Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?  (Luettu 7843 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
minävaan
Vieras
« : 22.11.2011 19:33:10 »

Ehkä noin pari vuotta sitten minulle kasvoi "myötätunto selkäranka/häntäluu". Eli usein jos joku kertoo jotain tarinaa missä sitä on sattunut fyysiseti ni alan saamaan sähköiskuja häntäluun alueelleni tai selkärankaan, tai jos nään jotain kuvia jostain missä on sattunut fyysisesti. Välillä ne sähköiskut on aika voimakkaitakin. Se on ollut aika pelottavaa, kun aikaisemmin ei ole ollut sellaista. Onko siis kenelläkään vastaavasta kokemuksia tai tietäisikö kukaan mistä on kysymys?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 22.11.2011 19:44:07 »

Toivottavasti joku osaa sinua auttaa, ei ole reilua tuommonen  Sad Sille varmaan voi tehdä jotain, ettet joutuisi noita iskuja tuntemaan...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 22.11.2011 21:02:15 »

Kävin kerran " niksauttajalla", ja hän sanoi, että solmussa olevasta selästäni tuli sähköiskuja...tuli nyt mieleen, tiedä sitten mihin liittyy.
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #3 : 22.11.2011 22:35:07 »

Suojausta varmaan tarvisin koska en osaa vetää itse rajaa itseni ja toisen välille. Olen kyllä muutenkin vahva eläytyjä. Yleensä se on raskasta,mutta joskus siitä on myös hyötyä, esim. musiikkiin pystyn uppoutumaan erittäin intensiivisesti.  Joskus jos kuuntelen musiikkia bussissa laput korvilla, niin saatan uppoutua siihen niin syvälle,että en muista enää missä olen, silloin on olemassa vaan minä ja musiikki. Sitten havahdun," että niin joo olen bussissa ja ympärilläni on ihmisiä", silloin vähän pelästyn. Silti koen tuon kaltaiset "tilat" ihan miellyttäväksi.
Pystynkö suojaamaan itse itseni?Huh
Kiitos kaikille tuesta smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 22.11.2011 23:13:27 »

Meillä on Henkimaailman osastolla pysyvä ketju suojauksista ohjeineen. Pääset ketjuun tästä.

Muistutan, että itsensä uhraaminen toisten hyväksi niin, ettei jaksa/saa oireita/ei ole hyvä olo/ei tunnu hyvälle ei ole mikään ihana asia, josta palkitaan ja taputetaan päähän. Palvelemisen ja auttamisen täytyy mennä oman jaksamisen mukaan. Rajojen pitäminen on tervettä, ei todellakaan itsekästä! police
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #5 : 22.11.2011 23:20:45 »

Tarkoitin noita musiikkiin uppoutumistiloja mukaviksi, en noita sähköiskuja. Sähköiskut kun tulevat pelkästään kuvistakin.
tallennettu
inkivääri
Vieras
« Vastaus #6 : 23.11.2011 11:16:35 »

Itse olen huomannut, että loukkaantunut osa kehosta tuntee energiat selkeämmin. Esim. olen kaatunut niin, että satutin oikean käteni ja oikean nilkkani. Tunnen energiat hoitaessanikin selkeämmin oikealla kädellä ja tuo nilkka on reagoinut esim. muinaushautaan selkeällä kivulla. En tiedostanut moista hautaa olevan edes siinä kohdin, ennenkuin kipu iski nilkkaan.
Olisiko fyysinen taso mennyt tavallaan rikki ja antanut henkisemmälle enemmän tilaa???

Mutta suojauksia vaan, koska ei ole tarkoitus kokea kaikkea maailmassa kuitenkaan.  angel
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #7 : 23.11.2011 14:32:52 »

Tuliheppa: Aika jännä vaiva sullakin Huh Itselläni ei ole kauheasti selkäongelmia, paitsi minulla naksuu selkä aika paljon.... Kaikennäköistä uglystupid2 Toivottavasti päästään vaivoistamme Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 23.11.2011 14:51:06 »

Tuliheppa: Aika jännä vaiva sullakin Huh Itselläni ei ole kauheasti selkäongelmia, paitsi minulla naksuu selkä aika paljon.... Kaikennäköistä uglystupid2 Toivottavasti päästään vaivoistamme Smiley

Naksuminen on nuoren/terveen selän merkki! Siitä on syytä olla tyytyväinen, se ei ole vaiva ollenkaan.

Jos selkäranka on aivan vaiti, sitten vasta on syytä huolestua: Näin on kaverillani, jolla on lievä selkärankareuma.
Samoin silloin kun minulla oli vielä selkä jumissa lapaluiden ja ristiselän kohdalta, selkäranka oli niiltä osin täysin äänetön. Nyt kun jumit ovat poissa ja selkä toimii niinkuin pitääkin, kuuluu iloista naksumista.

