No niin. Kiitos vielä kerran selvennyksestä.
Taas selvisi jotain mitä olen ihmetellyt. Tässä pientä pohdintaa jota Ajatuksen teksti herätti.
Aurinko on kartalla se perus-energiasi ja auringon hallitsija näyttää, missä tämä energia parhaiten ilmenee. Uranus Vaa'assa on sille ilman merkkinä harmoninen asema, uudistusta ja räväkkyyttä löytyisi nimenomaan ihmissuhteissa, mikä humaanille Vesimiehelle sopiikin. Uranus askendentilla voisi kertoa, että kohtaat ihmisiä ja tilanteita, jotka tuovat sinussa esiin tämän vesimiesmäisen uudistajapuolesi sekä tasa-arvon kannattajan. Koska se on 12. huoneen puolella, nopeat oivallukset tai äkkinäiset muutokset (Uranus) tapahtuvat nimenoman mielessäsi ja henkisissä asioissa, eivät siis välttämättä näy ulospäin.
Uranus tulee esiin juuri näin. 12. huoneessa on myös Pluto n. 9 asteen päässä Uranuksesta. Kun oivalluksia ja muutoksia tapahtuu ne ovat yleensä hyvinkin perustavan laatuisia ja joudun yleensä tarkastamaan kantani kokonaan uusiksi.
Enemmän ehkä näkyy Jupiter, joka on niinikään askendentilla mutta 1. huoneen puolella. Ykköshuone on näkyvä persoonasi ja ihmisille todennäköisesti näkyy sinusta hyvin se rempseä ja iloinen Jouskari-puoli.
Jupiter AC:llä näkyy myös ihan ulkoisessa olemuksessa. Jupiterhan on laajentava ja kyllä sen huomaa: paksuutta ja leveyttä löytyy.
Olen vasta alkanut tutustua tähän jouskariluonteeseen itsessäni ja pakko myöntää että sen huomaa erityisesti silloin kun avaan suuni. :
Jupiter ja Uranus yhdessä askendentilla voisivat kuvata sitä, että ihmiset ja ympäristö joita kohtaat, sisältävät paljon "iloisia muutoksia" (tai isojakin muutoksia...) eli näkökulman laajenemista (Jupiter) ja uusia oivalluksia (Uranus). Kun vielä merkki on sosiaalinen Vaaka, voisi tehtäväsi olla jonkinlainen uudistaja tai vapauden julistaja ihmissuhdeasioissa, tai uusien ratkaisujen kautta asioihin harmonian ja tasapainon tuoja, vaikkapa esim. lakiasioissa (Vaa'asta tulisi mieleen avioliittolait ja Jousimiehestä ympäristö).
En ole koskaan hahmottanut Vaakaa näin. Tai oikein muutenkaan. Jotenkin koko merkki tuntuu hukkuvan Uranuksen ja Jupiterin alle. Tosin nyt kun asiaa ajattelen niin jotenkin tuntuu tutulta. Tämä vaatii lisäpohdintaa. Lakiasioista olen aina ollut kiinnostunut joskus jopa pohdin alan opiskelua mutta se sitten jäi.
Jupiter ykkösessä kuvaa persoonan idealistisuutta - onko sinulla vahvoja ihanteita tai filosofioita, jotka ovat kenties perua lapsuudenkotoa/äidiltä (kuu Jousimiehessä)?
Vahvoja ihanteita ja filosofioita löytyy mutta ne eivät ole peräisin lapsuudenkodista vaan kehittyneet iän karttuessa omaa tahtiaan. Sanoisin pikemminkin niin että elämänfilosofiani & ihanteeni on aivan päinvastainen kuin vanhempieni. Vesimiehenä olen tietysti jonkun asteinen kapinallinen joten vanhempien juttuja vastaan on tullut asetuttua pienestä pitäen. Hmm, milloinkahan siitä tavasta kasvaa pois...?