Itselläni on myös karhu ollut melko usein toistuvana symbolina pari vuotta. Näen karhun aina ollessani unessa metsässä, kesämaisemissa yleensä. Unet toistuvan muutamien kuukausien välein ja ovat aina erilaisia. Unet alkoivat niin että näin karhun jossain puiden lomassa kauempana löntystämässä, ja niin kuin aina ja edelleenkin menen sen näkemisestä paniikkiin ja haluan poistua paikalta. Unet alkoivat olla erittäin uhkaavia, vuosi sitten näin karhun luonnottoman isokokoisena, niin että juoksin itse alempana ja karhu oli ylhäällä rinteessä. Se seurasi ja etsi minut joka paikasta.
Joskus löysin metsän keskeltä oven ja menin sisään, astuin pieneen huoneeseen jossa oli sänky. Huoneessa oli jonkinlaiset seinät/katto, mutta pystyin näkemään halutessani niiden läpi. Karhu vartioi pitkään uhkaavana talon yläpuolella ja puhisi. Sitten kun sisään juoksi joku toinen, nuori mies, alkoi ihmisiä kerääntyä paljon ympärille ja talon ulkopuolelle. Ennen kuin huomasin karhu oli kadonnut. Nämä unet olivat uhkaavimpia mitä olen karhuista nähnyt. Sitten ne unet taas loppuivat.
Seuraavan kerran olin maasturin lavalla kyydissä pitkillä metsäteillä, ja karhuja tuli joka suunnasta ja ne karjuivat ja heiluttivat päätään puolelta toiselle ja tulivat autoa kohti. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut vaan ajoimme ohi ja katsoin niitä lumoutuneena mutta pelokkaana.
Unia oli monenlaisia, mutta viime yönä karhu tuli uniini taas. Tällä kertaa sellaisella tavalla jolla se ei ole tullut. Olin metsässä avopuolisoni kanssa, oli kirkas kesäpäivä. Muitakin ihmisiä oli kauempana ympärillä muutama. Yhtäkkiä näin karhun havukuusten lomassa n. 50m päässä meistä. Sanoin siitä heti miehelleni ja hän vannotti ettei siitä ole vaaraa, se oli niinkin kaukana. Karhu ei katsonut meihin päin lainkaan vaan näin sen kokoajan sivuttain pää vasempaan suuntaan, ja se kuin nuuhki maata. Jäin paikalleni mutta aloin hermostua ja poljin maata, ja kun taas katsoin karhuun päin se oli ehkä 10m päässä yhtäkkiä, samassa asennossa pää alhaalla. En kestänyt enempää ja sanoin miehelleni että nyt riitti ja lähden. Jostain ilmestyi käsiini pyörä ja hyppäsin sen selkään. Juuri kun olin polkemassa menopeliäni liikkeelle, kuulin hirveää töminää maata vasten ja puiden katkeilua, karhu oli muuttunut isoksi tummanruskeaksi häräksi kieroine sarvineen ja juoksi vasemmalla puolellani, kaarsi suoraan eteeni ja pysähtyi metsäpolun toiselle laidalle ison kivijärkäleen viereen. Kuuluin ja tunsin kuinka sen askeleet hidastuivat ja se pysähtyi. Nyt härkä oli sivuttain minuun päin, pää oikeaan suuntaan, ja se puhisi mutta ei kääntänyt katsettaan minuun mutta tunsin kuitenkin kuinka se tuijotti minua lakkaamatta oikealla silmällään. En kestänyt enempää ja poljin pyörällä karkuun. Härkä ei lähtenyt perääni ja heräsin..
Mietityttää, mitä olisin huomannut härästä jos olisin jäänyt siihen ja katsonut sitä pidempään. Olin taas niin tietoisessa tilassa, mutta olen unissa pelkuri. Nostin muutama päivä sitten tarotpakastani valttien viimeisen kortin, maailmankaikkeuden. Sen jokaisessa kulmassa on siivekkäitä kerubeja; härkä, leijona, kotka ja ihminen. Eli siis unikuvieni vahvin symboli ja voimaeläimeni, karhu, muuttui sarvipäiseksi kerubiksi. Ymmärrän ehkä jotain tästä unesta, mutta en kunnolla kokonaisuutta ja se vaivaa mieltäni, mitä alitajuntani yritti minulle viestiä.. Löysin tämän, sekin aika mielenkiintoinen;
http://www.kolumbus.fi/seanhype/virtual/kerubit.htm