisia kohtaamisia ja eriskummallisia keskusteluja ja tapahtumia. Minulla Lilith on 7.huoneessa, joten se vaikuttaa ihmissuhteisiini vielä enemmän kuin kuunsolmu, joka on yksinään ilman aspekteja 12.huoneessa ihmettelemässä vastapäätä 6.huoneen stelliumiani. Minulla siis kaikissa karmallisissa suhteissa on ollut jotain Lilithmäistä. Ja joskus kyse ei ole edes karmasta vaan juurikin siitä, että ei arvosta itseään ja sietää huonoa kohtelua, jonka mieltää karmaksi. Ensimmäinen askel on, että pääsee irti siitä karma ajatuksesta. Kukaan ei ansaitse väkivaltaa tai henkistä alistamista tai mitätöintiä. Sitä vain alkaa uskoa siihen mitä maailma tai läheiset hokee. Siitä on helvetillistä nousta, mutta se kannattaa.  Smiley
tallennettu
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #33 : 02.01.2012 15:44:06 »

Juu, kyllä nuo transiitit ovat tuntuneet myös minulla. Aikanaan kun menin naimisiin, mulla oli transitoiva Saturnus alasolmulla ja Venuksella. Toisaalta, vastakkaisella puolella, eli yläsolmullani, oli Pluton konjuktio. Eli aika vahvat kuviot mennä naimisiin, sanoisin  uglystupid2
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #34 : 02.01.2012 18:19:37 »

Minäkin innostuin katselemaan synastriaa sille päivälle, kun naimisiin mentiin  :Smiley Sieltä löytyy retropluton ( ja onnenpisteen, mutten tiedä kertooko se tässä mitään ) tarkka yhtymä minun neptunukselleni ykköshuoneessa, joka on yhtymässä noususolmuun.  Jotain liitosta aiemmin elettyihin tapahtumiin kenties?
Vertex tulee onnenpisteelleni. IC/ MC ovat yhtymässä, joskaan eivät ihan tarkassa.
Väljä Lilith r juno yhtymä tekee kvinkunssia minun junolleni, saturnus on siihen oppositiossa. AC tekee opposition auringolleni, ja  neitsyt kuu  neliö aurinkoni.
Liitto oli siis aika surkea tapaus, ja kesti vain hetkisen ennenkö lopullisesti erottiin.

Nyt vasta ekan kerran tajusin, että mulla on neptunus  aspect_con noususolmu...miten se sillätavalla onkin mennyt ohi?
Mitähän tuo voisi pitää sisällään? Olenko aivan hakoteillä, jos päättelen, että minun on helppo ammentaa aiemmista inkarnaatioista tähän elämään?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #35 : 02.01.2012 18:58:47 »

Kuuhilda, missä huoneessa ja merkissä kuunsolmusi on? Jos se yhtyy neppariin niin oletko neptunus jousimies sukupolvea?

Olen jostain lukenut, että jos syntymäkartalla on kuunsolmu yhtymässä neppariin, niin henkilöllä on vahva taipumus houkutella ja vetää elämäänsä mm. henkisiä opettajia. Muistaakseni henkilölle olisi hyvä harjoittaa mielikuvitusta ja muitakin henkisiä juttuja. Mutta en minä mikään expertti ole Smiley

Se että pluto yhtyy kuunsolmuun on varmastikkin merkittävä käännekohta, tai sellainen hetki jolloin kuunsolmun "opit" varmaankin aktivoituvat. Ystäväpariskunnalla on kummallakin juuri sellainen meneillään ja heille pukkaa vauvaa, toisella tuli avioeroa jne..
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #36 : 02.01.2012 19:36:47 »

Tarkoitin muuten laskusolmua enkä noususolmua. Mulla menee ne aina väärinpäin. Varmaan siksi, kun laskusolmu nousee  buck2
Eli laskusolmu on ykkösessä ja kauriissa, noususolmu seiskassa ja ravussa. Neppari on kyllä  jousimies, kauriin rajalla. Ja siis yhtymässä laskusolmuun.

Siksi minä niitä menneitä niin tuohon ajattelin, kun on r Pluto ja laskusolmu tekemisissä  Undecided


Innostuinpas sitten tutkimaan myöskin miehisen osapuolen synastriakarttaa tuolle päivälle Wink

Akselit liki toisiaan, väljässä yhtymässä. Kuunsolmu akseli ihan päällekkäin, mutta vastakkain.
  saturnus on tullut hänellä  muutaman asteen  aspect_con  ascendentille.
Tuo  neitsyt kuu joka minulla teki  aspect_squ aurinko yhtyy hänen kuunsolmuunsa. Siis noususolmuun.
r juno  aspect_con Lilith on yhtymässä hänen r pluto
r jupiter yhtymässä hänen r  neptunus
Vertexit väljässä yhtymässä.
Neptunus ja chiron tulevat hänen DC:lleen.  ceres yhtymässä hänen vestaansa.
 aurinko aspect_con  juno mars chiron ja  venus. Huone kymmenen,  harka
Aika moinen soppa kaikkea tuon auringon kanssa kasassa  Huh
« Viimeksi muokattu: 03.01.2012 00:37:13 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #37 : 03.01.2012 08:13:01 »

Okei, laskusolmuun, tekstiä löytyy englanniksi.

Neptune Conjunct South Node. The road with this aspect isn't always easy. You say the wrong things at the wrong times. You have trouble getting your act together. Put one foot in front of the other, maintain your individualism, and never forget that you create your own reality.



North Node Cancer 7th House/ South Node in Capricorn 1st House
Becoming emotionally supportive of your partner. Developing a gentler, kinder approach to partnerships. Releasing an overly dutiful approach to life. Becoming less of a father figure in your relationships. Becoming an emotional equal to your partner. Releasing the need to take control of situations and relationships. Creating a structured environment where you and your partner feel comfortable sharing your feelings. Releasing the need to structure your significant relationships. Releasing the need to impose your rules on your partner. Taking the time to find out how the significant people in your life really feel. Taking time out from your responsibilities to hug, cuddle and caress your partner. Making time for emotional intimacy in relationships. Letting your partner know you care. Showing your partner how you feel. Understanding that your upstanding reputation has little to do with your personal relationships. Learning to let down your guard with your partner. Finding a partner who is sensitive to the subtle changes in your feelings- even when you aren’t. Finding a sensitive, nurturing partner. Learning to respect your partner’s feelings instead of demanding they toughen up. Accepting that your partner has emotional needs. Learning to meet your partner’s emotional needs. Becoming less authoritarian in relationships.



Read more: http://astrofix.net/2010/10/26/north-node-in-cancer-and-south-node-in-capricorn-by-house/#ixzz1iMwkIt00
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #38 : 03.01.2012 11:02:59 »

Okei, laskusolmuun, tekstiä löytyy englanniksi.

Neptune Conjunct South Node. The road with this aspect isn't always easy. You say the wrong things at the wrong times. You have trouble getting your act together. Put one foot in front of the other, maintain your individualism, and never forget that you create your own reality.



No täsmälleen  buck2 Ja tuo oman todellisuutensa luomisen tärkeys tulee esille muualtakin kartalta.
Lisäksi kun hääpäivänä on tuo r pluto tuossa, niin voisikos se kertoa karmallisesta läheisriippuvaisuudesta, neptunusta miettien, ja tuo hääpäivä oli sitten oikein multihuipentuma sille  Huh

Tuo kuunsolmuasetelma...minäkö muka määräilevä :Smiley Wink
Tuo on uusi juttu, että se painottuu  noin paljon nimenomaan partnershippiin.
Mutta juu, niiden kauttahan olen isoimmat läksyt käynyt, ja varmaan vielä löytyy tuo sensitive, nurturing partnerkin jostain  smitten

Ei yhtäkkiä niin hankalan oloinen läksy, mutta kuinkas ollakaan  Shocked


Thanks smitten
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #39 : 09.02.2012 00:23:16 »

Jatkokommentoidaan tästä suhteesta, jossa siis miehen kuu on laskusolmullani ja oma kuuni hänen noususolmullaan, että tämä on eteenpäin mennessään muuttunut kokoajan syvemmäksi. Oikea suunta mielestäni.  Smiley Voipi johtua siitäkin, että on tottunut toiseen kaverina, että homma sitten oikeasti kehittyy tunteiden eikä pelkän huuman mukaan.

Pakko hehkuttaa että on vain ihanaa.  smitten smitten Grin
tallennettu
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 179



Profiili
« Vastaus #40 : 06.04.2012 21:33:36 »

Neptune Conjunct South Node. The road with this aspect isn't always easy. You say the wrong things at the wrong times. You have trouble getting your act together. Put one foot in front of the other, maintain your individualism, and never forget that you create your own reality.


Mites tulkittaisiin synastriassa kun toisen South Node on konjuktiossa toisen Neptunukseen. Olisko samat ohjeet paikallaan? Huomaisin, että South Node henkilö menee puolustuskannalle mitä pienimmistäkin yksistyiskohdista, mutta saatan katsoa liian läheltä, koska olen itse se Neptunushenkilö.



tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: