Artemis
11kk on pitkä aika, sullahan on kohta vuosi täynnä!
Mielenkiintonen tuo paniikkihäiriön lieventyminen, mie oon aina polttanut tupakkaa jos meinaa pukata paniikkia päälle.. ja muutenkin kyllä. Eikä se oo koskaan auttanut, vaan on saanut kädet tärisemään kovempaa ja suun kuivumaan enemmän. Silti sitä on aina pakko saada.
Mulle ei jostain syystä eka viikko tuota mitään ongelmia, mutta siitä eteenpäin on vähän hutera olo. Jospa se tästä, pitänee syödä pieniä määriä laktoosia ettei varmasti voi polttaa. Laktoosi-intoleranssi minun tupakointia vähensikin, kun on viikon ajan aina hirveän paha olo pienestäki laktoosimäärästä, niin ei paljon tupakoida. Se nyt ei mitenkään muuten ole kamalan mukavaa aikaa, mutta jos sillä saa röökaamisen lopetettua, niin miksipä ei..
Ai niin, Artemis, pääsitkö kofeiinikoukusta?
Kofeiinikoukussa ollaan vieläkin, tulee armottomat hedarit
Mutta juon nykyään enää puolitoista kuppia päivässä! Ehkä se vähenee siitä kokonaan pois.
Usko pois, nikotiini luo sitä hermostuneisuutta ja paniikkia. Moni meistä tupakanorjista luulee, että se röökin vetäminen auttaa kun hermostuu tai panikoi tai hatuttaa
mutta päinvastoin. Nikotiini lisää sitä epävakautta, sydämen syke nousee entisestään ja lisää panikointia ja hermoilua.
Tunnen oloni paljon vakaammaksi ja lisäksi, se tupakkahan on sellainen valheellinen turvariepu. Kun ottaa päähän, menee röökille. Kun surettaa, menee röökille. Kun pelottaa, menee röökille. Tosiasiassa olisi tärkeä löytää itsestään ne keinot rauhoittaa itsensä. Se tupakka on sellainen psyykkinen harha, ihan kuin se olisi vastaus kaikkiin ongelmiin
mutta nyt kun siihen on saanut ihan tosissaan etäisyyttä. Sitä ymmärtää oman hulluutensa. Minä turvauduin aina tupakkaan. Ei tarvinnut käsitellä niitä negatiivisia tunteita. Minä vaan ajattelin, että jos saan tupakkaa, niin kaikki on taas hyvin
Kuinka hullua
Nyt tunnen myötätuntoa muita tupakoitsijoita kohtaan, koska tiedän, että he varmaan pitkälti ajattelee samalla tavalla ja se on harhaa.
Tupakka on aivan järjetön keksintö. Se on huume.
Ymmärrän, miten vaikeaa se monelle on luopua. Takaan kuitenkin, että yksikään teistä ei kadu sen lopettamista
Ja jokainen teistä ansaitsee voida paremmin! Oli kyse sitten sokeririippuvuudesta, alkoholiriippuvuudesta tai nikotiiniriippuvuudesta, jokainen teistä ansaitsee kuitenkin parempaa vointia ja paremman olon. Minulla avautui ihan silmät kun lopetin tupakoinnin. Minähän ansaitsen myös puhtaampaa ruokaa ja muutenkin parempaa arkea
Elämän muutos voi lähteä siitä, kun ymmärtää miten paljon parempaa sinä ansaitset ja kehosi ansaitsee parasta vointia ja hoivaa