Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Karhu->karhunpentu, mitä tapahtuu???  (Luettu 11235 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
RayOfLight
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 15.11.2011 09:36:45 »

Mulla on ollut toistuvasti nyt vuoden ajan noita karhu-unia. Ensin ne olivat sellaisia, että kävelin polulla ja polun vieressä oli selkeästi karhuja, jotka sieltä kasvuston varjoista minua tutkailivat uhkaavasti. Joskus tähän uneen liittyivät myös sudet. Sittemmin uni muuttui- unessa joko pakenin karhua tai se ryykäsi suoraan minua päin, tappaakseen. Jokin aika sitten uni muuttui taas- nyt unessa on jatkuvasti karhunpentuja, jotka ovat tulossa kohti (eivät niin hirveän pelottavia, mutta unessa otan jotenkin aina huomioon sen, että kyseessä on pentukarhu, jonka emo on taatusti lähistöllä, ja siksi pelkään olla pennun lähellä). Mistä ihmeestä tässä oikein on kyse? Itse en pääse yhtään kartalle siitä, missä mennään, joten jos joku voisi hitusen avustaa asiassa Smiley (ja vielä jälkihuomautuksena, käärmeiden kanssa sama juttu- on menty yli-isoista kuristajakäärmeistä pienten matosten suuntaan... )
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 15.11.2011 12:32:09 »

Mun voimaeläin tekee vähän tuommosta. Siis ne tulee uniin uhkaamaan kun joku vaikeus on tulossa elämääni, ja kulkee sen matkan mun kanssa, ja lopulta ovat minun ystäviäni; sitten, kun vaikeus on ohi.
Ei oo pennuksi muuttunut minulla kyllä Huh

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 15.11.2011 12:55:17 »

smitten
Näin tän pitääkin toimia.

Ei oo varmaankaan yleispätevä juttu tämä...jos mun voimaeläin olis jänis, eikä susi, niin ristiturvat tuskin tulis kertomaan uhasta uhkailemalla Cheesy Niillä olis siihen sitten joku muu keino varmasti.
Mutta karhun kanssa toimis tietysti samalla tavalla.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 15.11.2011 13:29:54 »

Mullakin on peura ja susi.
Valkohäntäpeura tuntuu olevan vakiotukija Smiley Se on semmoinen ystävä, kun taas susi on eteenpäin potkija ja voimahahmo, ankara, ja tulee vain silloin kun sitä tarvitsen. Peurasta en muista nähneeni unta, mutta olen nähnyt niitä luonnossa ja saan niitä muuta kautta viestiä. Sudet ovat sitten unissa, ja olen tavannut livenäkin.
Eli vähän sama kuvio?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 18.11.2011 12:27:29 »

Eiks sekä auto että tuo mökki kuvaa sua ittees? Mikä on auton ja talon itsen ero? Huh

Onko auto se mitä olet muille ja julkisesti, eli "liikenteessä" ja talo sitten se mitä olet niinkus oikeesti; kotona.
Eli älä mene liikaa itseesi ja omaan maailmaasi nyt, vaikka pelottaisikin, uskalla kohdata ulkomaailma semmoisena kuin se vastaan tulee, tai muuten sun julkiminälle voi jollaintapaa käydä köpelösti?

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 18.11.2011 12:41:46 »

Totta smitten

Voi unien salamyhkäinen aarreaitta sentään Smiley
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 20.11.2011 15:51:32 »

Lisää karhu-unia:  Edellisyönä näin varmaankin ekaa kertaa elämässäni unta karhusta. Tämä uni oli selkeästi merkityksellinen, koska se jäi niin voimakkaasti mieleeni.. Olin jonkun ryhmän kanssa autolla liikenteessä, istuin pelkääjänpenkillä. Huomasin yhtäkkiä sivupeilistä että ajoimme juuri karhun ohi! Innostuin kauheasti ja hihkuin  että pysähdytään katsomaan sitä, "En ole ikinä nähnyt oikeeta karhua! Vau onpa se iso! Katsokaa miten upea, hieno eläin!" Pysähdyimme, tulimme ulos katsomaan kun karhu tulla löntysti kaikessa rauhassa kävelytien vieressä, ihmisasutuksen keskellä. Muutkin ihmiset kerääntyivät tien reunoille katselemaan. Karhu ei ollut mitenkään vihamielinen, tyynesti kulki ja katseli, se meni ihan vierestäni jolloin hiukan jännitin "koska syseessä kuitenkin villieläin" Karhu jatkoi ohitseni matkaa eteenpäin, jäimme katsomaan sen menoa. Ihmisjoukko alkoikin edessä kerääntyä uhkaavammin karhun ympärille, (oliko kylän miehet vai) tajusin että ajavat sen mottiin. Joku sanoi että ne kivittävät sen ja minä jouduin paniikkiin, kiviä alkoi sinkoilla jokapuolella aukiota, vaikka karhu ja ihmiset olivat minusta suht kaukana. Astuin pari askelta aukiolle jossa kiviä sinkoili ja huusin kuhuissani täyttä kurkkua "mitä te teette! Älkää, älkää! Se ei ole tehnyt mitään pahaa!" Itkin ja huusin ja sain osumia kivistä.
Heräsin siihen, sydän hakkasi ja olin juuri saamassa kamalaa itkukohtausta (itken usein unissani ja herään siihen). Päivälläkin vielä meinasin purskahtaa pari kertaa itkuun kun mietin karhu-parkaa  Cry Voimakas unikokemus pitkästä aikaa.

Kertokaa nyt ihmeessä mitä meinaa??
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 30.11.2011 11:43:59 »

Minulle tulee mieleen karhusta, että se symboloisi unennäkijän omaa agressiivista puolta ts. miten kohtaa oman vihansa ja agressiivisuutensa ja miten sitä hallitsee. Tuo ison karhun muuttuminen pennuksi kuvastaisi siis jotenkin vihan hallinnnan lisääntymistä ja jos karhu pysyy taustalla uhkaamatta,  niin agressiivisuus ja viha on hallinnassa. Tämä siis vain minun näkökulmani asiaan.
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
Ainhoa
Vieras
« Vastaus #8 : 30.11.2011 17:13:04 »

Kuulin eräältä shamaanilta, että karhu olisi feminiininen puoli ihmisessä.
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 01.12.2011 12:40:46 »

Siis kivitänkö omaa naisellista puoltani unessani?? Kivitys - muiden aggressiot itseäni kohtaan vai ankaruus omaa itseäni kohtaan? Mitä tuo kivien heittely meinaa, syytöksiä?
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Ainhoa
Vieras
« Vastaus #10 : 02.12.2011 21:44:25 »

Onko mielestäsi oma feminiinisyytesi ja maskuliinisuutesi tasapainossa?
tallennettu
Nana El
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 15.12.2011 22:00:36 »

Itselläni on myös karhu ollut melko usein toistuvana symbolina pari vuotta. Näen karhun aina ollessani unessa metsässä, kesämaisemissa yleensä. Unet toistuvan muutamien kuukausien välein ja ovat aina erilaisia. Unet alkoivat niin että näin karhun jossain puiden lomassa kauempana löntystämässä, ja niin kuin aina ja edelleenkin menen sen näkemisestä paniikkiin ja haluan poistua paikalta. Unet alkoivat olla erittäin uhkaavia, vuosi sitten näin karhun luonnottoman isokokoisena, niin että juoksin itse alempana ja karhu oli ylhäällä rinteessä. Se seurasi ja etsi minut joka paikasta.

Joskus löysin metsän keskeltä oven ja menin sisään, astuin pieneen huoneeseen jossa oli sänky. Huoneessa oli jonkinlaiset seinät/katto, mutta pystyin näkemään halutessani niiden läpi. Karhu vartioi pitkään uhkaavana talon yläpuolella ja puhisi. Sitten kun sisään juoksi joku toinen, nuori mies, alkoi ihmisiä kerääntyä paljon ympärille ja talon ulkopuolelle. Ennen kuin huomasin karhu oli kadonnut. Nämä unet olivat uhkaavimpia mitä olen karhuista nähnyt. Sitten ne unet taas loppuivat.

Seuraavan kerran olin maasturin lavalla kyydissä pitkillä metsäteillä, ja karhuja tuli joka suunnasta ja ne karjuivat ja heiluttivat päätään puolelta toiselle ja tulivat autoa kohti. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut vaan ajoimme ohi ja katsoin niitä lumoutuneena mutta pelokkaana.

Unia oli monenlaisia, mutta viime yönä karhu tuli uniini taas. Tällä kertaa sellaisella tavalla jolla se ei ole tullut. Olin metsässä avopuolisoni kanssa, oli kirkas kesäpäivä. Muitakin ihmisiä oli kauempana ympärillä muutama. Yhtäkkiä näin karhun havukuusten lomassa n. 50m päässä meistä. Sanoin siitä heti miehelleni ja hän vannotti ettei siitä ole vaaraa, se oli niinkin kaukana. Karhu ei katsonut meihin päin lainkaan vaan näin sen kokoajan sivuttain pää vasempaan suuntaan, ja se kuin nuuhki maata. Jäin paikalleni mutta aloin hermostua ja poljin maata, ja kun taas katsoin karhuun päin se oli ehkä 10m päässä yhtäkkiä, samassa asennossa pää alhaalla. En kestänyt enempää ja sanoin miehelleni että nyt riitti ja lähden. Jostain ilmestyi käsiini pyörä ja hyppäsin sen selkään. Juuri kun olin polkemassa menopeliäni liikkeelle, kuulin hirveää töminää maata vasten ja puiden katkeilua, karhu oli muuttunut isoksi tummanruskeaksi häräksi kieroine sarvineen ja juoksi vasemmalla puolellani, kaarsi suoraan eteeni ja pysähtyi metsäpolun toiselle laidalle ison kivijärkäleen viereen. Kuuluin ja tunsin kuinka sen askeleet hidastuivat ja se pysähtyi. Nyt härkä oli sivuttain minuun päin, pää oikeaan suuntaan, ja se puhisi mutta ei kääntänyt katsettaan minuun mutta tunsin kuitenkin kuinka se tuijotti minua lakkaamatta oikealla silmällään. En kestänyt enempää ja poljin pyörällä karkuun. Härkä ei lähtenyt perääni ja heräsin..

Mietityttää, mitä olisin huomannut härästä jos olisin jäänyt siihen ja katsonut sitä pidempään. Olin taas niin tietoisessa tilassa, mutta olen unissa pelkuri. Nostin muutama päivä sitten tarotpakastani valttien viimeisen kortin, maailmankaikkeuden. Sen jokaisessa kulmassa on siivekkäitä kerubeja; härkä, leijona, kotka ja ihminen. Eli siis unikuvieni vahvin symboli ja voimaeläimeni, karhu, muuttui sarvipäiseksi kerubiksi. Ymmärrän ehkä jotain tästä unesta, mutta en kunnolla kokonaisuutta ja se vaivaa mieltäni, mitä alitajuntani yritti minulle viestiä.. Löysin tämän, sekin aika mielenkiintoinen; http://www.kolumbus.fi/seanhype/virtual/kerubit.htm
tallennettu
Nana El
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 15.12.2011 22:05:16 »

"Kerubi on Raamatussa ennen kaikkea pyhien paikkojen vartija ja Jumalan ilmestymisen ja läsnäolon vertauskuva. Kerubi on myös hyvä esimerkki enkelihahmojen kulttuurisesta kehityksestä eli tässä tapauksessa babylonialaisesta vaikutuksesta juutalaisten enkeliuskoon. Sanan alkuperä on nimittäin johdettavissa Mesopotamiaan ja akkadin kielen sanaa karibu tai karibtu, joka tarkoittaa esirukoilijapappia tai ihmisen ja eläimen hahmosta koostuvaa sekaolentoa. Usein näillä olennoilla oli leijonan tai härän ruumis, ihmisen pää ja selässään siivet. Tällaisia olentoja kuvattiin muinaisitämaisessa perinteessä pyhien paikkojen, etenkin temppeleiden vartijoina. Kerubeihin on liitetty mitä erilaisimpia käsityksiä ja tehtäviä. Ne ovat paratiisin vartijoita ja ymmärryksen kirkastajia, jotta ihminen voisi lähestyä Jumalaa." 
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: