Jaa-a, itsellä ei hajuakaan ketä äänestää, jos edes äänestää, kun ei sillä lopulta ole paljoa merkitystä kuka siellä presidenttinä on. Sanoinkin tossa että äänestän varmaan sitä kuka on vanhin ja mies, ettei meille jää roikkumaan hirveästi elätettäviä ex-presidenttejä..
No joo.. Mutta te jotka sanotte että ette ehdottomasti halua Soinin voittavan, niin eikö se lopulta olisi parempi että Soini on siellä presidentin virassa missä ei valtaoikeuksia oikein ole nimeksikään, kuin vaikka esim ensi vaalien kautta pääministerinä? Vaikka sekin on kyllä jo nähty, että ei se Soini sinne pääministerin pallille halua nousta vapaaehtoisesti. Ja todennäköisesti seuraavissa vaaleissa ollaan palattu jo taas neutraalimpaan äänestystapaan, että eipä Soinin kammoajilla paljoa huolenaihetta ole..
Soini olisi saanut vastuuta mutta ei sitä ottanut vastaan. Se oli pettymys minulle vaikken Soinin kannattaja olekaan. Olisihan nyt ääniharavan pitänyt pystyä hallitukseen pääsemään eikä jäädä räksyttämään oppositioon. Olisi ollut jännä nähdä, toteutuuko suuret puheet.
Haluaisiko joku tehdä kaikista ehdokkaista kartat että voitais katsoa onko tarpeeksi hyviä ominaisuuksia valtion kannalta?
Minä päätin että äänestän ekalla kierroksella omien mielipiteideni mukaan, ja tokalla sitten vähemmän pahaa vaihtoehtoa. Hohhoijaa...ei kyllä tosiaan ole ketään, joka olisi niinkun perfect.
Minä, suhteellisen nuorena henkilönä, kaipaisin nyt valokeilaan niitä herrojen ja rouvien menneitä saavutuksia ja mokia, ja kertomusta että miksi silloin toimivat niin, kuin toimivat.
Taitaa olla mahdoton ajatus, tuntuu että ne menneet, jotka ovat ehkä paras asia jonka pohjalta päätöksiä voisi tehdä, tahdotaan lakaista maton alle.
No niihin vanhoihin asioihin vaikuttaa suuresti se, että hallituksessa on useampi kuin yksi puolue ja tasapainoilla pitää. Ei ole politiikka mitenkään yksioikoista