Koskee muuten  muitakin niveliä: Vaurioitunut nivel on hiljaa. Terveessä nivelessä nivelnesteiden liikkuminen on se mikä sen äänen aiheuttaa. Äitini valitti muutama vuosikymmen sitten vielä työelämässä ollessaan viisikymppisenä lääkärille jatkuvasti naksuvia polvia. Lääkärikin totesi, että olkaa tyytyväinen vaan, naksuvat nivelet ovat terveyden merkki.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
minävaan
Vieras
« Vastaus #9 : 23.11.2011 15:47:18 »

Eklektikko: Mukava kuulla Smiley Siinä tapauksessa olen terve kuin pukki coolsmiley Minulla meinaan naksuu melkein kaikki kehonosat mitkä voi vaan naksua  Cheesy En tiedä johtuisko mun jooga taustasta tai sit olen muuten vaan naksuvaa sorttia.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 23.11.2011 19:37:10 »

Naksuminen on nuoren/terveen selän merkki! Siitä on syytä olla tyytyväinen, se ei ole vaiva ollenkaan.

Jos selkäranka on aivan vaiti, sitten vasta on syytä huolestua: Näin on kaverillani, jolla on lievä selkärankareuma.
Samoin silloin kun minulla oli vielä selkä jumissa lapaluiden ja ristiselän kohdalta, selkäranka oli niiltä osin täysin äänetön. Nyt kun jumit ovat poissa ja selkä toimii niinkuin pitääkin, kuuluu iloista naksumista.

Koskee muuten  muitakin niveliä: Vaurioitunut nivel on hiljaa. Terveessä nivelessä nivelnesteiden liikkuminen on se mikä sen äänen aiheuttaa. Äitini valitti muutama vuosikymmen sitten vielä työelämässä ollessaan viisikymppisenä lääkärille jatkuvasti naksuvia polvia. Lääkärikin totesi, että olkaa tyytyväinen vaan, naksuvat nivelet ovat terveyden merkki.

Mahtavaa! Minä naksun ja poksun ihan olan takaa ja olen miettinyt, että mikä minussa on vikana  Grin
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 29.11.2011 15:39:40 »

Ehkä noin pari vuotta sitten minulle kasvoi "myötätunto selkäranka/häntäluu". Eli usein jos joku kertoo jotain tarinaa missä sitä on sattunut fyysiseti ni alan saamaan sähköiskuja häntäluun alueelleni tai selkärankaan, tai jos nään jotain kuvia jostain missä on sattunut fyysisesti. Välillä ne sähköiskut on aika voimakkaitakin. Se on ollut aika pelottavaa, kun aikaisemmin ei ole ollut sellaista. Onko siis kenelläkään vastaavasta kokemuksia tai tietäisikö kukaan mistä on kysymys?

Minulla on tuntemuksia yleensä rintakehällä ja raajoissa ja lantiossa. Menee niin sanotusti väristys läpi koko kropan. tunne niin kokonaisvaltainen että ne erikseen osaa sanoa tuntuuko selkärngassa. Itse olen luokitellut sen tuntemuksen ns. myötätunto kivuksi/kokemukseksi vertaa esim. jotkut isäksi tulevat kokevat aamupahoinvoinita ja lihovat ja kokevat synnytyskipuja. Tarkoitan tällä sitä että kyse on ns. tiedetystä tapahtumasta (nähty, kerrottu) eikä tiedostamattomasta. Koen tuntemuksen välillä ikäväksi mutta ilmeisesti eläydyn voimakkaasti. Joissakin tilanteissa pyrin sulkemaan tunnetason tietoisesti pois ettei oma fyysinen reaktio pääse vaikuttamaan tilanteessa toimimiseeni.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
minävaan
Vieras
« Vastaus #12 : 29.11.2011 18:14:28 »

Meitä on siis muitakin Cheesy Itse en välttämättä pysty sulkemaan tunnetasoa vaikka haluaisinkin, joskus kuitenkin onnistuu. Koetko että haluaisit pääseväsi vaivasta vai pidätkö tätä "lahjana"? Meruskalle siis kirjoitin Tongue
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 29.11.2011 19:02:04 »

Mielestäni se on lähinnä ominaisuus, osa persoonaa. Ja kun sen tiedostaa, on se hallittavissa.
Joskus siitä on jopa hyötyä. Auttaa suhtautumaan enemmän auttavasti toisen tilanteeseen. ainakaan vielä ei kokemustaipumus ole vaikuttanut omaan jaksamiseen.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: