Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tälläinenkö on neitsyt?  (Luettu 11440 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« : 13.11.2011 23:39:15 »

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/neitsyt


   
"ESITTELY

Neitsyt on muuttuva maan merkki ja sitä hallitsee Merkurius Jupiterin ollessa maanpaossa ja Venuksen alenemassa. Luonnossa merkkiä edustaa sadonkorjuu.

Elämässä Neitsyt liitetään käytännöllisyyden tajuun ja merkki edustaa käsityöläistä, alaista ja etsijää.

Neitsyen metalli on elohopea, kiviä kvartsi ja jaspis, värinä on tummanvihreä ja viikonpäivänä keskiviikko.
   
TEMPERAMENTTI

Neitsyet ovat hermostuneita ihmisiä.
   
TERVEYS

Neitsyt liitetään sisäelimiin ja heidän vaivojaan ovatkin suolitulehdukset, ummetukset ja umpisuolen tulehdukset. Neitsyt murehtii jatkuvasti terveydestään.
   
LUONNE

Neitsyet ovat itsetutkiskelijoita – he analysoivat kokoajan itseään ja tekemisiään ja tuntemuksiaan ja tarkastelevat itseään taukoamatta. Neitsyt lajilltelee ja analysoi kaikkea, hän on järjestelmälllinen ja pikkutarkka pilkunviilaaja. Neitsyet ovat tarkkoja ja säntillisiä ja heillä on pakottava tarve käydä kaikki asiat läpi jälkikäteen – niin yksin kuin yhdessäkin.

Pikkutarkkuutensa ja yksityiskohtiin paneutumisensa vuoksi Neitsyt voi työssään ja tunne-elämässäänkin jäädä polkemaan paikalleen. Neitsyt on älykäs ja ahkera työntekijä mutta myös kitsas. Pikkutarkan yksityiskotiin keskittyvän luonteensa takia Neitsyt ei ikinä näe ongelmia kokonaisuutena eikä pysty selviytymään mistään ongelmista ilman että hän analysoi, paloittelee ja pilkkoo ongelman pienempiin, yksinkertaisiin palasiin.
   
SEURAELÄMÄ

Neitsyet ovat luonnostaan pidättyväisiä eivätkä kovinkaan helpolla sitoudu mihinkään. He ovat kriittisiä ja koska he analysoivat kaiken ja jokaisen, he vieroittavat itsensä muista ihmisistä ja heidän sympatioistaan – eihän kukaan halua tulla analysoiduksi vuorokauden ympäri. Neitsyt ystävystyy aina vain hyötymistarkoituksessa eikä hän kykene näyttämään tunteitaan saatika että hänen kiintymyksellään olisi mitään tekemistä todellisten, syvien, tunteiden kanssa.

Neityen kitsastelu ärsyttää hänen lähellään olevia ihmisiä eikä hän osaa keskustella muista kuin omista työhön liittyvistä ongelmistaan tai terveydentilastaan jossa on taas aivan varmasti jotain huonosti. Neitsyestä puuttuu kaikki luonnollinen, inhimillinen, lämpö ja tunne.

Toiset arvostavat Neitsyen kirjaviisautta ja sukuaan kohtaan osoittamaansa kiintymystä mutta puolisona ja kumppanina Neitsyt ei ole houkutteleva. Hänen arvosteleva ja analysoiva luonteensa vähentää hänen muita etujaan niin paljon että vain harva jaksaa Neitsyen seuraa niin paljon että alkaisi vakavaan suhteeseen hänen kanssaan.
   
TUNNE-ELÄMÄ

Neitsyt haluaa hyötyä kaikessa, niin myös ihmissuhteissa ja rakkausasioissakin. Neitsyelle rakkaudenjulistukset ja hiljaa yössä kuiskatut tunteenpurkaukset ovat täysin hyödyttömiä ja turhia ja Neitsyt näyttääkin tunteensa puuhastelemalla kotona arkisia asioita.

Yleensä Neitsyet ovat uskollisia mutta epäluuloisia ja kitsaita ja heidän kumppaneilleen lankeaakin kallis hinta maksettavaksi Neitsyen uskollisuudesta. Neitsyt pystyy tekemään puolisonsa hyvinkin onnelliseksi jos tämä on Neitsyenlainen järki-ihminen. Kaikissa muissa tapauksissa parisuhde Neitsyen kanssa on lähestulkoon aina lässähtänyt kohokas sillä Neitsyen suhteissa ei tunteilla ole sijaa.
   
AMMATIT

Koska Neitsyt on varsin älykäs ja lahjakas hän soveltuu hyvin tiedemieheksi. Järjestelmällisyyden ja täsmällisyyden takia häntä arvostetaan työpaikalla aina. Neitsyt soveltuu parhaiten ammatteihin joissa hän voi käyttää luonteenomaisia piirteitään hyväksi.

Tarkkana ja yksityiskohtiin takertuvana ihmisenä Neitsyt on loistava kultaseppä, hienomekaanikko tai kirjanpitäjä.
Neitsyt on aina parhaiten edukseen työssään, koska siellä arvostetaan niitä luonteenpiirteitä joita Neitsyellä on."




En ole tätä neitsyttä täältä ennen lukenutkaan...ja tulee mieleen, että onkohan laatijalla ollut joitain ikäviä kokemuksia neitsyistä, vai mistä tämä vahva negasävytteisyys? Ei  neitsyt toki ole minunkaan lempimerkkejäni, mutta olen kyllä näkevinäni tuntemissani neitsyissä lämpimämpiäkin puolia...
Siis eikös  neitsyt ole myös tyyppi, joka monesti laittaa muiden tarpeet omiensa edelle..auttaa ja pitää huolta? Aisitillinenkin? uskollinen, rakastava, rehellinen?
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 13.11.2011 23:45:13 »

 Grin

Taitaa olla kirjoittaja itse neitsyt tai ainakin tuntea monta  oikein hyvin, sillä itseni tunnistin kyllä!! Tuollainen  neitsyt kyllä on pohjimmiltaan ja aika moni   askendentti  neitsyt myös...  Grin
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 14.11.2011 00:52:11 »

No onpa tosiaan varsin negatiivis sävytteisesti kuvattu neitsyttä. Itse olen  askendentti  neitsyt mutta en kyllä allekirjoita läheskään kaikkea tuosta... Tunnen myös monta  aurinko neitsyttä mm. siskoni ja nuorin tyttäreni, sekä eräs ystävä ja kyllä ovat erittäin empaattisia ja tunteellisia herkkiksiä.  smitten Mutta se pikkutarkkuus ja analyyttisyys, sen kyllä allekirjoitan, itsessänikin aika monessa asiassa.  Wink
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 14.11.2011 01:00:20 »

Minä jäin tavallaan miettimään tuota Jupiterin maanpakoa ja Venuksen alentumaa... minulla Venus ei ole kovin häävissä asemassa, mutta Jupiter Nousee, enkä ole sitäkään kovin kiitollisena koskaan kokenut.. mutta silti tunnistan todella itseni tuosta.. raadollista mutta totta..
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #4 : 14.11.2011 06:22:36 »

Täytyy kyllä sanoa, että nuo kaikki muut skoopit tuolla mitä katselin, oma  aurinko ja  askendentti, olivat aika osuvia, eivätkä sitä saman toitotusta, ja natsasivat kyllä.
Mutta niissä ei ollut aivan näin katkera ote kuin tässä Cheesy

Itse veskarina elämäni neitsyet ovat olleet oikein  tickedoff knuppel2 Angry  2funny

Saas nähdä, mitä tuleekaan suhteestani tyttäreeni joka on  aurinko neitsyt  :Smiley Grin
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 14.11.2011 10:22:51 »

No, minä asun Neitsyen kanssa. peräti moninkertaisen sellaisen kanssa. Ensisilmäyksellä hän on oikea anti-Neitsyt, kaoottinen ja boheemi taiteilija, mutta pitkässä juoksussa nuo ensimmäisen viestin piirteet kyllä löytyvät hänestä helpostikin. Parisuhteen kannalta Au-AC-Neitsyt, Kuu-Kauris on melkoisen toivoton tapaus. Ensin lämmin ja hauska, sitten etäinen ja omiin puuhiinsa täysin keskittyvä jurottaja. Täytyy sanoa, että menneisyyden parisuhteeni ovat olleet huomattavasti kiihkeämpiä ja huomattavasti pidemmän aikaa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #6 : 14.11.2011 11:03:28 »

Minun elämässäni on tuollaisia hyötyviä neitsyitä  tickedoff tickedoff
Se on järkyttävää tälläisestä suorasta, tunteellisesta ja aidosta tyypistä törmätä siihen, että olikin sille toiselle vain hyödyke,eikä sen enempää!

Minäkin olen saanut tutustua hyvin peräti kahteen boheemiin taitelijaneitsyeeseen..en tosin tiedä heidän muista merkeistään kovin tarkasti.

tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #7 : 14.11.2011 11:10:46 »

Mun ex on Neitsyt ( askendentti neitsyt) -niin on kyllä nykyinenkin miesystävä ( askendentti  rapu)- ja kyllä tuolta löytyy tuttuja juttuja.
"Neitsyet ovat hermostuneita ihmisiä" - kyllä, ainakin mun ex on, nykyinen ei niinkään.  Ex yrittää lievittää hermostuneisuuttaan juopottelemalla ja mielialalääkkeillä
"Neitsyt liitetään sisäelimiin ja heidän vaivojaan ovatkin suolitulehdukset, ummetukset ja umpisuolen tulehdukset. Neitsyt murehtii jatkuvasti terveydestään" -kyllä, sopii molempiin.  Exällä on juopottelusta johtunut ainakin pari haimatulehdusta, aiemmin ollut epämääräisiä vatsavaivoja.  Nykyinen on kiinnostunut terveydestä ja hyvinvoinnista kaikkineen. 
Tuota hyötymistarkoitusta en kyllä allekirjoita minäkään kummankaan kohdalla, tai sitten en halua nähdä sitä.
Pikkutarkkuus näkyy molemmilla, enemmän nykyisellä.  On töissään se, joka etsii ja korjaa kaikki epäkohdat, työkaverit ei aina jaksa ymmärtää, mutta kunnioittavat silti.  Ex enemmän boheemi taivaanrannanmaalari.
"Neitsyestä puuttuu kaikki luonnollinen, inhimillinen, lämpö ja tunne." -ei pidä paikkaansa!
"Neitsyen suhteissa ei tunteilla ole sijaa" -en halua tätäkään allekirjoittaa.  Olishan se kamalaa, jos myöntäisin olleeni tunteettomien miesten kanssa koko aikuisikäni!   
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 14.11.2011 12:58:47 »

Minulla nuo tuttavapiirin Neitsyet ruukkaavat olla 60-luvulla syntyneitä ja näillähän on enemmän tai vähemmän tarkka Uranuksen ja Pluton yhtymä Auringolle. Miehellä Au-Pluto -yhtymä on minuuttitarkka. Joka tapauksessa  uranus pluto-parivaljakko näyttäisi tekevän Neitsyistä jotensakin maanis-depressiivisiä tai sitten suoritusvimma menee ihan äärimmilleen. Ja alkoholihan sopii erityisen huonosti tämän merkin edustajille, päihteiden suhteen ei kontrolli näytä pelaavan ollenkaan.

Neitsyt humalassa:
-höpisee tauotta
-suuttuu kuvitteellisista loukkauksista
-jos ei ole loukattu, niin keksii omasta päästään jonkun loukkauksen, jolle suuttuu
-innostuu esittelemään strategisia paikkojaan
-hukkaa kaiken
-unohtaa kaiken
-sotkee kaiken
-kaatuu vesilätäkköön tai tippuu portailta
-herättää yleistä pahennusta ja myötähäpeän tunteita joka paikassa, mihin onnistuu ruhonsa hilaamaan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
huhtikuinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73


Elämäni vaikein ihminen - olen minä itse


Profiili
« Vastaus #9 : 14.11.2011 15:10:48 »

Minulla on paljon neitsyitä ympärilläni. 1920-luvulta äiti ja anoppi, 1950-luvulta ex-mies ja 1980-luvulta poikani.

Nämä rakkaat neitsyet ovat ja ovat olleet suurimpia kasvattajiani. Pojan kanssa henkinen yhteys on ollut aina vahva.
Olin naimisissa melkein 25 vuotta ja vasta pitkässä juoksussa huomasin exän olevan hyvä mutta vähän tylsä mies.
Hän ymmärsi miksi halusin lähteä vaikkei olisi halunnut päästää.

Kuu  kalat on vielä minulle mysteeri, johtuneeko siitä  neitsyt huolenpito.
tallennettu

Aurinko-härkä h2, kuu-kalat h1, nousu-kauris, merkurius-oinas h1; venus-oinas h2, rx-mars-skorpioni h8. Muita: jupiter-oinas h2, uranus-rapu h6, rx-pluto-leijona ja rx-saturnus-vaaka h7, rx-neptunus-vaaka h8, rx-chiron-kauris h12. MC-jousimies
Sininen Resonoiva Yö, Vesilohikäärme
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #10 : 14.11.2011 19:33:02 »

Mun eräs Au neitsyt (nousu skorppari, kuu kauris)  Tongue "ystävä" on kyllä juuri kuvaillun kaltainen...
Eritoten tuo jatkuva omasta terveydestä murehtiminen ja liiottelu, jatkuva ravaaminen lääkärissä,
vatvoo toisten ihmisten suhteita ja tapoja kasvattaa lapsia yms ja paheksuu lähes kaikkea ja on hyvin kylmän oloinen välillä.

Sen jälkeen kun lapsen sain en ole oikein tuntenut häntä enää ystäväkseni, koska hän on vihjaillut jatkuvasti miten lasta tulee syöttää, nukuttaa tms ja puhuu jatkuvasti meidän yhteisten tuttujen "kauheista" lapsenkasvatustavoista tai päivittelee, kun joku tekee niin tiuhaan lapsia tai toinen ei mene heti töihin tai jotain muuta hirveätä kauheeta......

Hän kauhisteli alkuun sitä että imetin lapsentahtisesti - hänen mielestä ainoa oikea tapa ruokkia vauvaa on 3-4 tunnin välein - mitäs sitten jos vähä huutaa nälkää?!

Facebookissa hän päivitti statuksessaan vaan elämässä onnistumisia ja laittoi edustusvalokuvia perheestä, tuntuu et järjesti just isot häätkin vaan saadakseen niillä rahaa (ihan oikeasti)..... Hän ja hänen miehensä pitää aina juhlat kun niihin on vähänkin aihetta, lahjojen perässä ovat ... Tämä kaverini siis on myöntänyt sen lapsena/nuorena et siks täytyy pitää paljon juhlia.

Ärsyttää jotenkin se et hän yrittää näytellä et heidän elämänsä on täydellistä.

Jos se olisi täydellistä, miksi hän ei koskaan vaikuta rennolta ja iloiselta ja keskity vain omaan elämäänsä, vaan ilkeään sävyyn puhuu toisista?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #11 : 14.11.2011 19:49:54 »

^ munkin vaikea neitsyt-ystävällä oli aika hmmm--- kamala isä...
Makasi kaikki päivät sohvalla polttaen tupakkaa ketjussa ja huusi ja örisi - lopulta kuoli keuhkosyöpään..
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #12 : 14.11.2011 20:07:11 »

Munkin yhdellä neitsyellä on ollut kamala isä...kotityranni, sodassa traumatisoitunut mies, joka ei olisi koskaan halunnut tytärtä, ja hänelle olikin olemassa vain perheen poika Sad

 Esim. Neitsyellä oli lapsena koira. Hänen vanhempi veljensäkin halusi koiran. Isä oli sitä mieltä, että kahta piskiä ei oteta, joten hän ampui neitsyen koiran, että veljelle voitaisiin hankkia oma  Cry

Ja tyttäreni isä...on varmasti mitä hirvein, muta toisaalta maailman rakastettavin  Shocked


Ja eräällä entisellä  neitsyt ystävälläni on ollut poissaoleva isä, joka on yrittänyt nyt sitten vanhemmiten paiakta asioita hankkimalla lapsille materiaalista hyvää...mutta on vieläkin poissa.
tallennettu
huhtikuinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73


Elämäni vaikein ihminen - olen minä itse


Profiili
« Vastaus #13 : 14.11.2011 20:20:16 »

Unohtui aiheen ydin.

Toisenlaisia neitsyistä kun omaiseni tunnen muutaman.
Heissä on mm. kriittisyyttä, pessimismiä, pikkutarkkuutta ja on raskasta heitä kuunnella.

Tuolla edellisissä viesteissä mainittu vanhempien vaikutus neitsytlapseen pitää varmasti paikkansa.
Kaksi nuoruudenystävääni olivat vaikeista kotioloista lähtöisin ja heillä oli samankaltaisia piirteitä.
Ainakin henkinen väkivalta kotona muuttaa varmasti kenet tahansa saatikka vielä pahemmat asiat.
tallennettu

Aurinko-härkä h2, kuu-kalat h1, nousu-kauris, merkurius-oinas h1; venus-oinas h2, rx-mars-skorpioni h8. Muita: jupiter-oinas h2, uranus-rapu h6, rx-pluto-leijona ja rx-saturnus-vaaka h7, rx-neptunus-vaaka h8, rx-chiron-kauris h12. MC-jousimies
Sininen Resonoiva Yö, Vesilohikäärme
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #14 : 14.11.2011 20:27:18 »

On totta, että oli se merkki sitten mikä vaan, niin surkeat kotiolosuhteet saa kenet tahansa vääristymään  Sad
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: